TORPOL [TOR]

wszystko na temat spółek publicznych
InvestTrade
Starszy plutonowy
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2016 14:39
Kontakt:

Postautor: InvestTrade » 18 sie 2016 14:50

Rząd pod koniec ubiegłego roku przyjął Krajowy Program Kolejowy do 2023 r., który zakłada nakłady na inwestycje w infrastrukturę kolejową w wysokości 67,5 mld zł. Celem tego programu jest m.in. skrócenie czasu przejazdu między największymi polskimi miastami, zwiększenie dostępności komunikacyjnej na tzw. ścianie wschodniej czy też konkurowanie transportu kolejowego z transportem samochodowym bądź też samolotowym. Program ten, który opierać się będzie o rekordową skalę nakładów inwestycyjnych, stwarza dla polskich spółek z branży kolejnictwa wyjątkowe perspektywy w latach 2017 – 2020.

--------> link do analizy spółek z branży kolejowej: http://blog.squaber.com/2016/08/glowie- ... uje-kolej/

Obrazek
Świat inwestycji ze SQUABER - www.blog.squaber.com

REKLAMA


Akhh_111573
Podporucznik
Posty: 10515
Rejestracja: 24 sty 2007 13:00
Lokalizacja: www.comparic.pl
Kontakt:

Postautor: Akhh_111573 » 24 sie 2016 08:31

Wszystko o rynku Forex, strategie, analizy spółek z GPW: www.comparic.pl

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 24 sie 2016 11:36

Bardzo ładnie
keeping an eye

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 17 lis 2016 14:15

W nawiązaniu do raportów bieżących nr 3/2015 z dnia 30 stycznia 2015 roku i 6/2015 z 13 marca 2015 roku oraz informacji zamieszczonych w raportach okresowych dotyczących sporu pomiędzy Torpol S.A. (Emitent) działającym jako lider Konsorcjum w skład, którego wchodzą Emitent (z udziałem 40%) oraz Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o., (łącznie Konsorcjum) a byłymi kontrahentami tj. Systra S.A. (Systra) oraz Systra - Sotecni S.p.A. (Sotecni) Zarząd Emitenta informuje, iż w dniu 17 listopada 2016 r. złożono do właściwego sądu pismo dotyczące rozszerzenia powództwa wzajemnego względem Systra oraz Sotecni o roszczenie odszkodowawcze na łączną kwotę 12,4 mln zł netto (wraz z ustawowymi odsetkami od dnia wytoczenia powództwa do dnia zapłaty) i tym samym aktualna wartość przedmiotu sporu względem ww. podmiotów wynosi 45,5 mln zł, z czego ok. 18,2 mln zł przypada na Emitenta.

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 17 lis 2016 14:18

18 mln wejdzie im na wynik
to chyba jest petarda

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 17 lis 2016 15:53

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 39/2016 z dnia 31 października 2016 r. oraz raportów wcześniejszych dotyczących postępowania w sprawie pozwu złożonego przez konsorcjum firm ("Konsorcjum"), którego TORPOL S.A. ("Emitent") jest liderem, będącego wykonawcą umowy zawartej przez Konsorcjum z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK), Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. (łącznie Zamawiający) na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Nowa Łódź Fabryczna", Zarząd Emitenta informuje o zawarciu w dniu 17 listopada 2016 r. ugody pomiędzy Konsorcjum a Zamawiającymi na podstawie, której Zamawiający zapłacą na rzecz Konsorcjum łącznie kwotę brutto w wysokości 63,315 mln zł tytułem dodatkowej zapłaty należnej Konsorcjum w związku z przedłużeniem do końca sierpnia 2016 r. realizacji ww. projektu budowlanego. Zapłata ww. kwoty na rzecz Konsorcjum wyczerpuje roszczenia Konsorcjum w stosunku do Zamawiających objęte pozwem złożonym przez Konsorcjum, w związku z przedłużeniem terminu wykonania Umowy do 31 sierpnia 2016 r. (na podstawie Aneksu nr 4 i 5).



Emitent jednocześnie przypomina, że jego udział w Konsorcjum wynosi 40%. Środki o których mowa powyżej zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postepowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 17 lis 2016 15:55

W dniu dzisiejszym doszło do zawarcia ugody pomiędzy konsorcjum w składzie TORPOL S.A., Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. a Zamawiającym w składzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. na podstawie, której Zamawiający zapłacą na rzecz Konsorcjum łącznie kwotę brutto w wysokości 63,315 mln zł tytułem dodatkowej zapłaty należnej Konsorcjum w związku z przedłużeniem do końca sierpnia 2016 r. realizacji budowy Dworca Nowa Łódź Fabryczna.

Zapłata ww. kwoty na rzecz Konsorcjum wyczerpuje roszczenia w stosunku do Zamawiających objęte pozwem złożonym przez Konsorcjum, w związku z przedłużeniem terminu wykonania umowy do 31 sierpnia 2016 r. Środki zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postępowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.

25 milionów Torpol
keeping an eye

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 17 lis 2016 16:04

a tutaj dostaną 25 baniek i to też wejdzie w wynik tego roku
extra kasa

kobela
Młodszy chorąży
Posty: 478
Rejestracja: 09 lis 2010 14:19

Postautor: kobela » 12 gru 2016 13:01

Zarząd TORPOL S.A. (Emitent, Spółka) informuje, iż w dniu 12 grudnia 2016 r. powziął informację o złożeniu oferty o najniższej cenie i najkorzystniejszych pozostałych kryteriach w organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin odcinek Barłogi Swarzędz w ramach projektu pn. Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz , realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).



Cena oferty złożonej przez Emitenta wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1.030,6 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowalnych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, czyli dnia zawarcia umowy.



Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowią całkowita cena brutto (waga 80%), termin realizacji prac budowalnych (waga 10%) oraz okres gwarancji (waga 10%).



Aktualnie Emitent oczekuje na czynność weryfikacji i wyboru przez Inwestora oferty w ww. postępowaniu o czym Spółka poinformuje w trybie odrębnego komunikatu bieżącego.

CR
Starszy chorąży
Posty: 1231
Rejestracja: 10 mar 2016 19:37

Postautor: CR » 13 gru 2016 12:52

Wybicie z trójkąta górą. W szerszym kontekście utrzymanie kursu powyżej kilkumiesięcznej linii trendu wzrostowego.

http://marketinvest.pl/gielda/komentarz ... and-torpol

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 15 gru 2016 10:27

...
keeping an eye

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 25 sty 2017 09:24

To 2 mld backlogu wydaje się szybciej niż myślałem i to bez żadnych konsorcjów :) a PKP PLK na luty ma do otworzenia sporo ofert. Może być ciekawie.
keeping an eye

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 10 mar 2017 13:40

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80730.html

Jeżeli poprzesuwają środki mogą być kolejne zlecenia. W porównaniu do ostatnich PXM, MSZ (gdzie wyciągnąłem kilkadziesiąt procent) tutaj przy niedużym free-float i rzeczywistych zyskach można ulokować nadwyżki. A w tym roku rozstrzygnięć sporo na kolei.
keeping an eye

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 05 kwie 2017 15:27

https://torpol.pl/aktualnosci,aktualnosci_lista,78.html

Rusza się Norwegia, a tam na remonty kolei planują dużo więcej niż w Polsce. 2018-2023 przy tak szybkim budowaniu portfela zamówień będą super
keeping an eye

Obserwatorium
Starszy chorąży
Posty: 1683
Rejestracja: 23 lis 2006 22:50

Postautor: Obserwatorium » 01 cze 2017 11:54

Post podsumowujący z Bankiera

1. Kontrakty lub po wyborze najlepszej oferty:
400 mln portfel z zeszłego roku
17,3+5,2 Zieleniec-Kiekrz
190 Legnica-Rudna
400 Leszno-Czempiń
24 Djupvik
838 E20
73,3 Ostrowy-Otłoczyn

Aktualne zamówienia to 1,948 mld PLN netto

2. Szanse:
213 Czeremcha-Hajnówka
70 Białystok-Lewki
120 Warszawa-Mińsk

Razem 2,3 mld PLN netto

Przy założeniu niskiej marży 5% (za zeszły rok marża była wyższa) daje to ok. 120 mln rozkładając średnio na 3 lata. A ofensywa kolejowa dopiero ruszyła (Polska i Norwegia), można budować teraz z myślą o lepszych marżach. Torpol w większości przetargów działa bez konsorcjantów co pozwala na lepszą organizację prac. Portfel ma najlepszy z torowych firm a kapitalizacja podobna do zue a dużo mniejsza niż trakcja.

Tak więc wyniki będą mówić same za siebie. A czy ty kupujesz przyszłość ;)
keeping an eye


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości