aha a lichwiarz te 300 zł wkłada w ziemię albo pali nimi w kominkumała lekcja dla ***....
------------------
pralka kosztuje 1000 zł
albo zapłacę za nią gotówką = 1000 zł
albo wezmę kredyt = wtedy zapłacę 1000 zł + 300 zł dla lichwiarzy...
EFEKT....
zamiast 300 zł na inne wydatki, co mogłoby pobudzić gospodarkę - generacja popytu
300 zł
idzie
na lichwiarzy....
...
Zielona wyspa w innej perspektywie
REKLAMA
niestety, ale takich rzeczy w książkach pisanych przez ekonomistów na próżno szukać...
Film podąża za naszymi oszczędnościami złożonymi w banku. Pokazuje mechanizmy ukryte pod kolorowymi reklamami i uśmiechniętymi pracownikami banku czy funduszu ubezpieczeniowego. Co nasze oszczędności mają wspólnego z zadłużeniem każdego narodzonego dziecka w Burkina Faso i gigantomanią rynku nieruchomości w Hiszpanii?
Nie musimy kupować domu, aby być w to zamieszanymi. Najlepiej kupować, gdy krew jest na ulicach – mówi Mark Mobius guru inwestorów z Singapuru – wtedy zarabia się najwięcej.
„Szantaż, morderstwa polityków i w ostateczności interwencja militarna” – spowiada się agent CIA.
Otwierając rachunek bankowy stajemy się częścią światowego systemu finansowego. Prawdopodobnie nasze pieniądze pożyczane są spekulantom. Nie mamy pojęcia kto to jest i jak zarabia na nasze procenty. Większość z nas nie jest nawet tym zainteresowana. Lubimy hasło „daj pracować swoim pieniądzom”. Ale pieniądze nie pracują. Pracują tylko ludzie, zwierzęta i maszyny.
Wybrane nagrody i festiwale /Selected festivals and awards: 2009 – Sundance Film Festival – Nagroda Główna Jury Kina Światowego dla filmu dokumentalnego Grand Jury Prize for World Cinema – Documentary; nomination /nominacja; Berlinale, Berlin International Film Festival
http://alterkino.org/zarobmy-jeszcze-wiecej
Zaróbmy jeszcze więcej
http://www.youtube.com/watch?v=Bxll-_FyRzQ
Oto animowany film dokumentalny, wyjaśniający skąd biorą się pieniądze. Rzeczywistość wygląda makabrycznie.
Dla wielu krajów dług staje się coraz poważniejszym problemem, gdyż większość narodów, firm i osób prywatnych żyje na kredyt. Zaciągają coraz większe pożyczki i płacą niewyobrażalnie wysokie odsetki od czegoś, co nigdy nie istniało... Bo prawda jest taka, że nowoczesny system bankowy robi pieniądze z niczego. Proces ten jest prawdopodobnie najbardziej zdumiewającą sztuczką iluzjonerską jaką kiedykolwiek wynaleziono.
Pieniądze Jako Dług
http://www.youtube.com/watch?v=Ue_lzEIVhnE
Film podąża za naszymi oszczędnościami złożonymi w banku. Pokazuje mechanizmy ukryte pod kolorowymi reklamami i uśmiechniętymi pracownikami banku czy funduszu ubezpieczeniowego. Co nasze oszczędności mają wspólnego z zadłużeniem każdego narodzonego dziecka w Burkina Faso i gigantomanią rynku nieruchomości w Hiszpanii?
Nie musimy kupować domu, aby być w to zamieszanymi. Najlepiej kupować, gdy krew jest na ulicach – mówi Mark Mobius guru inwestorów z Singapuru – wtedy zarabia się najwięcej.
„Szantaż, morderstwa polityków i w ostateczności interwencja militarna” – spowiada się agent CIA.
Otwierając rachunek bankowy stajemy się częścią światowego systemu finansowego. Prawdopodobnie nasze pieniądze pożyczane są spekulantom. Nie mamy pojęcia kto to jest i jak zarabia na nasze procenty. Większość z nas nie jest nawet tym zainteresowana. Lubimy hasło „daj pracować swoim pieniądzom”. Ale pieniądze nie pracują. Pracują tylko ludzie, zwierzęta i maszyny.
Wybrane nagrody i festiwale /Selected festivals and awards: 2009 – Sundance Film Festival – Nagroda Główna Jury Kina Światowego dla filmu dokumentalnego Grand Jury Prize for World Cinema – Documentary; nomination /nominacja; Berlinale, Berlin International Film Festival
http://alterkino.org/zarobmy-jeszcze-wiecej
Zaróbmy jeszcze więcej
http://www.youtube.com/watch?v=Bxll-_FyRzQ
Oto animowany film dokumentalny, wyjaśniający skąd biorą się pieniądze. Rzeczywistość wygląda makabrycznie.
Dla wielu krajów dług staje się coraz poważniejszym problemem, gdyż większość narodów, firm i osób prywatnych żyje na kredyt. Zaciągają coraz większe pożyczki i płacą niewyobrażalnie wysokie odsetki od czegoś, co nigdy nie istniało... Bo prawda jest taka, że nowoczesny system bankowy robi pieniądze z niczego. Proces ten jest prawdopodobnie najbardziej zdumiewającą sztuczką iluzjonerską jaką kiedykolwiek wynaleziono.
Pieniądze Jako Dług
http://www.youtube.com/watch?v=Ue_lzEIVhnE
Prawuski będą......Ładnie pada, dopiero teraz się zazieleni, niektórzy narzekają, ale deszcz w maju powinien być, zbiory będą dobre, żywność tania
NIEŚMIERTELNI...
https://www.youtube.com/watch?v=zzX89hs423k
https://www.youtube.com/watch?v=zzX89hs423k
mroczek, pisz pod swoim nickiem, a teraz spieprzaj ***oj argon co to za bełkotto nie jest takie proste, gdyby ludzie mogli kupować tylko to na co maja w tej chwili własne środki, to od razu pół gospodarki nie ma co robićJa nie muszę wierzyć w godną płacę. Ja widzę na co dzień jak to działa.mi jest dobrze (nie jestem w wojsku) i to powinno napawać ciebie względnym optymizmem
tak długo jak w grecji policja stoi po właściwej stronie to do tego czasu tacy superobywatele jak ty mogą spokojnie się zadłużać wierząc w godne płaca w unii europejskiej, system dopłat, dodatkowych pensji itp. i snuć swoje teorie.
Jedyny problem to taki aby nie żyć ponad stan, więc nie mam kredytu
Powoli do celu, nie spieszy mi się. A jak się chce mieć od razu natychmiast wille z basenem to nic dziwnego, że gdzieś słychać skowyt.
A jak jesteś uzależniony od kredytu to ustaw się zaraz za narkomanami do poradni odwykowej a nie pieprz mi tu o socjalizmie.
normalnie geniusz ekonomiczny jesteś
nie dziwie się zatem że jesteś p(r)ofanem
jak peło ma takich fachowcówn jak fanów to marnie ze mna.
czuje przez skóre że argon musi być z roczników bezmatematykowej matury
Na swoje nieszczęście byłem dwa tygodnie w Holandii i po powrocie do Polski, jak zawsze, przeżywam szok. Syf z gilem.
Przykład na dzisiejszą aurę. Jadę autem drogą, bez dziur, równolegle obok półtora metra ponda szosą wzosi się kanał pełen wody. Z góry leje jak z cebra. I co? Nie ma kałuż, woda deszczowa znika w kanalizacji, wały trzymają wodę w kanale. Teren -7m npm.
Teraz moje własne podwórko. Pada nie mniej niż w Holandi. Mieszkam 200m npm. Rowy wypełnione po brzegi wodą. Przepust pod moją ulicą zasypany przez sąsiada, bo mu woda na działkę zaczęła wchodzić jak w rowie postawił sobie płot. Urzędnik w gmine mi powiedział że to mój problem, bo trzeba było się nie budować. Zgłaszałem na Policję zasypanie przepustu jako niszczenie budowli drogowychi co? Oni się tym nie zajmują choć to przestępstwo.
To taki przykład na dziś!
Nie wspominam już o autostradach za darmo, o dróżkach rowerowych, o szkołach, o służbie zdrowia, która tam leczy wszystkie zęby a nie jak nasza od jedynki do czwórki
Nie mówcie mi tylko, że to wszystko dla kapitalistów. Tam naprawdę najważniejszy jest człowiek i to by mu się żyło wygodnie i bezpiecznie.
Przykład na dzisiejszą aurę. Jadę autem drogą, bez dziur, równolegle obok półtora metra ponda szosą wzosi się kanał pełen wody. Z góry leje jak z cebra. I co? Nie ma kałuż, woda deszczowa znika w kanalizacji, wały trzymają wodę w kanale. Teren -7m npm.
Teraz moje własne podwórko. Pada nie mniej niż w Holandi. Mieszkam 200m npm. Rowy wypełnione po brzegi wodą. Przepust pod moją ulicą zasypany przez sąsiada, bo mu woda na działkę zaczęła wchodzić jak w rowie postawił sobie płot. Urzędnik w gmine mi powiedział że to mój problem, bo trzeba było się nie budować. Zgłaszałem na Policję zasypanie przepustu jako niszczenie budowli drogowychi co? Oni się tym nie zajmują choć to przestępstwo.
To taki przykład na dziś!
Nie wspominam już o autostradach za darmo, o dróżkach rowerowych, o szkołach, o służbie zdrowia, która tam leczy wszystkie zęby a nie jak nasza od jedynki do czwórki
Nie mówcie mi tylko, że to wszystko dla kapitalistów. Tam naprawdę najważniejszy jest człowiek i to by mu się żyło wygodnie i bezpiecznie.
Kto jest stworzony do teczki nie bedzie miał walizki:)
dajesz rozwiazanie prawicowy gejuszu...eutanazję to masz teraz , właśnie dzięki PANSTWOWEJ 'SŁUŻBIE ZDROWIA' . Dziesiątki tysięcy ludzi umierają w oczekiwaniu na zabiegi , na które ich nie stać, BO PAŃSTWO MARNUJE MILIARDY ZŁOTYCH poprzez nieefektywny absurdalny i skorumpowany system 'ochrony zdrowia' (jak wszystkie państwowe przedsięwzięcia). Tylko o tym się nie mówi wprost 'umarł bo państwo marnuje miliardy złotych'. Mówi się 'kolejka do zabiegów refundowanych przez NFZ jest bardzo długa..'. I dlatego tacy ogłupieni lewacy jak np ty, nie widzą prostej zależności, że JEŻELI PAŃSTWO MARNUJE MILIARDY ZŁOTYCH, to BEZPOŚREDNIM efektem jest SMIERC tysięcy ludzi.gdyby chciano znieść socjal trzeba by było wprowadzić eutanazje, no i oczywiście inne pochodne - dzieci, starsi, chorzy...
ciężkie tematy poruszmy...
I bynajmniej nie przeczę, że w świecie bez 'socjalu' ktoś potrzebujący pomocy by nie umarł pozostawiony sam sobie, zapomniany przez rodzinę/przyjaciół/dobrych samarytan. Niestety, w Polsce żyją miliony ludzi, na pewno takie przypadki by były.
Ale tu chodzi o to, że teraz, w trakcie działania socjalu, tacy ludzie umierają MASOWO, czekając latami na pseudobezpłatne zabiegi.
A ludzie jak narzekają na NFZ, i ZUS (bo chyba nikt nie jest zadowolony?), tak dalej głosują na partie które rozbudowują te zbrodnicze organizacje
caly naród czeka
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010 12:12 przez Horde, łącznie zmieniany 1 raz.
tu wyłazi polskie warcholstwo i sobiepaństwoNa swoje nieszczęście byłem dwa tygodnie w Holandii i po powrocie do Polski, jak zawsze, przeżywam szok. Syf z gilem.
Przykład na dzisiejszą aurę. Jadę autem drogą, bez dziur, równolegle obok półtora metra ponda szosą wzosi się kanał pełen wody. Z góry leje jak z cebra. I co? Nie ma kałuż, woda deszczowa znika w kanalizacji, wały trzymają wodę w kanale. Teren -7m npm.
Teraz moje własne podwórko. Pada nie mniej niż w Holandi. Mieszkam 200m npm. Rowy wypełnione po brzegi wodą. Przepust pod moją ulicą zasypany przez sąsiada, bo mu woda na działkę zaczęła wchodzić jak w rowie postawił sobie płot. Urzędnik w gmine mi powiedział że to mój problem, bo trzeba było się nie budować. Zgłaszałem na Policję zasypanie przepustu jako niszczenie budowli drogowychi co? Oni się tym nie zajmują choć to przestępstwo.
To taki przykład na dziś!
Nie wspominam już o autostradach za darmo, o dróżkach rowerowych, o szkołach, o służbie zdrowia, która tam leczy wszystkie zęby a nie jak nasza od jedynki do czwórki
Nie mówcie mi tylko, że to wszystko dla kapitalistów. Tam naprawdę najważniejszy jest człowiek i to by mu się żyło wygodnie i bezpiecznie.
a znasz Darku kogokolwiek zatrudnionego w SGH
idziciee na SGH w Warszawie....,
tam 90% "pracowników naukowych" opowiada się za wszelaką prywatyzacją
a
jak się ich zapytać dlaczego nie nawołują do prywatyzacji SGH,
i czemu sami pracują na państwowych etach -- to milkną...
.....
bo tak się składa że ja znam
i żadna z tych osób nie opowiada się za powszechną prywatyzacją
Marche, ou creve
https://www.youtube.com/watch?v=zkRBNyaTmqw
https://www.youtube.com/watch?v=zkRBNyaTmqw
-
- Podporucznik
- Posty: 12429
- Rejestracja: 20 sie 2005 02:19
cytat z forum g:
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności – najchętniej działa zakulisowo i
w cieniu. Na stronie internetowej FKA
www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych
przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach współpracujących z
tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy wydaje rocznie FKA , co
właściwie finansuje i jakie są jej związki z prominentami polskiego życia
publicznego. Jedyną informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA
nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [ www.for.org.pl ] Kliknąłem
z ciekawości – i tu zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić
się w dziennikarza śledczego.
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem
internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona
www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we wrześniu
2007 r. (a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucją
niezależną (do tej sprawy wrócimy za chwilę). Niestety, nie ma żadnej
informacji o włożonym kapitale i o jego pochodzeniu – poza zdaniem, że „jego
wyłącznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też
przewodniczącym pięciosobowej Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister
i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel TVN, człowiek
najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR
znajdujemy nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka
Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o
powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy
kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu w deklarację niezależności i
apolityczności Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.
Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że „FOR przystąpiło do szerokiej
koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię społeczną: Zmień
kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w
kampanii. FOR prowadziło również sekretariat kampanii.” Okazuje się więc, że
krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne
pieniądze (nie korzystał oczywiście z niczyjego wsparcia) i rozpoczął
niezależną, bezpartyjną i apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”.
Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosła
zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o
przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość.
(www.for.org.pl./pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla obalenia rządu
Kaczyńskiego powołano – cytuję: „koalicję «21października.pl». Organizatorami
koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, Fundacja im. Stefana
Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie
Agencji Reklamowych, Związek Firm Public Relations, Instytut Spraw
Publicznych, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności,
Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw
pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W skład
koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych z całej Polski.
W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy
telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe stacje
telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do
młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet,
Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza,
Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne
(Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta
Pomorska, Głos Szczeciński, Głos Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna
Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl,
Onet.pl, O2, ngo.pl). Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity
koszt cennikowy reklam, które ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony
zł. W pozyskiwaniu bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy
zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe – Universal McCann i CR Media oraz
członkowie Związku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii
uczestniczyły firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Hasła
kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja reklamowa PZL.”
Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
„dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu” i są grupą
najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne politycznie
mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano też
zachowaniami członków organizacji społecznych, którzy często nie zdawali sobie
sprawy, że uczestniczą w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii
podaje:„poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie 300 instytucji
non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz innych
instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachęcało do udziału w
wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii
wydrukowane zostały plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcją jak głosować
poza miejscem zamieszkania zostały rozesłane do ponad 700 szkół w całej
Polsce. Plakaty i naklejki kampanii były rozpowszechniane lokalnie przez
uczniów szkół (...)
Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na
podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które
gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in.
Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale
także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).
Ogłoszony na stronie FOR raport zdradza, że elementem kampanii były także
działania mające doprowadzić do wyłączenia lub zniechęcenia wyborców starszych
wiekiem, wierzących i in. To właśnie w koalicji 21 października.pl, zrodził
się haniebny pomysł ukrycia dowodu osobistego babci - raport stwierdza to
wprost na s. 13: „Kampania koalicji 21października miała kilka odsłon: od 30
sekundowych filmów (Zmień kraj; Idź na wybory; parlament. Zrób to sam, Babcia)
puszczanych zarówno w telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i
radiowe, aż po stronę internetową...
Wynik wyborów potwierdził założenia kampanii zaprojektowanej przez koalicję 21
października. W raporcie czytamy: „3 mln wyborców, którzy zagłosowali pod
wpływem kampanii, pokrywają się prawie całkowicie z wielkością grupy docelowej
kampanii.”
Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche
Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do
strony www.21pazdziernika.org.pl świadczy o tym, że brutalne
„antykaczystowskie” hasła były produkowane centralnie w biurach koalicji i
rozpowszechniane na cały kraj. Jeśli ktoś nie wierzy, może sprawdzić:
Skończyliśmy kwakać ze wstydu przed całym światem, Wybory w Polsce, kraju
kaczorów [ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
[ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara,
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności – najchętniej działa zakulisowo i
w cieniu. Na stronie internetowej FKA
www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych
przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach współpracujących z
tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy wydaje rocznie FKA , co
właściwie finansuje i jakie są jej związki z prominentami polskiego życia
publicznego. Jedyną informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA
nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [ www.for.org.pl ] Kliknąłem
z ciekawości – i tu zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić
się w dziennikarza śledczego.
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem
internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona
www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we wrześniu
2007 r. (a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucją
niezależną (do tej sprawy wrócimy za chwilę). Niestety, nie ma żadnej
informacji o włożonym kapitale i o jego pochodzeniu – poza zdaniem, że „jego
wyłącznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też
przewodniczącym pięciosobowej Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister
i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel TVN, człowiek
najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR
znajdujemy nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka
Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o
powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy
kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu w deklarację niezależności i
apolityczności Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.
Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że „FOR przystąpiło do szerokiej
koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię społeczną: Zmień
kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w
kampanii. FOR prowadziło również sekretariat kampanii.” Okazuje się więc, że
krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne
pieniądze (nie korzystał oczywiście z niczyjego wsparcia) i rozpoczął
niezależną, bezpartyjną i apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”.
Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosła
zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o
przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość.
(www.for.org.pl./pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla obalenia rządu
Kaczyńskiego powołano – cytuję: „koalicję «21października.pl». Organizatorami
koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, Fundacja im. Stefana
Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie
Agencji Reklamowych, Związek Firm Public Relations, Instytut Spraw
Publicznych, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności,
Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw
pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W skład
koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych z całej Polski.
W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy
telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe stacje
telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do
młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet,
Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza,
Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne
(Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta
Pomorska, Głos Szczeciński, Głos Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna
Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl,
Onet.pl, O2, ngo.pl). Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity
koszt cennikowy reklam, które ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony
zł. W pozyskiwaniu bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy
zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe – Universal McCann i CR Media oraz
członkowie Związku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii
uczestniczyły firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Hasła
kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja reklamowa PZL.”
Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
„dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu” i są grupą
najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne politycznie
mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano też
zachowaniami członków organizacji społecznych, którzy często nie zdawali sobie
sprawy, że uczestniczą w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii
podaje:„poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie 300 instytucji
non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz innych
instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachęcało do udziału w
wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii
wydrukowane zostały plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcją jak głosować
poza miejscem zamieszkania zostały rozesłane do ponad 700 szkół w całej
Polsce. Plakaty i naklejki kampanii były rozpowszechniane lokalnie przez
uczniów szkół (...)
Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na
podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które
gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in.
Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale
także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).
Ogłoszony na stronie FOR raport zdradza, że elementem kampanii były także
działania mające doprowadzić do wyłączenia lub zniechęcenia wyborców starszych
wiekiem, wierzących i in. To właśnie w koalicji 21 października.pl, zrodził
się haniebny pomysł ukrycia dowodu osobistego babci - raport stwierdza to
wprost na s. 13: „Kampania koalicji 21października miała kilka odsłon: od 30
sekundowych filmów (Zmień kraj; Idź na wybory; parlament. Zrób to sam, Babcia)
puszczanych zarówno w telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i
radiowe, aż po stronę internetową...
Wynik wyborów potwierdził założenia kampanii zaprojektowanej przez koalicję 21
października. W raporcie czytamy: „3 mln wyborców, którzy zagłosowali pod
wpływem kampanii, pokrywają się prawie całkowicie z wielkością grupy docelowej
kampanii.”
Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche
Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do
strony www.21pazdziernika.org.pl świadczy o tym, że brutalne
„antykaczystowskie” hasła były produkowane centralnie w biurach koalicji i
rozpowszechniane na cały kraj. Jeśli ktoś nie wierzy, może sprawdzić:
Skończyliśmy kwakać ze wstydu przed całym światem, Wybory w Polsce, kraju
kaczorów [ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
[ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara,
1. gdzie w raporcie manipulacje widzisz?po pierwsze raport jest mocno zmanipulowany
przedstawia tylko część danych i to tendencyjnie zinterpretowanych
po drugie faktycznie jest źle w naszej gospodarce, ale prawdziwym problemem jest rozczeniowe społeczeństwo, które kryzys w dużym stopniu generuje, a którego zachowanie tego typu raporty sankcjonują.
problem tkwi u podstaw systemu. najpierw rozbudzono aspiracje społeczne jeśli chodzi o konsumpcje, potem zaczęli ogłupiać ludzi upraszczając ich system wartości, następnie ich zadłużyli by jeszcze więcej konsumowali - a teraz okazuje się że system nie działa. amerykańsko europejski mit o powszechnym dobrobycie powoli pęka i jeżeli eurpoa nie powróci do purytańskiego kultu pracy lub jak w przypadku chin do konfucjańskiego to cieńko to widzę
że podaje te wskaźniki, które w mediach nie podają?
i to jest ta "tendencyjność"?
2. raport przecież nie kwestionuje sprzeczności logicznych tkwiących w kapitalizmie
to juz Marks szczegółowo opisał
opisuje tylko ten proces w praktyce
3. purytański/konfucjański kult pracy - to jest dopiero mit
radze pojechac do Chin by przekonac się na miejscu że takie cos nigdy nie istniało i nie istnieje
to tylko archetyp stworzony przez naukę, która nie bazowała na faktach i badaniach empirycznych a jedynie dokonywała projekcji własnych archetypów
Marche, ou creve
https://www.youtube.com/watch?v=zkRBNyaTmqw
https://www.youtube.com/watch?v=zkRBNyaTmqw
-
- Podporucznik
- Posty: 12429
- Rejestracja: 20 sie 2005 02:19
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 246
- Rejestracja: 14 kwie 2010 14:29
a znasz Darku kogokolwiek zatrudnionego w SGH
idziciee na SGH w Warszawie....,
tam 90% "pracowników naukowych" opowiada się za wszelaką prywatyzacją
a
jak się ich zapytać dlaczego nie nawołują do prywatyzacji SGH,
i czemu sami pracują na państwowych etach -- to milkną...
.....
bo tak się składa że ja znam
i żadna z tych osób nie opowiada się za powszechną prywatyzacją
o SGH nikt na swiecie nie slyszal,
a dopiero pod koniec pierwszej 500-tki znanych uczelni lokuje sie UJ z Krakau i chyba Uniwerek z Wawki
tak wiec nie blaznujcie , powolujac sie na jakis polskich pokurczy z uczelni, co w wieku 50-60 lat majom dopiero profesure za jakies przedruki z zachodnich czasopism branzowych
niech zniosa te durnowate prace magisterskie, a egzamin NA KONIEC STUDIOW niech bedzie egzamin pisemno-ustny z calosci studiow przed jakims niezaleznym JURY
to sie dopiero okaze, co tak naprawde reprezentuja soba te nasze NAUKOWCE w OKULARKACH
to straszne, tym bardziej, że podobno własnie teraz w tej grupie wiekowej poparcie dla kaczyńskiego rośnie, widocznie teraz podobne akcje robi ktoś inny i za inne pieniądzecytat z forum g:
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności – najchętniej działa zakulisowo i
w cieniu. Na stronie internetowej FKA
www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych
przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach współpracujących z
tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy wydaje rocznie FKA , co
właściwie finansuje i jakie są jej związki z prominentami polskiego życia
publicznego. Jedyną informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA
nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [ www.for.org.pl ] Kliknąłem
z ciekawości – i tu zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić
się w dziennikarza śledczego.
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem
internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona
www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we wrześniu
2007 r. (a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucją
niezależną (do tej sprawy wrócimy za chwilę). Niestety, nie ma żadnej
informacji o włożonym kapitale i o jego pochodzeniu – poza zdaniem, że „jego
wyłącznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też
przewodniczącym pięciosobowej Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister
i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel TVN, człowiek
najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR
znajdujemy nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka
Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o
powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy
kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu w deklarację niezależności i
apolityczności Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.
Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że „FOR przystąpiło do szerokiej
koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię społeczną: Zmień
kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w
kampanii. FOR prowadziło również sekretariat kampanii.” Okazuje się więc, że
krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne
pieniądze (nie korzystał oczywiście z niczyjego wsparcia) i rozpoczął
niezależną, bezpartyjną i apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”.
Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosła
zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o
przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość.
(www.for.org.pl./pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla obalenia rządu
Kaczyńskiego powołano – cytuję: „koalicję «21października.pl». Organizatorami
koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, Fundacja im. Stefana
Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie
Agencji Reklamowych, Związek Firm Public Relations, Instytut Spraw
Publicznych, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności,
Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw
pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W skład
koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych z całej Polski.
W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy
telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe stacje
telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do
młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet,
Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza,
Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne
(Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta
Pomorska, Głos Szczeciński, Głos Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna
Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl,
Onet.pl, O2, ngo.pl). Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity
koszt cennikowy reklam, które ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony
zł. W pozyskiwaniu bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy
zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe – Universal McCann i CR Media oraz
członkowie Związku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii
uczestniczyły firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Hasła
kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja reklamowa PZL.”
Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
„dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu” i są grupą
najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne politycznie
mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano też
zachowaniami członków organizacji społecznych, którzy często nie zdawali sobie
sprawy, że uczestniczą w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii
podaje:„poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie 300 instytucji
non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz innych
instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachęcało do udziału w
wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii
wydrukowane zostały plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcją jak głosować
poza miejscem zamieszkania zostały rozesłane do ponad 700 szkół w całej
Polsce. Plakaty i naklejki kampanii były rozpowszechniane lokalnie przez
uczniów szkół (...)
Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na
podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które
gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in.
Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale
także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).
Ogłoszony na stronie FOR raport zdradza, że elementem kampanii były także
działania mające doprowadzić do wyłączenia lub zniechęcenia wyborców starszych
wiekiem, wierzących i in. To właśnie w koalicji 21 października.pl, zrodził
się haniebny pomysł ukrycia dowodu osobistego babci - raport stwierdza to
wprost na s. 13: „Kampania koalicji 21października miała kilka odsłon: od 30
sekundowych filmów (Zmień kraj; Idź na wybory; parlament. Zrób to sam, Babcia)
puszczanych zarówno w telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i
radiowe, aż po stronę internetową...
Wynik wyborów potwierdził założenia kampanii zaprojektowanej przez koalicję 21
października. W raporcie czytamy: „3 mln wyborców, którzy zagłosowali pod
wpływem kampanii, pokrywają się prawie całkowicie z wielkością grupy docelowej
kampanii.”
Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche
Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do
strony www.21pazdziernika.org.pl świadczy o tym, że brutalne
„antykaczystowskie” hasła były produkowane centralnie w biurach koalicji i
rozpowszechniane na cały kraj. Jeśli ktoś nie wierzy, może sprawdzić:
Skończyliśmy kwakać ze wstydu przed całym światem, Wybory w Polsce, kraju
kaczorów [ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
[ www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]
Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara,
obalenia rządu Kaczyńskiego nie było, zmiotły go wybory
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości