Niemcy chcą unowocześniać polską kolej
Gazeta Prawna
04.12.2007 08:13
Co najmniej trzy nowe firmy zamierzają zainwestować w sektorze infrastruktury kolejowej w Polsce. Będą zatrudniać, budować fabryki i dostarczać nowoczesny sprzęt, jakiego u nas brakuje.
W kolejowym biznesie pojawiły się pieniądze. Za nimi idą nowi inwestorzy. Niemiecki Pfleiderer Europoles (PE), jedna z największych europejskich firm specjalizujących się w budowie sieci telekomunikacyjnych i energetycznych, w Polsce zamierza wybudować swoją kolejną fabrykę. Inwestor kupuje działkę pod Koninem. Chce produkować na zamówienie sektora kolejowego (słupy nastawniowe, maszty oświetleniowe itp.) - czytamy w "Gazecie Prawnej".
Projekt dopiero startuje - jest w fazie opracowania. Przedstawiciele spółki podkreślają, że produkcja zostanie uruchomiona najwcześniej za rok. Nie wiadomo jeszcze, ile grupa może zainwestować i ile osób zatrudni.
To nie jedyna nowa firma w tej branży, która rozważa uruchomienie własnego zakładu w Polsce. Rail One, producent podkładów kolejowych, także z Niemiec, szuka miejsca pod fabrykę. Firma współpracowała m.in. przy budowie wielu niemieckich linii dużych prędkości. Ma fabryki m.in. w Hiszpanii, Rumunii, na Węgrzech. PE ma zakłady m.in. w Niemczech i we Francji - czytamy w "GP".
Inwestorów przyciąga do Polski zapowiedź ogromnych wydatków na modernizację kolejowej infrastruktury. W ciągu najbliższych sześciu lat spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządzająca siecią kolejową, będzie mieć do wydania prawie 7 mld euro (środki unijne, wkład budżetu, kredyty zaciągane przez spółkę).
- Zgłasza się do nas wiele zagranicznych przedsiębiorstw, które chcą poznać możliwości polskiego rynku i ryzyka zaangażowania się w produkcję. Nie mogę ujawniać nazw - przyznaje Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.
Takich pieniędzy kolej nie miała przez ostatnie pół wieku - okazja nie do stracenia dla producentów urządzeń i elementów do budowy sieci, a także dla podwykonawców - napisała "GP".
przypominam,ze mamy spolki dzialajace dla kolejnictwa - RAFAMET ,ZNTK Lapy........
Niemcy chcą unowocześniać polską kolej
REKLAMA
Źródło: Parkiet 2007-12-04 09:16
Wrocławski Pafawag trafi pod wpływy Rosjan?
Rosyjskie koleje mogą wjechać na polski rynek tylnymi drzwiami.Wszystko dzięki temu że przejmą kontrolę nad dawnym Pafawagiem, wrocławskimi zakładami taboru kolejowego. Rosijskie Zeleznyje Dorogi zamierzają wymienić aktywa z Bombardierem - kanadyjskim właścicielem wrocławskich zakładów. Kanadyjczycy w zamian dostaną udziały w spółce Transmaszholding.
(str. 16)
oni juz zwietrzyli hosse kolejowa!!!!! przypominam - RAFAMET , ZNTK Lapy
Wrocławski Pafawag trafi pod wpływy Rosjan?
Rosyjskie koleje mogą wjechać na polski rynek tylnymi drzwiami.Wszystko dzięki temu że przejmą kontrolę nad dawnym Pafawagiem, wrocławskimi zakładami taboru kolejowego. Rosijskie Zeleznyje Dorogi zamierzają wymienić aktywa z Bombardierem - kanadyjskim właścicielem wrocławskich zakładów. Kanadyjczycy w zamian dostaną udziały w spółce Transmaszholding.
(str. 16)
oni juz zwietrzyli hosse kolejowa!!!!! przypominam - RAFAMET , ZNTK Lapy
Serwis Logistyka Najnowsze wiadomości Artykuły branżowe
Nowy prom kolejowy pomiędzy Niemcami a Rosją
Rynek Kolejowy
02.12.2007 10:38
Po przeprowadzeniu w ciągu ostatnich miesięcy wielu testów, ruszył regularnie kursujący prom kolejowy Railiona, który łączy Sassnitz-Mukran z portem w Bałtijsku niedaleko Kaliningradu.
Kurs jednorazowo zajmuje ok. 16 godzin - informuje "Rynek Kolejowy". Prom FS Vilnius, mogący przewieźć 85 rosyjskich wagonów towarowych, poprzednio zaczynał swą trasę w Sassnitz-Mukran, a kończył w litewskim porcie Kłajpeda.
Sassnitz-Mukran jest największym portem promowym w Niemczech i jedynym portem w środkowej Europie, który może obsługiwać transporty z Rosji, wykorzystując szerokie tory kolejowe. Niedawno zainaugurowane przewozy obsługiwane są przez Railion Deutschland, duńską firmę DFDS i koleje rosyjskie.
Towarowe połączenie promowe do Bałtijska ma być uzupełnieniem przewozów odbywających się w II Korytarzu Transportowym, przebiegającym przez Polskę na Białoruś
boom w kolejnictwie to wymog czasu,wymog rozwoju gospodarczego
Nowy prom kolejowy pomiędzy Niemcami a Rosją
Rynek Kolejowy
02.12.2007 10:38
Po przeprowadzeniu w ciągu ostatnich miesięcy wielu testów, ruszył regularnie kursujący prom kolejowy Railiona, który łączy Sassnitz-Mukran z portem w Bałtijsku niedaleko Kaliningradu.
Kurs jednorazowo zajmuje ok. 16 godzin - informuje "Rynek Kolejowy". Prom FS Vilnius, mogący przewieźć 85 rosyjskich wagonów towarowych, poprzednio zaczynał swą trasę w Sassnitz-Mukran, a kończył w litewskim porcie Kłajpeda.
Sassnitz-Mukran jest największym portem promowym w Niemczech i jedynym portem w środkowej Europie, który może obsługiwać transporty z Rosji, wykorzystując szerokie tory kolejowe. Niedawno zainaugurowane przewozy obsługiwane są przez Railion Deutschland, duńską firmę DFDS i koleje rosyjskie.
Towarowe połączenie promowe do Bałtijska ma być uzupełnieniem przewozów odbywających się w II Korytarzu Transportowym, przebiegającym przez Polskę na Białoruś
boom w kolejnictwie to wymog czasu,wymog rozwoju gospodarczego
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość