TVPiS się zwija

luźne dyskusje inwestorów
BIGSHORT
Młodszy chorąży
Posty: 510
Rejestracja: 22 sty 2016 20:04

TVPiS się zwija

Postautor: BIGSHORT » 25 sty 2017 15:11

buahahaha brawo PIS :lol: :lol: :lol:

"- Poza względami wizerunkowymi czy misyjnymi jest jeszcze aspekt finansowy. Z tej perspektywy odkupienie praw do pokazywania części meczów Euro 2016 było przedsięwzięciem skazanym na przegraną. Jeśli TVP nabyła je od Polsatu za ok. 40 mln zł, a jej przychody z reklam wokół meczów nie przekroczyły 20 mln zł, łatwo policzyć, jak zakup obciążył rachunek nadawcy - mówi Joanna Nowakowska z MEC.

Jej zdaniem z rynkowej perspektywy do sukcesów 2016 r. TVP może zaliczyć uporządkowanie zasobów wideo. - TVP jako jedyny gracz rozproszył swoje programy po niemal wszystkich serwisach VoD. Z punktu widzenia promocji tych programów była to pewnie korzystna strategia, ale nie sprzyjała ona napędzaniu ruchu na własną domenę i budowaniu marki TVP.pl - mówi Nowakowska.

Sukcesów w ubiegłym roku było jej zdaniem zdecydowanie mniej niż porażek. Pierwsza i podstawowa to spadek oglądalności obu głównych anten. - Rok 2016 był pierwszym od paru lat, kiedy Polsat i TVN nie straciły udziałów w rynku (chodzi o widownię między 16. a 49. rokiem życia) i bez wątpienia przyczyniła się do tego sytuacja na głównych antenach publicznego nadawcy - mówi Nowakowska.

Jeśli brać pod uwagę wszystkich odbiorców powyżej czwartego roku życia, to Jedynce ubyło w ciągu roku aż 11 proc., a Dwójce 6 proc. widowni. W tym samym czasie widownia komercyjnej konkurencji też topniała, ale znacznie wolniej - o 2 proc. w Polsacie i 4 proc. w TVN. Na głównych kanałach brakowało trafionych nowości. Marek Racławski z MullneLowe MediaHub wskazuje na słabe wyniki programu "Hit Hit Hurra!" oraz kabaretowego show "Żarty i Bardy". Straty widowni w tych pasmach sięgają nawet 30-60 proc.

Eksperci wskazują też na dwucyfrowe spadki oglądalności flagowych programów informacyjnych, które od czasu "dobrej zmiany" są oskarżane o manipulacje i brak obiektywizmu. "Teleexpress" i "Wiadomości" zawsze były ratingowymi lokomotywami TVP 1, tymczasem w ub.r. straciły odpowiednio 600 tys. i pół miliona widzów.

- Jak bardzo nie broniłyby władze TVP obecnego kształtu tych programów, z rynkowej perspektywy to porażka na całej linii - mówi Nowakowska.


http://biznes.interia.pl/media/news/rok ... 64045,5058

REKLAMA


Wróć do „Hyde Park”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości