Grupa Makarony Polskie (GPW: MAKARONPL) uzyskała w 2023 roku 354,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, generując wzrost wyniku EBITDA o 36,5% rdr, do 57,8 mln zł i zysku netto o 34,5% rdr, do 32,9 mln zł. Wartość sprzedanych makaronów oraz dań gotowych wzrosła w tempie około 9% rdr, przy czym sprzedaż pod markami Grupy Makarony Polskie wzrosła o 52% rdr. Rentowność sprzedaży na poziomie EBITDA zwiększyła się o 3,4 pkt proc., do 16,3%.
https://pandl.pl/grupa-makarony-polskie ... rganiczny/– Oceniam rok 2023 dobrze. Wyniki pokazują skuteczność realizowanej strategii rozwoju, tzn. po pierwsze – sukcesu przejęcia firmy SAS i uwolnienia synergii akwizycyjnych, po drugie – inwestycji w nowe moce produkcyjne makaronów premium i dań gotowych, dbania o efektywność, a także – po trzecie – bycia wiarygodnym partnerem dla dystrybutorów, dostarczając jakościowych i atrakcyjnie wycenionych produktów pod markami własnymi i markami sieci handlowych – komentujeZenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.