NEWAG cz. I

wszystko na temat spółek publicznych
MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 25 mar 2014 08:24

Jeszcze przed debiutem i emisją Zbigniew Jakubas mówił o propozycjach i inwestorze chcącym kupić cały Newag. Jak myślicie chodziło o Siemensa ?
no bo jeśli nie Siemens to może Stadler ?
Może to głupie pytanie, ale napewnoe ktoś zna mądrą odpowiedź. Skoro mógłby sprzedać drożej (bo z premią za przejęcie) firmę w całości, to po kiego ją upubliczniał, tym samym utrudniając sobie negocjacje o przejęciu?
A patrząc na wyniki, to sorry, ale w stosunku do roku poprzedniego... szału nie ma. EBITDA spadła o 18%, zysk netto spadło o 34% Przepływy operacyjne - spadek o 67%... Może to jest okazja inwestycyjna (tylko dla kogo?), ale przy stosunku Ceny do Zysku na poziomie 26... sam nie wiem. Gdyby chociaż ta dynamika zysku była pozytywna, bo prognozy to bajki :)
ale mało doinformowany człowieku. To są wyniki całkowicie zgodne z planem, zaplanowane i podawane w prognozach. Chyba coś przeoczyłeś :)
Dodatkowo zyski z kontraktu na wagony metra przesunięte zostały na rok 2014.

Tak samo można zapytać, po co zmniejszył w ostatniej chwili częściowo pakiet sprzedawanych akcji o ponad 2 mln. szt. nawet nie oferując go po 20.50 dla instytucji przy dużej redukcji ?
Odpowiedź też może być racjonalna. BO WIE, ŻE SPRZEDA GO POWYŻEJ 50 zł za jakiś czas patrząc na dynamikę rozwoju firmy.
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

REKLAMA


A?_poleje_si?_czerwie?
Starszy sierżant sztabowy
Posty: 263
Rejestracja: 12 lip 2013 08:31
Lokalizacja: Poznań

Postautor: A?_poleje_si?_czerwie? » 25 mar 2014 14:27

up up :idea:
giełda to nie inwestycja, to styl życia

manx31
Chorąży
Posty: 745
Rejestracja: 02 gru 2006 17:55

Postautor: manx31 » 26 mar 2014 12:48

TRAKCJA na chwilę obecną dużo ciekawsza

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 26 mar 2014 15:06

TRAKCJA na chwilę obecną dużo ciekawsza
Nie ma to jak wejść na wątek i wnieść wiele do tematu Newagu :)
a wracając do faktów i sedna w nawiązaniu do ostatniego raportu kwartalnego:


"...W 2014 r. Spółka planuje wypłatę dywidendy w wysokości 20 mln PLN, a w 2015 r. w wysokości 50 mln PLN. W kolejnych latach obrotowych, planowana wypłata dywidendy została ustalona w wysokości 70% zysku netto za dany rok obrotowy. "
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

A?_poleje_si?_czerwie?
Starszy sierżant sztabowy
Posty: 263
Rejestracja: 12 lip 2013 08:31
Lokalizacja: Poznań

Postautor: A?_poleje_si?_czerwie? » 28 mar 2014 11:47

TRAKCJA na chwilę obecną dużo ciekawsza
Nie ma to jak wejść na wątek i wnieść wiele do tematu Newagu :)
a wracając do faktów i sedna w nawiązaniu do ostatniego raportu kwartalnego:


"...W 2014 r. Spółka planuje wypłatę dywidendy w wysokości 20 mln PLN, a w 2015 r. w wysokości 50 mln PLN. W kolejnych latach obrotowych, planowana wypłata dywidendy została ustalona w wysokości 70% zysku netto za dany rok obrotowy. "
zaszaleli
giełda to nie inwestycja, to styl życia


felixjeager80
Sierżant sztabowy
Posty: 168
Rejestracja: 27 kwie 2011 20:19

Postautor: felixjeager80 » 05 kwie 2014 20:04

Dwie oferty w przetargu na naprawę rewizyjną 360 wagonów PKP IC

W lutym 2014 roku spółka PKP IC ogłosiła przetarg na wykonanie napraw okresowych wagonów osobowych na 4-tym poziomie utrzymania. Oferty złożyły dwie firmy: Newag i Pesa. - Zamówienie zostało podzielone na 19 zadań, z czego Newag złożył oferty na wszystkie, a Pesa, na 3 zadania – informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC.

Przedmiotem zamówienia było wykonanie napraw okresowych 360 kolejowych wagonów osobowych na 4-tym poziomie utrzymania, tj. wykonanie naprawy okresowej o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem z wagonu oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład wagonów. Zamówienie zostało podzielone na części.

Naprawa obejmuje: 75 wagonów osobowych typu 111A, 78 wagonów typu 111A, 85 wagonów typu 112A, wagon typu 134Ac, 3 wagony typu 152A, 14 wagonów typu 154A, 2 wagony typu 155A, 3 wagony typu 156A, 3 wagony typu 158A, 2 wagony typu 159A, 2 wagony typu 406A, wagon o typu 508A, 10 wagonów typu 609A, 36 wagonów restauracyjnych WL, wagon typu Z1A, 6 wagonów typu Z1B, 15 wagonów typu Z2A, 14 wagonów typu Z2B oraz 9 wagonów typu WR.

- Dostaliśmy dwie oferty – jedną od Pesy, drugą od Newagu. Teraz są w fazie oceny formalno- prawnej. Liczymy, że za ok. 2 tygodnie będzie rozstrzygnięcie – mówi Czemerajda. Spółka PKP IC nie chce podać wartości złożonych przez firmy ofert. - Do czasu oceny ofert nie możemy podać ich wartości – chcemy sprawdzić, czy były prawidłowe – podkreśla Czemerajda.


http://www.rynek-kolejowy.pl/51672/dwie ... kp_ic.html



Uhu...szansa dla Newagu na zwiększenie backlogu...pytanie tylko jakie marże chodzą na przeglądach okresowych wagonów?


MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 08 kwie 2014 14:54

Newag rekomenduje 0,45 zł dywidendy na akcję z zysku za 2013 r.
ISBNews
08.04.2014


Warszawa, 08.04.2014 (ISBnews) - Zarząd Newag rekomenduje akcjonariuszom przeznaczenie 20,25 mln zł z zysku za ub.r., wynoszącego 33,61 mln zł, na dywidendę, co da wypłatę w wysokości 0,45 zł na akcję, podała spółka.

"Pozostałą część zysku za rok 2013 zarząd rekomenduje przeznaczyć na kapitał zapasowy spółki. Rekomendacja zarządu w przedmiocie podziału zysku spółki za rok 2013 zostanie przedstawiona do oceny radzie nadzorczej spółki" - czytamy w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2013 r. wyniósł 33,61 mln zł wobec 54,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa Newag zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka Newag Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w grudniu 2013 r.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,157 ... z2yIaZSk00
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 08 kwie 2014 16:52

Jak poinformował Newag z końcem 2013 roku rozpoczęły się prace przy projektach dwóch typów lokomotyw spalinowych z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jest to przygotowanie do realizacji kontraktu z PKP Intercity, dotyczącego przebudowy lokomotyw SM42 w dwóch wersjach. Pierwsze 10 sztuk to lokomotywy jednoagregatowe z systemem jazdy akumulatorowej (typ 18D). Kolejne 10 lokomotyw to pojazdy dwuagregatowe z systemem zasilania składu pociągu w energię elektryczną (typ 6Dl). Lokomotywy jednoagregatowe oznaczone (18D) zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczeń z pojazdów 6Dg jednak wymaganie dotyczące zabudowy silnika o mniejszej mocy i napędu akumulatorowego opartego o rozwiązania z napędów hybrydowych wymogło wprowadzenie wielu zmian w stosunku do protoplasty. W obu wersjach lokomotyw zastosowany został system sterowania spółki zależnej INTECO S.A. oraz układ hamulcowy KNORR BREMSE. Przewoźnik, wg wymagań specyfikacji przetargowej, wymaga również spełnienia w tych projektach wielu wymogów TSI oraz po raz pierwszy zabudowania na zmodernizowanych lokomotywach zderzaków z układem pochłaniania energii zderzeniowej „crash”. Przypomnijmy, że umowa na modernizację lokomotyw SM42 została podpisana przez Newag z PKP Intercity we wrześniu ubiegłego roku. Jak wspomnieliśmy w ramach prac modernizacyjnych połowa lokomotyw zostanie wyposażona w urządzenia zasilające składy w energię elektryczna. To właśnie te maszyny zostaną przeznaczone do prowadzenia pociągów pasażerskich. Będzie je można spotkać m.in. na trasach sezonowych, tam, gdzie dziś nie ma trakcji elektrycznej, a więc na liniach Gdynia –Hel, Kłodzko –*** Zdrój czy Olsztyn –Braniewo. Pozostałe lokomotywy zostaną skierowane do wykonywania prac manewrowych na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn czy Szczecin. We wszystkich maszynach wymienione zostaną silniki spalinowe, oczywiście na nowe. Zwiększona zostanie ich moc do 800 –1000 kW oraz prędkość maksymalna do 90 km/h. Dzięki przeprowadzonej modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. Będą też posiadały deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz Interoperacyjności. Termin realizacji umowy to 2015 rok.

Obrazek
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 08 kwie 2014 16:58

Dla Kolei Dolnośląskich jednak Impulsy

Kolejne odwołanie PESY w przetargu Kolei Dolnośląskich nie przyniosło rezultatów. Przewoźnik dostanie Impulsy od Newagu. Dziś KIO rozpatrzyła odwołanie producenta z Bydgoszczy, w którym wnosił on o unieważnienie postępowania przetargowego. KIO nie podzieliła argumentacji PESY, tym samym potwierdzając wybór przewoźnika, który wskazał jako dostawcę ezt-ów Newag. Jak wspomnieliśmy KIO już po raz drugi zajmowała się tą sprawą. Wcześniej PESA wnosiła, również bezskutecznie, o:
1) unieważnienie czynności zamawiającego polegającej na odrzuceniu oferty PESY,
2) unieważnienie czynności Zamawiającego polegającej na wyborze jako najkorzystniejszej oferty Newagu,
3) nakazanie Zamawiającemu ponownej oceny i badania ofert. Pierwsze orzeczenie zostało ogłoszone w grudniu 2013 roku.
Przypomnijmy, że przetarg dotyczył dostawy11 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z czego 6 to jednostki trójczłonowe, zaś kolejne 5 –czteroczłonowe. Oferta PESY została odrzucona przez Koleje Dolnośląskie jako zawierająca rażąco niską cenę.
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 18 kwie 2014 17:10

Newag Gliwice zarobi ponad 22 mln na naprawach EP09

http://www.rynek-kolejowy.pl/51908/newa ... _ep09.html

Ponad 22 mln złotych będą kosztowały naprawy 23 lokomotyw EP09, które wykona dla PKP Intercity Newag Gliwice. To połowa stanu przewoźnika, jeśli chodzi o ten typ lokomotyw.
Lokomotywy EP09 produkował Pafawag Wrocław w latach 1986–1997. Przewoźnik ma ich 46 (jedna lokomotywa została zniszczona podczas katastrofy pod Szczekocinami). Mogą jeździć z prędkością 160 km/h. EP09 prowadzą pociągi kwalifikowane, ale również niektóre połączenia TLK. Poprzednie naprawy lokomotyw EP09 PKP Intercity zamówiło w 2012 i 2013 roku. Teraz kolej na kolejne elektrowozy.

Jako wykonawcę napraw PKP Intercity wybrało bez przetargu spółkę Newag Gliwice, zajmującą się w grupie Newagu produkcją i naprawą lokomotyw. Naprawy na czwartym poziomie utrzymania (dawna naprawa rewizyjna) będą kosztować 18,4 mln zł netto. Dlaczego zamówienie zostało udzielone z „wolnej ręki”? Jak tłumaczy w uzasadnieniu PKP Intercity, przewoźnik przejał w 2008 roku lokomotywy EP09 od PKP Cargo razem z umową o wykonanie napraw głównych przez ZNTK Gliwice (obecnie Newag Gliwice). Fabryka z Górnego Śląska w umowie na ich wykonanie zastrzegła, że jest wyłącznym właścicielem praw autorskich dokumentacji modernizacji. Ponieważ PKP Intercity nie może udostępnić dokumentacji innym producentom bez łamania praw autorskich, musi udzielić zamówienia na naprawy spółce z Gliwic.
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.


MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 24 kwie 2014 18:29

Newag wygrał kontrakt na naprawę 337 wagonów dla PKP IC
Wartość wszystkich zadań w kontrakcie przekracza ponad 100 mln zł.



http://www.rynek-kolejowy.pl/51978/newa ... kp_ic.html

http://intercity.pl/pl/dokumenty/przeta ... owania.pdf
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 25 kwie 2014 08:17

Nowy tabor od Newagu dla Świętokrzyskiego z rządową dotacją.
ObrazekFot. UMWŚ

Wojewoda świętokrzyski podpisał z marszałkiem województwa umowę na dofinansowanie z budżetu państwa zakupu 6 nowych pojazdów dla Przewozów Regionalnych w ramach Południowej Grupy Zakupowej.

Zgodnie z dokumentem, wojewoda Bożentyna Pałka-Koruba przekazała samorządowi województwa rządową dotację w kwocie 7.293.750 zł (38,2 % wartości zadania). Środki własne beneficjenta wyniosą 11.778.300 zł. Zakup pociągów będzie również dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Podpisana umowa obejmuje dofinansowanie zadania „Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez województwa małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie". Zakupu dokona Południowa Grupa Zakupowa, której liderem jest województwo świętokrzyskie.

Łącznie do Świętokrzyskiego trafi 6 składów – 3 w tym roku (pod koniec sierpnia) i 3 na początku 2015 roku. – Jest to niezwykle ważny projekt dla naszego regionu, który poprawi standard podróżowania. Odbiór pierwszych pojazdów ma nastąpić pod koniec sierpnia tego roku, a już od września składy mają być w rozkładzie jazdy – mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego, który z ramienia zarządu nadzoruje zadanie.

Nowe wagony, które wyprodukuje Newag będą posiadały wiele udogodnień dla podróżnych – gniazdka przy każdej parze siedzeń, podpórki na laptopy, sieć WiFi LTE, schowki na gazety, dynamiczną informacja pasażera na specjalnych ekranach czy tablice ledowe wyświetlające informacje o najbliższym przystanku. Same siedzenia również będą wykonane ze skóry ekologicznej o ponad 50% większej wytrzymałości niż fotele materiałowe. Ważnym udogodnieniem będą biletomaty w każdym wagonie, w których będzie można płacić nie tylko gotówką, ale również za pomocą kart płatniczych. Nacisk zostanie położony również na wygodę i funkcjonalność w kabinach maszynistów. Pociągi mają być również wyposażone także w system kontroli liczby pasażerów oraz punktualności składów. Zebrane za jego pomocą dane na bieżąco będą przekazywane do centrum nadzoru pociągów.

Nowe składy będą obsługiwały trasy regionalne oraz tak popularne jak Ostrowiec Świętokrzyski – Skarżysko - Kielce – Kraków oraz te same relacje w kierunku Częstochowy. Dodatkowo, w przyszłości, będzie prawdopodobnie możliwość pojechać nimi na trasie Kielce – Katowice.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... tacja.html
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości