TORPOL [TOR]
REKLAMA
wyniki gorsze niz się mozna bylo spodziewac po wynikach 3 kw
jednak wiadome bylo ze bedą musieli przeszacować kontrakt ze względu na opóźnienia mimo przeszacowania wynik netto 32 mln pln
"Średnia rentowność na sprzedaży brutto zrealizowanej z posiadanego portfela zamówień wynosi ok. 5,5% za 2015 rok (za ostatnie 12 miesięcy) wobec 6,4% za 2014 rok, co jest spowodowane m.in. uwzględnieniem doszacowania budżetu projektu z tytułu konieczności przesunięcia terminu realizacji kontraktu „Łódź Fabryczna” z września 2015 roku do końca sierpnia 2016 roku. Należy dodać, że Emitent obecnie prowadzi negocjacje z zamawiającymi dotyczące zwrotu poniesionych kosztów z tytułu przesunięcia terminu realizacji kontraktu z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy."
kapitalizacja 244 mln
a środki pieniężne to 344 mln pln
rozumiem ze dywidenda będzie solidna
jednak wiadome bylo ze bedą musieli przeszacować kontrakt ze względu na opóźnienia mimo przeszacowania wynik netto 32 mln pln
"Średnia rentowność na sprzedaży brutto zrealizowanej z posiadanego portfela zamówień wynosi ok. 5,5% za 2015 rok (za ostatnie 12 miesięcy) wobec 6,4% za 2014 rok, co jest spowodowane m.in. uwzględnieniem doszacowania budżetu projektu z tytułu konieczności przesunięcia terminu realizacji kontraktu „Łódź Fabryczna” z września 2015 roku do końca sierpnia 2016 roku. Należy dodać, że Emitent obecnie prowadzi negocjacje z zamawiającymi dotyczące zwrotu poniesionych kosztów z tytułu przesunięcia terminu realizacji kontraktu z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy."
kapitalizacja 244 mln
a środki pieniężne to 344 mln pln
rozumiem ze dywidenda będzie solidna
Chyba jednak przesadzona reakcja na zmiany we władzach i pytanie czy rekomendacja nie była na zamówienie. Przez co technicznie słabiej za to operacyjne z optymizmem na północ.
http://budownictwo.wnp.pl/torpol-pobil- ... 1_0_0.html
http://budownictwo.wnp.pl/torpol-pobil- ... 1_0_0.html
23.03.2016
Torpol: Mniejsze kontrakty kolejowe i inne rynki uzupełnią portfel na 2016 r.
Torpol liczy na uzupełnienie tegorocznego portfela zamówień, wynoszącego 643 mln zł, mniejszymi projektami rewitalizacyjnymi na kolei, projektami tramwajowymi i elektroenergetycznymi oraz działalnością zagraniczną, poinformowali członkowie zarządu.
"Mamy w portfelu 600 mln zł. Trudno nam dziś określić, kiedy PKP PLK rozstrzygnie przetargi, ale nie zrobimy na nich sprzedaży przez resztę roku na poziomie [dalszych] 600 mln zł. Na pewno takich osiągnięć, nawet przy takim potencjale spółki, nie dokonamy. Natomiast są też mniejsze kontrakty rewitalizacyjne, które na pewno uzupełnią portfel" - powiedział prezes Grzegorz Grabowski podczas konferencji.
"A jeszcze możemy uzyskać coś na rynku tramwajowym, elektroenergetycznym i zagranicznym, na co bardzo liczymy. Tam są prace, które, jak dotychczasowe doświadczenia pokazały, kończą się w ciągu jednego roku. Na pewno dla branży 2016 r. jest trudny, ale Torpol jest w bardzo dobrej sytuacji" - dodał prezes.
Wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski wskazał, że udział Torpolu w tegorocznym rynku inwestycji kolejowych w Polsce (szacowanym na ok. 4 mld zł), to już w tym momencie ok. 15%, czyli więcej niż w ubiegłym roku.
rynki uzupełnią portfel na 2016 r.
Torpol liczy na uzupełnienie tegorocznego portfela zamówień, wynoszącego 643 mln zł, mniejszymi projektami rewitalizacyjnymi na kolei, projektami tramwajowymi i elektroenergetycznymi oraz działalnością zagraniczną, poinformowali członkowie zarządu.
"Mamy w portfelu 600 mln zł. Trudno nam dziś określić, kiedy PKP PLK rozstrzygnie przetargi, ale nie zrobimy na nich sprzedaży przez resztę roku na poziomie [dalszych] 600 mln zł. Na pewno takich osiągnięć, nawet przy takim potencjale spółki, nie dokonamy. Natomiast są też mniejsze kontrakty rewitalizacyjne, które na pewno uzupełnią portfel" - powiedział prezes Grzegorz Grabowski podczas konferencji.
"A jeszcze możemy uzyskać coś na rynku tramwajowym, elektroenergetycznym i zagranicznym, na co bardzo liczymy. Tam są prace, które, jak dotychczasowe doświadczenia pokazały, kończą się w ciągu jednego roku. Na pewno dla branży 2016 r. jest trudny, ale Torpol jest w bardzo dobrej sytuacji" - dodał prezes.
Wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski wskazał, że udział Torpolu w tegorocznym rynku inwestycji kolejowych w Polsce (szacowanym na ok. 4 mld zł), to już w tym momencie ok. 15%, czyli więcej niż w ubiegłym roku.
"Jest to rok, który powinniśmy przeżyć przyzwoicie. Udział w rynku kolejowym nie powinien się pogorszyć, choć rynek będzie mniejszy. Jestem też przekonany, że uzupełnimy portfel z innych rynków" - podsumował Grabowski.
Największe kontrakty, które są obecnie w portfelu Torpolu to prace na E75 Rail Baltica (378,4 mln zł w backlogu), Łódz Fabryczna (98,5 mln zł), odcinek Podłęże - Bochnia (27,1 mln zł) i Oslo Prinsens Gate (35,5 mln zł). W tym roku spółka pozyskała kontrakty na 55,4 mln zł.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238,24 mln zł mln zł w 2015 roku.
Torpol: Mniejsze kontrakty kolejowe i inne rynki uzupełnią portfel na 2016 r.
Torpol liczy na uzupełnienie tegorocznego portfela zamówień, wynoszącego 643 mln zł, mniejszymi projektami rewitalizacyjnymi na kolei, projektami tramwajowymi i elektroenergetycznymi oraz działalnością zagraniczną, poinformowali członkowie zarządu.
"Mamy w portfelu 600 mln zł. Trudno nam dziś określić, kiedy PKP PLK rozstrzygnie przetargi, ale nie zrobimy na nich sprzedaży przez resztę roku na poziomie [dalszych] 600 mln zł. Na pewno takich osiągnięć, nawet przy takim potencjale spółki, nie dokonamy. Natomiast są też mniejsze kontrakty rewitalizacyjne, które na pewno uzupełnią portfel" - powiedział prezes Grzegorz Grabowski podczas konferencji.
"A jeszcze możemy uzyskać coś na rynku tramwajowym, elektroenergetycznym i zagranicznym, na co bardzo liczymy. Tam są prace, które, jak dotychczasowe doświadczenia pokazały, kończą się w ciągu jednego roku. Na pewno dla branży 2016 r. jest trudny, ale Torpol jest w bardzo dobrej sytuacji" - dodał prezes.
Wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski wskazał, że udział Torpolu w tegorocznym rynku inwestycji kolejowych w Polsce (szacowanym na ok. 4 mld zł), to już w tym momencie ok. 15%, czyli więcej niż w ubiegłym roku.
rynki uzupełnią portfel na 2016 r.
Torpol liczy na uzupełnienie tegorocznego portfela zamówień, wynoszącego 643 mln zł, mniejszymi projektami rewitalizacyjnymi na kolei, projektami tramwajowymi i elektroenergetycznymi oraz działalnością zagraniczną, poinformowali członkowie zarządu.
"Mamy w portfelu 600 mln zł. Trudno nam dziś określić, kiedy PKP PLK rozstrzygnie przetargi, ale nie zrobimy na nich sprzedaży przez resztę roku na poziomie [dalszych] 600 mln zł. Na pewno takich osiągnięć, nawet przy takim potencjale spółki, nie dokonamy. Natomiast są też mniejsze kontrakty rewitalizacyjne, które na pewno uzupełnią portfel" - powiedział prezes Grzegorz Grabowski podczas konferencji.
"A jeszcze możemy uzyskać coś na rynku tramwajowym, elektroenergetycznym i zagranicznym, na co bardzo liczymy. Tam są prace, które, jak dotychczasowe doświadczenia pokazały, kończą się w ciągu jednego roku. Na pewno dla branży 2016 r. jest trudny, ale Torpol jest w bardzo dobrej sytuacji" - dodał prezes.
Wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski wskazał, że udział Torpolu w tegorocznym rynku inwestycji kolejowych w Polsce (szacowanym na ok. 4 mld zł), to już w tym momencie ok. 15%, czyli więcej niż w ubiegłym roku.
"Jest to rok, który powinniśmy przeżyć przyzwoicie. Udział w rynku kolejowym nie powinien się pogorszyć, choć rynek będzie mniejszy. Jestem też przekonany, że uzupełnimy portfel z innych rynków" - podsumował Grabowski.
Największe kontrakty, które są obecnie w portfelu Torpolu to prace na E75 Rail Baltica (378,4 mln zł w backlogu), Łódz Fabryczna (98,5 mln zł), odcinek Podłęże - Bochnia (27,1 mln zł) i Oslo Prinsens Gate (35,5 mln zł). W tym roku spółka pozyskała kontrakty na 55,4 mln zł.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238,24 mln zł mln zł w 2015 roku.
Norweska spółka Torpolu pozyskała kontrakt na przebudowę układu torowego stacji Hamar. To pierwsze zlecenie dotyczące infrastruktury kolejowej. Dotychczas grupa rozwijała się głównie na rynku infrastruktury tramwajowej.
Wartość kontraktu opiewa na 8,25 mln koron (3,9 mln zł) brutto i nie zawiera kosztu zakupu materiałów. Umowa zostanie zawarta do 20 czerwca br., a prace mają zakończyć się na początku grudnia.
- Przewidujemy w najbliższym czasie złożenie kolejnych ofert na projekty kolejowe, o łącznej wartości kilkudziesięciu milionów koron – mówi cytowany w komunikacie Piotr Sarnowski, prezes Torpol Norge.
- W Norwegii przygotowujemy się do wejścia na rynek kolejowy. Na tamtym rynku to, co u nas uchodziłoby za mniejszy kontrakt, jest dużym kontraktem. W tym roku liczymy na przychody na poziomie 80 mln zł – mówił w połowie maja „Parkietowi" Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. Podkreślał, że z poziomu Norwegii firma obserwuje pozostałe kraje skandynawskie – szykuje się m.in. do złożenia oferty w Danii na około 200 mln euro.
- W Polsce interesuje nas zbudowanie portfela rzędu 4 mld zł w latach 2017–2019 w segmencie kolejowym i tramwajowym – mówił Grabowski.
Wartość kontraktu opiewa na 8,25 mln koron (3,9 mln zł) brutto i nie zawiera kosztu zakupu materiałów. Umowa zostanie zawarta do 20 czerwca br., a prace mają zakończyć się na początku grudnia.
- Przewidujemy w najbliższym czasie złożenie kolejnych ofert na projekty kolejowe, o łącznej wartości kilkudziesięciu milionów koron – mówi cytowany w komunikacie Piotr Sarnowski, prezes Torpol Norge.
- W Norwegii przygotowujemy się do wejścia na rynek kolejowy. Na tamtym rynku to, co u nas uchodziłoby za mniejszy kontrakt, jest dużym kontraktem. W tym roku liczymy na przychody na poziomie 80 mln zł – mówił w połowie maja „Parkietowi" Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. Podkreślał, że z poziomu Norwegii firma obserwuje pozostałe kraje skandynawskie – szykuje się m.in. do złożenia oferty w Danii na około 200 mln euro.
- W Polsce interesuje nas zbudowanie portfela rzędu 4 mld zł w latach 2017–2019 w segmencie kolejowym i tramwajowym – mówił Grabowski.
Kraje członkowskie UE zatwierdziły finansowanie 17 projektów transportowych w Polsce
Kraje członkowskie UE formalnie zatwierdziły w piątek listę 195 projektów z zakresu infrastruktury
transportowej, które zostaną dofinansowane kwotą 6,7 mld euro z unijnego funduszu "Łącząc
Europę"
-
Siedemnaście polskich projektów transportowych otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 1,9 mld euro.
-
Polskie projekty dotyczą głównie modernizacji infrastruktury kolejowej, a także portów. UE wesprze też budowę systemu zarządzania ruchem drogowym na sieci TEN-T.
-
Ponad 410 mln euro trafi na prace związane z modernizacją linii kolejowej E30, łączącej Zabrze,
Katowice i Kraków, zaś 320 mln euro -na prace na odcinku Kraków Główny Towarowy -Rudzice.
-
Ponad 302 mln euro przeznaczone zostaną na modernizację linii kolejowej E75 łączącej Czyżew i Białystok.
-
UE dofinansuje też m.in. prace modernizacyjne na odcinkach linii kolejowych między Łodzią Kaliską a Zduńska Wolą (73 mln euro), Siedlcami a Terespolem (109,5 mln euro) oraz elektryfikację linii Zgorzelec-Węgliniec (19 mln euro).
-Środki z programu "Łącząc Europę" przeznaczone zostaną również na poprawę dostępu kolejowego do portów w Gdyni (ponad 162 mln euro), Gdańsku (115,6 mln euro) oraz w Szczecinie i Świnoujściu (122 mln euro)
Kraje członkowskie UE formalnie zatwierdziły w piątek listę 195 projektów z zakresu infrastruktury
transportowej, które zostaną dofinansowane kwotą 6,7 mld euro z unijnego funduszu "Łącząc
Europę"
-
Siedemnaście polskich projektów transportowych otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 1,9 mld euro.
-
Polskie projekty dotyczą głównie modernizacji infrastruktury kolejowej, a także portów. UE wesprze też budowę systemu zarządzania ruchem drogowym na sieci TEN-T.
-
Ponad 410 mln euro trafi na prace związane z modernizacją linii kolejowej E30, łączącej Zabrze,
Katowice i Kraków, zaś 320 mln euro -na prace na odcinku Kraków Główny Towarowy -Rudzice.
-
Ponad 302 mln euro przeznaczone zostaną na modernizację linii kolejowej E75 łączącej Czyżew i Białystok.
-
UE dofinansuje też m.in. prace modernizacyjne na odcinkach linii kolejowych między Łodzią Kaliską a Zduńska Wolą (73 mln euro), Siedlcami a Terespolem (109,5 mln euro) oraz elektryfikację linii Zgorzelec-Węgliniec (19 mln euro).
-Środki z programu "Łącząc Europę" przeznaczone zostaną również na poprawę dostępu kolejowego do portów w Gdyni (ponad 162 mln euro), Gdańsku (115,6 mln euro) oraz w Szczecinie i Świnoujściu (122 mln euro)
-
- Podporucznik
- Posty: 10515
- Rejestracja: 24 sty 2007 13:00
- Lokalizacja: www.comparic.pl
- Kontakt:
Wszystko o rynku Forex, strategie, analizy spółek z GPW: www.comparic.pl
-
- Podporucznik
- Posty: 10515
- Rejestracja: 24 sty 2007 13:00
- Lokalizacja: www.comparic.pl
- Kontakt:
Wszystko o rynku Forex, strategie, analizy spółek z GPW: www.comparic.pl
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości