STALEXPORT AUTOSTRADY [STX] księga XXIV

wszystko na temat spółek publicznych
teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 16 gru 2016 11:16

Witam.

Czy możemy liczyć na zaliczkę?

Spółka (o ile statut to przewiduje) może wypłacić zaliczkę na poczet przewidywanej dywidendy, jeżeli jej zatwierdzone sprawozdanie finansowe za poprzedni rok obrotowy wykazuje zysk i o ile spółka posiada środki wystarczające na wypłatę.
Zaliczka może stanowić najwyżej połowę zysku osiągniętego od końca poprzedniego roku obrotowego, wykazanego w sprawozdaniu finansowym, zbadanym przez biegłego rewidenta, powiększonego o kapitały rezerwowe utworzone z zysku, którymi w celu wypłaty zaliczek może dysponować zarząd, oraz pomniejszonego o niepokryte straty i akcje własne (art. 349 § 1 i 2 Ksh)

Czekam na raport nr.15.

Pozdrawiam i zapraszam.

REKLAMA


teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 17 gru 2016 11:55

Witam.

A oto i raport nr.15:

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 14/2016 z 14 grudnia 2016 roku, dotyczącego uchwały jedynego wspólnika Stalexport Autoroute S.à r.l. (tj. Stalexport Autostrady S.A.) w sprawie wypłaty zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy na koniec roku obrotowego 2016, Zarząd Stalexport Autostrady S.A. informuje, że w dniu 16 grudnia 2016 roku na rachunek bankowy Stalexport Autostrady S.A. wpłynęła kwota 86.500.000 złotych ze spółki Stalexport Autoroute S.à r.l. tytułem ww. zaliczki. Jednocześnie Zarząd Stalexport Autostrady S.A. pragnie poinformować, że pozyskane w ten sposób środki stanowić będą przychód finansowy Stalexport Autostrady S.A. w roku obrotowym 2016, który wpłynie na jej wynik finansowy (zysk lub stratę). O podziale potencjalnie wypracowanego w roku 2016 zysku zadecyduje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Stalexport Autostrady S.A. w roku 2017. Zysk ten po spełnieniu wymogów kodeksu spółek handlowych oraz statutu Spółki może być przeznaczony w całości lub w części między innymi na wypłatę dywidendy lub na realizację przez Stalexport Autostrady S.A. przyszłych projektów.

Ile może być ostatecznie tej dywidendy?

Pozdrawiam i zapraszam.
(a jak się ma ojciec założyciel tego wątku, niejaki tochtor wituś ?)

InvestJourney
Sierżant sztabowy
Posty: 105
Rejestracja: 29 sie 2016 19:20

Postautor: InvestJourney » 01 sty 2017 21:24

Kurs akcji Stalexport realizuje nasz scenariusz, który przedstawiliśmy w momencie zakupu. W trzech słowach: „systematycznie do przodu”

http://investjourney.pl/2017/01/01/tydz ... y-kapital/
www.investjourney.pl - czyli jak się wzbogacić mając w portfelu 1 350 zł. Weź udział w inwestycyjnej podróży i zarabiaj razem z nami!

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 14 sty 2017 13:55

Witam.
Otrzymaliśmy info o przelaniu kasy na konto STX-u.
Można domniemywać ,iż włosi są zdeterminowani w dążeniu do wypłaty dywidendy
Świadczy o tym zaliczka na poczet przyszłej dywidendy, wypłacona w 16r.
Przecież gdyby pieniądze zostały wypłacone normalnym trybem czyli dopiero w 17r., o dywidendzie dla nas w tym roku moglibyśmy zapomnieć.
A ponieważ kasa już jest na koncie STX-a, czekamy tylko na raport roczny (początek marca), następnie walne (koniec marca) i to co nieuniknione ,
czyli sowita dywidenda możliwa już w kwietniu 17r.?

Pozdrawiam i zapraszam.

InvestJourney
Sierżant sztabowy
Posty: 105
Rejestracja: 29 sie 2016 19:20

Postautor: InvestJourney » 15 sty 2017 18:07

"Najważniejszy poziom, który aktualnie powinien być rozgrywany, to wsparcie na wysokości 3,70 zł. W tym miejscu grupują się zniesienia Fibonacciego(...)"

http://investjourney.pl/2017/01/15/tydz ... czemu-nie/
www.investjourney.pl - czyli jak się wzbogacić mając w portfelu 1 350 zł. Weź udział w inwestycyjnej podróży i zarabiaj razem z nami!

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 16 sty 2017 19:16

"Najważniejszy poziom, który aktualnie powinien być rozgrywany, to wsparcie na wysokości 3,70 zł. W tym miejscu grupują się zniesienia Fibonacciego(...)"

http://investjourney.pl/2017/01/15/tydz ... czemu-nie/
Witam.
Ponieważ ja akcji STX-u mam już wystarczająco to i wam życzę udanych zakupów.
Aczkolwiek proponuję podnieść widełki cenowe , bo prognozowane 3.70 raczej mało prawdopodobne do zrealizowania.Wydaje się iż korektę na walorze mamy za sobą i w drodze po dywidendę powinniśmy zrobić kolejny szczyt.
A po nim następny.
Wszystko zależy od wielkości dywidendy,a ona zapowiada się ciekawie.

Pozdrawiam i zapraszam

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 19 sty 2017 20:59

Witam.
Ponieważ mój post koleiny raz został zacytowany na forum bankiera, więc pozwolę sobie w ramach rewanżu zapodać tekst guru z owego forum,
na marginesie tylko dodam , iż tam na forum, prawdziwy tłok,
wielonikowcy zapraszam tu.
A to ów tekst:
WG MNIE NIEZMIENNIE KIERUNEK JEDEN DWUCYFROWA PÓŁNOC
ARGUMENTÓW ZA TYLKO PRZYBYWA

http://www.biznesradar.pl/wycena/STALEXPORT-AUTOSTRADY

Ostatnie zmiany wyników zapowiadają kolejne bardzo korzystne zmiany we wskaźnikach. Obecnie cały czas są na extremalnie korzystnych poziomach.
"stx wg biznes radar"
Po przełączeniu na medianę 5,95 pln czyli + 57,86% średnią przekroczył 39,79 PLN czyli +955,36% !!!!!!!!!
stx jest zadołowany na maxa nawet wskaźnik c/z wynosi zaledwie 6,90 !!!!!!!!!!

Ostatnie hitowe informacje podał rzecznik prasowy STX dotyczyły determinacji w wypłaceniu dywidendy oraz potwierdził że w podwyżce za opłaty od marca GDDKiA niema nic do powiedzenia - jest tylko ciałęm opiniotwórczym. Najważniejsza jest umowa koncesyjna (taaak ta co chroni nawet przed gwiezdnymi wojnami......)))))))))))))

http://www.dziennikzachodni.pl/motofakt ... 1683998/2/

Ponadto kolejny hit to - do przetargu o nowy via tool zgłosił się powiązany z STX Telepass (dostawca technologi) której operatorem na odcinku STX jest spółka w 100 % zależna od STX. NIe treba powtarzać, że jest to jedyny w kraju działający elektroniczny systm, który Włosi mogą uzbroić dodatkowo na życzenie w każdą dodatkową funkcję.....))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... -myto.html

PRZEŁOMOWY DLA STX ROK 2017 JUŻ JEST....))))))))))))

1) ZACZYNAMY OD REWELACYJNEJ INF NA TEMAT PODWYŻKI ZA PRZEJAZDY OD 1 MARCA 2017
2) DODATKOWO NEGOCJACJE Z MINISTERSTWEM NA DODATKOWE DOPŁATY DLA NAJCIĘŻSZYCH POJAZDÓW ( A WIADOMO ŻE JEŚLI RUCH NA "SZLAKU KRUSZYW" NIE ZOSTANIE PRZEKIEROWANY NA AUTOSTRADĘ TO ZOSTANĄ ROZJECHANE DROGI LOKALNE NIEPRZYSTOSOWANE DO TEGO TYPU TRANSPORTU)
3) NEGOCJACJI NA NOWY VIATOOL ORAZ INNE DOT BUDOWY DRÓG W PPP
4) WŁOSI KOŃCZĄ REORGANIZACJĘ W GRUPIE NA 4 DYWIZJE.....(NASTĘPNIE BĘDZIE ODCINANIE KUPONÓW W POSTACI DYWIDENDY MIĘDZY INNYMI OD STALEXPORTU)
5) KOLEJNE REKORDOWE WYNIKI ZA 2016....ORAZ ZA KAŻDE KOLEJNE KWARTAŁY 2017, 2018, 2019.......
6) PEWNA NA 100% DYWIDENDA (JUŻ CZEKA 85 MLN + 86 mln w drodze + OK 150 ZA ZYSK 2016 + 313 MLN LEŻĄCYCH W KASIE + 213 KAPITAŁ ZAPASOWY) MOŻE Z TEGO BYĆ KILKA PLN
7) KONIEC WYMIANY ASFALTU

EFEKTEM WW. BĘDZIE DIAMETRALNA ZMIANA KURSU NOTOWAŃ MOŻE BYĆ WZROST NA POZIOMIE KROTNOŚCI OBECNEGO KURSU.. 200% MINIMUM.....

W 2018
POCZĄTEK "ERY DOJNEJ KROWY"
KONIEC WSZYSTKICH DUŻYCH INWESTYCJI (WĘZŁY) DEFINITYWNE USZCZELNIENIE AUTOSTRADY
REKORDOWE WYNIKI GRUBO PONAD 250 MLN NETTO
KOLEJNE DYWIDENDY NA POZIOMIE MIN 1 PLN
W 2019
MEGA ZYSKI
KOLEJNE DYWIDENDY NA POZIOMIE MIN 1 PLN
I TAK DALEJ DO KOŃCA KONCESJI...........

OGÓLNIE IDZIEMY W KIERUNKU DWU CYFROWYM ....

KTO MA STX BĘDZIE MIAŁ MEGA ZYSKI....
RESZTA SKOŃCZY JAK WIELONICKOWY...)))))))))))))))))))))))))))

.........................TAK BARDZO TANIO JUŻ NIGDY NIE BĘDZIE........

Pozdrawiam i zapraszam.

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 21 sty 2017 11:12

Witam.
I tak oto korektę na walorze mamy za sobą, jak na STX-t była wyjątkowo krótka.
Do inwestorów coraz bardziej dociera fakt zbliżającej się wypłaty dywidendy.
A ona zapowiada się bardzo ciekawie. Może być naprawdę duża.
Warto również zauważyć ,że w ubiegłym roku do akcjonariuszy STX-u po OFE NN i AEGON dołączył AVIVA .

Pozdrawiam i zapraszam.

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 28 sty 2017 11:58

Witam.
Za nami tydzień wzrostów ,które cieszą , ale wydają się być tylko przygrywką do prawdziwej eksplozji kursu.
W raporcie jednostkowym STX-u na dn. 30.09.16r.
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty to 214 524 do tego należy doliczyć 86 500
zaliczki, którą dostali w grudniu ub.r.
Czyli do podziału mamy ponad 300 mln.
Gdyby spółka zdecydowała się przeznaczyć całość na dywidende,
byłoby to ponad 1.20 zł. na akcję.
Co przy kursie 4zl. daje stopę dywidendy 30%.
A to już ruszy nawet STX-t.
Czas pokaże, a on ucieka .

Pozdrawiam i zapraszam.

InvestJourney
Sierżant sztabowy
Posty: 105
Rejestracja: 29 sie 2016 19:20

Postautor: InvestJourney » 29 sty 2017 21:07

[...]My jednak spodziewamy się dalszego wzrostu kursu, więc swojego pakietu się jeszcze nie pozbywamy.

http://investjourney.pl/2017/01/29/tydz ... lona-fala/
www.investjourney.pl - czyli jak się wzbogacić mając w portfelu 1 350 zł. Weź udział w inwestycyjnej podróży i zarabiaj razem z nami!

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 04 lut 2017 10:07

Witam.
O ile wcześniejsza korekta była szybka i krótka ,
to kolejnej w ogóle nie mamy siły zrobić.
Na nic zdają się desperackie próby animatora,
nie pomaga też malowanie na wykresie prospadkowych świec.
Wszyscy znamy powód tak mocnego zachowania kursu.
Jest nim oczywiście:
BRAK CZASU,
chroniczny brak czasu.
Przy aktualnej cenie szkoda go marnować na korektę.
Oczywiście, żal oczekujących na korektę,
do tych na 3,70 to już dotarło - zakupów nie budiet -
Ci na 3,96 jeszcze się łudzą.
Nie leży to w moim interesie ,ale życzę im powodzenia.
Korekty są jak najbardziej potrzebne i oczyszczające dla kursu,
a przy tak schematycznym jego zachowaniu , można,
a nawet trzeba z tego korzystać.
Powiedziałbym taka lotna premia.
Ale teraz zalecam ostrożność , meta zbyt blisko.

Pozdrawiam i zapraszam.

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 08 lut 2017 19:39

Witam

W oczekiwaniu na dywidendę, proponuję poczytać o spółce.

Ciężarówki pojadą drożej na A4

Śląscy posłowie chcą,by rząd renegocjował umowę z koncesjonariuszem trasy na odcinku Katowice–Kraków. Chodzi o zapowiadaną podwyżkę stawek za przejazd samochodów ciężarowych i dostawczych.

Stalexport Autostrada Małopolska, który zarządza 60-kilometrowym odcinkiem A4 między Katowicami a Krakowem, poinformował Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o podwyżce opłat od marca tego roku. Stawki za przejazd dla pojazdów kategorii 2, 3, 4 i 5 wzrosną z 26,50 zł do 30 zł na każdym placu poboru opłat, tj. w Mysłowicach i w Balicach. GDDKiA jest przeciwna.

30-letnia koncesja

– To podwyżka nieuzasadniona. Odbije się negatywnie na kosztach działalności dla przedsiębiorców, co w konsekwencji przełoży się na wzrost cen usług transportowych, a także na wzrost cen towarów dla konsumentów – wylicza Paweł Bańkowski, poseł PO ze Śląska. Apeluje do resortu infrastruktury i budownictwa, aby zablokował podwyżki za przejazd autostradą A4.

Szymon Huptyś, rzecznik ministra infrastruktury i budownictwa, przyznaje, że choć resort całkowicie podziela negatywną opinię generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad dotyczącą planowanej przez Stalexport Autostradę Małopolską (SAM) podwyżki, niewiele może w tej kwestii zrobić. Dlaczego? Bo tak skonstruowana jest umowa koncesyjna podpisana pod koniec lat 90.

– Na jej podstawie koncesjonariusz ma prawo do kształtowania wysokości opłat za przejazd w granicach określonych prawem oraz zapisami umowy koncesyjnej. Zgodnie z nią GDDKiA opiniuje proponowane zmiany, jednakże nawet negatywna opinia nie daje możliwości ich zablokowania bez konsekwencji dla strony publicznej – oznaczałoby to możliwość wystąpienia przez spółkę z roszczeniami o odszkodowanie – podkreśla Huptyś. Decyzja o takim modelu realizacji A4 była podjęta w latach 90. w celu umożliwienia budowy nowych autostrad, przy braku środków budżetowych oraz unijnych. Koncesja na A4 wygasa po 30 latach – w 2027 r. Inaczej jest w przypadku A1 (koncesjonariusz GTC), gdzie decyzje o opłatach podejmuje minister infrastruktury.

Stalexport Autostrada Małopolska sporo zarabia na zarządzaniu A4 i rok w rok poprawia wyniki. Jak więc uzasadnia podwyżki, tym razem dotyczące aut ciężarowych?
Mniej niż stawki maksymalne

Rafał Czechowski, rzecznik spółki, podkreśla, że „SAM kształtuje swoją politykę w zakresie stawek opłat za przejazd A4 Katowice–Kraków w oparciu o wieloletni plan inwestycyjny, koszty utrzymania autostrady i dynamikę zmian w ruchu pojazdów". – Wysokość opłat w pierwszej kolejności powinna zapewnić możliwość finansowania zadań na odpowiednim poziomie jakościowym. Istotne są także zobowiązania publicznoprawne wynikające z umowy koncesyjnej – tłumaczy nam Rafał Czechowski.

Pojazdy dostawcze mają zaledwie kilkunastoprocentowy udział w ruchu na tym odcinku A4. – Uwzględniając stosowane przez nas bonifikaty, nasze stawki dla tych pojazdów są niższe niż na innych odcinkach autostrad płatnych w Polsce – zapewnia rzecznik koncesjonariusza. W ciągu ostatnich ośmiu lat podwyżki opłat dla pojazdów dostawczych wprowadzono tylko dwukrotnie, a dla samochodów osobowych – średnio co dwa lata.

Zgodnie z umową koncesyjną spółka może podnosić stawki do wartości, które nie przekraczają stawki maksymalnej. – Stawki po podwyżce będą zdecydowanie niższe od stawek maksymalnych – zapewnia Czechowski. Zapowiada też, że spółka będzie jeszcze wnosić o możliwość udzielenia bonifikaty dla pojazdów kategorii 2 i 3 (autobusy). Obecnie korzystają one ze zniżki w wysokości 10 zł.
Nie tylko SAM

Aby nie stracić na podwyżce, kierowcy muszą skorzystać z elektronicznego systemu A4Go (to urządzenie pokładowe opłacane elektronicznie, pozwalające przejechać przez bramki praktycznie bez zatrzymywania się – podobny system viaToll działa na drugim odcinku A4 zarządzanym przez GDDKiA).

– A4Go pozwala zapewnić sobie podróż A4 Katowice–Kraków według aktualnie obowiązujących stawek, które należą do najniższych na autostradach płatnych w Polsce, nawet przez najbliższe dwa lata – twierdzi Czechowski.

Przed kilkoma tygodniami spółka oddała całkowicie przebudowany węzeł Mysłowice, obecnie przygotowuje się do odbiorów węzła Rudno, który dzięki temu będzie służył komunikacji małopolskich gmin z A4 we wszystkich kierunkach. Nie zamierza jednak budować trzeciego pasa.

Nie tylko SAM szykuje podwyżki kierowcom. Zapowiedziała je także Autostrada Wielkopolska na A2 dla kategorii I do 19 zł oraz dla kategorii V do wysokości 190 zł. – Także w tym przypadku strona publiczna nie zgadza się z polityką poboru opłat, ale nie ma prawnej możliwości zablokowania podwyżki, chyba że za odszkodowaniem – podkreśla rzecznik ministra infrastruktury.

W przypadku autostrady A1 wysokość stawek opłat ustala minister transportu. – Nie prowadzimy żadnych prac nad zmianą ich wysokości – zapewnia nas Szymon Huptyś.

Pozdrawiam i zapraszam.

InvestJourney
Sierżant sztabowy
Posty: 105
Rejestracja: 29 sie 2016 19:20

Postautor: InvestJourney » 12 lut 2017 19:32

www.investjourney.pl - czyli jak się wzbogacić mając w portfelu 1 350 zł. Weź udział w inwestycyjnej podróży i zarabiaj razem z nami!

teściowa
Młodszy chorąży
Posty: 479
Rejestracja: 14 gru 2006 21:25

Postautor: teściowa » 17 lut 2017 13:00

Witam.
Wstępne dane! przychody 292mln, zysk netto 165mln!

Pozdrawiam i zapraszam.

Lazaartek
Chorąży sztabowy
Posty: 5493
Rejestracja: 19 lip 2005 14:06

Postautor: Lazaartek » 17 lut 2017 13:52

Yoł Ziom!

Czy kupiłeś tak jak mówiłem?
Możesz jeszcze kupić Ziomuś.
Czy 4,3 PLN jest drogo?
Ziom!
Jest dalej tanio, bardzo tanio.


Myśl Ziomuś o emeryturze.
Pamiętasz czasy 7 czy 8 PLNów?

Tu będzie wyżej.

ciau
Hossa!
Obrazek


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości