PLAY COMMUNICATIONS [PLY]

wszystko na temat spółek publicznych
radi3
Młodszy chorąży
Posty: 574
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: PLAY IPO

Postautor: radi3 » 22 sie 2017 10:19



Nie tylko przychody, ale zysk na działalnosci operacyjnej też sporo pokazuje, to jakie były koszty. Nie każdy koszt jest taki sam i to samo spowoduje. Wybiegaj w przyszłość, analizuj. Według mnie Play nie ma racji bytu przy takiej wycenie, ale nie można pisać, że raport zły, bo zysk netto spadł.
W sumie obaj mamy rację zaakcentowałem zysk netto z powodów, jak wyżej napisałem. Nie zagłębiałem się zbytnio w szczegóły, bo nie miałem i nie mam zamiaru wchodzić w tą spółkę. Obserwuję przez ciekawość, jako największy debiut prywatny w historii GPW.
P.S. Zysk operacyjny spadł o ok. 30%.
Kwestia jak będzie później. Według mnie to prezesi OFE powinni wylecieć z roboty za przyzwolenie na taki debiut. Oby chociaż skorzystali z okazji czyli Morgana i wywalili póki można. W ogóle uważam, ze operatorzy jak Play stracą powoli rację bytu. Wywalają multum kasy na celebrytów i reklamy zamiast te kasę władować w tańsze opłaty. A jest sporo na rynku alternatyw tańszych.
Racja OFE "łykały to jak pelikany" !
Właśnie pod dywidendę !
Cóż, łatwo wydaje się czyjąś kasę.
W tym przypadku naszą.


pandorinium
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2774
Rejestracja: 08 mar 2016 08:43

Re: PLAY IPO

Postautor: pandorinium » 22 sie 2017 10:21


W sumie obaj mamy rację zaakcentowałem zysk netto z powodów, jak wyżej napisałem. Nie zagłębiałem się zbytnio w szczegóły, bo nie miałem i nie mam zamiaru wchodzić w tą spółkę. Obserwuję przez ciekawość, jako największy debiut prywatny w historii GPW.
P.S. Zysk operacyjny spadł o ok. 30%.
Kwestia jak będzie później. Według mnie to prezesi OFE powinni wylecieć z roboty za przyzwolenie na taki debiut. Oby chociaż skorzystali z okazji czyli Morgana i wywalili póki można. W ogóle uważam, ze operatorzy jak Play stracą powoli rację bytu. Wywalają multum kasy na celebrytów i reklamy zamiast te kasę władować w tańsze opłaty. A jest sporo na rynku alternatyw tańszych.
Racja OFE "łykały to jak pelikany" !
Właśnie pod dywidendę !
Cóż, łatwo wydaje się czyjąś kasę.
W tym przypadku naszą.
Wiesz, łykać pod dywidendę to jedno, ale robić to po zawyżonej cenie to już niszczenie polskiego kapitału. Oczywiście wszystko zgodnie z prawem :D

H.A.N.Z.O
Chorąży
Posty: 941
Rejestracja: 24 lip 2017 09:04

Re: PLAY IPO

Postautor: H.A.N.Z.O » 22 sie 2017 10:34

jedyny plus to ze eibtda sie im poprawila

nie mniej spadek zysku bardzo duzy

kolejna sppolka ktora po wprowadzeniu na gielde - pokazuje slabe wyniki.....to juz chyba tradycja na gpw

radi3
Młodszy chorąży
Posty: 574
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: PLAY IPO

Postautor: radi3 » 22 sie 2017 10:36



Kwestia jak będzie później. Według mnie to prezesi OFE powinni wylecieć z roboty za przyzwolenie na taki debiut. Oby chociaż skorzystali z okazji czyli Morgana i wywalili póki można. W ogóle uważam, ze operatorzy jak Play stracą powoli rację bytu. Wywalają multum kasy na celebrytów i reklamy zamiast te kasę władować w tańsze opłaty. A jest sporo na rynku alternatyw tańszych.
Racja OFE "łykały to jak pelikany" !
Właśnie pod dywidendę !
Cóż, łatwo wydaje się czyjąś kasę.
W tym przypadku naszą.
Wiesz, łykać pod dywidendę to jedno, ale robić to po zawyżonej cenie to już niszczenie polskiego kapitału. Oczywiście wszystko zgodnie z prawem :D
Pomijając to że znacznie przepłacili, to jednocześnie spowodowali marazm na GPW. Aby wejść w Play musieli przebudować portfele, sprzedając akcje.
Efekt jest taki że utopiono mnóstwo kasy w gniota który długoterminowo będzie na powolnej równi pochyłej, a na giełdzie po prostu brakuje kasy na dalsze wzrosty. Szczególnie na mniejszych spółkach, gdzie OFE są głównymi akcjonariuszami.

H.A.N.Z.O
Chorąży
Posty: 941
Rejestracja: 24 lip 2017 09:04

Re: PLAY IPO

Postautor: H.A.N.Z.O » 22 sie 2017 11:44

to prawda szeroki to obraz nedzy i rozpaczy

nie mniej ostatnie sesji cos jakby drgnelo cenowy indeks zaczyna sie bronic
moze to juz koniec slabosci misiow

Marek__B
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2531
Rejestracja: 18 maja 2016 14:00

Re: PLAY IPO

Postautor: Marek__B » 22 sie 2017 11:51

Morgan wam dzisiaj tak grzeje dyszel?
Do kiedy on ma umowę? :roll:

AdamKruchy
Starszy chorąży
Posty: 1333
Rejestracja: 01 sie 2017 14:01

Re: PLAY IPO

Postautor: AdamKruchy » 22 sie 2017 13:33

Morgan wam dzisiaj tak grzeje dyszel?
Do kiedy on ma umowę? :roll:

To już "końcóweczka" potem "król Play" będzie sam i nagi. Wtedy zobaczymy ile ma sił. Jednak obstawiam, że to "Pan Rynek" zrobi swoje. Koszty, koszty, koszty

Wuwuze?
Chorąży sztabowy
Posty: 4236
Rejestracja: 20 lip 2013 14:10

Re: PLAY IPO

Postautor: Wuwuze? » 22 sie 2017 14:57

a nie jada dzis juz bez Morganow ?? :P
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie

pandorinium
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2774
Rejestracja: 08 mar 2016 08:43

Re: PLAY IPO

Postautor: pandorinium » 22 sie 2017 16:51

a nie jada dzis juz bez Morganow ?? :P
Goldmany mogą przecież dalej kupować. Nikt im nie zabroni. Może według nich to perspektywiczna spółka. :lol: Albo chcą zrobić pompkę i opchną ulicy to co odebrali w ramach stabilizacji.

radi3
Młodszy chorąży
Posty: 574
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: PLAY IPO

Postautor: radi3 » 22 sie 2017 18:32

a nie jada dzis juz bez Morganow ?? :P
Goldmany mogą przecież dalej kupować. Nikt im nie zabroni. Może według nich to perspektywiczna spółka. :lol: Albo chcą zrobić pompkę i opchną ulicy to co odebrali w ramach stabilizacji.
To nie tak .
JP. Morgan może tylko skupić akcje z rynku.
Akcje skupione w opcji stabilizacyjnej wracają do Play.
Czyli ok. 10 % IPO Play musi wrzucić w koszty.
Jak pisałem wcześniej nie wchodziłem w to IPO, więc nie czytałem Prospektu.
Być może będą mogli skupione akcje sprzedać w pakiecie poza rynkiem, ale
tego nie wiem.

pandorinium
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2774
Rejestracja: 08 mar 2016 08:43

Re: PLAY IPO

Postautor: pandorinium » 22 sie 2017 18:36

O, to tego nie wiedziałem. Ale czy to nie podpada pod skup akcji własnych, skoro akcje wracają do firmy?

radi3
Młodszy chorąży
Posty: 574
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: PLAY IPO

Postautor: radi3 » 22 sie 2017 18:49

O, to tego nie wiedziałem. Ale czy to nie podpada pod skup akcji własnych, skoro akcje wracają do firmy?
Nie potrafię tego od strony regulacji prawnych ocenić.
Ale chyba wszystko jest zgodne, tym bardziej że opcje stabilizacyjne są niemal
regułą przy dużych ofertach.
Podobnie było na GetBack, z tym że tam skupiono tylko niecałe 3% z ustalonego limitu opcji.
Ale generalnie instytucja która stabilizuje kurs ma za zadanie zapobieganie aby kurs lawinowo nie runął, czyli tylko skupuje akcje. W przypadku wzrostu powyżej ceny z IPO nie interweniuje.

AdamKruchy
Starszy chorąży
Posty: 1333
Rejestracja: 01 sie 2017 14:01

Re: PLAY IPO

Postautor: AdamKruchy » 22 sie 2017 22:12

a nie jada dzis juz bez Morganow ?? :P
Goldmany mogą przecież dalej kupować. Nikt im nie zabroni. Może według nich to perspektywiczna spółka. :lol: Albo chcą zrobić pompkę i opchną ulicy to co odebrali w ramach stabilizacji.
To nie tak .
JP. Morgan może tylko skupić akcje z rynku.
Akcje skupione w opcji stabilizacyjnej wracają do Play.
Czyli ok. 10 % IPO Play musi wrzucić w koszty.
Jak pisałem wcześniej nie wchodziłem w to IPO, więc nie czytałem Prospektu.
Być może będą mogli skupione akcje sprzedać w pakiecie poza rynkiem, ale
tego nie wiem.

Czyli te koszty (niemałe) poznamy w kolejnym raporcie kwartalnym PLAY.

radi3
Młodszy chorąży
Posty: 574
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: PLAY IPO

Postautor: radi3 » 23 sie 2017 07:29



Goldmany mogą przecież dalej kupować. Nikt im nie zabroni. Może według nich to perspektywiczna spółka. :lol: Albo chcą zrobić pompkę i opchną ulicy to co odebrali w ramach stabilizacji.
To nie tak .
JP. Morgan może tylko skupić akcje z rynku.
Akcje skupione w opcji stabilizacyjnej wracają do Play.
Czyli ok. 10 % IPO Play musi wrzucić w koszty.
Jak pisałem wcześniej nie wchodziłem w to IPO, więc nie czytałem Prospektu.
Być może będą mogli skupione akcje sprzedać w pakiecie poza rynkiem, ale
tego nie wiem.

Czyli te koszty (niemałe) poznamy w kolejnym raporcie kwartalnym PLAY.
Tak.
Ale teoretycznie: gdyby mogli skupiony pakiet sprzedać, a kurs był wyższy od IPO, to mogą jeszcze na tej operacji zarobić. Przecież skupowali poniżej ceny z IPO. Oczywiście zależy to też od potencjalnych
kupców ile za ów pakiet są skłonni zapłacić.

AdamKruchy
Starszy chorąży
Posty: 1333
Rejestracja: 01 sie 2017 14:01

Re: PLAY IPO

Postautor: AdamKruchy » 23 sie 2017 10:36

Radi3 zgoda. Ale patrzę na PLAY pod kątem tego co mają i co mogą zaoferować w przyszłości dla inwestorów. Dołączam dane:

Obrazek

a należy pamiętać, że nie obejmują jeszcze ostatniego kwartału. Tutaj zyski co kwartał powinny iść co najmniej 15-20% do przodu by uzasadniać taką wycenę wskaźnikową.


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość