11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+

wszystko na temat spółek publicznych
plncoin
Sierżant
Posty: 57
Rejestracja: 16 mar 2014 10:50

Postautor: plncoin » 18 kwie 2017 11:39

Blagam cie...wszak sniper nowy wychodzi i wszystkie portale gamingowe z wypiekami na twarzy tylko o tym pisza ;)

efekt dlugo wyczekiwanej gry nie przejdzie bez echa !
Nie przejdzie bez echa i ...


klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 4763
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Postautor: klaxon » 18 kwie 2017 13:58

Pierwsza dywidenda w gamedevie się szykuje https://stooq.pl/n/?f=1173168

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1517
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Postautor: Rif1977 » 18 kwie 2017 14:02

Pierwsza dywidenda w gamedevie się szykuje https://stooq.pl/n/?f=1173168
Kto bogatemu zabroni?
Mają tyle kasy, że są w stanie sfinansować CP77, Gwinta i jeszcze jeden projekt.
Czyli w zasadzie jak 11bit w swojej skali gier :P

real
Chorąży sztabowy
Posty: 4545
Rejestracja: 05 maja 2013 13:26

Postautor: real » 18 kwie 2017 16:20

Do czasu E3 i prezentacji gameplay'a FP (June 13-15, 2017) zapewne niewiele się będzie działo - być może ktoś będzie próbował poderwać kurs 11bit pod to wydarzenie - zobaczymy.

Dużo ciekawiej będzie już za tydzień na CIG:
http://store.steampowered.com/app/368070/
kluczowe będą recenzje graczy oraz to jak długo Snajper3 będzie na pierwszej stronie bestsellerów steam - na konsolach analogicznie - będzie się działo ;)

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 4763
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Postautor: klaxon » 18 kwie 2017 21:11

Dużo ciekawiej będzie już za tydzień na CIG:
http://store.steampowered.com/app/368070/
kluczowe będą recenzje graczy oraz to jak długo Snajper3 będzie na pierwszej stronie bestsellerów steam - na konsolach analogicznie - będzie się działo ;)
:roll:

Jaka pierwsza strona, pierwsza strona steam to był sukces dla takiego 911 za kilkaset tys. PLN - a dla gry która kosztowała kilkadziesiąt mln PLN i która ma w tym roku przez 8 miesięcy sprzedać ponad półtora miliona kopii (z tego 30% czyli pół mln na PC) przy cenie startowej AAA absolutne minimum to jest pierwsza dziesiątka steam przez bity miesiąc.

Ponieważ S3 bez promocji ma 5-krotnie wyższą cenę niż miał 911 po debiucie więc wychodzi że wystarczy zaledwie ok. 10k kopii żeby przez tydzień utrzymywać się na pierwszej stronie steam (911 sprzedał w takim czasie ponad 40k kopii będąc cały czas na pierwszej stronie) i odpowiednio więcej żeby przedłużyć ten okres. A co to jest kilkanaście tys. kopii zaraz po premierze jeśli chce się sprzedać setki tys. kopii. Jak S3 przez pierwszy tydzień nie utrzyma się na podium lub co najmniej w Top5 to CIG ma pozmiatane. :evil:

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1097
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Postautor: glowacki4 » 19 kwie 2017 00:06

Nie no klaxon, Snajper 3 swojej szansy będzie upatrywał głównie na konsole.
Wersja PC nie ma szans na jakąś zachwycającą sprzedaż jeszcze przed porządną wyprzedażą.

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 4763
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Postautor: klaxon » 19 kwie 2017 06:21

Nie no klaxon, Snajper 3 swojej szansy będzie upatrywał głównie na konsole.
Wersja PC nie ma szans na jakąś zachwycającą sprzedaż jeszcze przed porządną wyprzedażą.
Nieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy http://steamspy.com/app/34870

Jeśli sprzedaż na steam będzie słaba tak samo słaba będzie sprzedaż konsolowa. A absolutne minimum wg mnie żeby w tym roku udało się sprzedać koło pół miliona kopii na PC w sensownej cenie - czyli przynajmniej za 50% ceny bazowej - to cały pierwszy tydzień w Top5 i grubo więcej niż miesiąc w Top25 i to na dobrych miejscach).

Sniper Elite 4 wypadł z dziesiątki po 9 dniach a po 2 tygodniach [edit: po 3 tygodniach] z pierwszej strony http://tools.garry.tv/steamchart/?show=312660&range=180 i zobacz jak żałośnie skończył http://steamspy.com/app/312660 A tak wyglądają szacunki sprzedaży dla konsol http://www.vgchartz.com/game/120408/sniper-elite-4/ http://www.vgchartz.com/game/120409/sniper-elite-4/ Coś podobnego dla gry kosztującej 60-70 mln PLN i mocno zadłużonej spółki byłoby katastrofą. Muszą przy premierze wyraźnie przebić SE4.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017 14:45 przez klaxon, łącznie zmieniany 1 raz.

real
Chorąży sztabowy
Posty: 4545
Rejestracja: 05 maja 2013 13:26

Postautor: real » 19 kwie 2017 09:49

klaxon masz racje - dobitnie pokazujesz - co oznacza sukces dla Snajpera3.

Zważywszy, że pre-order Sniper Elite 4 był cały czas wyżej w rankingu niż działo CIG trudno oczekiwać większej sprzedaży - ale o tym dowiemy się już po premierze.

Przyszły tydzień będzie sądny dla CIG a za miesiąc to samo czeka FARM51.

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 4763
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Postautor: klaxon » 19 kwie 2017 09:55

No chyba jednak preordery S3 wyglądają lepiej niż SE4 i myślę ze sprzeda się lepiej - pytanie jak dużo lepiej.

Ziolo
Porucznik
Posty: 28350
Rejestracja: 09 lis 2010 12:26
Lokalizacja: Abudabia

Postautor: Ziolo » 19 kwie 2017 10:11

Hmmm.czyzby drugie kolko ?

Chociaz jak patrze na tygodniowe swieczki, to na calym gamedevie pachnie mocnym sell :)
One Ziolo to rule them all.

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 5986
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Postautor: Pandziora » 19 kwie 2017 11:02

Nie no klaxon, Snajper 3 swojej szansy będzie upatrywał głównie na konsole.
Wersja PC nie ma szans na jakąś zachwycającą sprzedaż jeszcze przed porządną wyprzedażą.
Nieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy http://steamspy.com/app/34870

Jeśli sprzedaż na steam będzie słaba tak samo słaba będzie sprzedaż konsolowa. A absolutne minimum wg mnie żeby w tym roku udało się sprzedać koło pół miliona kopii na PC w sensownej cenie - czyli przynajmniej za 50% ceny bazowej - to cały pierwszy tydzień w Top5 i grubo więcej niż miesiąc w Top25 i to na dobrych miejscach).

Sniper Elite 4 wypadł z dziesiątki po 9 dniach a po 2 tygodniach z pierwszej strony http://tools.garry.tv/steamchart/?show=312660&range=180 i zobacz jak żałośnie skończył http://steamspy.com/app/312660 A tak wyglądają szacunki sprzedaży dla konsol http://www.vgchartz.com/game/120408/sniper-elite-4/ http://www.vgchartz.com/game/120409/sniper-elite-4/ Coś podobnego dla gry kosztującej 60-70 mln PLN i mocno zadłużonej spółki byłoby katastrofą. Muszą przy premierze wyraźnie przebić SE4.
Troche przesada z tą liczbą kopii steam snipera2. Liczy sie to ile sprzedali w sensownej cenie. Też mam S2 na koncie- "nówka nieśmigana" :P Było w cda razem z anomaly. Ile mogli na tej sztuce zarobić? Z 50 groszy?

Do pokrycia kosztów potrzebuja z 500k sztuk w pełnej cenie. Tymiński zakłada 25-30% sprzedaży elektornicznej. Można sobie założyć, że steam będzie stanowił 25% sprzedaży, czyli musieliby 125k w pełnej cenie opchnąć. Tylko żeby produkować kolejny tytuł AAA dostępny gdzieś w 2020r. potrzebują więcej kasy.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

real
Chorąży sztabowy
Posty: 4545
Rejestracja: 05 maja 2013 13:26

Postautor: real » 19 kwie 2017 11:16

To co mówi jeden czy drugi Prezes nie ma żadnego znaczenia ;)

To co jest wspaniałe w branży gier to, że są rankingi i już po kilku dniach można ocenić poziomy sprzedaży - i nie ma szans by "ściemnić" Inwestorów.

Doskonale wiemy ile przychodów ze Snajpera3 potrzebuje CIG by spłacić zobowiązania i mieć jeszcze 50kk na funkcjonowanie Spółki przez kolejne dwa lata i produkcje kolejnej gry.

Warto pamiętać, że do tej pory jedynie CDR i 11bit zarabiają realne pieniądze :)

Jezus
Młodszy chorąży
Posty: 664
Rejestracja: 11 sty 2007 02:57
Lokalizacja: JEZUS HYTRUS

Postautor: Jezus » 19 kwie 2017 13:18

To co mówi jeden czy drugi Prezes nie ma żadnego znaczenia ;)

To co jest wspaniałe w branży gier to, że są rankingi i już po kilku dniach można ocenić poziomy sprzedaży - i nie ma szans by "ściemnić" Inwestorów.

Doskonale wiemy ile przychodów ze Snajpera3 potrzebuje CIG by spłacić zobowiązania i mieć jeszcze 50kk na funkcjonowanie Spółki przez kolejne dwa lata i produkcje kolejnej gry.

Warto pamiętać, że do tej pory jedynie CDR i 11bit zarabiają realne pieniądze :)
no wlasnie te rankingi cos ostatnio nie zadzialaly bo zes narzekal na 911 operator ze to nie sukces, potem beat crap okazal sie kompletno likendowo poraszko a potem zaczol sie jako tako rowno sprzedawac, wienc jusz z tymi rankingami to tez nie tak do przodu

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 4763
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Postautor: klaxon » 19 kwie 2017 16:17

Coś dziwne że na stooqu nie naganiają dziś na CIG-a - przy kursie koło 30PLN na początku kwietnia określili papier jako "godny uwagi" a teraz kurs jakby bardziej atrakcyjny a siedzą cicho :roll:

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1097
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Postautor: glowacki4 » 19 kwie 2017 18:35

Nieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy
Sam potwierdzasz moją tezę :D
Ja nie napisałem, że sprzedaż na PC będzie nieważna, tylko, że konsole są ważniejsze. Skoro około 70 procent sprzedaży pójdzie na PS4 i XBOX, a z tego też jakieś kilkanaście procent cyfrowo, to wiadomo, że będzie to większy kawałek tortu niż ten PC-towy.
Zresztą sam sposób księgowania całego shipmentu przez CIG, spowoduje, że gros przychodów w pierwszym komunikacie/raporcie będzie pochodził z pudełek wysłanych do sklepów.
Steam i reszta to wyższe marże, ale ta część rynku dla S3 nabierze wiekszego zdarzenia dopiero w kolejnych miesiącach od premiery, gdy pudełka z pierwotnego nakładu będą już dawno zaksięgowane i strumień kasy znacznie się zmniejszy.
Ja po prostu nie wierzę by Snajper sprzedał się na Steamie, w pełnej cenie, w liczbie większej niż 200 tys. egzemplarzy do czasu pierwszej przeceny.


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Trader i 2 gości