INBOOK [INB] księga I NewConnect

wszystko na temat spółek publicznych
NCInwestor
Chorąży
Posty: 982
Rejestracja: 04 cze 2013 00:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: INBOOK [INB] księga I NewConnect

Postautor: NCInwestor » 23 cze 2018 22:06

Outdoorzy odbili, Merlin odbił to może i na Inbooka przyjdzie pora.


koreczek
Sierżant
Posty: 55
Rejestracja: 21 cze 2018 16:50

Re: INBOOK [INB] księga I NewConnect

Postautor: koreczek » 05 lip 2018 11:47

InBook SA stawia na przejęcia

Firma InBook SA prowadzi kilkanaście przedsięwzięć internetowych, zaczynając od e-commerce na serwisach społecznościowych kończąc. Specjalizuje się jednak głównie w handlu internetowym. Panowie: Mariusz Dąbrowski - Prezes Zarządu i Jakub Dębski - Wiceprezes Zarządu, odpowiadają na pytania Tomasza Wojtasiewicza redaktora IPO.pl.

Jaki jest cel debiutu na NewConnect Państwa spółki?

InBook SA osiągnął ten etap w rozwoju, w którym jest rentownym, stabilnie rozwijającym się biznesem. Pozyskanie dodatkowego kapitału i debiut na rynku publicznym pozwoli nam na dalszy dynamiczny rozwój, szybszy niż dotychczas.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Spółki?

InBook SA zajmuje się handlem w Internecie. Naszym flagowym okrętem jest księgarnia InBook.pl, generująca ponad 50% przychodów spółki. Mamy w naszej ofercie 180 tys. tytułów, czyli praktycznie każde wydawnictwo dostępne w Polsce. InBook.pl poza książkami sprzedaje także filmy DVD, muzykę i multimedia. Pozostałe przychody generują nasze sklepy internetowe z zegarkami Timex, Citizen, Casio i Timemaster, a także Internetowy sklep z biżuterią Goldmarket.pl oraz serwis fotografii cyfrowej Foteria.pl i sklep z prezentami Cud.pl. Dzięki temu nasz biznes jest zdywersyfikowany i jesteśmy uniezależnieni od wahań koniunktury w poszczególnych segmentach rynku.

Jak ocenia Pan perspektywy rynku, na którym działa Spółka?

W 2007 roku polski rynek e-commerce wzrósł o 62% osiągając wartość 8,1 mld zł. Według niezależnych analiz rynek ten będzie w najbliższych latach nadal rósł w tempie co najmniej 50% rocznie. Żadna inna duża gałąź gospodarki nie rośnie w tym tempie. W 2007 r. polski internauta wydał na zakupy nie mniej niż 2,3 tys. zł.

Jakie są perspektywy samej Spółki?

Będziemy korzystali ze wzrostu rynku i jednocześnie podwyższali rentowność. W tym celu chcemy np. zainicjować samodzielny import zegarków, które sprzedajemy. Ten model biznesowy już sprawdziliśmy w przypadku biżuterii w sklepie GoldMarket.pl i pozwala on nam na uzyskiwanie wyższych marż. Będziemy także kładli nacisk na promowanie marki w celu zwiększenia liczby odwiedzin oraz zwiększenia liczby zakupów dokonywanych przez odwiedzających nas internautów.

Na co zostanie przeznaczony pozyskany kapitał?

Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na rozbudowę infrastruktury IT oraz infrastruktury logistycznej. Chcemy być gotowi do obsłużenia o wiele większej liczby klientów, którzy trafią do nas w wyniku zaplanowanych działań marketingowych i promocyjnych. Aktywowanie tych nakładów zwiększy możliwości usługowe i sprzedażowe spółki. Część środków chcemy przeznaczyć także na przejęcia. Mamy już w tym doświadczenie – przejęliśmy serwis Foteria.pl, który rozwinęliśmy i który przyczynił się do dywersyfikacji naszych źródeł przychodu.

Czy rozważali państwo inny wariant finansowania rozwoju Spółki?

Tak, analizowaliśmy również inne scenariusze takie jak finansowanie rozwoju długiem oraz współpraca z inwestorem branżowym ale bardzo odpowiada nam profil spółki publicznej oraz rozproszony akcjonariat.

Jak wygląda konkurencja?

W rankingach sklepów internetowych przygotowywanych przez Wprost i Money.pl zawsze zajmujemy jedno z czołowych miejsc – w 2007 roku było to trzecie miejsce, tuż za Empikiem i Merlinem. Na rynku e-commerce jest bardzo wielu graczy. Obroty liderów przekraczają 100 mln zł, ale zdecydowana większość sklepów realizuje obroty nie przekraczające miesięcznie 10 tys. zł. Przyszłość będzie należała do spółek, które tak jak InBook potrafią zdywersyfikować swoje przychody i zapewnić najwyższy poziom obsługi swoim klientom. Warto pamiętać, że internauci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej kierują się jakością obsługi. Wielu z nich woli zapłacić za produkt kilka procent więcej, ale mieć pewność, że dotrze on do nich na czas. Nasze sklepy z zegarkami wyróżniają się na przykład tym, że każdy produkt dostarczamy do klienta w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Czy firma jest rentowna?

InBook jest rentowny na każdym poziomie rachunku wyników, co powinno być dla inwestorów potwierdzeniem tego, że wiemy, jak prowadzić biznes w Internecie. W 2007 roku zanotowaliśmy 111 tys. zł zysku netto, a w roku 2008 przekroczymy 200 tys. zł. W dalszej perspektywie chcemy osiągnąć 1 mln zł zysku netto w roku 2010. Zrealizujemy ten plan dzięki wzrastającym przychodom oraz stałemu podwyższaniu rentowności.

Kiedy Spółka pojawi się na NewConnect?

Planujemy debiut na NewConnect w pierwszej połowie października 2008 r.

Dlaczego to w Państwa Spółkę warto zainwestować?

Po pierwsze udowodniliśmy już, że umiemy prowadzić biznes w Internecie, bo od dwóch lat przynosimy realne zyski. Po drugie działamy na rynku, który rozwija się bardzo dynamicznie. Po trzecie nasza działalność jest zdywersyfikowana, dzięki czemu jesteśmy bezpiecznym biznesem. Po czwarte, będąc firmą innowacyjną i działającą w Internecie, nie sprzedajemy marzeń, lecz fakty potwierdzone wynikami finansowymi. Last but not least, jesteśmy przygotowani do prowadzenia transparentnych relacji inwestorskich z wykorzystaniem raportów kwartalnych oraz spotkań z akcjonariuszami.
Autor: TW/ IPO.pl

NCInwestor
Chorąży
Posty: 982
Rejestracja: 04 cze 2013 00:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: INBOOK [INB] księga I NewConnect

Postautor: NCInwestor » 09 lip 2018 11:23

Inbook to będzie drugi Merlin?

lakers
Starszy chorąży
Posty: 1253
Rejestracja: 14 gru 2012 00:14
Lokalizacja: LA

Re: INBOOK [INB] księga I NewConnect

Postautor: lakers » 10 lip 2018 21:35

Wystarczyłoby mi tutaj nawet 40-50%.


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Aero, ANTYCHRYST, bullstock, filozof rynku, manu12, mareqq i 1 gość