The Farm 51 Group SA (F51) cz.2 "Get Even"
REKLAMA
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2857
- Rejestracja: 19 maja 2013 11:29
W mojej ocenie to kluczem jest reality 51. Bajer polega na tym, że nie są fotoskanowane postacie tylko całe przestrzenie, to ma miejsce pierwszy raz na tą skalę. Uznam to za ciekawostkę, jednak kluczem jest kompresja. Gra chodziła na paroletnim laptopie. Grafika podobno jest wybitna, patrząc na zdjęcia z VR Czarnobyl - roooobiii wrażenie. Dlatego taką sławą rozszedł się zwiastun Czarnobyla.
Tu stawiam klucz, robią szybko i dobrze pakują.
Na czym zarabiać będą: No widać, że nie tylko na grze. Co jest dobre, tak jak bit rozwija GR. Wojsko ma przekroczyć 10 proc przychodu w 2016r.
Jednak zarobek moim zdaniem będzie polegał na wiedzy - upakowanie materiałów - kompresja.
Tu stawiam klucz, robią szybko i dobrze pakują.
Na czym zarabiać będą: No widać, że nie tylko na grze. Co jest dobre, tak jak bit rozwija GR. Wojsko ma przekroczyć 10 proc przychodu w 2016r.
Jednak zarobek moim zdaniem będzie polegał na wiedzy - upakowanie materiałów - kompresja.
Chernobyl VR planowany jest również na platformę Sony (Playstation VR - dawniej Morpheus) i na urządzenia mobilne - 3.55 min. filmu:Ok, ale na czym ma zarobić FARM?
https://www.youtube.com/watch?v=reIzoNE ... e=youtu.be
To pójdzie szybko. Mniej niż 1% z 1,4mld Pecetów to ok. 13mln platform PC w rękach samych hardkorowych graczy nastawionych na wyciskanie ostatnich soków ze sprzętu. To ludzie zainteresowani wymagającymi grami i aplikacjami. Wiem jak to działa, sam taki byłem i odpuściłem jak już bardziej fascynowała mnie liczba FPS niż sama gra.
Dla producentów to doskonała informacja bo konieczność wymiany sprzętu prowokowana wymaganiami grafiki to od zawsze koło zamachowe rozwoju całej branży. To się długo nie skończy, a technika wprowadzana na rynek hi-end PC skutkuje schodzeniem coraz bardziej wydajnych rozwiązań na niższe szczeble urządzeń, w tym na mobilne. Obecne możliwości wyświetlania grafiki topowych smartfonów nie mieściły się w głowach właścicieli laptopów 10 lat temu. Bardzo szybko pojawią się okrojone i tańsze wersje topowych procesorów graficznych radzących sobie z VR. Trzeba pamiętać, że wyższa średnia półka tych procesorów to po prostu wykastrowane z funkcji i części wydajności topowe procesory. Zaraz wejdzie nowa generacja z pieczątką VR, a te dzisiaj topowe zejdą do sprzętu niższej klasy i poradzą sobie z VR. Gracz po prostu wymieni kartę graficzną. Tak to działa.
Farmersi na pewno wiedzą jaka jest głębokość rynku VR w 2016 roku. Zauważmy, że wchodzą w to z projektem stosunkowo niezbyt kosztownym. Ostatnie info to koszty trochę powyżej 2mln zł i pewnie do premiery jeszcze trochę wzrosną. Chernobyl VR nie jest skokiem na kasę, gdyby tak było walnęliby jakąś prostą gierkę licząc na szeroki zbyt na fali nowości VR na słabo nasyconym w gry rynku (ale myślą o czymś prostym na mobilne, było tajemnicze info). Ten projekt jest ambitniejszy i jest wg mnie demo technologi Reality51. Kasę na pewno przyniesie ale ważniejsze mogą być skutki tej prezentacji.
Trochę z innej beczki - może okazać się, że Sony znów zgarnie większą część tortu nowego rynku w 2016.
Baza sprzętu:
Platforma PC to ok. 13mln sztuk sprzętu VR ready, Playstation 4 to ok. 36mln (w okr. przedświątecznym sprzedali ok. 5,7mln PS4)
Próg wejścia:
Oculus Rift - 600$ + ok. 1000$ PC ready VR = 1600$
Playstation VR + Playstation 4 = ok. 850$
Tu ciekawy art na ten temat w Forbes:
http://www.forbes.com/sites/jasonevange ... t-in-2016/
Baza konsol nowej generacji (PS4,XO) na dzień dzisiejszy ok. 54,5 mln sztuk
Ostatnio zmieniony 07 sty 2016 15:57 przez debryl, łącznie zmieniany 1 raz.
REKLAMA