ABC DATA [ABC] księga I
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1923
- Rejestracja: 08 gru 2006 12:03
ABC DATA [ABC] księga I
Struktura oferty
· 22.000.000 akcji serii H
· 11.094.400 akcji serii B
· 11.000.000 akcji serii C
Akcje będą oferowane w następujących transzach:
· Transza Instytucjonalna 35.000.000 Akcji
· Transza Indywidualna 9.094.400 Akcji
Powyższe liczby oferowanych akcji stanowią wstępnie oferowane akcje.
Harmonogram Oferty
Najpóźniej do godz. 8:00,
18 maja 2010 r.
podanie do publicznej wiadomości Przedziału Cenowego
18 – 20 maja 2010 r.
(20 maja do godz. 16)
proces budowania Księgi Popytu
do godz. 8:00
w dniu 21 maja 2010 r.
ustalenie i podanie do publicznej wiadomości Ceny Emisyjnej i Ceny Sprzedaży oraz liczby Akcji Oferowanych w poszczególnych transzach
21 – 25 maja 2010 r.
przyjmowanie zapisów w Transzy Indywidualnej
21 – 25 maja 2010 r.
przyjmowanie zapisów w Transzy Instytucjonalnej
25 maja 2010 r.
zamknięcie Oferty Publicznej
do 27 maja 2010 r.
przydział Akcji Oferowanych
· 22.000.000 akcji serii H
· 11.094.400 akcji serii B
· 11.000.000 akcji serii C
Akcje będą oferowane w następujących transzach:
· Transza Instytucjonalna 35.000.000 Akcji
· Transza Indywidualna 9.094.400 Akcji
Powyższe liczby oferowanych akcji stanowią wstępnie oferowane akcje.
Harmonogram Oferty
Najpóźniej do godz. 8:00,
18 maja 2010 r.
podanie do publicznej wiadomości Przedziału Cenowego
18 – 20 maja 2010 r.
(20 maja do godz. 16)
proces budowania Księgi Popytu
do godz. 8:00
w dniu 21 maja 2010 r.
ustalenie i podanie do publicznej wiadomości Ceny Emisyjnej i Ceny Sprzedaży oraz liczby Akcji Oferowanych w poszczególnych transzach
21 – 25 maja 2010 r.
przyjmowanie zapisów w Transzy Indywidualnej
21 – 25 maja 2010 r.
przyjmowanie zapisów w Transzy Instytucjonalnej
25 maja 2010 r.
zamknięcie Oferty Publicznej
do 27 maja 2010 r.
przydział Akcji Oferowanych
REKLAMA
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1923
- Rejestracja: 08 gru 2006 12:03
Prospekt emisyjny spółki ABC Data został opublikowany 5 maja 2010 roku i jest dostępny stronie internetowej www.abcdata.com.pl w sekcji „Informacje dla Inwestorów” oraz na stronie www.dmbzwbk.pl.
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 337
- Rejestracja: 15 kwie 2010 09:37
kolejne ***
AGROMA http://www.agroma.pl/
MOJ.SA http://www.moj.com.pl/
TYLKO JA WAM POKAZE DROGE DO FORTUNY
TYLKo ZE MNA TRZEPANIE LESZCZA Z KASY
TYLKO ZE MNA BEDZIESZ OBRZYDLIWIE BOGATY
MOJ.SA http://www.moj.com.pl/
TYLKO JA WAM POKAZE DROGE DO FORTUNY
TYLKo ZE MNA TRZEPANIE LESZCZA Z KASY
TYLKO ZE MNA BEDZIESZ OBRZYDLIWIE BOGATY
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1695
- Rejestracja: 31 lip 2009 10:13
[05-05-2010 10:47] ABC Data spodziewa się pozyskania z emisji akcji s. H ok. 60 mln zł brutto (opis)
--------------------------------------------------------------------------------
05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data szacuje, że z emisji 22 mln akcji serii H uzyska około 60 mln zł wpływów brutto. Wpływy netto szacowane są na około 57,4 mln zł. Ze środków pozyskanych z emisji spółka chce wydać 46 mln zł na przejęcia podmiotów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a 11,4 mln zł na zwiększenie efektywności procesów logistycznych poprzez automatyzację magazynu - podała spółka w prospekcie emisyjnym.
Ogółem na inwestycje związane z nabyciem przejmowanych podmiotów spółka zamierza wydać 67,2 mln zł, z czego 46 mln zł pochodzić będzie z emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.
ABC Data podała, że obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami prowadzącymi działalność na terenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej należących do Unii Europejskiej, a rozmowy z jednym z nich znajdują się w zaawansowanym stadium.
Na inwestycje związane z projektem automatyzacji magazynu spółka przewiduje wydanie kwoty około 16,7 mln zł, z czego 11,4 mln zł pochodzić będzie emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.
Oferta publiczna obejmuje 22 mln akcji serii H nowej emisji oferowanych w ramach publicznej subskrypcji. Ponadto wprowadzający zamierzają zaoferować w drodze oferty publicznej 11.094.400 istniejących akcji serii B oraz 11 mln istniejących akcji serii. C.
Akcje będą oferowane w dwóch transzach. Transza instytucjonalna obejmie 35 mln akcji, a transza indywidualna 9.094.400 akcji.
Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego planowane jest na 18 maja. Budowa księgi popytu potrwa od 18 do 20 maja.
Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej i ceny sprzedaży oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach zaplanowano na 21 maja. Przyjmowania zapisów w transzy indywidualnej i instytucjonalnej potrwa od 21 do 25 maja. Przydział akcji nastąpi do 27 maja.
ABC Data to największy polski dystrybutor sprzętu komputerowego z udziałem w polskim rynku w 2008 r. szacowanym na 17,9 proc. W skład grupy wchodzi także ABC Data Słowacja i ABC Data Czechy. Udział w czeskim rynku dystrybucji IT w 2008 r. był szacowany na 5,2 proc., a w rynku słowackim na 2,9 proc.
W 2009 roku grupa miała 30,34 mln zł zysku netto, 54,1 mln zł zysku operacyjnego, 57,5 mln zł EBITDA i 2,37 mld zł przychodów.
Prognoza na 2010 r. przewiduje wypracowanie 31,23 mln zł zysku netto, 49,86 mln zł EBITDA i 2,46 mld zł przychodów.
W prospekcie podano, że za 2010 r. spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy. Zarząd zamierza natomiast rekomendować stałą wypłatę dywidendy po przeprowadzeniu planowanych inwestycji, ustabilizowaniu sytuacji finansowej poprzez zmniejszenie zadłużenia oraz w przypadku braku znaczących potrzeb kapitałowych. W ocenie zarządu spółki wypłata dywidendy powinna rozpocząć się w 2012 roku (tj. począwszy od wypłaty z zysku za 2011 rok). Zgodnie z założeniami zarządu, sugerowany poziom dywidendy powinien wynosić około 50 proc. wyniku netto, po przekazaniu 8 proc. zysku netto na kapitał zapasowy.
Obecnie największym akcjonariuszem ABC Data jest MCI.PrivateVentures FIZ z zaangażowaniem na poziomie 55,7 proc., MCI.PrivateVentures z 15,8 proc., Arthur Holding z 11,2 proc. i MCI Management z 10,1 proc.
Po przeprowadzeniu oferty z akcjonariatu zniknie Arthur Holding, zaangażowanie MCI.PrivateVentures FIZ spadnie do 36,5 proc., MCI.PrivateVentures do 12,9 proc., MCI Management do 8,2 proc., a w rękach nowych akcjonariuszy będzie 36,3 proc. kapitału.(PAP)
gsu/ asa/
--------------------------------------------------------------------------------
05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data szacuje, że z emisji 22 mln akcji serii H uzyska około 60 mln zł wpływów brutto. Wpływy netto szacowane są na około 57,4 mln zł. Ze środków pozyskanych z emisji spółka chce wydać 46 mln zł na przejęcia podmiotów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a 11,4 mln zł na zwiększenie efektywności procesów logistycznych poprzez automatyzację magazynu - podała spółka w prospekcie emisyjnym.
Ogółem na inwestycje związane z nabyciem przejmowanych podmiotów spółka zamierza wydać 67,2 mln zł, z czego 46 mln zł pochodzić będzie z emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.
ABC Data podała, że obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami prowadzącymi działalność na terenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej należących do Unii Europejskiej, a rozmowy z jednym z nich znajdują się w zaawansowanym stadium.
Na inwestycje związane z projektem automatyzacji magazynu spółka przewiduje wydanie kwoty około 16,7 mln zł, z czego 11,4 mln zł pochodzić będzie emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.
Oferta publiczna obejmuje 22 mln akcji serii H nowej emisji oferowanych w ramach publicznej subskrypcji. Ponadto wprowadzający zamierzają zaoferować w drodze oferty publicznej 11.094.400 istniejących akcji serii B oraz 11 mln istniejących akcji serii. C.
Akcje będą oferowane w dwóch transzach. Transza instytucjonalna obejmie 35 mln akcji, a transza indywidualna 9.094.400 akcji.
Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego planowane jest na 18 maja. Budowa księgi popytu potrwa od 18 do 20 maja.
Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej i ceny sprzedaży oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach zaplanowano na 21 maja. Przyjmowania zapisów w transzy indywidualnej i instytucjonalnej potrwa od 21 do 25 maja. Przydział akcji nastąpi do 27 maja.
ABC Data to największy polski dystrybutor sprzętu komputerowego z udziałem w polskim rynku w 2008 r. szacowanym na 17,9 proc. W skład grupy wchodzi także ABC Data Słowacja i ABC Data Czechy. Udział w czeskim rynku dystrybucji IT w 2008 r. był szacowany na 5,2 proc., a w rynku słowackim na 2,9 proc.
W 2009 roku grupa miała 30,34 mln zł zysku netto, 54,1 mln zł zysku operacyjnego, 57,5 mln zł EBITDA i 2,37 mld zł przychodów.
Prognoza na 2010 r. przewiduje wypracowanie 31,23 mln zł zysku netto, 49,86 mln zł EBITDA i 2,46 mld zł przychodów.
W prospekcie podano, że za 2010 r. spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy. Zarząd zamierza natomiast rekomendować stałą wypłatę dywidendy po przeprowadzeniu planowanych inwestycji, ustabilizowaniu sytuacji finansowej poprzez zmniejszenie zadłużenia oraz w przypadku braku znaczących potrzeb kapitałowych. W ocenie zarządu spółki wypłata dywidendy powinna rozpocząć się w 2012 roku (tj. począwszy od wypłaty z zysku za 2011 rok). Zgodnie z założeniami zarządu, sugerowany poziom dywidendy powinien wynosić około 50 proc. wyniku netto, po przekazaniu 8 proc. zysku netto na kapitał zapasowy.
Obecnie największym akcjonariuszem ABC Data jest MCI.PrivateVentures FIZ z zaangażowaniem na poziomie 55,7 proc., MCI.PrivateVentures z 15,8 proc., Arthur Holding z 11,2 proc. i MCI Management z 10,1 proc.
Po przeprowadzeniu oferty z akcjonariatu zniknie Arthur Holding, zaangażowanie MCI.PrivateVentures FIZ spadnie do 36,5 proc., MCI.PrivateVentures do 12,9 proc., MCI Management do 8,2 proc., a w rękach nowych akcjonariuszy będzie 36,3 proc. kapitału.(PAP)
gsu/ asa/
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1923
- Rejestracja: 08 gru 2006 12:03
ABC Data rusza po 60 mln złotych na przejęcia
Dariusz Wolak 06-05-2010, ostatnia aktualizacja 06-05-2010 07:34
Wartość oferty publicznej ABC Daty sięgnie 120 mln złotych, bo część akcji chcą zbyć dotychczasowi udziałowcy
Największy krajowy dystrybutor sprzętu IT chce sprzedać inwestorom 22 mln nowych papierów serii H. Tyle też zamierzają pozbyć się dotychczasowi akcjonariusze: niemiecki Arthur Holding (d. Actebis) i grupa MCI Management. Wartość oferty szacowana jest na ok. 120 mln zł. Połowa tej kwoty trafi do dystrybutora (wpływy netto mają wynieść 57,4 mln zł).
Drobni inwestorzy będą mogli kupić 9 mln walorów. Reszta przeznaczona jest dla inwestorów instytucjonalnych. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 21 do 25 maja. Poprzedzi je budowa księgi popytu (18-20 maja), na podstawie której zostanie wyznaczona cena emisyjna (21 maja).
Jeśli wszystkie walory znajdą nabywców, zaangażowanie MCI Management spadnie do niespełna 56 proc. Fundusz zobowiązał się, że przez rok nie będzie sprzedawał dalszych papierów. Nowi udziałowcy będą mieli 35,1 proc. papierów. Oferującym jest DM BZ WBK. Debiut planowany jest na początek czerwca.
Akwizycje poza Polską
ABC Data zamierza wydać pozyskane pieniądze na rozbudowę grupy kapitałowej i inwestycje w logistykę. – Chcemy przejmować lokalnych dystrybutorów sprzętu IT z naszego regionu Europy – zapowiada Marek Sadowski, prezes firmy. Nie zdradza, z kim prowadzone są rozmowy. Polską spółkę interesują kontrolne pakiety w przejmowanych spółkach.
Docelowo chce być ich jedynym właścicielem. – Wierzymy w proste struktury organizacyjne – wyjaśnia Sadowski. Jego zdaniem pierwsze transakcje będą możliwe jeszcze w tym roku. ABC Data jest gotowa wydać na zakupy w tym i przyszłym roku 67 mln zł, z czego 46 mln zł to będą środki z oferty pierwotnej (IPO).
Drugim pomysłem na zagospodarowanie pieniędzy zebranych od inwestorów jest automatyzacja magazynu, żeby zwiększyć jego wydajność. Projekt pochłonie 16,7 mln zł, w tym 11,4 mln zł będzie pochodziło z emisji.
Stabilny biznes
W 2009 r. informatyczna grupa miała 2,37 mld zł obrotów, czyli 11,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek był pochodną załamania popytu na sprzęt IT. – Zamiast walczyć o jak najwyższe obroty, skupiliśmy się na marżach – wyjaśnia Sadowski. W zeszłym roku zarobek wyniósł 30,3 mln zł i był najwyższy w historii firmy. Został wypracowany m.in. dzięki znacznemu ograniczeniu kosztów finansowych (w ciągu zeszłego roku ABC Data zmniejszyła dług o ponad 140 mln zł) i wzrostowi marży na sprzedaży.
Plan na ten rok (prezes podkreśla, że jest konserwatywny) zakłada wzrost obrotów o 3,9 proc., do 2,46 mld zł, i zysku netto do 31,2 mln zł (o 2,3 proc.). Przy jego konstruowaniu firma założyła m.in., że rynek dystrybucji w Polsce powiększy się o 3 proc., koszty zatrudnienia (dzięki zwolnieniom) spadną o 4 proc. i firma nie wypłaci dywidendy z zeszłorocznego zysku. ABC Data zamierza dzielić się zarobkiem dopiero za 2011 r.
PARKIET
Dariusz Wolak 06-05-2010, ostatnia aktualizacja 06-05-2010 07:34
Wartość oferty publicznej ABC Daty sięgnie 120 mln złotych, bo część akcji chcą zbyć dotychczasowi udziałowcy
Największy krajowy dystrybutor sprzętu IT chce sprzedać inwestorom 22 mln nowych papierów serii H. Tyle też zamierzają pozbyć się dotychczasowi akcjonariusze: niemiecki Arthur Holding (d. Actebis) i grupa MCI Management. Wartość oferty szacowana jest na ok. 120 mln zł. Połowa tej kwoty trafi do dystrybutora (wpływy netto mają wynieść 57,4 mln zł).
Drobni inwestorzy będą mogli kupić 9 mln walorów. Reszta przeznaczona jest dla inwestorów instytucjonalnych. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 21 do 25 maja. Poprzedzi je budowa księgi popytu (18-20 maja), na podstawie której zostanie wyznaczona cena emisyjna (21 maja).
Jeśli wszystkie walory znajdą nabywców, zaangażowanie MCI Management spadnie do niespełna 56 proc. Fundusz zobowiązał się, że przez rok nie będzie sprzedawał dalszych papierów. Nowi udziałowcy będą mieli 35,1 proc. papierów. Oferującym jest DM BZ WBK. Debiut planowany jest na początek czerwca.
Akwizycje poza Polską
ABC Data zamierza wydać pozyskane pieniądze na rozbudowę grupy kapitałowej i inwestycje w logistykę. – Chcemy przejmować lokalnych dystrybutorów sprzętu IT z naszego regionu Europy – zapowiada Marek Sadowski, prezes firmy. Nie zdradza, z kim prowadzone są rozmowy. Polską spółkę interesują kontrolne pakiety w przejmowanych spółkach.
Docelowo chce być ich jedynym właścicielem. – Wierzymy w proste struktury organizacyjne – wyjaśnia Sadowski. Jego zdaniem pierwsze transakcje będą możliwe jeszcze w tym roku. ABC Data jest gotowa wydać na zakupy w tym i przyszłym roku 67 mln zł, z czego 46 mln zł to będą środki z oferty pierwotnej (IPO).
Drugim pomysłem na zagospodarowanie pieniędzy zebranych od inwestorów jest automatyzacja magazynu, żeby zwiększyć jego wydajność. Projekt pochłonie 16,7 mln zł, w tym 11,4 mln zł będzie pochodziło z emisji.
Stabilny biznes
W 2009 r. informatyczna grupa miała 2,37 mld zł obrotów, czyli 11,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek był pochodną załamania popytu na sprzęt IT. – Zamiast walczyć o jak najwyższe obroty, skupiliśmy się na marżach – wyjaśnia Sadowski. W zeszłym roku zarobek wyniósł 30,3 mln zł i był najwyższy w historii firmy. Został wypracowany m.in. dzięki znacznemu ograniczeniu kosztów finansowych (w ciągu zeszłego roku ABC Data zmniejszyła dług o ponad 140 mln zł) i wzrostowi marży na sprzedaży.
Plan na ten rok (prezes podkreśla, że jest konserwatywny) zakłada wzrost obrotów o 3,9 proc., do 2,46 mld zł, i zysku netto do 31,2 mln zł (o 2,3 proc.). Przy jego konstruowaniu firma założyła m.in., że rynek dystrybucji w Polsce powiększy się o 3 proc., koszty zatrudnienia (dzięki zwolnieniom) spadną o 4 proc. i firma nie wypłaci dywidendy z zeszłorocznego zysku. ABC Data zamierza dzielić się zarobkiem dopiero za 2011 r.
PARKIET
Dwoma najpotężniejszymi wojownikami są cierpliwość i czas.
( hr. Lew Tołstoj )
( hr. Lew Tołstoj )
Najpierw niech podadzą ile chcą bo te 2,72 które wychodzi to drogo, zwarzywszy że spółka miała w 2008 stratę i rynki są bardzo nie stabilneto co kto się zapisuje?
Tylko niech podadzą konkretną cenę przed zapisami a nie każą nam się zapisywać po maksie bo to im na dobre nie wyjdzie i sporo osób nie weźmie udziału w ofercie
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 sty 2007 16:28
- Lokalizacja: Zabrze
Dla tych co słyszą nazwę firmy po raz pierwszy :
ABC Data jest największym dystrybutorem branży IT w Polsce, jest największym klientem DHL co samo w sobie świadczy o skali biznesu. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że żeby sprzedawać sprzęt czołowych producentów trzeba mieć umowę dystrybucyjną. ABC Data posiada wszystkie takie umowy z największymi liczącymi się firmami, a bezpośrednia konkurencja Action czy AB nie i musi ten sprzet kupować np. od ABC. Tak jest np. w przypadku Fujitsu-Siemens. Co trzeci komputer, notebook, drukarka czy serwer HP pochodzi z ABC Daty, podobnie jest z LG, IBM, Kingstonem, Toshibą - długo by wymieniać. Razem z Polsatem ABC stworzyło sklep emarket.pl który ma duże szanse na pozycje lidera w tym segmencie.
Firma podobnie jak konkurencja staje się powoli dystrybutorem całej elektroniki użytkowej. Jest głównym dostawcą sprzętu do marketów. Ma zaawansowane narzędzia b2b, uznawany za wzór w branży Interlink, i bizneslink wykorzystywany przez dealerów do obsługi klientów końcowych.
Długo by pisać, 4 latatemu firma otworzyła oddziały w Czechach i na Słowacji. Tyle z grubsza.
Biorąc pod uwagę informację powyżej (dzięki Pol32) zastanowiłbym się czy to napewno jest ***
pozdr.
ABC Data jest największym dystrybutorem branży IT w Polsce, jest największym klientem DHL co samo w sobie świadczy o skali biznesu. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że żeby sprzedawać sprzęt czołowych producentów trzeba mieć umowę dystrybucyjną. ABC Data posiada wszystkie takie umowy z największymi liczącymi się firmami, a bezpośrednia konkurencja Action czy AB nie i musi ten sprzet kupować np. od ABC. Tak jest np. w przypadku Fujitsu-Siemens. Co trzeci komputer, notebook, drukarka czy serwer HP pochodzi z ABC Daty, podobnie jest z LG, IBM, Kingstonem, Toshibą - długo by wymieniać. Razem z Polsatem ABC stworzyło sklep emarket.pl który ma duże szanse na pozycje lidera w tym segmencie.
Firma podobnie jak konkurencja staje się powoli dystrybutorem całej elektroniki użytkowej. Jest głównym dostawcą sprzętu do marketów. Ma zaawansowane narzędzia b2b, uznawany za wzór w branży Interlink, i bizneslink wykorzystywany przez dealerów do obsługi klientów końcowych.
Długo by pisać, 4 latatemu firma otworzyła oddziały w Czechach i na Słowacji. Tyle z grubsza.
Biorąc pod uwagę informację powyżej (dzięki Pol32) zastanowiłbym się czy to napewno jest ***
pozdr.
Względem czego tanio .2,72 to względnie tanio. Strata z 2008 nie wróci, bo zadłużenie i związane z tym koszty finansowe już całkiem zredukowane i wysprzątane.
Trudno oczekiwać, żeby tu ktoś specjalnie rozumiał tę spółkę albo jej perspektywy..
W 2008 strata tłumaczona załamaniem na rynkach IT. W 2009 zysk, na 2010 mogą obiecywać góry złota, to tylko papier
Oferta duża, jak Grecja puści baka to drobni się stratują a podłoga stanie sie sufitem, to nie PZU. W sumie to Grecy cały czas cos wymyślają dlatego potrzebne większe dyskonto
Poza tym może ktoś pamięta jak debiutowały spółki MCI
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości