11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

wszystko na temat spółek publicznych
klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5456
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: klaxon » 15 gru 2017 11:32

Czyli koszty produkcji gry wyniosą ostatecznie 7,5 mln a nie jak długo zapewniali 4 mln :roll: Łącznie z marketingiem 10mln a nie 6 mln. Zatem 150k kopii powinno w zupełności wystarczyć do pokrycia kosztów przy cenie startowej nieprzekraczającej 30 USD/EUR.

REKLAMA


Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7546
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: Pandziora » 15 gru 2017 11:53

Koszty produkcji Frostpunka pokrył im Twom. Ich wielkość wynika z przesuwania premiery. Zresztą sam Twom też nie kosztował 2mln, bo jak policzyć wszystkie dodatki i wersje na różne urządzenia, to wyjdzie dużo więcej.

A jeśli chodzi o cenę zakładam 25-30usd. Mogą dać np. 28. Cena musi być tak dobrana, żeby ludzie chcieli kupić bez czekania na przeceny.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2017 11:58 przez Pandziora, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5456
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: klaxon » 15 gru 2017 11:56

A koszty produkcji Get Even pokrył Farmie wydawca, też super, ale zarabiać przecież również trzeba na każdym z projektów bo to nie jest działalność hobbystyczna mam nadzieję a kapitalizacja pod 400mln jest już bardziej wymagająca niż 155 mln po TWOM.

Rif1977
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2329
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: Rif1977 » 15 gru 2017 12:24

A koszty produkcji Get Even pokrył Farmie wydawca, też super, ale zarabiać przecież również trzeba na każdym z projektów bo to nie jest działalność hobbystyczna mam nadzieję a kapitalizacja pod 400mln jest już bardziej wymagająca niż 155 mln po TWOM.
Zły przykład, bowiem Farmie wydawca pokrył, ale im się z kolei gra nie zwróciła, więc Farma złamanego grosza więcej nie zobaczy. Przejedli Get Even. Tymczasem zobacz ile 11bit ma na koncie, a oni nawet nie przejedli 1/4 zysków z TWOM. Do tego dodaj ok 13 milionów jeśli zakładasz owe 150k egzemplarzy (co przecież będzie stanowiło zawód). Owa ilość egzemplarzy, to po odjęciu kosztów, przyniesie 3mln zysku. Ile zaś naprawdę sprzedadzą w pełnej cenie lub niewielkich obniżkach? Przekonamy się za rok. I nie zapominajmy o dwóch grach z wydawnictwa, które zapowiadają się znacznie lepiej od tegorocznych premier.

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5456
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: klaxon » 15 gru 2017 12:32

Do tego dodaj ok 13 milionów jeśli zakładasz owe 150k egzemplarzy (co przecież będzie stanowiło zawód).
Nie będą mieli więcej niż ok.70 PLN z kopii przy cenie 30USD i obecnym kursie - czyli ze 150k sztuk to będzie raczej ok. 10mln pokrywające zwrot nakładów i dające już niewielki zysk.

kavabanga
Sierżant
Posty: 52
Rejestracja: 06 paź 2017 14:44

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: kavabanga » 15 gru 2017 15:25

Celon Pharma - próba zakońćzenia korekty
Wczorajsza sesja rozpoczęła się od luki wzrostowej. Ostatecznie spółka drożała w trakcie czwartkowej sesji o ok 2,5%, jednak przy dość średnich obrotach. W środę popołudniu pojawiła się informacja o podpisaniu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju umowy na dofinansowanie kolejnych dwóch projektów. Wykres pokazuje, że spadki z ostatnich miesięcy wyhamowały przy kluczowej strefie wsparcia. Tu pojawia się formacja podwójnego dna . Wczoraj cena po za aktywacją tej formacji, naruszyła także linię korekty. Wydaje się, że w taki sposób inicjowany jest nowy trend wzrostowy. Najbliższy cel to okolice 35 zł.
Obrazek

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1804
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: glowacki4 » 15 gru 2017 23:14

Koszty produkcji Frostpunka pokrył im Twom.
Koszty te wejdą w wynik dopiero po rozpoczęciu sprzedaży, gdy zaczną je amortyzować.

AdamKruchy
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2001
Rejestracja: 01 sie 2017 14:01

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: AdamKruchy » 16 gru 2017 20:56

8) 8) 8)

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5456
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: klaxon » 16 gru 2017 22:42

"Dzisiaj trzeba przypomnieć o szaleństwie. A tutaj tak będzie. Spółka przyznała się, że już ponad 100 tysięcy graczy zapisało się na tzw. wishlist „Frostpunka”. Ponad 100.000 głodnych gry graczy!!! A do premiery ta ilość może już tylko wzrosnąć. Co to oznacza? Że już na dzień dzisiejszy 10 mln zł, które poszły na produkcję i reklamy JUŻ SĄ."
:roll:
Tak dla porównania: wishlisty Blooberowego observera liczą obecnie kilkaset tysięcy graczy (źródło: raport kwartalny). Co to oznacza? Że można spodziewać się udanych promocji observera, zwłaszcza jak zejdą pewnie poniżej połowy ceny premierowej.

Warto też zauważyć, że liczba kopii TWOM na steamspy przekracza 2 mln - czyli na tę chwilę kilka % nabywców poprzedniej produkcji 11bit jest zainteresowanych nową grą (mimo wszystko zainteresowanie kilka razy większe niż wg wishlisty w 2014) ale oczywiście do premiery FP jeszcze daleko, a kampania marketingowa na dobre się rozkręci po ogłoszeniu dokładnej daty.

Rif1977
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2329
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: Rif1977 » 17 gru 2017 00:00

Koszty produkcji Frostpunka pokrył im Twom.
Koszty te wejdą w wynik dopiero po rozpoczęciu sprzedaży, gdy zaczną je amortyzować.
Skąd to przekonanie, skoro prezes przy którymś tegorocznym raporcie wskazywał, że koszty produkcji są systematycznie uwzględniane w wynikach, co pozwoli szybciej zarabiać po premierze?

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1804
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: glowacki4 » 17 gru 2017 02:45

Jak koszty produkcji mogą być uwzględniane w wynikach przed wydaniem gry ? :D To by była najbardziej radosna rachunkowość, wbrew prawu. Typowy prezes - wypowiada się o księgowości, choć nie za bardzo ją ogarnia : ]

AdamKruchy
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2001
Rejestracja: 01 sie 2017 14:01

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: AdamKruchy » 17 gru 2017 09:40

Są optymiści i pesymiści. Norma. Jedni wierzą inni nie. Ale ja jestem optymistą, bo dwukrotnie zarobiłem sporo na TWOM i pod TWOM i mam swego rodzaju luz. Luz, że będzie bardzo dobrze. Jak ktoś powiedział. Szaleństwo zacznie się po informacji o konkretnej dacie premiery. Do premiery będzie rosło, czy tego chcecie, czy nie. A potem... zobaczymy.
8) 8) 8)

Rif1977
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2329
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: Rif1977 » 17 gru 2017 12:17

Jak koszty produkcji mogą być uwzględniane w wynikach przed wydaniem gry ? :D To by była najbardziej radosna rachunkowość, wbrew prawu. Typowy prezes - wypowiada się o księgowości, choć nie za bardzo ją ogarnia : ]
To co w takim razie znajduje się w kosztach spółki w raportach?

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1804
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: glowacki4 » 17 gru 2017 13:23

W ostatnim raporcie koszty operacyjne wyniosły 3,5 mln. Największymi pozycjami były usługi obce 1,6 mln, pozostałe koszty operacyjne 685 tys. (darowizny przekazane, koszty podróży służbowych, reklamy i ubezpieczeń, likwidacja niefinansowych aktywów trwałych), wynagrodzenia i świadczenia pracownicze 670 tys.
Koszty produkcji gier rozliczają przez dłuższy czas od rozpoczęcia sprzedaży, pozycja amortyzacja w 3 kwartale wyniosła 407 tys.

Rif1977
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2329
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

Postautor: Rif1977 » 17 gru 2017 14:25

W ostatnim raporcie koszty operacyjne wyniosły 3,5 mln. Największymi pozycjami były usługi obce 1,6 mln, pozostałe koszty operacyjne 685 tys. (darowizny przekazane, koszty podróży służbowych, reklamy i ubezpieczeń, likwidacja niefinansowych aktywów trwałych), wynagrodzenia i świadczenia pracownicze 670 tys.
Koszty produkcji gier rozliczają przez dłuższy czas od rozpoczęcia sprzedaży, pozycja amortyzacja w 3 kwartale wyniosła 407 tys.
Świadczenia pracownicze, to co innego niż koszty produkcji? To nie stocznia, do której trzeba kupować materiały, aby zbudować okręt. Przypuszczam, że w amortyzację mogą wrzucać koszty prac rozwojowych, ale to w przypadku 11bit chyba zupełnie inna działka, skoro rozbudowali do niej odrębny zespół.


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości