Rząd pod koniec ubiegłego roku przyjął Krajowy Program Kolejowy do 2023 r., który zakłada nakłady na inwestycje w infrastrukturę kolejową w wysokości 67,5 mld zł. Celem tego programu jest m.in. skrócenie czasu przejazdu między największymi polskimi miastami, zwiększenie dostępności komunikacyjnej na tzw. ścianie wschodniej czy też konkurowanie transportu kolejowego z transportem samochodowym bądź też samolotowym. Program ten, który opierać się będzie o rekordową skalę nakładów inwestycyjnych, stwarza dla polskich spółek z branży kolejnictwa wyjątkowe perspektywy w latach 2017 – 2020.
--------> link do analizy spółek z branży kolejowej: http://blog.squaber.com/2016/08/glowie- ... uje-kolej/
TORPOL [TOR]
-
- Starszy plutonowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2016 14:39
- Kontakt:
Świat inwestycji ze SQUABER - www.blog.squaber.com
REKLAMA
-
- Podporucznik
- Posty: 10515
- Rejestracja: 24 sty 2007 13:00
- Lokalizacja: www.comparic.pl
- Kontakt:
Wszystko o rynku Forex, strategie, analizy spółek z GPW: www.comparic.pl
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
W nawiązaniu do raportów bieżących nr 3/2015 z dnia 30 stycznia 2015 roku i 6/2015 z 13 marca 2015 roku oraz informacji zamieszczonych w raportach okresowych dotyczących sporu pomiędzy Torpol S.A. (Emitent) działającym jako lider Konsorcjum w skład, którego wchodzą Emitent (z udziałem 40%) oraz Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o., (łącznie Konsorcjum) a byłymi kontrahentami tj. Systra S.A. (Systra) oraz Systra - Sotecni S.p.A. (Sotecni) Zarząd Emitenta informuje, iż w dniu 17 listopada 2016 r. złożono do właściwego sądu pismo dotyczące rozszerzenia powództwa wzajemnego względem Systra oraz Sotecni o roszczenie odszkodowawcze na łączną kwotę 12,4 mln zł netto (wraz z ustawowymi odsetkami od dnia wytoczenia powództwa do dnia zapłaty) i tym samym aktualna wartość przedmiotu sporu względem ww. podmiotów wynosi 45,5 mln zł, z czego ok. 18,2 mln zł przypada na Emitenta.
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 39/2016 z dnia 31 października 2016 r. oraz raportów wcześniejszych dotyczących postępowania w sprawie pozwu złożonego przez konsorcjum firm ("Konsorcjum"), którego TORPOL S.A. ("Emitent") jest liderem, będącego wykonawcą umowy zawartej przez Konsorcjum z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK), Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. (łącznie Zamawiający) na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Nowa Łódź Fabryczna", Zarząd Emitenta informuje o zawarciu w dniu 17 listopada 2016 r. ugody pomiędzy Konsorcjum a Zamawiającymi na podstawie, której Zamawiający zapłacą na rzecz Konsorcjum łącznie kwotę brutto w wysokości 63,315 mln zł tytułem dodatkowej zapłaty należnej Konsorcjum w związku z przedłużeniem do końca sierpnia 2016 r. realizacji ww. projektu budowlanego. Zapłata ww. kwoty na rzecz Konsorcjum wyczerpuje roszczenia Konsorcjum w stosunku do Zamawiających objęte pozwem złożonym przez Konsorcjum, w związku z przedłużeniem terminu wykonania Umowy do 31 sierpnia 2016 r. (na podstawie Aneksu nr 4 i 5).
Emitent jednocześnie przypomina, że jego udział w Konsorcjum wynosi 40%. Środki o których mowa powyżej zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postepowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.
Emitent jednocześnie przypomina, że jego udział w Konsorcjum wynosi 40%. Środki o których mowa powyżej zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postepowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
W dniu dzisiejszym doszło do zawarcia ugody pomiędzy konsorcjum w składzie TORPOL S.A., Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o. a Zamawiającym w składzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. na podstawie, której Zamawiający zapłacą na rzecz Konsorcjum łącznie kwotę brutto w wysokości 63,315 mln zł tytułem dodatkowej zapłaty należnej Konsorcjum w związku z przedłużeniem do końca sierpnia 2016 r. realizacji budowy Dworca Nowa Łódź Fabryczna.
Zapłata ww. kwoty na rzecz Konsorcjum wyczerpuje roszczenia w stosunku do Zamawiających objęte pozwem złożonym przez Konsorcjum, w związku z przedłużeniem terminu wykonania umowy do 31 sierpnia 2016 r. Środki zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postępowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.
25 milionów Torpol
Zapłata ww. kwoty na rzecz Konsorcjum wyczerpuje roszczenia w stosunku do Zamawiających objęte pozwem złożonym przez Konsorcjum, w związku z przedłużeniem terminu wykonania umowy do 31 sierpnia 2016 r. Środki zostaną zapłacone w terminie 30 dni od dnia wydania postanowienia o umorzeniu postępowania przez sąd, w związku z zawarciem ugody.
25 milionów Torpol
keeping an eye
Zarząd TORPOL S.A. (Emitent, Spółka) informuje, iż w dniu 12 grudnia 2016 r. powziął informację o złożeniu oferty o najniższej cenie i najkorzystniejszych pozostałych kryteriach w organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin odcinek Barłogi Swarzędz w ramach projektu pn. Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz , realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).
Cena oferty złożonej przez Emitenta wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1.030,6 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowalnych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, czyli dnia zawarcia umowy.
Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowią całkowita cena brutto (waga 80%), termin realizacji prac budowalnych (waga 10%) oraz okres gwarancji (waga 10%).
Aktualnie Emitent oczekuje na czynność weryfikacji i wyboru przez Inwestora oferty w ww. postępowaniu o czym Spółka poinformuje w trybie odrębnego komunikatu bieżącego.
Cena oferty złożonej przez Emitenta wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1.030,6 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowalnych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, czyli dnia zawarcia umowy.
Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowią całkowita cena brutto (waga 80%), termin realizacji prac budowalnych (waga 10%) oraz okres gwarancji (waga 10%).
Aktualnie Emitent oczekuje na czynność weryfikacji i wyboru przez Inwestora oferty w ww. postępowaniu o czym Spółka poinformuje w trybie odrębnego komunikatu bieżącego.
Wybicie z trójkąta górą. W szerszym kontekście utrzymanie kursu powyżej kilkumiesięcznej linii trendu wzrostowego.
http://marketinvest.pl/gielda/komentarz ... and-torpol
http://marketinvest.pl/gielda/komentarz ... and-torpol
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 80730.html
Jeżeli poprzesuwają środki mogą być kolejne zlecenia. W porównaniu do ostatnich PXM, MSZ (gdzie wyciągnąłem kilkadziesiąt procent) tutaj przy niedużym free-float i rzeczywistych zyskach można ulokować nadwyżki. A w tym roku rozstrzygnięć sporo na kolei.
Jeżeli poprzesuwają środki mogą być kolejne zlecenia. W porównaniu do ostatnich PXM, MSZ (gdzie wyciągnąłem kilkadziesiąt procent) tutaj przy niedużym free-float i rzeczywistych zyskach można ulokować nadwyżki. A w tym roku rozstrzygnięć sporo na kolei.
keeping an eye
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
https://torpol.pl/aktualnosci,aktualnosci_lista,78.html
Rusza się Norwegia, a tam na remonty kolei planują dużo więcej niż w Polsce. 2018-2023 przy tak szybkim budowaniu portfela zamówień będą super
Rusza się Norwegia, a tam na remonty kolei planują dużo więcej niż w Polsce. 2018-2023 przy tak szybkim budowaniu portfela zamówień będą super
keeping an eye
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1683
- Rejestracja: 23 lis 2006 22:50
Post podsumowujący z Bankiera
1. Kontrakty lub po wyborze najlepszej oferty:
400 mln portfel z zeszłego roku
17,3+5,2 Zieleniec-Kiekrz
190 Legnica-Rudna
400 Leszno-Czempiń
24 Djupvik
838 E20
73,3 Ostrowy-Otłoczyn
Aktualne zamówienia to 1,948 mld PLN netto
2. Szanse:
213 Czeremcha-Hajnówka
70 Białystok-Lewki
120 Warszawa-Mińsk
Razem 2,3 mld PLN netto
Przy założeniu niskiej marży 5% (za zeszły rok marża była wyższa) daje to ok. 120 mln rozkładając średnio na 3 lata. A ofensywa kolejowa dopiero ruszyła (Polska i Norwegia), można budować teraz z myślą o lepszych marżach. Torpol w większości przetargów działa bez konsorcjantów co pozwala na lepszą organizację prac. Portfel ma najlepszy z torowych firm a kapitalizacja podobna do zue a dużo mniejsza niż trakcja.
Tak więc wyniki będą mówić same za siebie. A czy ty kupujesz przyszłość
1. Kontrakty lub po wyborze najlepszej oferty:
400 mln portfel z zeszłego roku
17,3+5,2 Zieleniec-Kiekrz
190 Legnica-Rudna
400 Leszno-Czempiń
24 Djupvik
838 E20
73,3 Ostrowy-Otłoczyn
Aktualne zamówienia to 1,948 mld PLN netto
2. Szanse:
213 Czeremcha-Hajnówka
70 Białystok-Lewki
120 Warszawa-Mińsk
Razem 2,3 mld PLN netto
Przy założeniu niskiej marży 5% (za zeszły rok marża była wyższa) daje to ok. 120 mln rozkładając średnio na 3 lata. A ofensywa kolejowa dopiero ruszyła (Polska i Norwegia), można budować teraz z myślą o lepszych marżach. Torpol w większości przetargów działa bez konsorcjantów co pozwala na lepszą organizację prac. Portfel ma najlepszy z torowych firm a kapitalizacja podobna do zue a dużo mniejsza niż trakcja.
Tak więc wyniki będą mówić same za siebie. A czy ty kupujesz przyszłość
keeping an eye
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości