TORPOL [TOR]

wszystko na temat spółek publicznych
kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 11 wrz 2014 11:15

PLK: Zamknięcie Rail Baltiki to przemyślana decyzja

Dużo emocji podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury wywołała kwestia całkowitego zamknięcia dla ruchu kolejowego fragmentu linii kolejowej nr 6 w związku przygotowywaniem tzw. Rail Baltiki. Politycy PiS apelują o zmianę tej decyzji.
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Przyporządkowane tagi:
Rail Baltica (77) , PKP PLK (3237) , Białystok (46)

– Ta wywołuje duży sprzeciw opinii publicznej. Oburzenie wśród mieszkańców i samorządowców było powszechne. Wyrażano powszechne zdziwienie, że we współczesnym świecie jest możliwe, by zamykać na tak długi czas funkcjonującą linię kolejową, z której korzystają podróżni. Przez 7 lat prace nie były robione. Teraz, gdy przychodzi okres rozliczeń, następuje gwałtowne przyspieszenie, żeby nie zwracać kasy UE. Koszty społeczne będą tak duże, że trudno je sobie wyobrazić. – argumentował poseł PiS z Podlasia Jarosław Zieliński.

12 października PKP PLK zamyka całkowicie dla ruchu odcinek Tłuszcz – Łochów, w styczniu 2015 r. zamknięty zostanie także odcinek Łochów – Sadowne Węgrowskie (etapowanie zamknięć wynika z tego, że PLK chce jeszcze w porze jesiennej wykonać znaczną część prac na moście na Liwcu). – Mamy świadomość, że całkowite zamknięcie trasy to jest ewenement. Wiadomo jednak, jak dużo problemów jest przy zamknięciu jednego toru. Występuje niemożność praktycznego utrzymania jakiegokolwiek rozkładu, dostajemy w związku z tym mnóstwo skarg. Stabilna komunikacja zastępcza jest lepsza niż niepewna komunikacja kolejowa – mówił Przemysław Hofman, dyrektor Departamentu Transportu Kolejowego w MIR.

Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK podkreślił natomiast, że nieprawdą jest, iż w innych krajach nie zamyka się całkowicie linii na czas remontów. Podał m.in. przykład całkowitego zamknięcia, od kwietnia do grudnia br., linii łączącej Genewę, Grenoble i Lyon. Zwrócił uwagę, że takie sytuacje mają też miejsce np. w Wielkiej Brytanii. Odpierał też zarzuty polityków PiS, iż PLK nie decydowała się na całkowite zamknięcie innych linii, np. z Warszawy do Łodzi. – To jest przypadek absolutnie nieporównywalny. Tam spotykają się m.in. pociągi aglomeracyjne, składy łączące Warszawę z Łodzią i pociągi kursujące po CMK. Zamknięcie tej linii byłoby nierealne – argumentował Paszkiewicz.

Po zakończeniu modernizacji odcinka do Sadownego czas przejazdu z Warszawy do Białegostoku ma wynosić 2,5 godz. Politycy PiS zwracali uwagę, że to dłuższy czas przejazdu niż wynosił on np. w latach 90. XX w., kiedy to pociąg pospieszny pokonywał tę trasę w 2 godz. 15 min. Jerzy Polaczek (PiS) przypomniał z kolei, że przed wojną został ustanowiony rekord czasu przejazdu z Warszawy do Suwałk, wynoszący 1 godz. 58. Wojciech Folejewski, członek zarządu PKP PLK, podkreślił, że II etap modernizacji Rail Baltiki, czyli planowana do realizacji w ramach perspektywy 2014-20 modernizacja odcinka Sadowne – Białystok, pozwoli na dalsze skracanie czasu jazdy.

Po stronie Torpolu (lidera konsorcjum realizującego prace), który wnioskował o całkowite zamknięcie szlaku, leży sfinansowanie kosztów komunikacji zastępczej. Do aneksu do umowy (planowanego do podpisania w przyszłym tygodniu) ma być też wpisane 100 tys. zł kar umownych za każdy dzień zwłoki.

Politycy PiS zwracali uwagę, że Torpol, dzięki temu, iż nie będzie wykonywać prac „pod ruchem”, będzie mógł zaoszczędzić nawet 15-20% kosztów. Szefowie PLK podkreślali w tym kontekście, że zmiana zasad kontraktu jest prawnie dopuszczalna., gdyż jest „optymalizacją wykonawstwa”. Remigiusz Paszkiewicz zwrócił z kolei uwagę, że na koszt wykonawcy zrealizowane zostały trzy projekty wiaduktów w Zielonce, co wynikało z faktu, że miał tam miejsce konflikt mieszkańców o formę realizacji inwestycji. – Problemy w Zielonce znacznie opóźniły prace. Szukaliśmy sposobu, żeby wykonać je w przewidywanym w kontrakcie okresie – mówił Paszkiewicz.

REKLAMA


kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 11 wrz 2014 11:16

to może zarobią w 2014 roku więcej niż prognozują - czyli więcej niż 25 mln PLN

mistrzsardu
Chorąży sztabowy
Posty: 5335
Rejestracja: 10 maja 2006 18:49

Postautor: mistrzsardu » 16 wrz 2014 07:47

Może ktoś wkleić wywiad z dzisiejszego Parkietu?
Cierpliwość, dystans i otwarty umysł!

...Laptop'
Chorąży
Posty: 839
Rejestracja: 27 sie 2014 17:46

Postautor: ...Laptop' » 16 wrz 2014 07:55

Obrazek

mistrzsardu
Chorąży sztabowy
Posty: 5335
Rejestracja: 10 maja 2006 18:49

Postautor: mistrzsardu » 16 wrz 2014 08:13

A tak, żeby się dało przeczytać?
Cierpliwość, dystans i otwarty umysł!

...Laptop'
Chorąży
Posty: 839
Rejestracja: 27 sie 2014 17:46

Postautor: ...Laptop' » 16 wrz 2014 08:24

A tak, żeby się dało przeczytać?
http://www.tinypic.pl/8bzbhrj3werq

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 22 wrz 2014 09:04

kolejny przetarg wygrany

TORPOL SA zawarcie umowy znaczącej z Gminą Olsztyn na budowę linii tramwajowej
Raport bieżący 32/2014

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 16/2014 z dnia 19 sierpnia 2014 r. Zarząd TORPOL S.A. (Emitent) informuje, iż w dniu 19 września 2014 r. zawarł umowę z Gminą Olsztyn (Zamawiający), której przedmiotem jest "Budowa linii tramwajowej, ulicy Obiegowej, zajezdni postojowej dla autobusów przy Al. Gen. Sikorskiego wraz z przebudową dróg i skrzyżowań, przebudowa skrzyżowań dla potrzeb poprowadzenia linii tramwajowej - w zakresie odcinka "C" obejmującego ul. Żołnierską, ul. Kościuszki, Pl. Konstytucji 3 Maja, ul. Dworcową i ul. Towarową" (Umowa).

Wartość Umowy wynosi 74.964.573,34 zł brutto (60.946.807,59 zł netto). Termin zakończenia realizacji Umowy przypada na październik 2015 r.

Zabezpieczeniem Umowy jest gwarancja należytego wykonania Umowy i usunięcia wad wniesiona przez Emitenta w wysokości 10% wartości Umowy brutto. Okres zabezpieczenia należytego wykonania Umowy wynosi 460 dni od daty podpisania Umowy natomiast okres zgłaszania wad wynosi 60 miesięcy od wydania świadectwa przejęcia dla robót budowlanych.

mistrzsardu
Chorąży sztabowy
Posty: 5335
Rejestracja: 10 maja 2006 18:49

Postautor: mistrzsardu » 05 gru 2014 13:31

Już czas...
Cierpliwość, dystans i otwarty umysł!

Gawronex
Chorąży
Posty: 851
Rejestracja: 21 kwie 2015 15:09

Postautor: Gawronex » 21 kwie 2015 15:32

wykresem dnia jest TORPOL, zapraszam do analizy: http://bitly.pl/tropol

Gawronex
Chorąży
Posty: 851
Rejestracja: 21 kwie 2015 15:09

Postautor: Gawronex » 28 kwie 2015 09:52


News-Trader
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2526
Rejestracja: 12 cze 2012 11:38

Postautor: News-Trader » 01 wrz 2015 17:45

TORPOL SA Zawiadomienie od Nationale-Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny o przekroczeniu progu 5% ogólnej liczby głosów w TORPOL S.A.

Działając na podstawie art. 70 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. 2005 Nr 184 poz. 1539 z późn. zm.) (Ustawa) Zarząd TORPOL S.A. (Spółka) informuje, że w dniu 1 września 2015 r. do Spółki wpłynęło zawiadomienie sporządzone w trybie art. 69 od Nationale-Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny zawiadomienia o następującej treści:

"Działając zgodnie z art. 69 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. 2005 Nr 184 poz. 1539 z późn. zm.) informujemy, że w wyniku nabycia akcji Spółki w transakcjach na GPW w Warszawie, rozliczonych w dniu 26 sierpnia 2015 roku, Nationale-Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny (wcześniejsza nazwa ING Otwarty Fundusz Emerytalny) (dalej jako "Fundusz") zwiększył stan posiadania akcji Spółki powyżej 5% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Spółki.

Przed nabyciem akcji Fundusz posiadał 1.124.714 (jeden milion sto dwadzieścia cztery tysiące siedemset czternaście) akcji Spółki, co stanowiło 4,90% kapitału zakładowego Spółki i był uprawniony do 1.124.714 (jeden milion sto dwadzieścia cztery tysiące siedemset czternaście) głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Spółki, co stanowiło 4,90% ogólnej liczby głosów.

W dniu 1 września 2015 roku na rachunku papierów wartościowych Funduszu znajduje się 1.165.516 (jeden milion sto sześdziesiąt pięć tysięcy pięćset szesnascie) akcji Spółki, co stanowi 5,07% kapitału zakładowego Spółki. Akcje te uprawniają do 1.165.516 (jeden milion sto sześdziesiąt pięć tysięcy pięćset szesnascie) głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Spółki, co stanowi 5,07% ogólnej liczby głosów."

http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/c ... -progu-5--

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 08 lis 2015 18:32

http://gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/compa ... 3-2015-qsr


wow co za wyniki!!!!!!!!!

chyba jednak będą musieli podnieść cenę w wezwaniu
i to mocno
przy takich wynikach to po 15 pln !!!!!!!!!

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 09 lis 2015 08:35

po taki wynikach dzisiaj powinniśmy 14 pln zobaczyć

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 09 lis 2015 19:18

Żniwa w Torpolu

Po trzech kwartałach budowlana grupa zarobiła więcej, niż w całym ubiegłym roku.

W reakcji na bardzo dobre wyniki Torpolu za III kwartał kurs w poniedziałek przed południem rósł nawet o 5,6 proc., do 13,1 zł. To cena o 8,5 proc. wyższa od ceny w wezwaniu na 33 proc. akcji ogłoszonym przez Marvipol - zapisy są przyjmowane do 20 listopada.

Specjalizująca się w infrastrukturze torowej grupa po trzech kwartałach miała 842,9 mln zł przychodów wobec 406,5 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wrósł z 11,5 mln do 26,6 mln zł. To więcej, niż Torpol zarobił w całym rekordowym ubiegłym roku.

W samym III kwartale Torpol miał 19,3 mln zł zysku netto przy 399,1 mln zł obrotów. To głównie efekt księgowania wielkiego kontraktu E-75 Rail Baltica (rekordowe 100 mln zł sprzedaży w samym wrześniu).

Zarząd jest optymistycznie nastawiony do rynku i zwraca uwagę, że PKP PLK ruszyły z rozpisywaniem przetargów w ramach nowej perspektywy unijnej – do końca roku maja to być prace o wartości około 14 mld zł. Stwarza to szansę na rozpoczęcie prac budowlanych na nowych kontraktach w II połowie przyszłego roku. Spółka spodziewa się, że PKP PLK będzie systematycznie rozpisywać kolejne przetargi – łącznie nakłady na infrastrukturę kolejową w Polsce do 2023 r. mają sięgnąć 67,5 mld zł.

Pasterz
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3241
Rejestracja: 16 lut 2009 20:28
Lokalizacja: Z Ziemi Senioralnej

Postautor: Pasterz » 10 lis 2015 10:03

...
chyba jednak będą musieli podnieść cenę w wezwaniu
i to mocno
przy takich wynikach to po 15 pln !!!!!!!!!
cenę podnieśli - jednak czy mocno ? :roll:

Projekt 03, spółka zależna Marvipolu, podniosła cenę w wezwaniu na akcje Torpolu do 12,1 zł z 11,80 zł za sztukę - poinformował pośredniczący w wezwaniu DM mBanku.
Biedny boś głupi
Głupi boś biedny


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości