pięknie, coraz piękniej
już 9 miejsce globalnie
https://gaminganalytics.info/gb_chart/1139900
premiera jutro - 11bit 2.0 nam tu wyrasta
ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3830
- Rejestracja: 08 sty 2020 17:46
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
REKLAMA
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3830
- Rejestracja: 08 sty 2020 17:46
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
pięknie, coraz piękniej
już 9 miejsce globalnie
https://gaminganalytics.info/gb_chart/1139900
premiera jutro - 11bit 2.0 nam tu wyrasta
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3567
- Rejestracja: 14 paź 2013 17:26
- Lokalizacja: Kępno
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Obroty spadły, ale kurs się jakoś trzyma.
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
ONE MORE LEVEL-w drodze na nowe szczyty !!! sprzedaż gry jest znakomita !!!
z zaprzyjaźnionego forum :
Poświęciłem kolejny weekend na przekopanie neta i analizę własną najistotniejszych kwestii spornych, które pojawiały się na forum w ostatnich dniach. Uprzedzam, że post jest bardzo długi, dlatego zachęcam do przeczytania tylko tych, którzy szukają rzetelnych informacji oraz są gotowi do merytorycznej dyskusji i krytyki (na którą jestem otwarty i do której zachęcam).
W tamtym poście mało było rozważań na temat szacunkowej sprzedaży gry oraz jej potencjalnego wpływu na zyski, C/Z oraz przyszłości spółki. Ghostrunner jest już w sprzedaży od ponad 20 dni, wiec danych do analizy mamy obecnie dużo więcej.
Od kilkunastu dni widać, że kurs jest w trakcie konsolidacji i ustabilizował się na poziomie 11-12 zł za akcję. Rynek ewidentnie oczekuje na informację o sprzedaży gry. Wygrają ci, którzy trafnie przewidzą jak dobra będzie to informacja i jak powinna być odczytana w obliczu obecnego kursu.
Wiemy, że oficjalna informacja o sprzedaży powinna pojawić się na przełomie listopada i grudnia.
(link do wywiadu z prezesem OML: https://strefainwestorow.pl/artykuly/wy ... hostrunner)
Dla leniwych cytat:
„Kiedy możemy liczyć na informację o liczbie sprzedanych do tej pory egzemplarzy, czy będą komunikowane okrągłe liczby?
Nasi wydawcy, w szczególności All in! Games, będą podawać dane liczbowe na przełomie listopada i grudnia. Należy pamiętać, że na Steamie najszybciej można zmierzyć sprzedaż tytułu. Natomiast w przypadku konsol proces trwa o wiele dłużej. W przypadku Sony może on trwać nawet 3-4 tygodnie.”
Oznacza to, że najbliższe dwa tygodnie powinny być rozgrywką pod wyniki sprzedaży.
Spróbujmy wywnioskować na podstawie dostępnych danych to czego możemy się spodziewać.
Dla tych, którzy są zieloni wyjaśniam, że poniższe przewidywania robimy na bazie wyliczeń przyjętych w podanym wyżej moim poście oraz tutaj:
https://www.bankier.pl/forum/temat_kalk ... 39705.html
https://www.bankier.pl/forum/temat_podz ... 46613.html
Oczywiście nie są to wyliczenia ścisłe, ale logiczna analiza faktów podawanych publicznie, możliwych do zweryfikowania. Trzeba zdawać sobie sprawę, że założenia są uproszczone i możliwe jest przestrzelenie w jedną lub drugą stronę, ale nie powinno to być duże odstępstwo.
Najważniejsze zasady wyliczenia:
- przyjmujemy najbardziej prawdopodobny zysk OML na poziomie ok. 37 zł z jednej sprzedanej kopii gry,
- przyjmujemy, że średni C/Z w branży gamingowej wynosi 21,
- przyjmujemy średni przelicznik 1 komentarz na Steam na 40-60 sprzedanych kopii gier na PC.
W stosunku do powyższych artykułów mamy dwa istotne fakty, które:
- produkcja gry kosztowała ok. 9 mln złotych, a nie 16 mln złotych jak przyjmował autor wyliczeń, (link powyżej do wywiadu z prezesem OML: „Na koniec II kwartału 2020 w zapasach One More Level było zaraportowane około 9 mln zł. Czy to jest zbliżony koszt całej produkcji Ghostrunnera? Zgadza się.”),
- koszty produkcji gry zwróciły się w dniu premiery,
- wniosek z powyższego – koszty produkcji zwróciły się po sprzedaniu ok. 150.000 kopii gry, a nie trzeba było do tego 432.000 kopii gry jak przyjmował Byczek w swoich postach.
Wniosek najważniejszy z faktów podanych po premierze – wyliczenia autorstwa Byczka były bardzo rozsądne i bardzo zachowawcze.
1. Obecna wycena spółki i C/Z.
Przy obecnym kursie (11,2 zł) kapitalizacja spółki wynosi prawie 600 mln. Żeby uzasadnić obecną kapitalizację spółki na poziomie średnim C/Z gamingu czyli 21 spółka musiałaby mieć w ujęciu rocznym zysk netto na poziomie 28.500 mln złotych.
600 mln : 28,5 mln = 21,05 C/Z
W przypadku OML ujęcie roczne powinniśmy oceniać w okresie 27.10.2020 – 26.10.2021 r. Obecny rok to faza produkcji, a sprzedaż wystąpi jedynie w ostatnim kwartale. Obliczmy zatem co powinno się wydarzyć, aby w ciągu roku OML osiągnął zysk na poziomie 28.500 mln złotych.
Wiemy, że OML dostanie ok. 2 mln od AIG z tytułu produkcji DLC do GR:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ONE-MO ... 76122.html
Wiemy, że OML dostanie dużo więcej za produkcję nowej gry „Cyber Slash”. Wartość kontraktu wynosi 3.5 mln EURO, jednak nie wiemy ile dokładnie wynieść ma wynagrodzenie OML i w jaki sposób ma być wypłacane. Przyjmijmy ostrożnie, że OML dostanie w ciągu najbliższego roku zaledwie 1 mln EURO za Cyber Slash czyli zaniżając kurs to ok. 4 mln złotych. Razem, nie licząc sprzedaży GR mamy już ok. 6 mln złotych. Do obecnej wyceny pozostaje nam uzbieranie 22.5 mln złotych.
Pamiętamy, że do pokrycia kosztów GR wystarczyła sprzedaż 150.000 kopii. Średnia cena netto 37 zł. Dzielimy 22.5 mln złotych przez 37 zł, co daje nam 608.108 kopii gry sprzedanych w ciągu roku na wszystkie platformy, dodajemy te 150.000, co daje nam 758.108 kopii gry wystarczających do rzetelnego uzasadnienia obecnej wyceny spółki.
Każdy niech oceni sam ile kopii gry może sprzedać się w ciągu roku (rozważania szczegółowe w dalszej części), ale zobaczmy jak wygląda zysk z samej sprzedaży GR przy lepszych wynikach:
1mln sztuk = 31.450 mln zysku
1.5 mln sztuk = 49,95 mln zysku
2 mln sztuk = 68,45 mln zysku
2.5 mln sztuk = 86,95 mln zysku
3 mln sztuk = 105.450 mln zysku
4 mln sztuk = 142.450 mln zysku
5 mln sztuk = 179.450 mln zysku
Do każdej z tych wartości dodajemy kompromisowe 6 mln złotych za DLC + Cyberslash.
Sprzedane kopie a kapitalizacja i cena za akcję biorąc średnią z sektora gamingowego (czyli c/z na poziomie 21):
1 mln = 786.450 / liczba akcji = 14,69 zł
1.5 mln = 1.174,950 / liczba akcji = 21,95 zł
2 mln = 1.563,450 / liczba akcji = 29,21 zł
3 mln = 3.117,450 / liczba akcji = 58,25 zł
5 mln = 3.894,450/liczba akcji = 72,77 zł
Powstaje też pytanie czy C/Z = 21 nie jest za niskie dla OML. Spółki, do których najchętniej się porównujemy to:
Creepy Jar - C/Z na poziomie 47,3
11 bit – C/Z na poziomie 29,14
Skoro OML potrafiło stworzyć tak wysoko ocenianą grę jak Ghostrunner w blisko rok (dla porównania zobaczcie ile 11 bit tworzył Frostpunka), a obecnie ma już zapewnione finansowanie na DLC + nową grę i do tego spółka świetnie zaprezentowała się przed dużym wydawcą (505 Games) to wcale nie musimy przyjmować zaledwie C/Z średnie gamingowe. Bezsprzecznie wjazd spółki na światowe salony nie jest średni, a jest bardzo dobry. Na tle pozostałych polskich spółek gamingowych rozgłos jaki uzyskała produkcja OML w dniu premiery jest bodaj największy po Wiedźminie.
Co w najbliższej przyszłości wynika z wywiadu z prezesem OML:
„Za kilka tygodni mają pojawić się pierwsze darmowe aktualizacje gry, trwają również prace nad płatnym dodatkiem.”
"Od początku mamy plan rocznego wsparcia projektu, już za kilka tygodni powinny się pojawić pierwsze aktualizacje. Większość dodatków będzie darmowa, ale pracujemy też nad jednym dużym płatnym dodatkiem, który będzie opublikowany nieco później" - powiedział Żygadło.
Spółka od 2012 roku jest notowana na rynku NewConnect. Czy One More Level nie myśli o przeniesieniu notowań na główny parkiet?
Nie ukrywam, że takie sugestie, szczególnie po premierze, coraz częściej się pojawiają. To, czy zdecydujemy się na taki krok będzie m.in. pochodną dalszych planów rozwojowych firmy, jak również dialogu z głównymi akcjonariuszami spółki.
Każdy może podłożyć sobie wyższe C/Z pod obliczenia i zobaczyć co wyjdzie.
2. Ile kopii gry sprzedali do tej pory i ile może się sprzedać w ciągu roku?
Ten wywiad z prezesem AIG po kilkunastu dniach od premiery mówi wiele na ten temat:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/All-in ... 99727.html
Chcielibyśmy, żeby to było kilka mln kopii w ciągu dwunastu miesięcy, ale zobaczymy, czy nam się to uda" - powiedział PAP Biznes prezes.
Wywiad był udzielony w dniu 12.11.2020 r. – kilkanaście dni po premierze.
Sprzedaż musimy estymować na bazie innych przeliczników powszechnie do tego stosowanych przez ludzi z branży:
a) Wishlist Steam
„Nasza wishlista przed wydaniem gry wynosiła ponad 700 tys. zapisów, więc wiedzieliśmy jakie mamy szansę na dobrą sprzedaż. Bardzo dobre noty od mediów również z pewnością przyczyniły się do pozytywnego debiutu gry”. - > wywiad z prezesem OML.
Frostpunk w dniu premiery miał ok. 350.000 zapisanych na Wishlist, a w ciągu roku sprzedał blisko 1.5 mln egzemplarzy:
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/11 ... cje,239179 i
https://ir.11bitstudios.com/aktualnosci ... az-dluzsza
Przyjmując powyższy przelicznik z Frostpunka – wishlista 700.000 daje 3 mln kopii w ciągu roku.
Średnio przyjmuje się współczynnik wishlist x 3,5 = sprzedaż. Nie znajdę teraz posta, ale na Stockwatchu była analiza na bazie kilkunastu tytułów.
Wishlista x 3 = sprzedaż w kwartał - powstał na podstawie wywiadu prezesa Playway od 911 po CMS-ach a kończąc na zdecydowanie wyższym współczynniku który miał miejsce na HouseFlipper.
b) Komentarze/recenzje Steam
Cytat z jednego z postów na forum OML na Bankierze:https://www.bankier.pl/forum/temat_ile- ... 47509.html
„Jako ktoś kto sam siedzi w gamedevie zawodowo zajmuje się projektowaniem i estymowaniem ile dana gra może sprzedać sztuk mogę podzielić się moimi własnymi szacunkami.
Jednym z najbardziej miarodajnych i popularnych wskaźników jest ilość recenzji na Steamie. Tutaj temat jest już mocno zbadany i powstała formułka o nazwie Boxleiter number, od nazwiska developera, który pierwszy miał ciekawe wyniki tych badań. Tutaj podaję linki do kilku artykułów na ten temat:
https://www.gamasutra.com/blogs/JakeBir ... _sales.php
https://gamediscoverability.substack.co ... team-using
Ja osobiście używam zakresu 40-60x, czyli każde review to 40-60 sprzedanych gier. Co w wypadku Ghostrunnera aktualnie daje nam: 8500 recenzji x40-60 to wychodzi 340 000 - 510 000 sprzedanych sztuk na Steamie. Tylko i wyłącznie na Steamie.
Z reguły w ciągu pierwszego roku sprzedaje się 5x tyle co w pierwszym tygodniu, więc podejrzewam, że można liczyć na 1.5-2.5 miliona sprzedanych sztuk na Steamie w perspektywie roku.
Patrząc po ilości recenzji użytkowników na metacriticu szacowałbym, że wszystkie konsole razem wzięte sprzedadzą 50-200% tego co Steam.
Czyli łącznie liczyłbym 2.25-7.5 miliona sprzedanych sztuk w ciągu roku”
W dniu dzisiejszym tj. 17.11.2020 r. GR ma nieco ponad 11.000 recenzji na Steamie. Przyjmując powyższy przelicznik sprzedaż powinna mieścić się w przedziale 440.000 – 660.000 na samym Steamie.
Przyjmując ostrożnie, że GR najlepiej sprzeda się właśnie na PC (co nie jest wcale pewne), a sprzedaż na trzy platformy łącznie tj. PS4, Xbox i NS Switch zrobi tylko drugietyle, tylko na dziś łączna sprzedaż powinna wynosić przedział 880.000 – 1.320.000 kopii.
c) Porównanie z innymi grami, gdzie znamy oficjalne wyniki sprzedaży.
Ten aspekt wydaje mi się szczególnie obiektywny i łatwy do zweryfikowania.
W tym poście kolega podaje następujące dane innych polskich gier: https://www.bankier.pl/forum/temat_re-p ... 68495.html
„Green Hell premiera 29 sierpnia 2018/ sprzedaż do końca kwietnia 2020 - 700 tys. sztuk na PC, ilość ocen na steamie w tym okresie – 11681 (przez ponad półtorej roku)
House Flipper premiera 17 maja 2018 - sprzedaż do końca sierpnia 2019 - 1mln 42 tys sztuk na PC, ilość ocen na steamie w tym okresie 11639 (przez ponad rok)
Frostpunk premiera 14 kwietnia 2018 - sprzedaż do końca marca 2019 - 1,4 mln sztuk na PC, ilość ocen w tym okresie 20941(przez rok)
Ghostrunner ma zaledwie po 3 tygodniach od premiery 11031 ocen na steamie, (więc w porównaniu do ilości ocen jakie osiągnęły wyżej wymienione gry możemy szacować sprzedaż Ghostrunnera w okolicach 700 tys. sztuk na samym steamie), do tego dochodzą konsole PS4,XBOX, SWICH oraz serwisy epic games, gog, etc. Wystarczy tylko pomyśleć ile egzemplarzy sprzedadzą po roku od premiery.”
Porównanie na tle polskich hitów, które wywindowały wyceny CreepyJar, Playwaya oraz 11 bit daje do myślenia.
Ja ze swojej strony na celownik wziąłem grę, która wyszła w podobnym okresie co GR i która wg SteamDB/Steamspy ma podobny przedział sprzedaży – tj. Microsoft Flight Simulator.
Premiera 18.08.2020 r.
W dniu 02.10.2020 r. MS poinformował, że sprzedał 1 Milion kopii gry na PC:https://gamingbolt.com/microsoft-flight ... er-project
Dzisiaj tj. 17.11.2020 MS Flight Simulator ma blisko 17.000 recenzji na Steamie. MS Flight podał sprzedaż tylko na PC.
Info o sprzedaży miliona pojawiło się po 46 dniach sprzedaży. Premiera 18.08.2020 a info 02.10.2020 r.
GR ma dzisiaj 11.091 recenzji. Dzisiaj mija 21 dni od premiery.
MS Flight Simulator 17.11.2020 r. mają 16.983 recenzji.
Po 21 dniach od premiery MS Flight Simulator miał `12.055 recenzji.
Obie gry praktycznie idą równo od premiery, a obecnie dynamika GR rośnie lepiej niż MS. Patrząc na MS GR powinien osiągnąć sprzedaż miliona kopii na samym PC również w okolicach 40-50 dnia od premiery czyli kiedy? Na przełomie listopada i grudnia, kiedy mają być podawane wyniki.
Jeśli dodamy do tego ostrożnie sprzedaż na trzy konsole jednocześnie tylko w takich samych ilościach jak na PC to….
P.S. Niech każdy pamięta, że C/Z i inne istotne wskaźniki mają znaczenie w ujęciu rocznym. Przed wynikami pojawią się tutaj trolle, które będą wmawiać innym, że GR powinien mieć 3 miliony sprzedanych kopii w 2 miesiące, bo inaczej to porażka. Wyliczenia macie powyżej – niech każdy myśli sam za siebie i podejmuje decyzje. Mogłem popełnić jakieś błędy, więc zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki.
z zaprzyjaźnionego forum :
Poświęciłem kolejny weekend na przekopanie neta i analizę własną najistotniejszych kwestii spornych, które pojawiały się na forum w ostatnich dniach. Uprzedzam, że post jest bardzo długi, dlatego zachęcam do przeczytania tylko tych, którzy szukają rzetelnych informacji oraz są gotowi do merytorycznej dyskusji i krytyki (na którą jestem otwarty i do której zachęcam).
W tamtym poście mało było rozważań na temat szacunkowej sprzedaży gry oraz jej potencjalnego wpływu na zyski, C/Z oraz przyszłości spółki. Ghostrunner jest już w sprzedaży od ponad 20 dni, wiec danych do analizy mamy obecnie dużo więcej.
Od kilkunastu dni widać, że kurs jest w trakcie konsolidacji i ustabilizował się na poziomie 11-12 zł za akcję. Rynek ewidentnie oczekuje na informację o sprzedaży gry. Wygrają ci, którzy trafnie przewidzą jak dobra będzie to informacja i jak powinna być odczytana w obliczu obecnego kursu.
Wiemy, że oficjalna informacja o sprzedaży powinna pojawić się na przełomie listopada i grudnia.
(link do wywiadu z prezesem OML: https://strefainwestorow.pl/artykuly/wy ... hostrunner)
Dla leniwych cytat:
„Kiedy możemy liczyć na informację o liczbie sprzedanych do tej pory egzemplarzy, czy będą komunikowane okrągłe liczby?
Nasi wydawcy, w szczególności All in! Games, będą podawać dane liczbowe na przełomie listopada i grudnia. Należy pamiętać, że na Steamie najszybciej można zmierzyć sprzedaż tytułu. Natomiast w przypadku konsol proces trwa o wiele dłużej. W przypadku Sony może on trwać nawet 3-4 tygodnie.”
Oznacza to, że najbliższe dwa tygodnie powinny być rozgrywką pod wyniki sprzedaży.
Spróbujmy wywnioskować na podstawie dostępnych danych to czego możemy się spodziewać.
Dla tych, którzy są zieloni wyjaśniam, że poniższe przewidywania robimy na bazie wyliczeń przyjętych w podanym wyżej moim poście oraz tutaj:
https://www.bankier.pl/forum/temat_kalk ... 39705.html
https://www.bankier.pl/forum/temat_podz ... 46613.html
Oczywiście nie są to wyliczenia ścisłe, ale logiczna analiza faktów podawanych publicznie, możliwych do zweryfikowania. Trzeba zdawać sobie sprawę, że założenia są uproszczone i możliwe jest przestrzelenie w jedną lub drugą stronę, ale nie powinno to być duże odstępstwo.
Najważniejsze zasady wyliczenia:
- przyjmujemy najbardziej prawdopodobny zysk OML na poziomie ok. 37 zł z jednej sprzedanej kopii gry,
- przyjmujemy, że średni C/Z w branży gamingowej wynosi 21,
- przyjmujemy średni przelicznik 1 komentarz na Steam na 40-60 sprzedanych kopii gier na PC.
W stosunku do powyższych artykułów mamy dwa istotne fakty, które:
- produkcja gry kosztowała ok. 9 mln złotych, a nie 16 mln złotych jak przyjmował autor wyliczeń, (link powyżej do wywiadu z prezesem OML: „Na koniec II kwartału 2020 w zapasach One More Level było zaraportowane około 9 mln zł. Czy to jest zbliżony koszt całej produkcji Ghostrunnera? Zgadza się.”),
- koszty produkcji gry zwróciły się w dniu premiery,
- wniosek z powyższego – koszty produkcji zwróciły się po sprzedaniu ok. 150.000 kopii gry, a nie trzeba było do tego 432.000 kopii gry jak przyjmował Byczek w swoich postach.
Wniosek najważniejszy z faktów podanych po premierze – wyliczenia autorstwa Byczka były bardzo rozsądne i bardzo zachowawcze.
1. Obecna wycena spółki i C/Z.
Przy obecnym kursie (11,2 zł) kapitalizacja spółki wynosi prawie 600 mln. Żeby uzasadnić obecną kapitalizację spółki na poziomie średnim C/Z gamingu czyli 21 spółka musiałaby mieć w ujęciu rocznym zysk netto na poziomie 28.500 mln złotych.
600 mln : 28,5 mln = 21,05 C/Z
W przypadku OML ujęcie roczne powinniśmy oceniać w okresie 27.10.2020 – 26.10.2021 r. Obecny rok to faza produkcji, a sprzedaż wystąpi jedynie w ostatnim kwartale. Obliczmy zatem co powinno się wydarzyć, aby w ciągu roku OML osiągnął zysk na poziomie 28.500 mln złotych.
Wiemy, że OML dostanie ok. 2 mln od AIG z tytułu produkcji DLC do GR:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ONE-MO ... 76122.html
Wiemy, że OML dostanie dużo więcej za produkcję nowej gry „Cyber Slash”. Wartość kontraktu wynosi 3.5 mln EURO, jednak nie wiemy ile dokładnie wynieść ma wynagrodzenie OML i w jaki sposób ma być wypłacane. Przyjmijmy ostrożnie, że OML dostanie w ciągu najbliższego roku zaledwie 1 mln EURO za Cyber Slash czyli zaniżając kurs to ok. 4 mln złotych. Razem, nie licząc sprzedaży GR mamy już ok. 6 mln złotych. Do obecnej wyceny pozostaje nam uzbieranie 22.5 mln złotych.
Pamiętamy, że do pokrycia kosztów GR wystarczyła sprzedaż 150.000 kopii. Średnia cena netto 37 zł. Dzielimy 22.5 mln złotych przez 37 zł, co daje nam 608.108 kopii gry sprzedanych w ciągu roku na wszystkie platformy, dodajemy te 150.000, co daje nam 758.108 kopii gry wystarczających do rzetelnego uzasadnienia obecnej wyceny spółki.
Każdy niech oceni sam ile kopii gry może sprzedać się w ciągu roku (rozważania szczegółowe w dalszej części), ale zobaczmy jak wygląda zysk z samej sprzedaży GR przy lepszych wynikach:
1mln sztuk = 31.450 mln zysku
1.5 mln sztuk = 49,95 mln zysku
2 mln sztuk = 68,45 mln zysku
2.5 mln sztuk = 86,95 mln zysku
3 mln sztuk = 105.450 mln zysku
4 mln sztuk = 142.450 mln zysku
5 mln sztuk = 179.450 mln zysku
Do każdej z tych wartości dodajemy kompromisowe 6 mln złotych za DLC + Cyberslash.
Sprzedane kopie a kapitalizacja i cena za akcję biorąc średnią z sektora gamingowego (czyli c/z na poziomie 21):
1 mln = 786.450 / liczba akcji = 14,69 zł
1.5 mln = 1.174,950 / liczba akcji = 21,95 zł
2 mln = 1.563,450 / liczba akcji = 29,21 zł
3 mln = 3.117,450 / liczba akcji = 58,25 zł
5 mln = 3.894,450/liczba akcji = 72,77 zł
Powstaje też pytanie czy C/Z = 21 nie jest za niskie dla OML. Spółki, do których najchętniej się porównujemy to:
Creepy Jar - C/Z na poziomie 47,3
11 bit – C/Z na poziomie 29,14
Skoro OML potrafiło stworzyć tak wysoko ocenianą grę jak Ghostrunner w blisko rok (dla porównania zobaczcie ile 11 bit tworzył Frostpunka), a obecnie ma już zapewnione finansowanie na DLC + nową grę i do tego spółka świetnie zaprezentowała się przed dużym wydawcą (505 Games) to wcale nie musimy przyjmować zaledwie C/Z średnie gamingowe. Bezsprzecznie wjazd spółki na światowe salony nie jest średni, a jest bardzo dobry. Na tle pozostałych polskich spółek gamingowych rozgłos jaki uzyskała produkcja OML w dniu premiery jest bodaj największy po Wiedźminie.
Co w najbliższej przyszłości wynika z wywiadu z prezesem OML:
„Za kilka tygodni mają pojawić się pierwsze darmowe aktualizacje gry, trwają również prace nad płatnym dodatkiem.”
"Od początku mamy plan rocznego wsparcia projektu, już za kilka tygodni powinny się pojawić pierwsze aktualizacje. Większość dodatków będzie darmowa, ale pracujemy też nad jednym dużym płatnym dodatkiem, który będzie opublikowany nieco później" - powiedział Żygadło.
Spółka od 2012 roku jest notowana na rynku NewConnect. Czy One More Level nie myśli o przeniesieniu notowań na główny parkiet?
Nie ukrywam, że takie sugestie, szczególnie po premierze, coraz częściej się pojawiają. To, czy zdecydujemy się na taki krok będzie m.in. pochodną dalszych planów rozwojowych firmy, jak również dialogu z głównymi akcjonariuszami spółki.
Każdy może podłożyć sobie wyższe C/Z pod obliczenia i zobaczyć co wyjdzie.
2. Ile kopii gry sprzedali do tej pory i ile może się sprzedać w ciągu roku?
Ten wywiad z prezesem AIG po kilkunastu dniach od premiery mówi wiele na ten temat:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/All-in ... 99727.html
Chcielibyśmy, żeby to było kilka mln kopii w ciągu dwunastu miesięcy, ale zobaczymy, czy nam się to uda" - powiedział PAP Biznes prezes.
Wywiad był udzielony w dniu 12.11.2020 r. – kilkanaście dni po premierze.
Sprzedaż musimy estymować na bazie innych przeliczników powszechnie do tego stosowanych przez ludzi z branży:
a) Wishlist Steam
„Nasza wishlista przed wydaniem gry wynosiła ponad 700 tys. zapisów, więc wiedzieliśmy jakie mamy szansę na dobrą sprzedaż. Bardzo dobre noty od mediów również z pewnością przyczyniły się do pozytywnego debiutu gry”. - > wywiad z prezesem OML.
Frostpunk w dniu premiery miał ok. 350.000 zapisanych na Wishlist, a w ciągu roku sprzedał blisko 1.5 mln egzemplarzy:
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/11 ... cje,239179 i
https://ir.11bitstudios.com/aktualnosci ... az-dluzsza
Przyjmując powyższy przelicznik z Frostpunka – wishlista 700.000 daje 3 mln kopii w ciągu roku.
Średnio przyjmuje się współczynnik wishlist x 3,5 = sprzedaż. Nie znajdę teraz posta, ale na Stockwatchu była analiza na bazie kilkunastu tytułów.
Wishlista x 3 = sprzedaż w kwartał - powstał na podstawie wywiadu prezesa Playway od 911 po CMS-ach a kończąc na zdecydowanie wyższym współczynniku który miał miejsce na HouseFlipper.
b) Komentarze/recenzje Steam
Cytat z jednego z postów na forum OML na Bankierze:https://www.bankier.pl/forum/temat_ile- ... 47509.html
„Jako ktoś kto sam siedzi w gamedevie zawodowo zajmuje się projektowaniem i estymowaniem ile dana gra może sprzedać sztuk mogę podzielić się moimi własnymi szacunkami.
Jednym z najbardziej miarodajnych i popularnych wskaźników jest ilość recenzji na Steamie. Tutaj temat jest już mocno zbadany i powstała formułka o nazwie Boxleiter number, od nazwiska developera, który pierwszy miał ciekawe wyniki tych badań. Tutaj podaję linki do kilku artykułów na ten temat:
https://www.gamasutra.com/blogs/JakeBir ... _sales.php
https://gamediscoverability.substack.co ... team-using
Ja osobiście używam zakresu 40-60x, czyli każde review to 40-60 sprzedanych gier. Co w wypadku Ghostrunnera aktualnie daje nam: 8500 recenzji x40-60 to wychodzi 340 000 - 510 000 sprzedanych sztuk na Steamie. Tylko i wyłącznie na Steamie.
Z reguły w ciągu pierwszego roku sprzedaje się 5x tyle co w pierwszym tygodniu, więc podejrzewam, że można liczyć na 1.5-2.5 miliona sprzedanych sztuk na Steamie w perspektywie roku.
Patrząc po ilości recenzji użytkowników na metacriticu szacowałbym, że wszystkie konsole razem wzięte sprzedadzą 50-200% tego co Steam.
Czyli łącznie liczyłbym 2.25-7.5 miliona sprzedanych sztuk w ciągu roku”
W dniu dzisiejszym tj. 17.11.2020 r. GR ma nieco ponad 11.000 recenzji na Steamie. Przyjmując powyższy przelicznik sprzedaż powinna mieścić się w przedziale 440.000 – 660.000 na samym Steamie.
Przyjmując ostrożnie, że GR najlepiej sprzeda się właśnie na PC (co nie jest wcale pewne), a sprzedaż na trzy platformy łącznie tj. PS4, Xbox i NS Switch zrobi tylko drugietyle, tylko na dziś łączna sprzedaż powinna wynosić przedział 880.000 – 1.320.000 kopii.
c) Porównanie z innymi grami, gdzie znamy oficjalne wyniki sprzedaży.
Ten aspekt wydaje mi się szczególnie obiektywny i łatwy do zweryfikowania.
W tym poście kolega podaje następujące dane innych polskich gier: https://www.bankier.pl/forum/temat_re-p ... 68495.html
„Green Hell premiera 29 sierpnia 2018/ sprzedaż do końca kwietnia 2020 - 700 tys. sztuk na PC, ilość ocen na steamie w tym okresie – 11681 (przez ponad półtorej roku)
House Flipper premiera 17 maja 2018 - sprzedaż do końca sierpnia 2019 - 1mln 42 tys sztuk na PC, ilość ocen na steamie w tym okresie 11639 (przez ponad rok)
Frostpunk premiera 14 kwietnia 2018 - sprzedaż do końca marca 2019 - 1,4 mln sztuk na PC, ilość ocen w tym okresie 20941(przez rok)
Ghostrunner ma zaledwie po 3 tygodniach od premiery 11031 ocen na steamie, (więc w porównaniu do ilości ocen jakie osiągnęły wyżej wymienione gry możemy szacować sprzedaż Ghostrunnera w okolicach 700 tys. sztuk na samym steamie), do tego dochodzą konsole PS4,XBOX, SWICH oraz serwisy epic games, gog, etc. Wystarczy tylko pomyśleć ile egzemplarzy sprzedadzą po roku od premiery.”
Porównanie na tle polskich hitów, które wywindowały wyceny CreepyJar, Playwaya oraz 11 bit daje do myślenia.
Ja ze swojej strony na celownik wziąłem grę, która wyszła w podobnym okresie co GR i która wg SteamDB/Steamspy ma podobny przedział sprzedaży – tj. Microsoft Flight Simulator.
Premiera 18.08.2020 r.
W dniu 02.10.2020 r. MS poinformował, że sprzedał 1 Milion kopii gry na PC:https://gamingbolt.com/microsoft-flight ... er-project
Dzisiaj tj. 17.11.2020 MS Flight Simulator ma blisko 17.000 recenzji na Steamie. MS Flight podał sprzedaż tylko na PC.
Info o sprzedaży miliona pojawiło się po 46 dniach sprzedaży. Premiera 18.08.2020 a info 02.10.2020 r.
GR ma dzisiaj 11.091 recenzji. Dzisiaj mija 21 dni od premiery.
MS Flight Simulator 17.11.2020 r. mają 16.983 recenzji.
Po 21 dniach od premiery MS Flight Simulator miał `12.055 recenzji.
Obie gry praktycznie idą równo od premiery, a obecnie dynamika GR rośnie lepiej niż MS. Patrząc na MS GR powinien osiągnąć sprzedaż miliona kopii na samym PC również w okolicach 40-50 dnia od premiery czyli kiedy? Na przełomie listopada i grudnia, kiedy mają być podawane wyniki.
Jeśli dodamy do tego ostrożnie sprzedaż na trzy konsole jednocześnie tylko w takich samych ilościach jak na PC to….
P.S. Niech każdy pamięta, że C/Z i inne istotne wskaźniki mają znaczenie w ujęciu rocznym. Przed wynikami pojawią się tutaj trolle, które będą wmawiać innym, że GR powinien mieć 3 miliony sprzedanych kopii w 2 miesiące, bo inaczej to porażka. Wyliczenia macie powyżej – niech każdy myśli sam za siebie i podejmuje decyzje. Mogłem popełnić jakieś błędy, więc zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki.
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3756
- Rejestracja: 30 cze 2018 11:46
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
daj spokój z tą wydmuchą
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3567
- Rejestracja: 14 paź 2013 17:26
- Lokalizacja: Kępno
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Spółki Januarego wracają do łask. Może być ciekawie na OML.
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Nadchodzi wybicie oporu na poziomie 18,20 zł.
https://gpwatak.pl/analiza-techniczna/a ... ore-level/
Kurs spółki porusza się w trendzie wzrostowym. Kurs ustalił historyczny szczyt na poziomie 21,60 zł po czym gwałtownie zaczął spadać przebijając SMA50 i na chwilę SMA100. Aktualnie widoczna jest konsolidacja kursu poniżej poziomu 13 zł. Lokalne wsparcie można wyznaczyć przy dolnym ograniczeniu konsolidacji. Przy realizacji pozytywnego scenariusza kurs po przebiciu oporu na poziomie 13 zł otworzy drogę w kierunku zaznaczonego oporu na poziomie 18,20 zł. Zagrywamy na wybicie oporu na poziomie 13 zł.
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3567
- Rejestracja: 14 paź 2013 17:26
- Lokalizacja: Kępno
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Jak Ghostrunner może skorzystać/stracić na premierze Cyberpunka?
-
- Młodszy chorąży
- Posty: 524
- Rejestracja: 14 lut 2020 16:40
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
może zyskać ze względu na cyberpunkowy świat Cyberpunka, może zyskać dzięki promocjom świątecznym ale może też stracić ze względu na to, że wszyscy czekają na grę od redów i teraz cały świat gier będzie tylko o tym mówićJak Ghostrunner może skorzystać/stracić na premierze Cyberpunka?
Problem z laptopem? No to zapraszam Diagnoza jak zawsze bezpłatna
https://www.galileo.krakow.pl/serwis-on-line/
https://www.galileo.krakow.pl/serwis-on-line/
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
marzenia marzeniami....Teoretyczne zyski i cyferki teoretycznymi zyskami i cyferkami....A rzeczywistosć pokaze sie wraz z publikacja wynikow za 4 qw....
I jak widac GR nie jest jakims wybitnym longsellerem...jelsi chodzi o PC....zadebiutowal mial swoje 5 minut i szybko zgasł....biorac pod uwage jego bardzo dobry debiut.....wiec jesli wyniki za 4 qw nie beda YUPII...to i w pozniejszych okresach nie nalezy sie spodziewac jakis wiekszych przelomow z tytulu monetyzacji GR.....oj zeby nie bylo tak ze z tego debiutu OML ma np. ponizej 10 MLN pLN...zysku...
I jak widac GR nie jest jakims wybitnym longsellerem...jelsi chodzi o PC....zadebiutowal mial swoje 5 minut i szybko zgasł....biorac pod uwage jego bardzo dobry debiut.....wiec jesli wyniki za 4 qw nie beda YUPII...to i w pozniejszych okresach nie nalezy sie spodziewac jakis wiekszych przelomow z tytulu monetyzacji GR.....oj zeby nie bylo tak ze z tego debiutu OML ma np. ponizej 10 MLN pLN...zysku...
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3567
- Rejestracja: 14 paź 2013 17:26
- Lokalizacja: Kępno
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Kurs 10x wyżej niż rok temu. Ciężko narzekać
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
CNN!!! Ghostrunner jako alternatywa dla CP2077
darmowa reklama na cały świat !!!
https://www.cnn.com/2020/12/17/cnn-unde ... index.html
darmowa reklama na cały świat !!!
https://www.cnn.com/2020/12/17/cnn-unde ... index.html
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 221
- Rejestracja: 05 sie 2020 05:58
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
kotaku 2,1mln obserwujących jest Petarda !!!
Ghostrunner to w rzeczywistości najostrzejsza cyberpunkowa gra jesieni
Ghostrunner Is Actually The Fall’s Sharpest Cyberpunk Game
Ghostrunner to w rzeczywistości najostrzejsza cyberpunkowa gra jesieni
https://kotaku.com/ghostrunner-is-actua ... 1845917183
Ghostrunner to w rzeczywistości najostrzejsza cyberpunkowa gra jesieni
Ghostrunner Is Actually The Fall’s Sharpest Cyberpunk Game
Ghostrunner to w rzeczywistości najostrzejsza cyberpunkowa gra jesieni
https://kotaku.com/ghostrunner-is-actua ... 1845917183
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3567
- Rejestracja: 14 paź 2013 17:26
- Lokalizacja: Kępno
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
Ghostrunner odniósł niewątpliwie sukces i pokazał, że OML potrafi robić świetne gry. To bardzo ważne dla tego studia i całej spółki. Kolejne gry będą miały na starcie bonus sprzedażowy.
-
- Młodszy chorąży
- Posty: 524
- Rejestracja: 14 lut 2020 16:40
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ONE MORE LEVEL [OML] - Newconnect
http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,464768
kpina, co nie?
Nie mogą skończyć raportu za 4q bo nie wiedzą ile zarobili...
kpina, co nie?
Nie mogą skończyć raportu za 4q bo nie wiedzą ile zarobili...
Problem z laptopem? No to zapraszam Diagnoza jak zawsze bezpłatna
https://www.galileo.krakow.pl/serwis-on-line/
https://www.galileo.krakow.pl/serwis-on-line/
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości