NEWAG cz. I

wszystko na temat spółek publicznych
MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 18 lis 2013 11:05

Ale wtopa przed debiutem.
W warszawskim metrze doszło do pożaru jednego z wagonów. Ludzie zostali ewakuowani - informują służby ratownicze. Pożar wybuchł w okolicach stacji Politechnika. Trzy osoby przewieziono do szpitala. Obecnie trwa przewietrzanie stacji i sprawdzanie wagonów.
Wagony made in Newag :shock:
bez przesady, to kropla w morzu tym bardziej, że nieznana przyczyna. Nic się nie spaliło tylko zadymiło. Jeździ setki wagonów Newagu, szynobusów i lokomotyw i się nie palą. Ostatnio dostarczyli i są w trakcie dostarczania całych kompletów składów wagonów dla PKP Intercity, które będą jeździły Szczecin - Przemyśl / Jelenia góra - Gdynia Gł.
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

REKLAMA


adonDEK
Młodszy chorąży
Posty: 432
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28

Postautor: adonDEK » 18 lis 2013 11:30

Właściciel NEWAGU ma chyba pecha ( metro , oferta ENERGII), a z pechowcami to lepiej interesów nie robić.
Jestem na GPW od 1993r bezstresowo bo biorę swoje 25-30% ... i spadam

leser
Chorąży sztabowy
Posty: 4618
Rejestracja: 02 kwie 2008 19:11

Postautor: leser » 18 lis 2013 11:32

Właściciel NEWAGU ma chyba pecha ( metro , oferta ENERGII), a z pechowcami to lepiej interesów nie robić.

...nie wiem, co masz na myśli pisząc o Energii, ale mimo wszystko chciałbym być takim kasiastym pechowcem .......................... :wink: :D :D :D

adonDEK
Młodszy chorąży
Posty: 432
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28

Postautor: adonDEK » 18 lis 2013 12:23

Właściciel NEWAGU ma chyba pecha ( metro , oferta ENERGII), a z pechowcami to lepiej interesów nie robić.

...nie wiem, co masz na myśli pisząc o Energii, ale mimo wszystko chciałbym być takim kasiastym pechowcem .......................... :wink: :D :D :D
Posiadanie dużej kasy w jakikolwiek sposób nie zabezpiecza całkowicie przed pechowymi zdarzeniami i zbiegami okoliczności.
Jestem na GPW od 1993r bezstresowo bo biorę swoje 25-30% ... i spadam

News-Trader
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2526
Rejestracja: 12 cze 2012 11:38

Postautor: News-Trader » 18 lis 2013 15:46

PKP Intercity kupi pociągi od Newagu za 1,6 mld zł

Ponad 1,6 mld zł będzie kosztować 20 pociągów, które PKP Intercity kupiło od konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Stadler Polska, oraz ich serwis przez 15 lat - odpowiednią umowę spółki podpisały w poniedziałek. Pociągi mają być gotowe w 2015 r.

Jak poinformowało PKP Intercity w komunikacie, za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty ich utrzymania przez piętnaście lat to 465 tys. zł. Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 1,6 mld zł, z czego 70 proc. ma dołożyć Unia Europejska.

Nowe składy pojadą w barwach PKP Intercity pod koniec 2015 roku. Mają one kursować na liniach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków przez Warszawę i Kielce, Gdynia - Katowice przez Łódź i Bydgoszcz oraz Kraków - Szczecin przez Łódź, Kutno i Poznań.

Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/godz. i będą seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem. W nowych składach będzie 360 miejsc siedzących. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, gniazdka elektryczne. W pociągach będą też przewijaki dla niemowląt i miejsca do przewożenia rowerów.

To jeden z dwóch dużych przetargów PKP Intercity na nowe pociągi. Pod koniec października spółka otworzyła oferty w przetargu na zakup 20 nowych pociągów, które mają jeździć na trasach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała. W przetargu wpłynęły dwie oferty, a szacowana wartość kontraktu to około 1 mld zł.

Przewoźnik liczy, że kupienie 40 nowych pociągów za ponad 2,6 mld zł pozwoli na zbudowanie siatki połączeń między największymi miastami, a nowoczesne składy zastąpią wysłużony tabor.
http://www.parkiet.com/artykul/7,134809 ... ld-zl.html

leser
Chorąży sztabowy
Posty: 4618
Rejestracja: 02 kwie 2008 19:11

Postautor: leser » 18 lis 2013 15:52

PKP Intercity kupi pociągi od Newagu za 1,6 mld zł

Ponad 1,6 mld zł będzie kosztować 20 pociągów, które PKP Intercity kupiło od konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Stadler Polska, oraz ich serwis przez 15 lat - odpowiednią umowę spółki podpisały w poniedziałek. Pociągi mają być gotowe w 2015 r.

Jak poinformowało PKP Intercity w komunikacie, za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty ich utrzymania przez piętnaście lat to 465 tys. zł. Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 1,6 mld zł, z czego 70 proc. ma dołożyć Unia Europejska.

Nowe składy pojadą w barwach PKP Intercity pod koniec 2015 roku. Mają one kursować na liniach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków przez Warszawę i Kielce, Gdynia - Katowice przez Łódź i Bydgoszcz oraz Kraków - Szczecin przez Łódź, Kutno i Poznań.

Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/godz. i będą seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem. W nowych składach będzie 360 miejsc siedzących. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, gniazdka elektryczne. W pociągach będą też przewijaki dla niemowląt i miejsca do przewożenia rowerów.

To jeden z dwóch dużych przetargów PKP Intercity na nowe pociągi. Pod koniec października spółka otworzyła oferty w przetargu na zakup 20 nowych pociągów, które mają jeździć na trasach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała. W przetargu wpłynęły dwie oferty, a szacowana wartość kontraktu to około 1 mld zł.

Przewoźnik liczy, że kupienie 40 nowych pociągów za ponad 2,6 mld zł pozwoli na zbudowanie siatki połączeń między największymi miastami, a nowoczesne składy zastąpią wysłużony tabor.
http://www.parkiet.com/artykul/7,134809 ... ld-zl.html

....to czysty przypadek, że takie informacje w tych dniach :roll: :roll: :roll:

...co za zbieg okoliczności ................... :D :D :D :D

MarcinDK_545269
Młodszy chorąży
Posty: 543
Rejestracja: 06 paź 2011 10:20
Lokalizacja: z giełdy bananowej Pochwały : 5/5

Postautor: MarcinDK_545269 » 18 lis 2013 17:25

PKP Intercity to świetne kontrakty a będa kolejne bo sie PKP Intercity rozpędziła w wymianie taboru, ale dla Newagu lepsze nawet chyba będzie wymienianie całej tej jeszcze komunistycznej archaicznej maszynowni pociagowej typu "kible" w Przewozach regionalnych, Regio, InterRegio oraz dla kolei województw na szybkie komfortowe pociągi i ELEKTRYCZNE ZESPOŁY TRAKCYJNE z rodziny "Impuls" typu EZT 31WE....
Przewartościowanie akcji w 2007 roku sięgnęła zenitu i szaleństwa! Największy gangster w RP Donald Tusk obiecał obniżkę POdatków a je POdniósł. 500 000 urzędników i Tusk + 250tys.

kubu$
Starszy chorąży
Posty: 1331
Rejestracja: 09 lis 2006 13:12

Postautor: kubu$ » 18 lis 2013 20:10

PKP Intercity kupi pociągi od Newagu za 1,6 mld zł

Ponad 1,6 mld zł będzie kosztować 20 pociągów, które PKP Intercity kupiło od konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Stadler Polska, oraz ich serwis przez 15 lat - odpowiednią umowę spółki podpisały w poniedziałek. Pociągi mają być gotowe w 2015 r.

Jak poinformowało PKP Intercity w komunikacie, za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty ich utrzymania przez piętnaście lat to 465 tys. zł.
[CUT!]

Znaczy chyba jednak 465 mln zł... :)

Poza tym info nie jest nowe - NEWAG/Stadler wygrało przetarg w październiku:
http://www.newag.pl/konsorcjum-newag-s- ... -przetarg/
:: BRA :: CIG :: JSW :: PGN :: PKN :: WLT ::

kubu$
Starszy chorąży
Posty: 1331
Rejestracja: 09 lis 2006 13:12

Postautor: kubu$ » 18 lis 2013 20:30

Newag kusi dywidendą i prognozą wyników

http://www.parkiet.com/artykul/9,134798 ... Cargo.html

W tym tygodniu zarząd Newagu będzie się spotykać z potencjalnymi inwestorami instytucjonalnymi, zachęcając ich do wzięcia udziału w IPO. Budowa księgi popytu potrwa do poniedziałku 25 listopada.

Zarządzający funduszami zastrzegają, że muszą poznać więcej szczegółów, by ocenić ofertę. – Na pierwszy rzut oka sądzę, że nie zabraknie chętnych na akcje, szczególnie po udanym debiucie PKP Cargo – mówi jeden z nich.
– IPO następnej kolejowej firmy może cieszyć się dość dużym zainteresowaniem. W krótszym horyzoncie spółka wydaje się atrakcyjną inwestycją, prognozy wyników na ten i kolejny rok prezentują się zadowalająco. Kluczową kwestią, podnoszącą atrakcyjność zakupu akcji, są poziomy wypłaty dywidendy, na które spółka chce przeznaczać większość zysków – mówi Kamil Hajdamowicz, analityk BM BNP Paribas. – Newag planuje budować swą przyszłość na kolejach szybkich prędkości. Patrząc na spółkę jako długoterminową inwestycję, w tym miejscu widziałbym największą szansę, jak i czynnik ryzyka – dodaje. Pytanie, czy firma znajdzie rynki zbytu. Poza tym będzie musiała dokonać dość dużych inwestycji, co trochę kłóci się z zapowiadaną agresywną polityką dywidendową – dodaje.
Przyjmowanie zapisów od inwestorów indywidualnych ruszyło 15 listopada i zakończy się w najbliższy piątek. Newag kusi prognozami wzrostu wyników (patrz wykres), polityką dywidendową zakładającą wypłatę docelowo 70 proc. zarobku od 2016 r. Spółka zwraca uwagę na zły stan taboru w Polsce, oraz na to, że na kolej napłyną miliardy z UE.
– Newag zaczyna gonić bydgoską Pesę, która wyprzedziła go na rynku krajowym i zdecydowanie na rynkach zagranicznych. Dopiero zapowiedział podpisanie pierwszej umowy na sprzedaż taboru do Europy Zachodniej – ocenia Adrian Furgalski, dyrektor zespołu doradców gospodarczych TOR. – Przełom nastąpił, gdy konsorcjum Siemensa i Newagu wygrało przetarg na dostawę wagonów dla warszawskiego metra. Newag ma bardzo mocny zespół inżynierów i projektantów, planuje zbudowanie pociągu wysokich prędkości – dodaje. Ekspert podkreśla, że odbicie w kolejnictwie w Polsce było możliwe dzięki pieniądzom z UE i będzie tak w kolejnych latach. – Gdyby chcieć teraz wymienić w Polsce cały tabor na nowy, byłby to wydatek rzędu 37 mld zł. Oczywiście w pewnej części wystarczy modernizacja – mówi Furgalski. Sam Newag szacuje, że wartość przewidywanych przetargów na zakup i modernizację taboru w latach 2014–2015 to 3,3 mld zł.
Furgalski zaznacza, że największe pole do popisu będą mieć Newag, Pesa i Stadler. Dodaje, że wielkie koncerny, jak Bombardier czy Siemens wcześniej nie były bardzo aktywne na naszym rynku, ponieważ zamówienia samorządów na tabor były niewielkie w stosunku do ich skali działania.
IPO Neagu obejmuje wyłącznie akcje sprzedawane przez Zbigniewa Jakubasa i członków zarządu. Pod młotek idzie do 21,8 mln walorów (48,4 proc. kapitału), w tym dla drobnych inwestorów 3,27 mln. Cenę maksymalną akcji ustalono na 19 zł.
:: BRA :: CIG :: JSW :: PGN :: PKN :: WLT ::

lares
Chorąży sztabowy
Posty: 5420
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28

Postautor: lares » 18 lis 2013 20:30

PKP Intercity kupi pociągi od Newagu za 1,6 mld zł

Ponad 1,6 mld zł będzie kosztować 20 pociągów, które PKP Intercity kupiło od konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Stadler Polska, oraz ich serwis przez 15 lat - odpowiednią umowę spółki podpisały w poniedziałek. Pociągi mają być gotowe w 2015 r.

Jak poinformowało PKP Intercity w komunikacie, za same pociągi przewoźnik zapłaci 1 mld 156 tys. zł, natomiast koszty ich utrzymania przez piętnaście lat to 465 tys. zł.
[CUT!]

Znaczy chyba jednak 465 mln zł... :)

Poza tym info nie jest nowe - NEWAG/Stadler wygrało przetarg w październiku:
http://www.newag.pl/konsorcjum-newag-s- ... -przetarg/
Jedno info było o wygraniu przetargu a drugie o podpisaniu umowy. Przy zamówieniach publicznych zdarza się, że ze względów formalno-prawnych nie dochodzi do podpisania umowy z firmą, która wygra przetarg.

kubu$
Starszy chorąży
Posty: 1331
Rejestracja: 09 lis 2006 13:12

Postautor: kubu$ » 18 lis 2013 20:37

A to, tak. Wiadomo, że zawsze coś może pójść nie tak.

Tak naprawdę, to ten przetarg jest ważniejszy od tego w warszawskim metrze - bo u tego zamawiającego, to może być dopiero początek...
:: BRA :: CIG :: JSW :: PGN :: PKN :: WLT ::

lares
Chorąży sztabowy
Posty: 5420
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28

Postautor: lares » 18 lis 2013 20:47

A to, tak. Wiadomo, że zawsze coś może pójść nie tak.

Tak naprawdę, to ten przetarg jest ważniejszy od tego w warszawskim metrze - bo u tego zamawiającego, to może być dopiero początek...
Zgadza się

erpp
Starszy chorąży
Posty: 1369
Rejestracja: 28 wrz 2012 09:57

Postautor: erpp » 18 lis 2013 21:04

Newag, drugi największy producent taboru kolejowego w Polsce wybiera się na giełdę. W ofercie publicznej do nowych akcjonariuszy trafić ma pakiet niemal 50 procent akcji spółki wart do 414 milionów złotych. Inwestycje w kolej mają duży potencjał - przekonuje Zbigniew Jakubas. I przypomina że w kolej inwestuję już na przykład Waren Buffet,

z zbysio za bezcen oddaje połowę spółki... takiej której Buffet by nie oddał... łaskawca... :shock: :lol:

speedfan
Starszy chorąży
Posty: 1484
Rejestracja: 23 lip 2011 18:52

Postautor: speedfan » 18 lis 2013 21:25

Spora cisza u analityków, w przypadku PKP Cargo to analiza goniła analizę, a tu nic.
Jakiej redukcji się spodziewacie?
rajd św. Mikołaja kiedy jak nie teraz?

kubu$
Starszy chorąży
Posty: 1331
Rejestracja: 09 lis 2006 13:12

Postautor: kubu$ » 18 lis 2013 21:37

Sama cena to jeszcze pół biedy - da się przeżyć, bo może wcale nie będzie 19 zł, ale bliżej 17-17,5. Jak dla mnie gorzej, że nie będzie akcjonariusza wiodącego. Jakubas, co by o nim nie mówić, każdą złotówkę ogląda pięć razy, zanim wyda. I kosztów pilnuje. A bez "ojca", to nawet najlepsza spółka się może popsuć.

Newag-owi może się udać, jeśli nie prześpi swojej szansy i nie będzie bać się uczestniczyć w rynku międzynarodowym. Do tej pory opornie to szło, może w jakimś konsorcjum pójdzie łatwiej...
Kolej dużych prędkości to na razie mrzonka, ale nie z winy Newagu, tylko braku entuzjazmu któregokolwiek z europejskich krajów do kupna takich pojazdów. Prędzej Azja, ale tam są rodzimi producenci, z którymi ciężko konkurować ceną - a i kraje mocno merkantylistyczne...

Na polskim rynku wiadomo - PESA, ale i Solaris się rozpycha. Wystartowali z tym tramwajem szybciej niż się ktokolwiek spodziewał. I nawet jeździ i się nie zapala... :) To Solaris jest jedną z najlepiej rozpoznawanych polskich marek w Europie (co prawda autobusowo-trolejbusową na razie, ale rynek zamawiającego w tej branży często jest kojarzony również z segmentem tramwajowym). Ciężko będzie się przebić poza EZT.

Także łatwo nie będzie - krótkoterminowo debiut wygląda średnio, cała giełda aż się prosi o korektę przed rajdem św. Mikołaja, więc jak się nagle przyczerwieni, to nie ma zmiłuj. Ale w horyzoncie kilkunastu miesięcy może być całkiem znośnie. Pytanie o płynność, czy się nie skończy, jak wiele debiutów potencjalnie fajnych spółek, które bez animatora szorują brzuchem po dnie, bo każda transakcja na kilka koła zbija kurs o ponad 5% :)
:: BRA :: CIG :: JSW :: PGN :: PKN :: WLT ::


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości