A jakie wróżysz obroty?+6% w pierwszej godzinie notowań a zamknięcie +1,5%
DINO POLSKA [DNP]
REKLAMA
19 kwietnia na rynku GPW zadebiutuje spółka Dino Polska SA
GPW - Biznes
18 Kwi 2017, 22:00
W dniu 19 kwietnia 2017 r. odbędzie się pierwsze notowanie spółki Dino Polska SA. Będzie 486 spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 5 debiutem na tym rynku w 2017 roku.
HISTORIA I DZIAŁALNOŚĆ
Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. W ramach realizacji strategii ekspansji i powstawania nowych sklepów w 2002 roku powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie. W 2003 roku Tomasz Biernacki nabył większościowy udział w Agro-Rydzynie, spółce będącej właścicielem zakładu mięsnego, który zaopatrywał sklepy Dino w świeże mięso od początku ich istnienia. W 2007 roku zawiązana została spółka Dino Polska sp. z o.o., do której stopniowo były przenoszone sklepy. W 2010 roku PEF VI, fundusz zarządzany przez Enterprise Investors nabył poprzez spółkę holdingową z siedzibą w Luksemburgu (Polish Sigma Group S.a r.l.) 49% akcji w Spółce. W 2011 roku Spółka została przekształcona w spółkę akcyjną.
Grupa Dino jest właścicielem sieci supermarketów proximity (tj. średniopowierzchniowych sklepów w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej blisko miejsc zamieszkania lub o dużym natężeniu ruchu). Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w prospekcie, według niezależnych raportów spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów w Polsce, pod względem liczby nowych placówek. W 2015 roku Grupa Dino zdobyła pozycję drugiej w Polsce, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, sieci supermarketów proximity. Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Model biznesowy Grupy Dino zakłada otwieranie nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. zwiększyła liczbę sklepów o 304. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, Zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku.
PUBLICZNA OFERTA
W ofercie publicznej Polish Sigma Group S.a.r.l. kontrolowana przez Enterprise Investors zaoferowała 48.040.000 akcji, w tym:
- 45.456.047 akcji Inwestorom instytucjonalnym
- 2.402.000 akcji stanowiących 5% wszystkich akcji w Ofercie inwestorom indywidualnym
- 181.953 akcji w Transzy Menedżerskiej
Cena w ofercie wyniosła 34,5 zł za jedną akcję. W transzy inwestorów indywidualnych cena zawierała dyskonto i wyniosła 33,5 zł za jedną akcję. W ramach oferty zostały przydzielone wszystkie oferowane na podstawie prospektu akcje.
Łączna wartość oferty sprzedaży wyniosła 1.611.923.953 zł.
(GPW SA)
GPW - Biznes
18 Kwi 2017, 22:00
W dniu 19 kwietnia 2017 r. odbędzie się pierwsze notowanie spółki Dino Polska SA. Będzie 486 spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 5 debiutem na tym rynku w 2017 roku.
HISTORIA I DZIAŁALNOŚĆ
Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. W ramach realizacji strategii ekspansji i powstawania nowych sklepów w 2002 roku powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie. W 2003 roku Tomasz Biernacki nabył większościowy udział w Agro-Rydzynie, spółce będącej właścicielem zakładu mięsnego, który zaopatrywał sklepy Dino w świeże mięso od początku ich istnienia. W 2007 roku zawiązana została spółka Dino Polska sp. z o.o., do której stopniowo były przenoszone sklepy. W 2010 roku PEF VI, fundusz zarządzany przez Enterprise Investors nabył poprzez spółkę holdingową z siedzibą w Luksemburgu (Polish Sigma Group S.a r.l.) 49% akcji w Spółce. W 2011 roku Spółka została przekształcona w spółkę akcyjną.
Grupa Dino jest właścicielem sieci supermarketów proximity (tj. średniopowierzchniowych sklepów w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej blisko miejsc zamieszkania lub o dużym natężeniu ruchu). Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w prospekcie, według niezależnych raportów spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów w Polsce, pod względem liczby nowych placówek. W 2015 roku Grupa Dino zdobyła pozycję drugiej w Polsce, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, sieci supermarketów proximity. Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Model biznesowy Grupy Dino zakłada otwieranie nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. zwiększyła liczbę sklepów o 304. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, Zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku.
PUBLICZNA OFERTA
W ofercie publicznej Polish Sigma Group S.a.r.l. kontrolowana przez Enterprise Investors zaoferowała 48.040.000 akcji, w tym:
- 45.456.047 akcji Inwestorom instytucjonalnym
- 2.402.000 akcji stanowiących 5% wszystkich akcji w Ofercie inwestorom indywidualnym
- 181.953 akcji w Transzy Menedżerskiej
Cena w ofercie wyniosła 34,5 zł za jedną akcję. W transzy inwestorów indywidualnych cena zawierała dyskonto i wyniosła 33,5 zł za jedną akcję. W ramach oferty zostały przydzielone wszystkie oferowane na podstawie prospektu akcje.
Łączna wartość oferty sprzedaży wyniosła 1.611.923.953 zł.
(GPW SA)
Ostatnio dzieje się wiele na polskim rynku pierwotnym...
Rzeczywiście. Widać to szczególnie na tle słabego zeszłego roku. Od początku tego mamy już za sobą dwie duże oferty, tj. Griffin Premium RE i Dino Polska. Szczególnie Dino okazało się dużym sukcesem. To są magnesy, które przyciągają inwestorów, szukających płynności. Te dwie oferty poprawiają też wizerunek GPW. O ofercie Dino mówiło się, że będzie testem dla rynku, Okazało się, że udanym. Ponoć mocno dopisali inwestorzy zagraniczni.
Mieliśmy przyjemność być jednym z koordynatorów tej oferty, która faktycznie cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Przyznam szczerze, że byłem zaskoczony udziałem inwestorów zagranicznych. W rezultacie ostateczna cena została ustalona powyżej ceny maksymalnej. Podobna sytuacja miała miejsce raz w historii, tj. w przypadku debiutu GPW. Jest to rezultat popytu z zagranicy, krajowi inwestorzy nie mieli takich mocy, aby cenę za akcje Dino podnieść tak wysoko.
http://www.rp.pl/Gielda/304109923-PROST ... ieldy.html
Rzeczywiście. Widać to szczególnie na tle słabego zeszłego roku. Od początku tego mamy już za sobą dwie duże oferty, tj. Griffin Premium RE i Dino Polska. Szczególnie Dino okazało się dużym sukcesem. To są magnesy, które przyciągają inwestorów, szukających płynności. Te dwie oferty poprawiają też wizerunek GPW. O ofercie Dino mówiło się, że będzie testem dla rynku, Okazało się, że udanym. Ponoć mocno dopisali inwestorzy zagraniczni.
Mieliśmy przyjemność być jednym z koordynatorów tej oferty, która faktycznie cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Przyznam szczerze, że byłem zaskoczony udziałem inwestorów zagranicznych. W rezultacie ostateczna cena została ustalona powyżej ceny maksymalnej. Podobna sytuacja miała miejsce raz w historii, tj. w przypadku debiutu GPW. Jest to rezultat popytu z zagranicy, krajowi inwestorzy nie mieli takich mocy, aby cenę za akcje Dino podnieść tak wysoko.
http://www.rp.pl/Gielda/304109923-PROST ... ieldy.html
Nasze fundusze uwielbiają tracić kasę.konkret siopa no...
a tu Bomi z 30 na zyka i out
Alma z 80 na 0,75 i out
ciekawe jak dino ?
Była Alma, teraz Dino !
A po drodze JSW.
Skarb Państwa sprzedał po 140 zł i to była najwyższa cena tego waloru na GPW.
Dać kasę TFI, czy OFE, to tak jakby wysłać do "Torunia" !!!
Udany debiut Dino Polska. WIG20 wyraźnie w górę:
http://www.ticker.pl/2017/04/19/udany-d ... ie-w-gore/
http://www.ticker.pl/2017/04/19/udany-d ... ie-w-gore/
rajd św. Mikołaja kiedy jak nie teraz?
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości