No slabiutko
Przy takiej cenie to raczej nic nie zgarną
Z drugiej strony jakoś rynek specjalnie
Nie zareagował na rewelacyjne wyniki
Generalnie lipa
TORPOL [TOR]
REKLAMA
Torpol z niezłymi perspektywami
Marvipol chce skupić jedną trzecią akcji Torpolu. Za każdą akcję chce płacić 12,10 zł, czyli 1,5 zł mniej niż wynosi ich kurs giełdowy. Czy opłaca się skorzystać z okazji i sprzedać akcje spółki zajmującej się budową kolejowej infrastruktury – pyta Puls Biznesu.
Kurs akcji zaczął rosnąć po ogłoszeniu zamiarów Marvipolu. Ale przyczyną wzrostu wartości są też optymistyczne perspektywy zleceń na rynku kolejowym. Puls Biznesu przypomina, że Torpol ma pełne ręce roboty i spory portfel zamówień na dużą część 2016 roku. Czy opłaca się skorzystać z wezwania Marvipolu i zainwestować pieniądze ze sprzedaży akcji w inną kolejową spółkę giełdową (Trakcja PRKiI, ZUE), również w dużej mierze uzależnioną od zleceń jednego płatnika, jakim jest PKP PLK?
Zdaniem Wojciecha Dębskiego z ING Securities cytowanego przez PB byłaby to ryzykowna decyzja.
– Torpol jest bezpieczniejszą spółką od konkurentów. Patrząc na wycenę wskaźnikową, jest też nadal relatywnie tani. Łącząc to, nie ma powodów, by przerzucać się z jednej spółki na drugą – uważa.
Puls Biznesu przypomina o zaangażowaniu zagranicznym spółek infrastrukturalnych, przypominając o zleceniach Torpolu w Norwegii, a także sporej aktywności Trakcji na Litwie. Dywersyfikacja działalności ma pomóc dużym rynkowym graczom uniezależnić się od zleceń z PKP PLK.
(Źródło: ms, Rynek-Kolejowy.pl)
Marvipol chce skupić jedną trzecią akcji Torpolu. Za każdą akcję chce płacić 12,10 zł, czyli 1,5 zł mniej niż wynosi ich kurs giełdowy. Czy opłaca się skorzystać z okazji i sprzedać akcje spółki zajmującej się budową kolejowej infrastruktury – pyta Puls Biznesu.
Kurs akcji zaczął rosnąć po ogłoszeniu zamiarów Marvipolu. Ale przyczyną wzrostu wartości są też optymistyczne perspektywy zleceń na rynku kolejowym. Puls Biznesu przypomina, że Torpol ma pełne ręce roboty i spory portfel zamówień na dużą część 2016 roku. Czy opłaca się skorzystać z wezwania Marvipolu i zainwestować pieniądze ze sprzedaży akcji w inną kolejową spółkę giełdową (Trakcja PRKiI, ZUE), również w dużej mierze uzależnioną od zleceń jednego płatnika, jakim jest PKP PLK?
Zdaniem Wojciecha Dębskiego z ING Securities cytowanego przez PB byłaby to ryzykowna decyzja.
– Torpol jest bezpieczniejszą spółką od konkurentów. Patrząc na wycenę wskaźnikową, jest też nadal relatywnie tani. Łącząc to, nie ma powodów, by przerzucać się z jednej spółki na drugą – uważa.
Puls Biznesu przypomina o zaangażowaniu zagranicznym spółek infrastrukturalnych, przypominając o zleceniach Torpolu w Norwegii, a także sporej aktywności Trakcji na Litwie. Dywersyfikacja działalności ma pomóc dużym rynkowym graczom uniezależnić się od zleceń z PKP PLK.
(Źródło: ms, Rynek-Kolejowy.pl)
Torpol wchodzi w ropę i gaz
Torpol przejął spółkę Dimark Oil&Gas, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem instalacji do uzdatniania ropy naftowej i gazu ziemnego. Jednocześnie Torpol rozwija norweską spółkę, do której dołączył wybitny norweski menedżer – Geir Aarstad oraz specjaliści z doświadczeniem w budowie infrastruktury i branży paliwowej.
– Podjęliśmy decyzję o dywersyfikacji naszej działalności, wykorzystując szansę przejęcia Dimark Oil&Gas do budowy kompetencji w dochodowej branży instalacji do uzdatniania ropy i gazu. Dzięki naszemu wsparciu spółka będzie mogła uczestniczyć w dużo większych projektach, na których marża jest wyższa niż na rynku budowlanym. Liczymy również na synergię na rynku norweskim – mówi Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.
Dimark Oil&Gas tworzą inżynierowie z wieloletnim doświadczeniem na budowach wykonywanych dla PGNiG oraz Gaz-System. Firma zatrudnia specjalistów projektantów, inżynierów, budowlańców, project managerów, a także spawaczy i monterów, co pozwala na samodzielną realizację całego procesu inwestycyjnego od koncepcji poprzez zaprojektowanie, produkcję, wykonanie, budowę rozruch i serwis wszelkich instalacji branży gazu ziemnego i ropy naftowej, a także przemysłowej chemicznej i petrochemicznej.
Uznani Norwegowie wchodzą do Torpol Norge
– Rozwijając norweską spółkę mieliśmy na uwadze zarówno potencjał rynku kolejowego jak i rynek eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu, z których słynie Norwegia. Do naszego zespołu dołączyli Norwegowie z dużym doświadczeniem na obu rynkach. Cieszę się również, że wspierać nas będzie Geir Aarstad, menedżer z ogromnym doświadczeniem i bardzo rozpoznawalny w całej Skandynawii – mówi Piotr Sarnowski, prezes zarządu Torpol Norge AS.
– Moim zdaniem Torpol znajduje się w doskonałej sytuacji, żeby rozwijać się na rynku skandynawskim. Będę ją wspierał w nawiązywaniu kontaktów, wykorzystując moją wiedzę, żeby Torpol stał się liczącym się wykonawcą w Norwegii, a następnie, na całym skandynawskim rynku – mówi Geir Aarstad, przewodniczący Rady Nadzorczej Torpol Norge AS.
Geir Aarstad ma 55 lat, posiada ponad 25 lat doświadczeń w branży budowlanej. Przez wiele lat kierował zarządem Skanska Norge, zasiadał również w radach nadzorczych spółek Skanska w Skandynawii, Finlandii, Danii i Polsce. W latach 2009-2011 kierował Al Rahji, generalnym wykonawcą z Zatoki Perskiej, o rocznych przychodach ok. 8 mld USD.
– Ponad 50% dużych projektów infrastrukturalnych w Norwegii jest realizowanych przez międzynarodowych wykonawców. Dotyczy to zwłaszcza prac, które wymagają specjalistycznych maszyn torowych. Tutaj Torpol Norge posiada przewagę konkurencyjną dzięki wsparciu spółki matki. Torpol powinien być konkurencyjny na norweskim rynku również ze względu na niższe koszty. Przed rynkiem kolejowym jest wyjątkowa perspektywa, a ogólna percepcja Polaków, a zwłaszcza Torpolu, dzięki już zrealizowanym projektom jest dobra – dodaje Geir Aarstad.
Rosną wpływy Torpolu z Norwegii
W trzech kwartałach 2015 r. trzykrotnie wzrosły wpływy Torpol z Norwegii, w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku. W portfelu norweskich zamówień jest kontrakt tramwajowy Prinsens Gate o wartości 157,5 mln NOK netto (ok. 78 mln zł netto), realizowany w ścisłym centrum Oslo oraz przebudowa podwójnego toru tramwajowego na odcinku Ekebergparken-Jomfrubråten, której wartość wynosi 56,6 mln NOK netto (ok.27 mln zł netto).
W maju na funkcję prezesa zarządu Torpol Norge AS powołany został Piotr Sarnowski, dotychczas sprawujący funkcję dyrektora ds. rozwoju rynków zagranicznych w Torpolu. Uprzednio był związany ze spółkami z grupy Skanska i Pol-dróg, na stanowisku m.in. prezesa i wiceprezesa zarządu. Piotr Sarnowski ukończył Politechnikę Poznańską, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz studia uzupełniające International Institute for Management Development w Lozannie (Szwajcaria).
Torpol przejął spółkę Dimark Oil&Gas, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem instalacji do uzdatniania ropy naftowej i gazu ziemnego. Jednocześnie Torpol rozwija norweską spółkę, do której dołączył wybitny norweski menedżer – Geir Aarstad oraz specjaliści z doświadczeniem w budowie infrastruktury i branży paliwowej.
– Podjęliśmy decyzję o dywersyfikacji naszej działalności, wykorzystując szansę przejęcia Dimark Oil&Gas do budowy kompetencji w dochodowej branży instalacji do uzdatniania ropy i gazu. Dzięki naszemu wsparciu spółka będzie mogła uczestniczyć w dużo większych projektach, na których marża jest wyższa niż na rynku budowlanym. Liczymy również na synergię na rynku norweskim – mówi Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.
Dimark Oil&Gas tworzą inżynierowie z wieloletnim doświadczeniem na budowach wykonywanych dla PGNiG oraz Gaz-System. Firma zatrudnia specjalistów projektantów, inżynierów, budowlańców, project managerów, a także spawaczy i monterów, co pozwala na samodzielną realizację całego procesu inwestycyjnego od koncepcji poprzez zaprojektowanie, produkcję, wykonanie, budowę rozruch i serwis wszelkich instalacji branży gazu ziemnego i ropy naftowej, a także przemysłowej chemicznej i petrochemicznej.
Uznani Norwegowie wchodzą do Torpol Norge
– Rozwijając norweską spółkę mieliśmy na uwadze zarówno potencjał rynku kolejowego jak i rynek eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu, z których słynie Norwegia. Do naszego zespołu dołączyli Norwegowie z dużym doświadczeniem na obu rynkach. Cieszę się również, że wspierać nas będzie Geir Aarstad, menedżer z ogromnym doświadczeniem i bardzo rozpoznawalny w całej Skandynawii – mówi Piotr Sarnowski, prezes zarządu Torpol Norge AS.
– Moim zdaniem Torpol znajduje się w doskonałej sytuacji, żeby rozwijać się na rynku skandynawskim. Będę ją wspierał w nawiązywaniu kontaktów, wykorzystując moją wiedzę, żeby Torpol stał się liczącym się wykonawcą w Norwegii, a następnie, na całym skandynawskim rynku – mówi Geir Aarstad, przewodniczący Rady Nadzorczej Torpol Norge AS.
Geir Aarstad ma 55 lat, posiada ponad 25 lat doświadczeń w branży budowlanej. Przez wiele lat kierował zarządem Skanska Norge, zasiadał również w radach nadzorczych spółek Skanska w Skandynawii, Finlandii, Danii i Polsce. W latach 2009-2011 kierował Al Rahji, generalnym wykonawcą z Zatoki Perskiej, o rocznych przychodach ok. 8 mld USD.
– Ponad 50% dużych projektów infrastrukturalnych w Norwegii jest realizowanych przez międzynarodowych wykonawców. Dotyczy to zwłaszcza prac, które wymagają specjalistycznych maszyn torowych. Tutaj Torpol Norge posiada przewagę konkurencyjną dzięki wsparciu spółki matki. Torpol powinien być konkurencyjny na norweskim rynku również ze względu na niższe koszty. Przed rynkiem kolejowym jest wyjątkowa perspektywa, a ogólna percepcja Polaków, a zwłaszcza Torpolu, dzięki już zrealizowanym projektom jest dobra – dodaje Geir Aarstad.
Rosną wpływy Torpolu z Norwegii
W trzech kwartałach 2015 r. trzykrotnie wzrosły wpływy Torpol z Norwegii, w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku. W portfelu norweskich zamówień jest kontrakt tramwajowy Prinsens Gate o wartości 157,5 mln NOK netto (ok. 78 mln zł netto), realizowany w ścisłym centrum Oslo oraz przebudowa podwójnego toru tramwajowego na odcinku Ekebergparken-Jomfrubråten, której wartość wynosi 56,6 mln NOK netto (ok.27 mln zł netto).
W maju na funkcję prezesa zarządu Torpol Norge AS powołany został Piotr Sarnowski, dotychczas sprawujący funkcję dyrektora ds. rozwoju rynków zagranicznych w Torpolu. Uprzednio był związany ze spółkami z grupy Skanska i Pol-dróg, na stanowisku m.in. prezesa i wiceprezesa zarządu. Piotr Sarnowski ukończył Politechnikę Poznańską, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz studia uzupełniające International Institute for Management Development w Lozannie (Szwajcaria).
Zarząd TORPOL S.A. (Spółka) podaje daty przekazywania raportów okresowych w 2016 roku:
- skonsolidowany oraz jednostkowy raport roczny za 2015 rok: 21 marca 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za I kwartał 2016 roku: 13 maja 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za I półrocze 2016 roku: 29 sierpnia 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za III kwartał 2016 roku: 10 listopada 2016 roku.
Ponadto Spółka informuje, że zgodnie z § 101 ust. 2 oraz w § 102 ust. 1 Rozporządzenia nie będzie publikowała odpowiednio raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu kwartalnego za II kwartał 2016 roku oraz IV kwartał 2015 roku.
- skonsolidowany oraz jednostkowy raport roczny za 2015 rok: 21 marca 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za I kwartał 2016 roku: 13 maja 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za I półrocze 2016 roku: 29 sierpnia 2016 roku,
- rozszerzony skonsolidowany raport za III kwartał 2016 roku: 10 listopada 2016 roku.
Ponadto Spółka informuje, że zgodnie z § 101 ust. 2 oraz w § 102 ust. 1 Rozporządzenia nie będzie publikowała odpowiednio raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu kwartalnego za II kwartał 2016 roku oraz IV kwartał 2015 roku.
Spółka dnia: TORPOL 18.02.2016
http://marketinvest.pl/gielda/komentarz ... 18-02-2016
http://marketinvest.pl/gielda/komentarz ... 18-02-2016
-
- Podporucznik
- Posty: 10515
- Rejestracja: 24 sty 2007 13:00
- Lokalizacja: www.comparic.pl
- Kontakt:
Wszystko o rynku Forex, strategie, analizy spółek z GPW: www.comparic.pl
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości