Wielkie roszady w alkoholu
Wielkie roszady w alkoholu
To, co się dzieje na rynku wódki, może przyprawić o zawrót głowy. Polmos Lublin Marka Malinowskiego przegonił Sobieskiego i jest już o krok od CEDC.
Choć cała gospodarka cierpi z powodu lekkiej zadyszki, Polmos Lublin, który niedawno zmienił nazwę na Stock Polska, ani trochę nie zwolnił tempa ekspansji. Wręcz przeciwnie. Wykorzystał czas spowolnienia gospodarczego i zaspania głównych rywali do ataku, który doprowadził do zaskakujących przetasowań na rynku mocnych alkoholi.
Z najnowszych informacji o udziałach w rynku mocnych alkoholi, jakie zdobył "PB" z dobrze poinformowanego źródła w branży, wynika, że Polmos Lublin przegonił dotychczasowego wicelidera — Grupę Sobieski, i to aż o 6 punktów procentowych. Z rekordowymi udziałami sięgającymi 25,9 proc. w kwietniu 2009 r. Polmos Lublin zbliżył się też bardzo do dotychczasowego lidera rynku — Grupy CEDC.
Czarny koń
— Sukces ma wiele źródeł. Po pierwsze, bardzo dobrze rozwija się sprzedaż wódek gatunkowych pod marką Żołądkowa Gorzka, m.in. dzięki wprowadzeniu nowych butelek. Po drugie, świetnie, wręcz wybuchowo, sprzedaje się nasza wódka Czysta de luxe Żołądkowa Gorzka, wprowadzona na rynek pod koniec 2007 r. — wylicza Marek Malinowski, odpowiedzialny za nadzór nad polską częścią firmy Stock Spirits Group, którą kontroluje amerykański fundusz inwestycyjny Oaktree Capital Management.
Jeśli firma utrzyma oszałamiające tempo rozwoju w Polsce, to nie jest wykluczone, że wkrótce przegoni nawet producenta Żubrówki i wysunie się na pierwsze miejsce w branży.
Marek Malinowski nie chce spekulować. Przyznaje jednak, że jest to duże wyzwanie i raczej nie uda się pokonać CEDC bez wprowadzenia na rynek nowych marek, do czego zresztą jego firma się już przymierza.
Zarząd CEDC nie zamierza jednak oddawać palmy pierwszeństwa i ze spokojem patrzy na wyczyny rywala z Lublina.
— Udział CEDC w rynku wynosi około 28 proc. Nasze dane sprzedażowe i informacje z rynku potwierdzają, że udział ten jest stabilny. Nawet jeśli pojawiają się krótkotrwałe wahania uzależnione od sezonowych promocji naszych marek bądź marek konkurencji, nie wpływa to na zmianę naszej silnej pozycji rynkowej i udziału. Niestety, początek tego roku każe nam z dystansem patrzeć na dane Nielsena. Podczas gdy cała branża spirytusowa mówiła o spadku całego rynku o co najmniej 10 proc., potwierdzonym przez GUS, Nielsen opublikował dane mówiące o wzroście sprzedaży. Nie znamy jeszcze powodów tak dużej rozpiętości danych, ale staramy się znaleźć przyczynę różnicy — mówi William Carey, prezes CEDC.
Wyścig nowości
Szef CEDC zapewnia, że jego firma stale pracuje nad swoimi markami i ich promocją.
— Pod koniec maja wprowadziliśmy nowe opakowanie wódki Palace. Zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie i już cząstkowe informacje z punktów sprzedaży pozwalają nam oczekiwać pozytywnych rezultatów. Co więcej, zgodnie z zapowiedziami wkrótce wprowadzimy na rynek nową odsłonę Absolwenta — najlepiej sprzedającej się wódki czystej. Spodziewamy się zwiększenia udziału w rynku o dodatkowe 1-2 pkt proc. w ciągu najbliższych 12 miesięcy — mówi William Carey.
Z walki o czołową pozycję na rynku nie rezygnuje też przeżywająca trudne chwile Grupa Sobieski (Belvedere). Jej zarząd ocenia, że najgorsze ma już za sobą, nie szczędząc przy tym gorzkich słów pod adresem konkurencji.
— Analiza danych rynkowych z kwietnia i maja potwierdza, że dotknęliśmy "twardego dna". Oczekujemy odbicia, a nasze działania na rynku: m.in. wprowadzenie kolejnych produktów w nowych opakowaniach, z nowymi etykietami, a także programy lojalnościowe powinny stosunkowo szybko przyspieszyć pojawienie się oczekiwanego trendu wzrostowego. Cieszy nas kondycja najważniejszych marek, szczególnie Sobieskiego, który pomimo trudniejszych warunków rynkowych — podwyższenie akcyzy, celowych działań właściciela Polmosu Lublin, w tym ataki prawne i medialne skierowane na dyskredytowanie naszego kierownictwa i zmierzające do pogorszenia naszego wizerunku wśród kontrahentów — obronił swój udział rynkowy — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Belvedere.
Kierowanie firmą w czasie kryzysu nie musi być trudne. Przeczytaj rady ekspertów. Zobacz, jak w trudnych chwilach radzą sobie inni. Szukaj rad, inspiracji i prostych rozwiązań w „Pulsie Biznesu" i na stronie kryzysk.pb.pl
Choć cała gospodarka cierpi z powodu lekkiej zadyszki, Polmos Lublin, który niedawno zmienił nazwę na Stock Polska, ani trochę nie zwolnił tempa ekspansji. Wręcz przeciwnie. Wykorzystał czas spowolnienia gospodarczego i zaspania głównych rywali do ataku, który doprowadził do zaskakujących przetasowań na rynku mocnych alkoholi.
Z najnowszych informacji o udziałach w rynku mocnych alkoholi, jakie zdobył "PB" z dobrze poinformowanego źródła w branży, wynika, że Polmos Lublin przegonił dotychczasowego wicelidera — Grupę Sobieski, i to aż o 6 punktów procentowych. Z rekordowymi udziałami sięgającymi 25,9 proc. w kwietniu 2009 r. Polmos Lublin zbliżył się też bardzo do dotychczasowego lidera rynku — Grupy CEDC.
Czarny koń
— Sukces ma wiele źródeł. Po pierwsze, bardzo dobrze rozwija się sprzedaż wódek gatunkowych pod marką Żołądkowa Gorzka, m.in. dzięki wprowadzeniu nowych butelek. Po drugie, świetnie, wręcz wybuchowo, sprzedaje się nasza wódka Czysta de luxe Żołądkowa Gorzka, wprowadzona na rynek pod koniec 2007 r. — wylicza Marek Malinowski, odpowiedzialny za nadzór nad polską częścią firmy Stock Spirits Group, którą kontroluje amerykański fundusz inwestycyjny Oaktree Capital Management.
Jeśli firma utrzyma oszałamiające tempo rozwoju w Polsce, to nie jest wykluczone, że wkrótce przegoni nawet producenta Żubrówki i wysunie się na pierwsze miejsce w branży.
Marek Malinowski nie chce spekulować. Przyznaje jednak, że jest to duże wyzwanie i raczej nie uda się pokonać CEDC bez wprowadzenia na rynek nowych marek, do czego zresztą jego firma się już przymierza.
Zarząd CEDC nie zamierza jednak oddawać palmy pierwszeństwa i ze spokojem patrzy na wyczyny rywala z Lublina.
— Udział CEDC w rynku wynosi około 28 proc. Nasze dane sprzedażowe i informacje z rynku potwierdzają, że udział ten jest stabilny. Nawet jeśli pojawiają się krótkotrwałe wahania uzależnione od sezonowych promocji naszych marek bądź marek konkurencji, nie wpływa to na zmianę naszej silnej pozycji rynkowej i udziału. Niestety, początek tego roku każe nam z dystansem patrzeć na dane Nielsena. Podczas gdy cała branża spirytusowa mówiła o spadku całego rynku o co najmniej 10 proc., potwierdzonym przez GUS, Nielsen opublikował dane mówiące o wzroście sprzedaży. Nie znamy jeszcze powodów tak dużej rozpiętości danych, ale staramy się znaleźć przyczynę różnicy — mówi William Carey, prezes CEDC.
Wyścig nowości
Szef CEDC zapewnia, że jego firma stale pracuje nad swoimi markami i ich promocją.
— Pod koniec maja wprowadziliśmy nowe opakowanie wódki Palace. Zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie i już cząstkowe informacje z punktów sprzedaży pozwalają nam oczekiwać pozytywnych rezultatów. Co więcej, zgodnie z zapowiedziami wkrótce wprowadzimy na rynek nową odsłonę Absolwenta — najlepiej sprzedającej się wódki czystej. Spodziewamy się zwiększenia udziału w rynku o dodatkowe 1-2 pkt proc. w ciągu najbliższych 12 miesięcy — mówi William Carey.
Z walki o czołową pozycję na rynku nie rezygnuje też przeżywająca trudne chwile Grupa Sobieski (Belvedere). Jej zarząd ocenia, że najgorsze ma już za sobą, nie szczędząc przy tym gorzkich słów pod adresem konkurencji.
— Analiza danych rynkowych z kwietnia i maja potwierdza, że dotknęliśmy "twardego dna". Oczekujemy odbicia, a nasze działania na rynku: m.in. wprowadzenie kolejnych produktów w nowych opakowaniach, z nowymi etykietami, a także programy lojalnościowe powinny stosunkowo szybko przyspieszyć pojawienie się oczekiwanego trendu wzrostowego. Cieszy nas kondycja najważniejszych marek, szczególnie Sobieskiego, który pomimo trudniejszych warunków rynkowych — podwyższenie akcyzy, celowych działań właściciela Polmosu Lublin, w tym ataki prawne i medialne skierowane na dyskredytowanie naszego kierownictwa i zmierzające do pogorszenia naszego wizerunku wśród kontrahentów — obronił swój udział rynkowy — mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Belvedere.
Kierowanie firmą w czasie kryzysu nie musi być trudne. Przeczytaj rady ekspertów. Zobacz, jak w trudnych chwilach radzą sobie inni. Szukaj rad, inspiracji i prostych rozwiązań w „Pulsie Biznesu" i na stronie kryzysk.pb.pl
REKLAMA
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2360
- Rejestracja: 07 lut 2007 10:21
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3165
- Rejestracja: 22 lut 2008 19:19
- Lokalizacja: ----__=Lublin=__----- Ale urwał: 10/10
Tez slyszalem, ze Absolwent to najlepiej sprzedajaca się wódka w Polsce Polecam Żołądkową Czystą DeLux - przystępna cenowo i smakowo bardzo dobra (szczegolnie bardzo zimna)
“Life will give you whatever experience is most helpful for the evolution of your consciousness. How do you know this is the experience you need? Because this is the experience you are having at this moment.”
-
- Podporucznik
- Posty: 14048
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Stąd
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3165
- Rejestracja: 22 lut 2008 19:19
- Lokalizacja: ----__=Lublin=__----- Ale urwał: 10/10
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3165
- Rejestracja: 22 lut 2008 19:19
- Lokalizacja: ----__=Lublin=__----- Ale urwał: 10/10
Sobieski i Bols to moim zdaniem jedne z najgorszych wódek.Ostatnio byłem na spotkaniu z kuplami i jak zobaczyłem jakiegoś sobieskiego i bolsa na stole to powiedziałem im P**RDOLE nie pije z wami, jest recesja więc zamawiajcie nasze wódy, a jak nie to sami pijcie, rozdziawili gały, ale dzięki temu następne szyły czyste zołądkowe z Lublina
“Life will give you whatever experience is most helpful for the evolution of your consciousness. How do you know this is the experience you need? Because this is the experience you are having at this moment.”
-
- Podporucznik
- Posty: 14048
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Stąd
moim też,Sobieski i Bols to moim zdaniem jedne z najgorszych wódek.Ostatnio byłem na spotkaniu z kuplami i jak zobaczyłem jakiegoś sobieskiego i bolsa na stole to powiedziałem im P**RDOLE nie pije z wami, jest recesja więc zamawiajcie nasze wódy, a jak nie to sami pijcie, rozdziawili gały, ale dzięki temu następne szyły czyste zołądkowe z Lublina
zasadniczo staram się kupowac wódy z naszych Polmosów, a statystycznie najczęściech wychodzi mi Polmos Lubelski bo lubię ich wódy smakowe, żołądkowa gorzka - miszcz, ale też kielunio wiśniówki czy innej gatunkowej musi być od czasu do czasu
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2360
- Rejestracja: 07 lut 2007 10:21
potwierdzam...syf jak sk.....Sobieski i Bols to moim zdaniem jedne z najgorszych wódek.Ostatnio byłem na spotkaniu z kuplami i jak zobaczyłem jakiegoś sobieskiego i bolsa na stole to powiedziałem im P**RDOLE nie pije z wami, jest recesja więc zamawiajcie nasze wódy, a jak nie to sami pijcie, rozdziawili gały, ale dzięki temu następne szyły czyste zołądkowe z Lublina
obecnie najlepsza czysta to żołądkowa....chociarz osobiscie wole rudą na myszach
"Nie ten bogaty kto ma dużo, lecz ten kto nie potrzebuje więcej"
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 10 cze 2009 14:45
NIE PIJĘ ALKOHOLU WOGÓLE NATOMIAST NOKAUTUJE W WEEKENDY TAKIE PIJACZYNY JA WY
KRAV MAGA ISRAELI DEFENSE SYSTEM
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
-
- Podporucznik
- Posty: 14048
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Stąd
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2360
- Rejestracja: 07 lut 2007 10:21
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 10 cze 2009 14:45
PRZEZ KOKSY I TAK JUZ WYSTARCZAJĄCE SPUSTOSZENIE ZROBIŁEM W ORGANIZMIE MYSL CO CHCESZ POPROSTU NIE LUBIĘ
NIECH BĘDZIE GEJ JAK CI ULŻY
NIECH BĘDZIE GEJ JAK CI ULŻY
KRAV MAGA ISRAELI DEFENSE SYSTEM
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 377
- Rejestracja: 10 cze 2009 14:45
TAK TEZ MOŻE BYC JEDNAK NIEKTORYM TO MAŁO LUBIA HARDCOREw weekendy to ja się sam nokautuje...nie potrzeba mi pomocyNIE PIJĘ ALKOHOLU WOGÓLE NATOMIAST NOKAUTUJE W WEEKENDY TAKIE PIJACZYNY JA WY
KRAV MAGA ISRAELI DEFENSE SYSTEM
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cv0TMY-4 ... re=related
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości