Niezłe pakiety latają.
Widać, że wszystkie umówione.
STALEXPORT [STX] CZESC VII
-
- Porucznik
- Posty: 20484
- Rejestracja: 21 lip 2005 15:01
- Lokalizacja: Szczecin
REKLAMA
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1778
- Rejestracja: 11 maja 2006 16:51
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Porucznik
- Posty: 31543
- Rejestracja: 14 mar 2006 18:28
- Lokalizacja: Gdanisko
Stalexport: NFOŚiGW nie został dopuszczony do głosowania na NWZ
NWZ Stalexportu, które odbyło się 14 lutego uchwaliło emisję dla inwestora strategicznego - włoskiej firmy Autostrade. Chociaż spowoduje to, że do kasy Stalexportu wpłynie 201 mln zł, a wizja bankructwa firmy zostanie definitywnie oddalona, nie wszyscy są zadowoleni.
Decyzje walnego budzą kontrowersje, ponieważ z głosowania został wykluczony drugi co do wielkości gracz w Stalexporcie - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (ma 11,4% akcji Stalexportu). Fundusz od samego początku (lato 2006 roku) nie ułatwiał Włochom przejęcia władzy w Stalexporcie i nie wiadomo było, jak zachowa się na NWZ. Tymczasem od jego głosów zależało przegłosowanie uchwały.
Przeciwko emisji głosował kontrolowany przez Fundusz Bank Ochrony Środowiska, który rozważa zaskarżenie uchwały. Jak się okazuje, BOŚ (ma poniżej 5% akcji Stalexportu) głosował "przeciw" nie tylko w geście solidarności ze spółką matką. W opinii banku, uchwała o emisji może być uznawana za sprzeczną z dobrymi obyczajami. Chodzi o cenę emisyjną (2,25 zł), która jest niemal o połowę niższa od kursu giełdowego (4,85 zł). BOŚ uważa, że godzi to w interesy mniejszościowych akcjonariuszy. Zarząd podejmie decyzję o zaskarżeniu uchwały po zapoznaniu się z opiniami ekspertów.
NFOŚiGW nie został dopuszczony do głosowania, ponieważ prowadzący obrady mecenas Andrzej Mikosz (reprezentujący interesy Autostrade) stwierdził, że przedstawiciele inwestora mają źle wystawione pełnomocnictwa. NFOŚiGW jest innego zdania. Nie wiadomo czy fundusz będzie się starał wykazać przed sądem, że został bezzasadnie niedopuszczony do walnego, co otworzyłoby mu drogę do zaskarżenia uchwały o podwyższeniu kapitału.
Bez pieniędzy Włochów Stalexport wkrótce by zbankrutował. Taką tezę zarządu potwierdził niezależny biegły rewident Ernst & Young w raporcie sporządzonym głównie na żądanie Funduszu. W grudniu Autostrade zgodziła się na zwiększenie ceny emisyjnej II transzy z 2 zł do 2,25 zł (co oznacza wzrost wydatku na pakiet ze 180 mln do 200 mln zł). NFOŚiGW nigdy nie wystąpił oficjalnie z żądaniem podwyżki.
Trudno też zaprzeczyć twierdzeniu, że to właśnie wejście Autostrade do Stalexportu latem ubiegłego roku spowodowało wzrost kursu giełdowej spółki.
NWZ Stalexportu, które odbyło się 14 lutego uchwaliło emisję dla inwestora strategicznego - włoskiej firmy Autostrade. Chociaż spowoduje to, że do kasy Stalexportu wpłynie 201 mln zł, a wizja bankructwa firmy zostanie definitywnie oddalona, nie wszyscy są zadowoleni.
Decyzje walnego budzą kontrowersje, ponieważ z głosowania został wykluczony drugi co do wielkości gracz w Stalexporcie - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (ma 11,4% akcji Stalexportu). Fundusz od samego początku (lato 2006 roku) nie ułatwiał Włochom przejęcia władzy w Stalexporcie i nie wiadomo było, jak zachowa się na NWZ. Tymczasem od jego głosów zależało przegłosowanie uchwały.
Przeciwko emisji głosował kontrolowany przez Fundusz Bank Ochrony Środowiska, który rozważa zaskarżenie uchwały. Jak się okazuje, BOŚ (ma poniżej 5% akcji Stalexportu) głosował "przeciw" nie tylko w geście solidarności ze spółką matką. W opinii banku, uchwała o emisji może być uznawana za sprzeczną z dobrymi obyczajami. Chodzi o cenę emisyjną (2,25 zł), która jest niemal o połowę niższa od kursu giełdowego (4,85 zł). BOŚ uważa, że godzi to w interesy mniejszościowych akcjonariuszy. Zarząd podejmie decyzję o zaskarżeniu uchwały po zapoznaniu się z opiniami ekspertów.
NFOŚiGW nie został dopuszczony do głosowania, ponieważ prowadzący obrady mecenas Andrzej Mikosz (reprezentujący interesy Autostrade) stwierdził, że przedstawiciele inwestora mają źle wystawione pełnomocnictwa. NFOŚiGW jest innego zdania. Nie wiadomo czy fundusz będzie się starał wykazać przed sądem, że został bezzasadnie niedopuszczony do walnego, co otworzyłoby mu drogę do zaskarżenia uchwały o podwyższeniu kapitału.
Bez pieniędzy Włochów Stalexport wkrótce by zbankrutował. Taką tezę zarządu potwierdził niezależny biegły rewident Ernst & Young w raporcie sporządzonym głównie na żądanie Funduszu. W grudniu Autostrade zgodziła się na zwiększenie ceny emisyjnej II transzy z 2 zł do 2,25 zł (co oznacza wzrost wydatku na pakiet ze 180 mln do 200 mln zł). NFOŚiGW nigdy nie wystąpił oficjalnie z żądaniem podwyżki.
Trudno też zaprzeczyć twierdzeniu, że to właśnie wejście Autostrade do Stalexportu latem ubiegłego roku spowodowało wzrost kursu giełdowej spółki.
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 lut 2007 13:03
- Kontakt:
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2929
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: okolice Gorzowa Wlkp.
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 230
- Rejestracja: 18 sty 2007 12:31
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Porucznik
- Posty: 31543
- Rejestracja: 14 mar 2006 18:28
- Lokalizacja: Gdanisko
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2929
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: okolice Gorzowa Wlkp.
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości