Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 25 maja 2022 23:14

Niewłaściwy kierunek ewolucji F1

Jednym z elementów rewolucji technicznej jest znaczny wzrost masy minimalnej samochodów z 752 do 795 kilogramów. Związane jest to z większymi, osiemnastocalowymi kołami oraz zmodyfikowanymi strukturami zapewniającymi bezpieczeństwo.

Tegoroczny wzrost masy oznacza, że w ciągu trochę ponad dekady samochody Formuły 1 przytyły o 200 kilogramów. Kierowcy wielokrotnie narzekali, że coraz cięższe i większe bolidy utrudniają rywalizację i psują widowisko.

Podobnego zdania jest Adrian Newey, inżynier Red Bull Racing, który podkreślił, że zmiany w aerodynamice samochodów mające sprzyjać podążaniu jeden za drugim rozwiązują tylko część problemów.

- Uważam, że zasada pomocy samochodom w wyprzedzaniu przez zmniejszenie ich wrażliwości na ten jadący z przodu, jest słuszna - powiedział Newey w rozmowie z Motosport-magazine. - Sądzę, że dzięki temu wyprzedzanie jest trochę łatwiejsze. Nie wydaje mi się, by była to znacząca zmiana, ale trochę pomoże.

- Jeśli dokonujesz tak znaczącej zmiany regulaminu, która pociąga za sobą wiele modyfikacji w samochodzie, prawdopodobnie wpływa to na układ stawki.

Inżynier martwi się nieustającym w ostatnich latach wzrostem masy samochodów.

- W ciągu kilku lat granica została przesunięta od niskich 600 kilogramów i 30-40 kg balastu aż po 800 kg. Wszyscy pracujemy jak szaleni, aby osiągnąć ten limit. Krótko mówiąc, samochody stały się większe i cięższe oraz niewydajne aerodynamicznie, ponieważ mają duży opór powietrza.

- Oczywiście ten zły kierunek generalnie przyjęty jest w przemyśle motoryzacyjnym - ludzie mają obsesję na punkcie coraz większych i cięższych samochodów, niezależnie od tego czy jeżdżą na bateriach czy gazie. Największym problemem przecież i tak jest ilość energii, która potrzebna jest, by poruszyć to cholerstwo, niezależnie od tego skąd pochodzi ta energia.

Pytany o swoją koncepcję, Newey nie ma wątpliwości.

- Niektóre z kwestii bezpieczeństwa wpadają w błędne koło. Im cięższy samochód, tym musi być mocniejszy. W mojej opinii potrzebujemy mniejszych, lżejszych i bardziej wydajnych energetycznie samochodów.

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... e59ecac231
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 07 cze 2022 09:57

Kierowcy F1 nie chcą słyszeć o ograniczaniu ich pensji. Jako pierwszy publicznie na ten temat wypowiedział się Fernando Alonso. - Nie sądzę, aby było to potrzebne - mówi Hiszpan, który zauważa, iż Formuła 1 nie istnieje bez kierowców.

Formuła 1 wprowadziła limit budżetowy od roku 2021, za sprawą którego zespoły obecnie mogą wydać maksymalnie 140 mln dolarów. W kolejnym sezonie pułap ten spadnie o kolejnych 5 mln dolarów. Jednak do limitu wydatków nie są zaliczane m.in. pensje kierowców, wynagrodzenia trzech najlepiej opłacanych pracowników i koszty związane z marketingiem.

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpo ... 06e2e6fbbb
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 23 sie 2022 22:51

O krok od wielkiej transakcji w F1. Ogłoszenie w ten weekend?

Kolejne źródła z padoku F1 twierdzą, że już podczas GP Belgii dojdzie do ogłoszenia partnerstwa pomiędzy Audi a Sauberem. Niemiecki producent samochodów miałby się pojawić w Formule 1 od roku 2026.

Przerwa wakacyjna w Formule 1 powoli dobiega końca. Już w ten weekend kierowcy powrócą do rywalizacji po niemal miesięcznej przerwie - czeka nas GP Belgii na torze Spa-Francorchamps. Przy okazji najbliższego wyścigu możemy być świadkami ważnego ogłoszenia - wejścia Audi do królowej motorsportu.

Niemiecki "Motorsport Total" w kilku źródłach potwierdził, że producent samochodów z Ingolstadt bierze pod uwagę poinformowanie opinii publicznej już w najbliższy weekend, iż nawiąże partnerstwo z Sauberem (obecnie Alfa Romeo). Począwszy od roku 2026 Audi miałoby dostarczać silniki ekipie z Hinwil, podczas gdy obecny personel zespołu byłby odpowiedzialny za skonstruowanie podwozia bolidu.

Audi ma przejąć 75 proc. udziałów Saubera. Odbywać się to będzie stopniowo - Niemcy począwszy od roku 2023 zamierzają kupować po 25 proc. akcji szwajcarskiej ekipy F1. Z ustaleń "Motorsport Total" wynika, że w rozmowach ws. przejęcia zespołu udział brał Gerhard Berger. Były kierowca Formuły 1, a obecnie szef DTM, zaprzecza jednak tym plotkom.

- Nie mam kontraktu z Audi i nie pełnię roli konsultanta w tej firmie. Nie mam też żadnych powiązań z Sauberem. Nie brałem udziału w negocjacjach - powiedział Berger.

Począwszy od roku 2026 w F1 mają być obecne dwie marki należące do Volkswagena - Porsche oraz Audi. Obie będą jednak pracować na własny rachunek i zamierzają samodzielnie przygotować silniki. Partnerem Porsche będzie Red Bull Racing - w tym przypadku ma dojść do przejęcia 50 proc. udziałów w zespole z Milton Keynes.

Audi na projekt związany z Formułą 1 miało przygotować aż miliard euro, lwia część tej kwoty przeznaczona zostanie na nabycie udziałów w Sauberze. Resztę pieniędzy pochłonie opracowanie nowego silnika.

Niemcy nie będą musieli za to inwestować w infrastrukturę w Hinwil, gdyż ta w ostatnich latach została zmodernizowana. Dzięki środkom Alfy Romeo udało się zakupić m.in. nowoczesny symulator za kilka milionów dolarów, w którym na co dzień pracuje m.in. Robert Kubica. Polak od roku 2020 jest rezerwowym szwajcarskiej ekipy.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 09 lis 2022 16:28

Linia lotnicza Fly Emirates od lat chętnie promuje się poprzez sport. Wszystko wskazuje jednak na to, że jej wieloletnie partnerstwo z Formułą 1 dobiega końca. Wygasająca z końcem sezonu 2022 umowa nie zostanie przedłużona.

O fiasku rozmów pomiędzy Formułą 1 a linią lotniczą Fly Emirates poinformował "Sport Business". Z ustaleń portalu wynika, że królowa motorsportu już rozpoczęła poszukiwania nowego partnera z tej branży, co ma świadczyć o tym, że osiągnięcie porozumienia i przedłużenie współpracy jest niemożliwe.

F1 i Fly Emirates miały od dawna negocjować przedłużenie kontraktu sponsorskiego, przy czym szefowie serii wyścigowej liczyli na znaczne zwiększenie jego wysokości. Wynikać to ma m.in. ze znacznego zwiększenia popularności dyscypliny, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Termin przedłużenia umowy jednak upłynął.

Według informacji zgromadzonych przez "Sport Business", Formuła 1 dotąd mogła liczyć na ok. 25 mln dolarów rocznie w ramach współpracy z Fly Emirates, a także na preferencyjne warunki lotów dla swojego personelu. Gwarantowały jej to postanowienia umowy zawartej w sezonach 2018-2022.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesięwsporcie: nagranie wyświetlono ponad 2 mln razy. Co za gest!

Właściciele F1 liczyli, że w ramach nowego kontraktu sponsorskiego z Fly Emirates uda im się wynegocjować kwotę co najmniej dwukrotnie wyższą, sięgającą ok. 50 mln dolarów za sezon.

Obecnie królowa motorsportu poszukuje nowego partnera wśród linii lotniczych i jego znalezienie nie powinno być zadaniem trudnym. Rolę sponsora może objąć chociażby Qatar Airways. Wynika to z faktu, że od sezonu 2023 w F1 regularnie organizowane będzie GP Kataru.

Fly Emirates nadal powinno pozostać obecne w sporcie - obecnie firma ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich dość aktywnie promuje się m.in. poprzez piłkę nożną. Jej logotypy goszczą na koszulkach piłkarzy Realu Madryt, Arsenal FC i AC Milan.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 21 sty 2023 15:05

Fundusz inwestycyjny Arabii Sadudyjskiej rozważa przejęcie Formuły 1, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 09 mar 2023 23:42

Obrazek

Gorące ruchy w Mercedesie. Po nieudanym starcie sezonu 2023 zespół pracuje nad nową koncepcją bolidu. Jeśli ekipa szybko nie poprawi wyników w F1, w departamencie technicznym ma dojść do rewolucji. Pracę mogą stracić kluczowi inżynierowie.

Nastroje w Mercedesie są fatalne. Zespół z Brackley jeszcze przed GP Bahrajnu zdał sobie sprawę, że zrobił krok w tył, a model W14 jest gorszy od poprzednika. Na otwartą krytykę ekipy zdecydował się Lewis Hamilton, co nie zdarza się zbyt często. 38-latek powiedział wprost, że koncepcja obrana przy budowie bolidu jest błędna i należy ją porzucić. Swojego lidera natychmiast posłuchał Toto Wolff.

Szef Mercedesa zapowiadał szybkie i radykalne decyzje. Te najprawdopodobniej zapadły, bo według "Auto Motor und Sport", w tunelu aerodynamicznym rozpoczęto testy zupełnie innej wersji samochodu. Tyle że będzie ona gotowa za kilka miesięcy. Dla Mercedesa oznacza to jedno - pasmo porażek w najbliższych wyścigach F1.

Z kolei serwis Formu1a.uno ustalił, że Mercedes postawił ultimatum departamentowi technicznemu, na czele którego od połowy 2021 roku stoi Mike Elliott. Brytyjczyk miał usłyszeć, że jeśli poprawki szykowane na majowy wyścig o GP Emilia Romagna nie przyniosą poprawy sytuacji i nie podkręcą tempa bolidu, to w dziale technicznym dojdzie do rewolucji.

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... 306f&ei=24
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 06 kwie 2023 00:08

Miliard dolarów za zespół F1. Czy znajdzie się chętny?
Chociaż Red Bull oficjalnie zaprzecza, jakoby myślał o sprzedaży siostrzanego zespołu Alpha Tauri, to w padoku F1 nie brakuje spekulacji, że to jedynie forma podbijania stawki za ekipę z Faenzy. Zainteresowany będzie musiał wyłożyć zawrotną sumę.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 05 sie 2023 14:45

FIA pod wodzą Mohammeda ben Sulayema dąży do rozszerzenia F1 o nowe zespoły. Prezydent światowej federacji chce, aby Formuła 1 przestała być sportem skupionym wokół ekip z Europy. Dlatego chętnie zobaczyłby w F1 stajnie z USA i Chin.

Ciągle trwa procedura zapoczątkowana przez FIA, która może doprowadzić do rozszerzenia Formuły 1 o dwa zespoły w roku 2025. W ostatnich tygodniach chęć rywalizacji zgłosiło kilka podmiotów, w tym chociażby Andretti, HiTech, Carlin i LKY SUNZ. O powiększeniu F1 nie chce jednak słyszeć właściciel królowej motorsportu, jak i obecnie funkcjonujące ekipy.

Jednak na dołączenie nowych graczy do F1 ciągle naciska Mohammed ben Sulayem. Prezydent FIA w rozmowie z "Motorsport Total" wyjawił, że jego marzeniem jest, aby w mistrzostwach pojawiły się zespoły z USA i Chin. Byłoby to równoznaczne z przerwaniem monopolu europejskich stajni.

- Moim marzeniem jest zobaczenie w F1 pełnoprawnego zespołu z USA, za którym stałby amerykański producent samochodów. Chciałbym też zobaczyć fabryczną ekipę z Chin. Każdemu wolno marzyć, ale jest to do zrobienia. W Chinach żyje 1,4 mld osób, ponad 50 proc. pojazdów na tamtejszych drogach to samochody elektryczne. To fakty, to duży rynek - powiedział ben Sulayem.

Prezydent FIA zwrócił uwagę na zmianę przepisów w F1 w roku 2026. Od tego momentu moc generowana przez silniki w 50 proc. pochodzić będzie z jednostki spalinowej, a 50 proc. z jednostki elektrycznej. Może to zachęcić producentów motoryzacyjnych do rywalizacji w Formule 1.

- Chińczycy poważnie podchodzą do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Zmiany w silnikach są właściwą rzeczą. Gdybyśmy tego nie zrobili, to sądzicie, że Audi zgłosiłoby się do F1 w roku 2026? Stało się to dopiero po zatwierdzeniu nowego regulaminu silnikowego. Zrobiliśmy to dla dobra sportu - stwierdził ben Sulayem.

- Honda potwierdziła powrót do F1, zrobił to Ford. Zainteresowane jest też Porsche, bo ciągle obecność tej firmy w stawce jest możliwa. To wszystko wydarzyło się nie bez powodu - dodał prezydent FIA.

O ile od roku 2026 amerykański Ford będzie współpracował z Red Bull Racing, o tyle kolejnym graczem z USA w stawce może być Andretti. Cicho natomiast o zainteresowaniu F1 ze strony któregokolwiek z chińskich producentów.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 07 sie 2023 22:54

W maju Formuła 1 musiała odwołać GP Emilia Romagna z powodu powodzi w centralnej części Włoch. To z kolei miało wpływ na wyniki finansowe F1 w drugim kwartale. Jednak finalnie cały 2023 rok ma być lepszy od poprzedniego.

Odwołanie GP Chin z powodu polityki "zero COVID" w Państwie Środka oraz GP Emilia Romagna ze względu na powódź we Włoszech sprawia, że sezon 2023 w Formule 1 liczyć będzie ostatecznie 22 wyścigi. Dokładnie tyle samo rund zorganizowano w ubiegłej kampanii.

Wyniki finansowe za ten rok mają być jednak lepsze, gdyż GP Las Vegas wskoczyło do kalendarza za GP Francji i szacuje się, że wyścig w "mieście grzechu" zapewni F1 znacznie większy zysk. Na razie jednak Formuła 1 musi liczyć straty w porównaniu do roku 2022. Wszystko przez odwołanie majowej rundy na Imoli.

GP Emilia Romagna nie doszło do skutku, przez co w drugim kwartale 2023 roku mieliśmy tylko sześć wyścigów, podczas gdy przed dwunastoma miesiącami w okresie od kwietnia do czerwca zorganizowano siedem rund F1. W ten sposób królowa motorsportu zarejestrowała mniejsze przychody.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: To będzie bramka roku?! Takiego uderzenia nikt się nie spodziewał

Przychody F1 w drugim kwartale 2023 roku spadły z 744 mln dolarów do 724 mln dolarów. Zmalały też premie finansowe, jakie królowa motorsportu wypłaca zespołom. W ubiegłym sezonie w drugim kwartale na konta ekip przelano 368 mln dolarów. Teraz było to tylko 344 mln dolarów.

Pocieszające dla F1 może być to, że mimo odwołania jednego z wyścigów w drugim kwartale, nieznacznie wzrosły jej zyski - z 49 mln dolarów do 52 mln dolarów.

"Mimo że we wskazanym okresie odbył się jeden wyścig mniej, przychody z organizacji wyścigów wzrosły wskutek podwyższenia opłat. Wzrosły też przychody ze sponsoringu, co jest następstwem m.in. pozyskania nowych darczyńców oraz otrzymania wyższych kwot od dotychczasowych sponsorów" - napisało w komunikacie Liberty Media, właściciel F1.

Formuła 1 zwróciła też uwagę na wzrost kosztów. Królowa motorsportu musi pokrywać wyższe rachunki za transport sprzętu, więcej wydaje też na funkcjonowanie Paddock Clubu. Ma to związek z tym, że droższe są opłaty za usługi gastronomiczne oferowane gościom VIP w ramach Paddock Clubu.

Właściciel F1 szacuje, że trzeci i czwarty kwartał będą znacznie lepsze pod względem finansowym. Spore przychody ma zapewnić GP Las Vegas, jak i wracające do kalendarza GP Kataru. To z kolei sprawi, że rok 2023 zagwarantuje Liberty Media i zespołom F1 wyższe zyski.

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpo ... e3cf0&ei=6
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Liberty Media Corporation NASDAQ: kilka serii akcji - media, wł. Formuły 1

Postautor: slayer74 » 26 wrz 2023 19:59

(Reuters) - Billionaire John Malone's Liberty Media is looking to combine the business that contains its stake in SiriusXM with the rest of the radio company, in a deal to create a publicly listed firm controlled by the conglomerate.

The proposal aims to spin off Liberty SiriusXM Group or LSXM, the group through which it owns a 83% stake in SiriusXM, into a new unit that would merge with the radio company.

"SiriusXM minority shareholders will also benefit from enhanced trading dynamics, including increased liquidity and likelihood of future index inclusion," Liberty Media CEO Greg Maffei said.

SiriusXM said it was evaluating the offer.

After the proposed merger, minority investors of SiriusXM would own about 16% of the new company, while Liberty Media would own the rest.

Shares of SiriusXM fell 9% in premarket trading, while LSXM, series A shares of Liberty Media's tracking group for the radio-company's stock, rose about 10.4%.

A tracking stock depends on the financial performance of the segment of the business it "tracks", which refers to SiriusXM here. They trade separately from the parent company's stock.

Liberty Media also has publicly listed tracking groups for its interest in Formula One and event ticketing firm LiveNation.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości