Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 27 lip 2023 15:25

Volkswagen (ETR:VOWG_p) ogłosił w czwartek, że planuje zwiększyć przepływy pieniężne w drugiej połowie roku poprzez podniesienie cen i zmniejszenie wydatków. Inicjatywa ta pojawia się pomimo faktu, że niemiecki producent samochodów obniżył prognozę dostaw na 2023 r. O 04:05 ET (08:05 GMT) akcje spółki spadły o 3,5%, co czyni go największym spadkiem wśród niemieckich spółek blue-chip DAX 30.
...
https://www.investing.com/news/stock-ma ... SI-3135962
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 02 wrz 2023 22:49

UBS zdegradował francuskiego producenta samochodów Renault (EPA:RENA) do ratingu sprzedaj (z neutralnego) i obniżył 12-miesięczną cenę docelową akcji motoryzacyjnych do 31,00 euro (z 42,00 euro) w miarę nasilania się konkurencji ze strony chińskich rywali.

UBS spodziewa się dalszych solidnych wyników finansowych w nadchodzących kwartałach z potencjałem na dodatkowe pozytywne niespodzianki. Warto jednak zauważyć, że większość wskaźników przestała wykazywać poprawę. Analiza przeprowadzona przez UBS, w tym badanie BYD (SZ:002594) Seria Q, prowadzi analityków UBS do przekonania, że starsi producenci samochodów są najbardziej narażeni na znaczny spadek udziału w rynku ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich producentów OEM i Tesli (NASDAQ:TSLA).

Analitycy UBS uważają, że niemiecki Volkswagen (ETR:VOWG_p), jako były # 1 OEM w Chinach, jest najbardziej negatywnie narażony na wzrost chińskich producentów samochodów. Jako producent OEM # 1 w Europie, prawdopodobnie będzie również najbardziej dotknięty w dłuższej perspektywie przez wysoce konkurencyjne chińskie pojazdy elektryczne.

UBS obniżył również rating VW do Sprzedaj (z neutralnego) i obniżył 12-miesięczną cenę docelową akcji do 100,00 EUR (ze 135,00 EUR).

Analitycy napisali w nocie: "Ostatnie zmiany w zarządzaniu i działania strategiczne rozwiązują oczywiste wyzwania, ale uważamy, że jest mało prawdopodobne, aby VW mógł przetrwać nadchodzący chiński postęp bez negatywnego wpływu na zyski".

Nawet jeśli ton kierownictwa pozostaje bardzo pewny siebie, uważają, że szczyt rentowności Renault zbliża się do końca. A ponieważ BYD i Tesla zamierzają zwiększyć swoją sprzedaż w Europie o łącznie 2,5 mln sztuk do 2030 r., jest prawdopodobne, że VW będzie miał negatywny wpływ.

Jednym z optymistycznych argumentów jest to, że Volkswagen wchodzi w silną fazę cyklu produktowego ICE, szczególnie w segmencie premium / luksusowym (Audi, Porsche), a także z niektórymi wysoko sprzedającymi się modelami swoich marek, takich jak VW Tiguan i Skoda Octavia.

Analitycy uwzględnili to w prognozach UBS na 2024 r., co pomaga złagodzić wpływ potencjalnego gwałtowniejszego spadku cen / miksu. Nie uważają jednak, że jest to całkowita przeciwwaga dla cyklicznych przeciwności.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 04 wrz 2023 10:00

MONACHIUM (Reuters) - Volkswagen (ETR:VOWG_p), największy europejski producent samochodów, czyni postępy w rozwoju sieci szybkich ładowarek do pojazdów elektrycznych, powiedział w poniedziałek członek zarządu grupy odpowiedzialny za technologię.

Thomas Schmall powiedział dziennikarzom na IAA (NYSE):IAA) w Monachium okazało się, że połowa z 40 000 szybkich ładowarek, które Volkswagen planuje zainstalować do 2025 r., została już zainstalowana.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 11 wrz 2023 12:02

Czeska fabryka Škody w Kvasinach 11 września 2023 roku wstrzymała produkcję do odwołania. Powodem są problemy z dostawami komponentów pochodzących ze Słowenii, po tym jak tamtejsze zakłady zostały nawiedzone przez powodzie.

Kolejna fabryka koncernu Volkswagena boleśnie odczuwa skutki braku podzespołów pochodzących od słoweńskich poddostawców. Najpierw ogłoszono ograniczenia w produkcji VW T-Roca wytwarzanego w Portugalii, potem to samo stało się z zakładami w Wolfsburgu, a teraz problemy dotknęły również Škodę.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 09 paź 2023 11:35

Obrazek

BERLIN (Reuters) - The auto battery parts joint venture between Volkswagen's PowerCo and Belgian materials firm Umicore has chosen Poland as the site for its first factory, PowerCo said on Saturday.

Through the $2.9 billion joint venture, dubbed Ionway, first flagged in December 2021, the companies are joining a number of European automakers that have brought battery supplies closer to home in the shift towards electric vehicles.

The Polish government is providing 350 million euros ($371 million) in cash grants for the investment in the southwestern town of Nysa that would create around 900 jobs, it said.

Ionway wants to build up its annual production capacity by the end of the decade to around 160 gigawatt hours (GWh) per year - enough for 2.2 million electric vehicles.

PowerCo - whose Poland initiative comes after VW in April set out plans to invest up to C$7 billion to build a car battery plant in Ontario, Canada - said it had decided on Poland because the location was strategically favorable, plus there was sufficient skilled labour and renewable energy sources for production.

Construction work will begin as soon as the permitting process is completed, it said.

Ionway is intended to supply PowerCo's European battery cell factories with key battery materials and to cover a large portion of PowerCo's needs in the European Union. In return, Umicore receives secured access to an important part of Europe's demand for cathode materials for electric vehicles.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 10 paź 2023 00:06

Spółka Ionway, należąca do Grupy Volkswagena, zbuduje fabrykę w Nysie. Inwestycję tę wycenia się na miliardy złotych. Nowy zakład ma zapewnić 900 miejsc pracy w regionie. Produkować będzie baterie do przyszłych samochodów elektrycznych koncernu.

Spółka Ionway to wspólne dzieło firmy zależnej do Grupy Volkswagen PowerCo oraz Umicore. Została powołana do produkcji baterii akumulatorowych do samochodów elektrycznych. Pierwszą swoją inwestycję w tym zakresie ulokuje w Polsce.

Fabryka akumulatorów w Nysie
Jak informuje serwis auto.dziennik.pl, w Nysie powstanie pierwsza fabryka należąca do Ionway. Spółka ulokuje ją na terenach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej INVEST-PARK.

W tym celu przedstawiciele niemieckiej firmy zawarli porozumienie z polskim rządem. Z Tymczasowych Ram Kryzysowych i Przejściowych władze zapewnią na tę inwestycję 350 mln euro dotacji (prawie 1,6 mld zł według obecnego kursu). Tym samym łączna wartość tej inwestycji sięgnie 1,7 mld euro, czyli niemal 8 mld zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Obecnie na miejscu trwa przygotowanie terenu, prace inżynieryjne i uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń. Budowa fabryki ma ruszyć jeszcze w 2023 r. Z kolei produkcję rozpocznie ona w 2025 r.

Nowe miejsca pracy
Przyszły zakład ma produkować aktywny materiał katodowy (CAM), niezbędny element akumulatorów do samochodów elektrycznych. Korzystać z nich ma fabryka Volkswagena w Salzgitter w Dolnej Saksonii, który wytwarza ogniwa baterii.
Do 2023 r. roczna zdolność produkcyjna wytwórni w Nysie osiągnie 160 GWh. Przekłada to się to na 2,2 mln pojazdów elektrycznych.

Nowa inwestycja oznacza zarazem nowe miejsca pracy. Z założeń obu firm zakładających fabrykę wynika, że ma w niej pracować nawet 900 osób – podaje serwis auto.dziennik.pl.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości