GGn @ Czujny jak ważka
Mi o uszy obijają się wysokie marże - 1/3. Sedena. Moim zdaniem zadowalające i raczej mogą być podobne... Jednak nie ma co poczekam sprawdzę na własnej skór
FOREVER ENTERTAINMENT [FOR] księga IX NewConnect
REKLAMA
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Prodigy, Sedna - 1/3
Hollow, SOI + finansowanie - 1/3 +++. Szacuję przynajmniej 50%
Hollow, SOI + finansowanie - 1/3 +++. Szacuję przynajmniej 50%
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Czy nie wydaje Wam się dziwne, że ogłosili produkcję Hollow 2 podczas pobytu w Tokio (albo podpisali tę umowę wcześniej, albo panowie z MMEU byli w Tokio). Dodatkowo, komunikat o rozpoczęciu produkcji jest lakoniczny, jakby "pisany na kolanie". Ponadto, premiera Hollow 16 listopada - 2 dni po opublikowaniu raportu za Q3.
Z czego oni sfinansują Hollow 2 i Fear Effect Reinvented? Nowa emisja? W Q3 miało być sporo premier (włączające Fear Effect Sedna), a było tylko kilka. Znowu przesunięcia? A co ze stratą z lat ubiegłych (około 6 mln)?
Dla mnie wygląda to jak mydlenie oczu akcjonariuszom świetlaną przyszłością - ciągłe "wybiegi do przodu". Jaka będzie kapitalizacja jeżeli tegoroczne premiery będą się sprzedawać słabo (poniżej 2000 sztuk)?
Z czego oni sfinansują Hollow 2 i Fear Effect Reinvented? Nowa emisja? W Q3 miało być sporo premier (włączające Fear Effect Sedna), a było tylko kilka. Znowu przesunięcia? A co ze stratą z lat ubiegłych (około 6 mln)?
Dla mnie wygląda to jak mydlenie oczu akcjonariuszom świetlaną przyszłością - ciągłe "wybiegi do przodu". Jaka będzie kapitalizacja jeżeli tegoroczne premiery będą się sprzedawać słabo (poniżej 2000 sztuk)?
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Nie dziwi mnie że spięli info o Hollow 2 z ogłoszeniem daty premiery Hollow i z targami bo ma to znaczenie marketingowe i działa na korzyść promocji obu części.
Ustalenie optymalnej daty premiery na Steam z uwagi na premiery konkurencji samo w sobie jest takim problemem, że mieszanie do tego daty raportu jest zupełnym nieporozumieniem.
Hollow nie jest drogie w produkcji, po pierwszej części powinno pójść szybciej z dwójką.
Co do finansowania musimy po prostu obserwować postępy. Dziś pierwszy dzień jesieni na którą ogłaszali edycje małych gier na NSwitch. Sparkle, Violett i Frederic to w całości IP Forka, 100% przychodów wpadnie do kasy, a jedyny koszt to port. Pierwsze dwie z tych wymienionych na samym Google Play mają między 10 a 50 tys. instalacji. Na NSwitch można spodziewać się przyzwoitego popytu w pełnej cenie. Cały czas na kilku kanałach monetyzują portfolio (43 gry), no i nowe premiery.
Na tą chwilę Hollow (Steam) i Prodigy (Steam, GOG, NSwitch) na listopad.
Zobaczymy.
Ps.
Grzegorczyn z MMEU jest w Tokio do poniedziałku.
Ustalenie optymalnej daty premiery na Steam z uwagi na premiery konkurencji samo w sobie jest takim problemem, że mieszanie do tego daty raportu jest zupełnym nieporozumieniem.
Hollow nie jest drogie w produkcji, po pierwszej części powinno pójść szybciej z dwójką.
Co do finansowania musimy po prostu obserwować postępy. Dziś pierwszy dzień jesieni na którą ogłaszali edycje małych gier na NSwitch. Sparkle, Violett i Frederic to w całości IP Forka, 100% przychodów wpadnie do kasy, a jedyny koszt to port. Pierwsze dwie z tych wymienionych na samym Google Play mają między 10 a 50 tys. instalacji. Na NSwitch można spodziewać się przyzwoitego popytu w pełnej cenie. Cały czas na kilku kanałach monetyzują portfolio (43 gry), no i nowe premiery.
Na tą chwilę Hollow (Steam) i Prodigy (Steam, GOG, NSwitch) na listopad.
Zobaczymy.
Ps.
Grzegorczyn z MMEU jest w Tokio do poniedziałku.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Nie dziwi mnie że spięli info o Hollow 2 z ogłoszeniem daty premiery Hollow i z targami bo ma to znaczenie marketingowe i działa na korzyść promocji obu części.
Ustalenie optymalnej daty premiery na Steam z uwagi na premiery konkurencji samo w sobie jest takim problemem, że mieszanie do tego daty raportu jest zupełnym nieporozumieniem.
Hollow nie jest drogie w produkcji, po pierwszej części powinno pójść szybciej z dwójką.
Co do finansowania musimy po prostu obserwować postępy. Dziś pierwszy dzień jesieni na którą ogłaszali edycje małych gier na NSwitch. Sparkle, Violett i Frederic to w całości IP Forka, 100% przychodów wpadnie do kasy, a jedyny koszt to port. Pierwsze dwie z tych wymienionych na samym Google Play mają między 10 a 50 tys. instalacji. Na NSwitch można spodziewać się przyzwoitego popytu w pełnej cenie. Cały czas na kilku kanałach monetyzują portfolio (43 gry), no i nowe premiery.
Na tą chwilę Hollow (Steam) i Prodigy (Steam, GOG, NSwitch) na listopad.
Zobaczymy.
Ps.
Grzegorczyn z MMEU jest w Tokio do poniedziałku.
Fuj
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Nie jestem pewien, że Hollow było nie drogie w produkcji. Oto moje szacowanie:
Hollow nie jest drogie w produkcji
Co najmniej trzech programistów na pełnym etacie - pensja jednego co najmniej 4 tys/mc na rękę koszt dla firmy około 6 tys). Czas produkcji (z tego co pamiętam) około 2 lata. To daje koszt dla firmy 432 tys.
Koszty dla osób udzielających głosu - to trudno oszacować - ale myślę, że co najmniej 50 tys. Oprawa muzyczna około 15 tys. Oprawa graficzna 30 tys.
Koszty stałe
wynajem lokalu we Wrocławiu+media około 3 tys/mc - to 72 tys przez 2 lata.
sprzęt + oprogramowanie - co najmniej 100 tys.
Razem mamy około 700 tys zł.
Podejrzewam, że jedna kopia Hollow będzie sprzedawana za 20$. Myślę, że FE dostanie z tego na czysto (po odliczeniu opłaty dla Steam i podatków) 10$ za sztukę - przy spadającym kursie dolara to będzie średnio 34 zł. Czyli aby gra się zwróciła trzeba sprzedać 20,5 tys kopii. Uwzględniając raczej słaby marketing, sprzedaż na tym poziomie trzeba będzie uznać za ogromny sukces.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
.
Całe to wyliczenie jest kompletnie z d... MMEU wkłada swoją robotę, Forek część nakładów finansuje. Nie znamy kosztów, nie wiemy ile osób i gdzie to robi, nie znamy szczegółów umowy, a ty wyliczasz że sprzęt i oprogramowanie <100tys.
Oprawa graficzna? WTF? Tu masz, możesz sobie od nich kupić całą lokację i robić grę.
https://www.unrealengine.com/marketplace/profile/MMEU
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/26299
https://www.youtube.com/watch?v=p4X0MNWhsHs
https://www.youtube.com/watch?v=6cwHepSZgZ8&t=63s
Hollow nie jest drogie.
Ps.
I nie sposób obecnie dojść zależności między MadMan EU, MMEU i Grzegorczynem.
Całe to wyliczenie jest kompletnie z d... MMEU wkłada swoją robotę, Forek część nakładów finansuje. Nie znamy kosztów, nie wiemy ile osób i gdzie to robi, nie znamy szczegółów umowy, a ty wyliczasz że sprzęt i oprogramowanie <100tys.
Oprawa graficzna? WTF? Tu masz, możesz sobie od nich kupić całą lokację i robić grę.
https://www.unrealengine.com/marketplace/profile/MMEU
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/26299
https://www.youtube.com/watch?v=p4X0MNWhsHs
https://www.youtube.com/watch?v=6cwHepSZgZ8&t=63s
Hollow nie jest drogie.
Ps.
I nie sposób obecnie dojść zależności między MadMan EU, MMEU i Grzegorczynem.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
.
Sedna - pozytywne wrażenia z EGX w Birmingham:
.
http://www.outoflives.net/2017/09/24/ha ... ect-sedna/
.
Sedna - pozytywne wrażenia z EGX w Birmingham:
.
.I quite enjoyed my time with Fear Effect Sedna, I really enjoyed the original PS1 games back in the day and were among my favourites of the time, so it was just good to revisit those characters in that world again. Nostalgia aside though, Sedna is shaping up to be a cracking wee game in its own right and one I am very much looking forward to seeing more of when it’s released as well as the recently announced remake of the first game. Fear Effect Sedna is set to release towards the end of 2017 on Xbox One, PS4 and PC.
http://www.outoflives.net/2017/09/24/ha ... ect-sedna/
.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Gościu wracaj na bankiera te swoje wypociny wypisywać widać ze jesteś totalnym laikiem albo celowo zgrywasz idiotę.Nie jestem pewien, że Hollow było nie drogie w produkcji. Oto moje szacowanie:
Hollow nie jest drogie w produkcji
Co najmniej trzech programistów na pełnym etacie - pensja jednego co najmniej 4 tys/mc na rękę koszt dla firmy około 6 tys). Czas produkcji (z tego co pamiętam) około 2 lata. To daje koszt dla firmy 432 tys.
Koszty dla osób udzielających głosu - to trudno oszacować - ale myślę, że co najmniej 50 tys. Oprawa muzyczna około 15 tys. Oprawa graficzna 30 tys.
Koszty stałe
wynajem lokalu we Wrocławiu+media około 3 tys/mc - to 72 tys przez 2 lata.
sprzęt + oprogramowanie - co najmniej 100 tys.
Razem mamy około 700 tys zł.
Podejrzewam, że jedna kopia Hollow będzie sprzedawana za 20$. Myślę, że FE dostanie z tego na czysto (po odliczeniu opłaty dla Steam i podatków) 10$ za sztukę - przy spadającym kursie dolara to będzie średnio 34 zł. Czyli aby gra się zwróciła trzeba sprzedać 20,5 tys kopii. Uwzględniając raczej słaby marketing, sprzedaż na tym poziomie trzeba będzie uznać za ogromny sukces.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Do mareqq:Gościu wracaj na bankiera te swoje wypociny wypisywać widać ze jesteś totalnym laikiem albo celowo zgrywasz idiotę.Nie jestem pewien, że Hollow było nie drogie w produkcji. [...]
Hollow nie jest drogie w produkcji
Twoja wypowiedz jest niemerytoryczna. Jeżeli uważasz, że moje szacunki (dokonane na podstawie wiedzy, którą ja posiadam) są niepoprawne to precyzyjnie to wyartykułuj wskazując te punkty, które wg. Ciebie są sporo niedoszacowanie lub przeszacowane. Wtedy będę mógł się do tego odnieść.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017 04:35 przez prosefor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Do ggn:
Hollow nie jest drogie.
Skoro twierdzisz, że Hollow nie jest drogie to znaczy, że oszacowałeś (na podstawie swojej wiedzy) koszt produkcji. Byłoby ciekawe zobaczyć Twoje oszacowania.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
4 563https://mobirank.pl/2017/01/16/ile-zara ... gu-minuty/
20 pozycja 134 dolce na minutę. Oczywiście globalnie i średnio oraz zapewne an wszystkie platformy.
tak czy inaczej mamy 4.523 komentarzy i 10-50 k instalacji.
Łukasz Jakowski tu jest 73poz w global
https://thinkgaming.com/app-sales-data/ ... ay/?page=2
tu na 112
https://play.google.com/store/apps/cate ... paid?hl=de
Na nicz nie liczę, ale jest to zaskakująca pozycja mimo wszystko. A i tak nie dojdziemy do ładu z oceną rentowności, ale okazuje się, że foreveren coś potrafi na mobilkach. do 106 pozycji 6 pozycji z forka. Czyli 5 procent top 100;)
Szału nie ma 40 komentarzy doszło. Taka ciekawostka.
Jednak zbierając klilka przecen i produkcji to zawsze jakieś drobne wpadną.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Total copies owned: 3,692,357 Sprzedano około 300 k Może i za dolca, ale zawsze.Dla dziewięciu nowych gier maksymalny odczyt to 35 tys., Sedna demo 6 tys.
Są jeszcze starsze gry, na wiosnę Total Copies Owned ok. 3,3 mln, jakieś dwa tygodnie temu max peak 3,77 mln sztuk, zależy od dnia odczytu. W ostatnim tygodniu część gier zanotowała nowe szczyty.
http://steamspy.com/dev/Forever+Entertainment+S.+A.
Są jeszcze kanały Apple i Android.
Na Google Play aktualnie mocna promocja na stare gry:
https://play.google.com/store/apps/deve ... ment&hl=pl
W tej chwili Iesabel na 30 miejscu najlepiej się sprzedających:
https://play.google.com/store/apps/cate ... paid?hl=pl
Już ci kiedyś odpowiadałem - suma tego wszystkiego w tej chwili to wynik lepszy, równy lub niewiele gorszy od wyników innych podobnych spółek jednej gry, a główne pozycje FOR jeszcze nie wyszły.
Re: FOREVER ENTERTAINMENT S.A. [New Connect]cz. IX
Dziś jest odczyt ponad 3 771 000. To max jaki zaobserwowałem
http://steamspy.com/dev/Forever+Entertainment+S.+A.
Fajnie wystartował Ruiner, nasza polska gierka i to za dwie dychy bez rabatu:
http://steamspy.com/app/464060
http://steamspy.com/dev/Forever+Entertainment+S.+A.
Fajnie wystartował Ruiner, nasza polska gierka i to za dwie dychy bez rabatu:
http://steamspy.com/app/464060
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości