MIRACULUM [MIR] księga I
MIRACULUM [MIR] księga I
Witam nowa nazwa Kolastyny posprzatane
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011 10:18 przez rico62, łącznie zmieniany 1 raz.
REKLAMA
http://www.parkiet.com/forum/viewtopic. ... 75acf4031b link do poprzedniej strony
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 388
- Rejestracja: 01 sty 2011 16:10
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 14 / 2011
Data sporządzenia: 2011-02-17
Skrócona nazwa emitenta
MIRACULUM S.A.
Temat
Korekta prognozy wyników finansowych na rok 2010
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zgodnie z § 5 ust 1 pkt. 25 w zw. z § 31 ust 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr 33, z 2009 poz. 259), Zarząd spółki Miraculum S.A. w upadłości układowej ("Spółka") po zweryfikowaniu danych finansowych za cztery kwartały dokonuje korekty prognozy na rok 2010 przekazuje do wiadomości publicznej korektę prognozy wyników finansowych na rok 2010, opublikowanej w raporcie bieżącym nr 61/2010 w dniu 26.05.2010 r., skorygowanej raportem 79/2010 w dniu 01.07.2010 r. ,uzupełnionej o dodatkowy wskaźnik EBIDTA raportem nr 82/2010 w dniu 22.07.2010r. oraz skorygowanej raportem nr 92/2010 w dniu 13.09.2010 r.
Po dokonaniu korekty wyników finansowych na rok 2010:
Prognozowane przychody ze sprzedaży: 33.600 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o kwotę 3.300 tys. PLN)
Prognozowany wynik brutto: 3.050 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o kwotę 3.000 tys. PLN)
Prognozowany wynik EBITDA: 10.390 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o 1.510 tys. PLN)
Prognoza dotyczy okresu: od 01.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
Podstawy i istotne założenia prognozy:
W założeniach stanowiących podstawę prognozy uwzględniono przychody ze sprzedaży, które zostały oszacowane zgodnie z planem sprzedaży na wszystkich markach ( Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Wars, Brutal, Być Może, Paloma, Lider), w poszczególnych kanałach dystrybucji. Prognozowane przychody ze sprzedaży na poziomie powyżej 33.600 tys. PLN, czyli powyżej 90% prognozowanej wcześniej kwoty. Powodem nie zrealizowania prognozy w pełni był słabszy od oczekiwanego wynik sprzedaży w segmencie klientów sieciowych. Spółce nie udało się w IV kwartale 2010 r. odnowić współpracy z 5 dużymi klientami sieciowymi z powodu obaw ze strony partnerów co do sytuacji prawno-finansowej Spółki.
Zarząd Spółki jest zdania, że zbliżający się termin głosowania nad układem oraz dobre wyniki sprzedażowe w pozostałych kanałach dystrybucji w 2010 r. przekonają partnerów sieciowych Spółki do ponownego nawiązania współpracy jeszcze w I kwartale tego roku.
Powodem nie zrealizowania prognozy na poziomie wyniku brutto były przede wszystkim ponad dziesięcioprocentowe podwyżki surowców i opakowań, na produktach stanowiących podstawę realizacji planu w IV kwartale 2010 r., które przełożyły się na pogorszenie marży brutto oraz konieczność poniesienia nakładów na inwestycję we wsparcie sprzedaży i promocję marki Miraculum oraz Pani Walewska.
Niezadowalające wyniki sprzedażowe po I półroczu 2010 r. w branży kosmetycznej przełożyły się na zaostrzenie walki konkurencyjnej oraz na zmniejszenie dochodowości w ostatnich miesiącach 2010 r.
Zarząd Spółki zakłada, że poczynione w IV kwartale 2010 inwestycje w przygotowanie oferty handlowej na sezon wiosna 2011 oraz dobry odbiór rynkowy na nowości, które Spółka wprowadza od października 2010 r. przełożą się na bardzo dobre wyniki w 2011 r.
Jednocześnie Spółka informuje, że wynik netto na koniec 2010 r wyniesie około 5.700 tys. PLN.
Poziom realizacji wyniku EBITDA Spółka prognozuje na kwotę około 10.390 tys. PLN (na poziomie 87,3% prognozowanej wcześniej kwoty).
Ostateczne wyniki Spółki za 2010 rok, zostaną przedstawione w raporcie rocznym, którego termin publikacji jest zaplanowany na 20 kwietnia 2011 r., po zweryfikowaniu rocznego sprawozdania finansowego Spółki przez audytora.
Raport bieżący nr 14 / 2011
Data sporządzenia: 2011-02-17
Skrócona nazwa emitenta
MIRACULUM S.A.
Temat
Korekta prognozy wyników finansowych na rok 2010
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zgodnie z § 5 ust 1 pkt. 25 w zw. z § 31 ust 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr 33, z 2009 poz. 259), Zarząd spółki Miraculum S.A. w upadłości układowej ("Spółka") po zweryfikowaniu danych finansowych za cztery kwartały dokonuje korekty prognozy na rok 2010 przekazuje do wiadomości publicznej korektę prognozy wyników finansowych na rok 2010, opublikowanej w raporcie bieżącym nr 61/2010 w dniu 26.05.2010 r., skorygowanej raportem 79/2010 w dniu 01.07.2010 r. ,uzupełnionej o dodatkowy wskaźnik EBIDTA raportem nr 82/2010 w dniu 22.07.2010r. oraz skorygowanej raportem nr 92/2010 w dniu 13.09.2010 r.
Po dokonaniu korekty wyników finansowych na rok 2010:
Prognozowane przychody ze sprzedaży: 33.600 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o kwotę 3.300 tys. PLN)
Prognozowany wynik brutto: 3.050 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o kwotę 3.000 tys. PLN)
Prognozowany wynik EBITDA: 10.390 tys. PLN (zmniejszenie prognozy o 1.510 tys. PLN)
Prognoza dotyczy okresu: od 01.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
Podstawy i istotne założenia prognozy:
W założeniach stanowiących podstawę prognozy uwzględniono przychody ze sprzedaży, które zostały oszacowane zgodnie z planem sprzedaży na wszystkich markach ( Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Wars, Brutal, Być Może, Paloma, Lider), w poszczególnych kanałach dystrybucji. Prognozowane przychody ze sprzedaży na poziomie powyżej 33.600 tys. PLN, czyli powyżej 90% prognozowanej wcześniej kwoty. Powodem nie zrealizowania prognozy w pełni był słabszy od oczekiwanego wynik sprzedaży w segmencie klientów sieciowych. Spółce nie udało się w IV kwartale 2010 r. odnowić współpracy z 5 dużymi klientami sieciowymi z powodu obaw ze strony partnerów co do sytuacji prawno-finansowej Spółki.
Zarząd Spółki jest zdania, że zbliżający się termin głosowania nad układem oraz dobre wyniki sprzedażowe w pozostałych kanałach dystrybucji w 2010 r. przekonają partnerów sieciowych Spółki do ponownego nawiązania współpracy jeszcze w I kwartale tego roku.
Powodem nie zrealizowania prognozy na poziomie wyniku brutto były przede wszystkim ponad dziesięcioprocentowe podwyżki surowców i opakowań, na produktach stanowiących podstawę realizacji planu w IV kwartale 2010 r., które przełożyły się na pogorszenie marży brutto oraz konieczność poniesienia nakładów na inwestycję we wsparcie sprzedaży i promocję marki Miraculum oraz Pani Walewska.
Niezadowalające wyniki sprzedażowe po I półroczu 2010 r. w branży kosmetycznej przełożyły się na zaostrzenie walki konkurencyjnej oraz na zmniejszenie dochodowości w ostatnich miesiącach 2010 r.
Zarząd Spółki zakłada, że poczynione w IV kwartale 2010 inwestycje w przygotowanie oferty handlowej na sezon wiosna 2011 oraz dobry odbiór rynkowy na nowości, które Spółka wprowadza od października 2010 r. przełożą się na bardzo dobre wyniki w 2011 r.
Jednocześnie Spółka informuje, że wynik netto na koniec 2010 r wyniesie około 5.700 tys. PLN.
Poziom realizacji wyniku EBITDA Spółka prognozuje na kwotę około 10.390 tys. PLN (na poziomie 87,3% prognozowanej wcześniej kwoty).
Ostateczne wyniki Spółki za 2010 rok, zostaną przedstawione w raporcie rocznym, którego termin publikacji jest zaplanowany na 20 kwietnia 2011 r., po zweryfikowaniu rocznego sprawozdania finansowego Spółki przez audytora.
Dwoma najpotężniejszymi wojownikami są cierpliwość i czas.
( hr. Lew Tołstoj )
( hr. Lew Tołstoj )
-
- Młodszy chorąży
- Posty: 452
- Rejestracja: 23 maja 2009 00:15
całoś tutaj: http://gpwinfostrefa.pl/palio/html.run? ... 19777707472) Grupa druga
a) Konwersja całości zobowiązań na akcje, z zastrzeżeniem pkt b), cena emisyjna jednej akcji: 1,20 zł. Akcje powstałe w wyniku konwersji będą przedmiotem ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku podstawowym na GPW;
b) Pozostałe części zobowiązań, nie pozwalające na objęcie w całości jednej akcji, w kwotach poniżej 1,20 zł – płatne w całości w ciągu 14 dni od uprawomocnienia się postanowienia o zatwierdzeniu układu;
c) Odsetki za opóźnienie naliczane są tylko do dnia ogłoszenia upadłości.
Jeżeli wierzyciele mają się zgodzić na taką cenę, to dlaczego jeszcze kurs meandruje w okolicach 1zł? Z tego co pamiętam MIR wisi wierzycielom ok. 14-15mln?
Bardzo wiele rzeczy się dzieje, ale również zdumiewająco wiele rzeczy na świecie się nie dzieje.
Miraculum: Coraz bliżej układu
Andrzej Szurek 28-02-2011, ostatnia aktualizacja 28-02-2011 04:01
Biznes Miraculum (dawna Kolastyna), produkującego m.in. wodę toaletową Brutal, staje na nogi.
– Jesteśmy blisko podpisania układu z wierzycielami. Wszystko zależy teraz od terminów sądowych, ale możliwe, że dojdzie do tego w ciągu 1,5–2 miesięcy – zapowiada Monika Nowakowska, prezes giełdowej spółki w upadłości układowej. Część wierzycieli w zamian za długi ma otrzymać akcje firmy po cenie 1,20 zł. Na piątkowej sesji za jeden papier Miraculum płacono 93 gr.
– Staramy się znaleźć inwestora, który odkupi akcje konwersyjne, jakie otrzymają nasi wierzyciele, tak aby uniknąć zwiększenia liczby akcji w wolnym obrocie. Prowadzimy w tej sprawie zaawansowane rozmowy z funduszami – mówi Nowakowska. Do władz Miraculum napływają też zapytania od zagranicznych inwestorów zainteresowanych spółką. – Są to fundusze inwestujące w spółki z naszej branży. Prowadzimy z nimi rozmowy, ale nie ma planów przeprowadzania dla nich nowej emisji. Jeśli te podmioty zdecydowałyby się na inwestycję w Miraculum, skupywałyby akcje z rynku. W tej kwestii może wiele wyjaśnić się po podpisaniu układu – tłumaczy Nowakowska.
Spółka stara się wzbogacić ofertę o nowe produkty. W grudniu 2010 r. Miraculum wprowadziła m.in. wodę toaletową Chopin, którą chce sprzedawać za granicą, szczególnie na Zachodzie i w Japonii.
Władze spodziewają się też lepszych wyników. – Poprawiająca się sytuacja ze sprzedażą naszych produktów powinna sprawić, że uda nam się osiągnąć 10-proc. marżę na poziomie EBITDA –prognozuje Nowakowska. Sytuację spółki dodatkowo mogłaby poprawić sprzedaż nieruchomości w Łodzi, której wartość to około 17 mln złotych. – Pieniądze z jej sprzedaży pomogłyby nam spłacić kredyty bankowe i tym samym zmniejszyć koszty finansowe – podkreśla prezes.
W 2010 r. spółka miała 5,78 mln zł zysku na czysto i 33,6 mln złotych przychodów. Dla porównania w 2009 r. producent kosmetyków miał 69,5 mln złotych straty i 15,2 mln złotych przychodów.
PARKIET
Andrzej Szurek 28-02-2011, ostatnia aktualizacja 28-02-2011 04:01
Biznes Miraculum (dawna Kolastyna), produkującego m.in. wodę toaletową Brutal, staje na nogi.
– Jesteśmy blisko podpisania układu z wierzycielami. Wszystko zależy teraz od terminów sądowych, ale możliwe, że dojdzie do tego w ciągu 1,5–2 miesięcy – zapowiada Monika Nowakowska, prezes giełdowej spółki w upadłości układowej. Część wierzycieli w zamian za długi ma otrzymać akcje firmy po cenie 1,20 zł. Na piątkowej sesji za jeden papier Miraculum płacono 93 gr.
– Staramy się znaleźć inwestora, który odkupi akcje konwersyjne, jakie otrzymają nasi wierzyciele, tak aby uniknąć zwiększenia liczby akcji w wolnym obrocie. Prowadzimy w tej sprawie zaawansowane rozmowy z funduszami – mówi Nowakowska. Do władz Miraculum napływają też zapytania od zagranicznych inwestorów zainteresowanych spółką. – Są to fundusze inwestujące w spółki z naszej branży. Prowadzimy z nimi rozmowy, ale nie ma planów przeprowadzania dla nich nowej emisji. Jeśli te podmioty zdecydowałyby się na inwestycję w Miraculum, skupywałyby akcje z rynku. W tej kwestii może wiele wyjaśnić się po podpisaniu układu – tłumaczy Nowakowska.
Spółka stara się wzbogacić ofertę o nowe produkty. W grudniu 2010 r. Miraculum wprowadziła m.in. wodę toaletową Chopin, którą chce sprzedawać za granicą, szczególnie na Zachodzie i w Japonii.
Władze spodziewają się też lepszych wyników. – Poprawiająca się sytuacja ze sprzedażą naszych produktów powinna sprawić, że uda nam się osiągnąć 10-proc. marżę na poziomie EBITDA –prognozuje Nowakowska. Sytuację spółki dodatkowo mogłaby poprawić sprzedaż nieruchomości w Łodzi, której wartość to około 17 mln złotych. – Pieniądze z jej sprzedaży pomogłyby nam spłacić kredyty bankowe i tym samym zmniejszyć koszty finansowe – podkreśla prezes.
W 2010 r. spółka miała 5,78 mln zł zysku na czysto i 33,6 mln złotych przychodów. Dla porównania w 2009 r. producent kosmetyków miał 69,5 mln złotych straty i 15,2 mln złotych przychodów.
PARKIET
Dwoma najpotężniejszymi wojownikami są cierpliwość i czas.
( hr. Lew Tołstoj )
( hr. Lew Tołstoj )
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości