PKP Cargo [PKP] księga I

wszystko na temat spółek publicznych
instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

PKP Cargo [PKP] księga I

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 12:51

Kraj
PKP Cargo złożyło prospekt emisyjny w KNF
pap 26-07-2013, ostatnia aktualizacja 26-07-2013 13:43



PKP Cargo złożyło w czwartek prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. To kolejny krok w stronę debiutu spółki na giełdzie. Wejście pierwszej spółki z Grupy PKP na giełdowy parkiet planowane jest na IV kw.; plany te mogą pokrzyżować związki zawodowe.

Na warszawskiej giełdzie ma być sprzedanych między 25 proc. a 50 proc. akcji przewoźnika minus jedna akcja. Pakiet kontrolny zostanie na razie w rękach PKP SA.

"Mamy nadzieję, że inwestorzy docenią możliwość inwestycji w akcje drugiej największej w Unii Europejskiej spółki z branży kolejowych przewozów towarowych, która będzie jednocześnie największą notowaną spółką z tej branży w Unii Europejskiej" - podkreślił w przekazanym PAP w piątek komunikacie prezes zarządu PKP SA Jakub Karnowski.

Prezes Zarządu PKP Cargo Łukasz Boroń zaznaczył, że ostateczna decyzja dotycząca oferty publicznej, w tym jej terminu, będzie zależała m.in. od decyzji właściciela i warunków rynkowych.

"Składając prospekt w KNF, wkroczyliśmy w kluczowy etap przygotowań PKP Cargo do oferty publicznej akcji i debiutu na warszawskiej giełdzie. Dokładamy wszelkich koniecznych starań, aby odpowiednio przygotować spółkę do IPO (pierwszej oferty publicznej)" - zaznaczył.

PKP Cargo to największy polski kolejowy przewoźnik towarowy. Według Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej w 2012 r. skonsolidowany zysk netto wyniósł 267 mln zł, EBITDA 767 mln zł, a przychody - ok. 5,2 mld zł. Takie wyniki podano na początku czerwca br. Wcześniej spółka podawała inne wyniki, według których zarobiła w ubiegłym roku ok. 340 mln zł - były to jednak wyniki wyliczone według innych standardów.

Zamiary dotyczące debiutu przewoźnika na giełdzie mogą pokrzyżować planowane przez związki zawodowe protesty. Jak poinformował w piątek PAP przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek, w spółce nadal trwa spór zbiorowy. "Mimo medialnych deklaracji zarządu PKP Cargo, że chce z nami rozmawiać, nadal nie zostaliśmy zaproszeni do rozmów" - powiedział związkowiec.

"W protokole rozbieżności (podpisanym na początku lipca - PAP) zapisano, że mediacje mają być podjęte do 31 lipca. Jeśli takie spotkanie mediacyjne się nie odbędzie, to spór zbiorowy zostanie zamknięty, a droga do strajku - otwarta" - wyjaśnił Miętek. Dodał, że nie można jeszcze przesądzać, czy do strajku ostatecznie dojdzie, ponieważ związkowcy nadal czekają na zaproszenie do rozmów.

W zeszłym tygodniu ponad 95 proc. załogi PKP Cargo opowiedziało się w referendum za podjęciem strajku. Pracownicy spółki odpowiadali w referendum na trzy pytania: czy są za podjęciem akcji strajkowej w przypadku kontynuacji procesu prywatyzacyjnego przewoźnika bez podpisania paktu gwarancji pracowniczych dla pracowników PKP Cargo i spółek zależnych; w przypadku gdy płaca zasadnicza nie zostanie podniesiona od 1 czerwca 2013 r. średnio o 450 zł; oraz jeśli nie zostanie wypłacona premia za I kwartał oraz nagród z zysku za 2012 r. Na wszystkie pytania pracownicy odpowiedzieli twierdząco.
http://www.parkiet.com/artykul/7,133244 ... w-KNF.html
mam nadzieję, że tym razem moder nie usunie wątku bo po pierwsze spółka złożyła prospekt a po drugie z pewnością będzie duże zainteresowanie ew. niech wskaże inny już wcześniej założony bo w wyszukiwarce znaleźć nie można
end

REKLAMA


Wuwuze?
Chorąży sztabowy
Posty: 4267
Rejestracja: 20 lip 2013 14:10

Postautor: Wuwuze? » 27 lip 2013 13:02

Fakt ze byl

Ale niech choc juz ten zostanie

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 13:05

Fakt ze byl

Ale niech choc juz ten zostanie
ciekaw jestem ile czasu może zejść KNF na zatwierdenie prospektu?

co do perspektyw spółki to mam kilka przemyśleń ale to później gdy poznamy wyceny
end

Wuwuze?
Chorąży sztabowy
Posty: 4267
Rejestracja: 20 lip 2013 14:10

Postautor: Wuwuze? » 27 lip 2013 13:12

A ja jestem ciekaw ile ten pseudo maszynista zawodowy zwiazkowiec z pensja niemal 2-krotnie wieksza od premiera, prezydenta czy tez ministrow dostal darmowych akcji ????

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 13:26

A ja jestem ciekaw ile ten pseudo maszynista zawodowy zwiazkowiec z pensja niemal 2-krotnie wieksza od premiera, prezydenta czy tez ministrow dostal darmowych akcji ????
najczęściej bywa to tak, że max 15% przy czym tutaj sytuacja jest taka, że Cargo jest spółką zależną PKP co w moim rozumowaniu oznacza, ze tylko gdyby PKP wchodził na GPW pracownicy dostaliby akcje ( w takiej sytuacji pracownicy Cargo fizycznie akcji by nie posiadali ale Cargo musi się podzielić z PKP wpłacając część kasy z emisji)

http://www.pkp-cargo.pl/firma,o-firmie.html


ale to jest nic gdy spojrzymy w przyszłość i gdyby tak przewozy cargo zwiększyły prędkość z obecnych 20-30 km na godzinę a w międzyczasie powstałaby sieć terminali :lol:

wtedy gonimy europę zachodnią w strukturze przewozów
Ostatnio zmieniony 27 lip 2013 14:51 przez instynkt, łącznie zmieniany 2 razy.
end

PKP
Starszy chorąży
Posty: 1320
Rejestracja: 17 maja 2011 20:59

Postautor: PKP » 27 lip 2013 14:12

PKP Cargo szacuje, że w 2012 roku przewiozła ok. 116 mln ton ładunków, a praca przewozowa przekroczyła 29,5 mld ntkm. Przychody operatora w 2012 roku powinny wynieść ok. 4,6 mld zł, EBITA 519,7 mln zł, a zysk netto 295,9 mln zł.

Do połowy grudnia 2012 roku PKP Cargo uruchomiło niemal 7500 pociągów poza granicami kraju. Oznacza to dynamiczny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (ok. 4500 pociągów w 2011 roku). Najwięcej z nich jeździ w Czechach i na Słowacji, następnie Niemczech oraz Austrii. Pociągi z logo PKP Cargo wożą zagranicą przede wszystkim samochody, części samochodowe, rudę, węgiel oraz kontenery.

PKP Cargo jest drugim największym kolejowym operatorem logistycznym w Unii Europejskiej i pierwszym w Polsce. Dysponuje taborem ok. 2,5 tys. lokomotyw oraz ok. 65 tys. wagonów.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... 012-r.html

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 14:34

no to jeszcze jeden art dla uzupełnienia obrazu
Przewozy towarowe w Polsce wciąż powolne

Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych uruchamianych w I półroczu 2012 roku przez licencjonowanych przewoźników kolejowych wyniosła 25,75 km/h. Porównując z latami poprzednimi, uwzględniając przewozy na sieciach wszystkich zarządców infrastruktury, średnia prędkość znacząco się nie zmieniła, w 2010 roku wyniosła 25,63 km/h, w 2011 - 25,58 km/h.
fot. PKP Cargo fot. PKP Cargo
Przyporządkowane tagi:
kolej (132) , pociągi towarowe (1)

Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, w dalszym ciągu największym mankamentem wpływającym na prędkość przewozów jest stan infrastruktury kolejowej oraz niska przepustowość wynikająca m.in. z zamknięć torowych oraz licznych „wąskich gardeł” – głównie w obrębie Śląska. Należy zaznaczyć, że w 2011 roku ponad 57% masy towarowej nadanej do transportu w Polsce rozpoczynało przewóz w województwie śląskim i dolnośląskim, co ze względu na niskie parametry jakościowe infrastruktury zlokalizowanej w obrębie tych województw wiązało się z licznymi opóźnieniami pociągów towarowych na przybyciu. Punktualność w Polsce w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38%, spadek o 2,37% w porównaniu do I kwartału 2012 roku. Średni czas opóźnień wyniósł 298 minut, w tym 301 minut (pociągi w komunikacji krajowej) i 255 minut (w komunikacji międzynarodowej).

Dla porównania średnia prędkość handlowa w przewozach kolejowych w krajach Unii Europejskiej przekraczała poziom 50 km/h. Na sieci francuskiego zarządcy infrastruktury RFF (Réseau Ferré de France), drugiego w Europie pod względem długości zarządzanej infrastruktury liniowej, średnia prędkość pociągów towarowych oscylowała na poziomie 60 km/h, a dla pociągów długodystansowych (przekraczających 700-800 kilometrów długości trasy) wyniosła 65 km/h.

http://www.rynek-kolejowy.pl/36081/prze ... owolne.htm
i jak zwykle w takiej sytuacji jedni będą widzieć szklankę do połowy pustą a drudzy w połowie zapełnioną i ew. potencjał rozwoju

w moim odczuciu i na podstawie rozpoczętych prac można umiarkowanie prognozować zmiany w kierunku zwiększania prędkości co jest kluczowe w rozwoju i konkurowaniu z innymi środkami transportu

inną kwestią jest czy Cargo utrzyma pozycję w walce z kolejami niemieckimi (DB Schenker) które się rozpychają w Europie Centralnej i już posiadają dość mocną pozycję (jest to kluczowe też w odniesieniu do portów)
end

el@Pajaco
Młodszy chorąży
Posty: 632
Rejestracja: 23 lis 2012 20:25

Postautor: el@Pajaco » 27 lip 2013 14:40

no to jeszcze jeden art dla uzupełnienia obrazu
Przewozy towarowe w Polsce wciąż powolne

Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych uruchamianych w I półroczu 2012 roku przez licencjonowanych przewoźników kolejowych wyniosła 25,75 km/h. Porównując z latami poprzednimi, uwzględniając przewozy na sieciach wszystkich zarządców infrastruktury, średnia prędkość znacząco się nie zmieniła, w 2010 roku wyniosła 25,63 km/h, w 2011 - 25,58 km/h.
fot. PKP Cargo fot. PKP Cargo
Przyporządkowane tagi:
kolej (132) , pociągi towarowe (1)

Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, w dalszym ciągu największym mankamentem wpływającym na prędkość przewozów jest stan infrastruktury kolejowej oraz niska przepustowość wynikająca m.in. z zamknięć torowych oraz licznych „wąskich gardeł” – głównie w obrębie Śląska. Należy zaznaczyć, że w 2011 roku ponad 57% masy towarowej nadanej do transportu w Polsce rozpoczynało przewóz w województwie śląskim i dolnośląskim, co ze względu na niskie parametry jakościowe infrastruktury zlokalizowanej w obrębie tych województw wiązało się z licznymi opóźnieniami pociągów towarowych na przybyciu. Punktualność w Polsce w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38%, spadek o 2,37% w porównaniu do I kwartału 2012 roku. Średni czas opóźnień wyniósł 298 minut, w tym 301 minut (pociągi w komunikacji krajowej) i 255 minut (w komunikacji międzynarodowej).

Dla porównania średnia prędkość handlowa w przewozach kolejowych w krajach Unii Europejskiej przekraczała poziom 50 km/h. Na sieci francuskiego zarządcy infrastruktury RFF (Réseau Ferré de France), drugiego w Europie pod względem długości zarządzanej infrastruktury liniowej, średnia prędkość pociągów towarowych oscylowała na poziomie 60 km/h, a dla pociągów długodystansowych (przekraczających 700-800 kilometrów długości trasy) wyniosła 65 km/h.

http://www.rynek-kolejowy.pl/36081/prze ... owolne.htm
i jak zwykle w takiej sytuacji jedni będą widzieć szklankę do połowy pustą a drudzy w połowie zapełnioną i ew. potencjał rozwoju

w moim odczuciu i na podstawie rozpoczętych prac można umiarkowanie prognozować zmiany w kierunku zwiększania prędkości co jest kluczowe w rozwoju i konkurowaniu z innymi środkami transportu

inną kwestią jest czy Cargo utrzyma pozycję w walce z kolejami niemieckimi które się rozpychają w Europie Centralnej i już posiadają dość mocną pozycję (jest to kluczowe też w odniesieniu do portów)
glownym problemem naszych rodzimych spolek wchodzacych na gielde jest wyciagniecie od leszczy ile sie da a nawet wiecej. Mamona rzadzi :roll:

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 15:07

no to jeszcze jeden art dla uzupełnienia obrazu
Przewozy towarowe w Polsce wciąż powolne

Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych uruchamianych w I półroczu 2012 roku przez licencjonowanych przewoźników kolejowych wyniosła 25,75 km/h. Porównując z latami poprzednimi, uwzględniając przewozy na sieciach wszystkich zarządców infrastruktury, średnia prędkość znacząco się nie zmieniła, w 2010 roku wyniosła 25,63 km/h, w 2011 - 25,58 km/h.
fot. PKP Cargo fot. PKP Cargo
Przyporządkowane tagi:
kolej (132) , pociągi towarowe (1)

Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, w dalszym ciągu największym mankamentem wpływającym na prędkość przewozów jest stan infrastruktury kolejowej oraz niska przepustowość wynikająca m.in. z zamknięć torowych oraz licznych „wąskich gardeł” – głównie w obrębie Śląska. Należy zaznaczyć, że w 2011 roku ponad 57% masy towarowej nadanej do transportu w Polsce rozpoczynało przewóz w województwie śląskim i dolnośląskim, co ze względu na niskie parametry jakościowe infrastruktury zlokalizowanej w obrębie tych województw wiązało się z licznymi opóźnieniami pociągów towarowych na przybyciu. Punktualność w Polsce w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38%, spadek o 2,37% w porównaniu do I kwartału 2012 roku. Średni czas opóźnień wyniósł 298 minut, w tym 301 minut (pociągi w komunikacji krajowej) i 255 minut (w komunikacji międzynarodowej).

Dla porównania średnia prędkość handlowa w przewozach kolejowych w krajach Unii Europejskiej przekraczała poziom 50 km/h. Na sieci francuskiego zarządcy infrastruktury RFF (Réseau Ferré de France), drugiego w Europie pod względem długości zarządzanej infrastruktury liniowej, średnia prędkość pociągów towarowych oscylowała na poziomie 60 km/h, a dla pociągów długodystansowych (przekraczających 700-800 kilometrów długości trasy) wyniosła 65 km/h.

http://www.rynek-kolejowy.pl/36081/prze ... owolne.htm
i jak zwykle w takiej sytuacji jedni będą widzieć szklankę do połowy pustą a drudzy w połowie zapełnioną i ew. potencjał rozwoju

w moim odczuciu i na podstawie rozpoczętych prac można umiarkowanie prognozować zmiany w kierunku zwiększania prędkości co jest kluczowe w rozwoju i konkurowaniu z innymi środkami transportu

inną kwestią jest czy Cargo utrzyma pozycję w walce z kolejami niemieckimi które się rozpychają w Europie Centralnej i już posiadają dość mocną pozycję (jest to kluczowe też w odniesieniu do portów)
glownym problemem naszych rodzimych spolek wchodzacych na gielde jest wyciagniecie od leszczy ile sie da a nawet wiecej. Mamona rzadzi :roll:
Cargo jest strategiczną spółką dla Polski pod wieloma względami (bardziej strategiczna niz Orlen a gdzieś na równi z grupami energetycznymi) i stąd tak duża ilość różnych grup interesu

pytanie brzmi jak pogodzić interes skarbu państwa i interes potencjalnych inwestorów

według mnie kluczem jest sprzedanie akcji przez SP za cenę godziwą w dniu dzisiejszym a w interesie akcjonariuszy będzie rozwój.wzrost wartości i przyszły zysk z akcji

by tak się stało to z jednej strony niezależnie od Cargo musi nastąpić poprawa infrastruktury a z drugiej strony już zależnie od spółki... Cargo musi rozwijać swoją pozycję w Europie Centralnej

oczywiście można to też przedstawić w taki sposób, że instrastruktura jest zdewastowana a tabor Cargo nie nadaje się do wożenia czegokolwiek i najlepiej spółke sprzedać mocnemu inwestorowi w domyśle DB? Schenker? bo przecież Polacy nie dadzą rady?

wbrew pozorom można tutaj połączyć interesy SP (jako inwestor dominujący ze względu na strategiczne znaczenie Cargo dla RP) z interesem pontencjalnych inwestorów zarabiających na wzroście wartości spółki (bo mimo wszystko w obecnym momencie Cargo potrzebuje kapitału na dalszy rozwój)
end

wisniewski.inwestycje
Podporucznik
Posty: 13604
Rejestracja: 22 lut 2012 12:28
Lokalizacja: Warsaw nasza piękna

Postautor: wisniewski.inwestycje » 27 lip 2013 15:16

Cargo ciekawa oferta może być. Zobaczymy jaką cenę moga wrzucić.
TEN SYSTEM WYMiATA

http://www.parkiet.com/forum/viewtopic.php?t=195143

cel 10000 % do końca roku
a już jest ponad 4720 % zysku

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 27 lip 2013 15:36

Cargo ciekawa oferta może być. Zobaczymy jaką cenę moga wrzucić.
ważniejszym aspektem od ceny będzie to czy inwestycje w infrastrukturę będą w dalszym stopniu utrzymywane tak by zwiększyć prędkość (przynamniej na kluczowych korytarzach) do min. 50 km/h co w odniesieniu do powierzchni RP czy nawet Europy Centralnej będzie oznaczać czas podróży z portu do teminala lub z terminala do terminala ... do 15 godzin)

i drugim kluczowym czynnikiem będą negocjaje ze związkami bo od tego zależy jak duża kwota pójdzie na inwestycje już w samym Cargo

i dopiero w trzeciej kolejności cena (w zależnosci od perspektywy czasowej)

innym czynnikiem którego dziś nie da się wycenić może być fuzja z którymś z przewoźników ze Słowacji i.lub Czech
Ostatnio zmieniony 27 lip 2013 15:46 przez instynkt, łącznie zmieniany 1 raz.
end

wisniewski.inwestycje
Podporucznik
Posty: 13604
Rejestracja: 22 lut 2012 12:28
Lokalizacja: Warsaw nasza piękna

Postautor: wisniewski.inwestycje » 27 lip 2013 15:40

Przejęcie mniejszej spółki jak dla mnie będzie plusem dla PKP Cargo. To jednak zupełnie inna spółka niż PKP. Mam znajomego, który tam pracuje i wiem, że spółka jest o niebo lepiej zarządzana niż PKP. Dobrze opłacany pracownik to dobry znak. A związki zobaczymy. Jak dla mnie cena jest w chwili obecnej najważniejsza. SP przyciśnięte do bandy może sprzeda z jakąś premią.
TEN SYSTEM WYMiATA

http://www.parkiet.com/forum/viewtopic.php?t=195143

cel 10000 % do końca roku
a już jest ponad 4720 % zysku

Wuwuze?
Chorąży sztabowy
Posty: 4267
Rejestracja: 20 lip 2013 14:10

Postautor: Wuwuze? » 27 lip 2013 15:44

Jakies nieduze dyskonto moze zachecic do wejscia ale pamiec o paru tzw akconariatach obywatelskich juz mniej :D

wisniewski.inwestycje
Podporucznik
Posty: 13604
Rejestracja: 22 lut 2012 12:28
Lokalizacja: Warsaw nasza piękna

Postautor: wisniewski.inwestycje » 27 lip 2013 15:47

Jakies nieduze dyskonto moze zachecic do wejscia ale pamiec o paru tzw akconariatach obywatelskich juz mniej :D

Wiem, wiem. :lol: :lol: :lol: Chyba szczególnie po JSW w pamięc to zapada. Ale takie czasy. Nie jest łatwo. Ale dyskonto dałoby plusa. A ludzie są tego spragnieni. naród dostałby nadzieję że znowu można zarabiać na "pierwotniakach". Emeryci i renciści w kolejkach mieliby o czym rozmawiać i wspominać czasy Banku Śląskiego.
TEN SYSTEM WYMiATA

http://www.parkiet.com/forum/viewtopic.php?t=195143

cel 10000 % do końca roku
a już jest ponad 4720 % zysku

Wuwuze?
Chorąży sztabowy
Posty: 4267
Rejestracja: 20 lip 2013 14:10

Postautor: Wuwuze? » 27 lip 2013 15:51

Jakies nieduze dyskonto moze zachecic do wejscia ale pamiec o paru tzw akconariatach obywatelskich juz mniej :D

Wiem, wiem. :lol: :lol: :lol: Chyba szczególnie po JSW w pamięc to zapada. Ale takie czasy. Nie jest łatwo. Ale dyskonto dałoby plusa. A ludzie są tego spragnieni. naród dostałby nadzieję że znowu można zarabiać na "pierwotniakach". Emeryci i renciści w kolejkach mieliby o czym rozmawiać i wspominać czasy Banku Śląskiego.
Zwlaszcza jak teraz jako alternatywe maja niskie lokaty

A poza tym wiedzanco to PKP bo kazdzy jezdzil pocsiagiem, z Cargo troche mniej ale i tak zapamietaja PKP :D


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości