Nie przejdzie bez echa i ...Blagam cie...wszak sniper nowy wychodzi i wszystkie portale gamingowe z wypiekami na twarzy tylko o tym pisza
efekt dlugo wyczekiwanej gry nie przejdzie bez echa !
11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIII w drodze na... 500+
REKLAMA
Pierwsza dywidenda w gamedevie się szykuje https://stooq.pl/n/?f=1173168
Kto bogatemu zabroni?Pierwsza dywidenda w gamedevie się szykuje https://stooq.pl/n/?f=1173168
Mają tyle kasy, że są w stanie sfinansować CP77, Gwinta i jeszcze jeden projekt.
Czyli w zasadzie jak 11bit w swojej skali gier
Do czasu E3 i prezentacji gameplay'a FP (June 13-15, 2017) zapewne niewiele się będzie działo - być może ktoś będzie próbował poderwać kurs 11bit pod to wydarzenie - zobaczymy.
Dużo ciekawiej będzie już za tydzień na CIG:
http://store.steampowered.com/app/368070/
kluczowe będą recenzje graczy oraz to jak długo Snajper3 będzie na pierwszej stronie bestsellerów steam - na konsolach analogicznie - będzie się działo
Dużo ciekawiej będzie już za tydzień na CIG:
http://store.steampowered.com/app/368070/
kluczowe będą recenzje graczy oraz to jak długo Snajper3 będzie na pierwszej stronie bestsellerów steam - na konsolach analogicznie - będzie się działo
Dużo ciekawiej będzie już za tydzień na CIG:
http://store.steampowered.com/app/368070/
kluczowe będą recenzje graczy oraz to jak długo Snajper3 będzie na pierwszej stronie bestsellerów steam - na konsolach analogicznie - będzie się działo
Jaka pierwsza strona, pierwsza strona steam to był sukces dla takiego 911 za kilkaset tys. PLN - a dla gry która kosztowała kilkadziesiąt mln PLN i która ma w tym roku przez 8 miesięcy sprzedać ponad półtora miliona kopii (z tego 30% czyli pół mln na PC) przy cenie startowej AAA absolutne minimum to jest pierwsza dziesiątka steam przez bity miesiąc.
Ponieważ S3 bez promocji ma 5-krotnie wyższą cenę niż miał 911 po debiucie więc wychodzi że wystarczy zaledwie ok. 10k kopii żeby przez tydzień utrzymywać się na pierwszej stronie steam (911 sprzedał w takim czasie ponad 40k kopii będąc cały czas na pierwszej stronie) i odpowiednio więcej żeby przedłużyć ten okres. A co to jest kilkanaście tys. kopii zaraz po premierze jeśli chce się sprzedać setki tys. kopii. Jak S3 przez pierwszy tydzień nie utrzyma się na podium lub co najmniej w Top5 to CIG ma pozmiatane.
Nieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy http://steamspy.com/app/34870Nie no klaxon, Snajper 3 swojej szansy będzie upatrywał głównie na konsole.
Wersja PC nie ma szans na jakąś zachwycającą sprzedaż jeszcze przed porządną wyprzedażą.
Jeśli sprzedaż na steam będzie słaba tak samo słaba będzie sprzedaż konsolowa. A absolutne minimum wg mnie żeby w tym roku udało się sprzedać koło pół miliona kopii na PC w sensownej cenie - czyli przynajmniej za 50% ceny bazowej - to cały pierwszy tydzień w Top5 i grubo więcej niż miesiąc w Top25 i to na dobrych miejscach).
Sniper Elite 4 wypadł z dziesiątki po 9 dniach a po 2 tygodniach [edit: po 3 tygodniach] z pierwszej strony http://tools.garry.tv/steamchart/?show=312660&range=180 i zobacz jak żałośnie skończył http://steamspy.com/app/312660 A tak wyglądają szacunki sprzedaży dla konsol http://www.vgchartz.com/game/120408/sniper-elite-4/ http://www.vgchartz.com/game/120409/sniper-elite-4/ Coś podobnego dla gry kosztującej 60-70 mln PLN i mocno zadłużonej spółki byłoby katastrofą. Muszą przy premierze wyraźnie przebić SE4.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017 14:45 przez klaxon, łącznie zmieniany 1 raz.
klaxon masz racje - dobitnie pokazujesz - co oznacza sukces dla Snajpera3.
Zważywszy, że pre-order Sniper Elite 4 był cały czas wyżej w rankingu niż działo CIG trudno oczekiwać większej sprzedaży - ale o tym dowiemy się już po premierze.
Przyszły tydzień będzie sądny dla CIG a za miesiąc to samo czeka FARM51.
Zważywszy, że pre-order Sniper Elite 4 był cały czas wyżej w rankingu niż działo CIG trudno oczekiwać większej sprzedaży - ale o tym dowiemy się już po premierze.
Przyszły tydzień będzie sądny dla CIG a za miesiąc to samo czeka FARM51.
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7546
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Karkosikowo
Troche przesada z tą liczbą kopii steam snipera2. Liczy sie to ile sprzedali w sensownej cenie. Też mam S2 na koncie- "nówka nieśmigana" Było w cda razem z anomaly. Ile mogli na tej sztuce zarobić? Z 50 groszy?Nieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy http://steamspy.com/app/34870Nie no klaxon, Snajper 3 swojej szansy będzie upatrywał głównie na konsole.
Wersja PC nie ma szans na jakąś zachwycającą sprzedaż jeszcze przed porządną wyprzedażą.
Jeśli sprzedaż na steam będzie słaba tak samo słaba będzie sprzedaż konsolowa. A absolutne minimum wg mnie żeby w tym roku udało się sprzedać koło pół miliona kopii na PC w sensownej cenie - czyli przynajmniej za 50% ceny bazowej - to cały pierwszy tydzień w Top5 i grubo więcej niż miesiąc w Top25 i to na dobrych miejscach).
Sniper Elite 4 wypadł z dziesiątki po 9 dniach a po 2 tygodniach z pierwszej strony http://tools.garry.tv/steamchart/?show=312660&range=180 i zobacz jak żałośnie skończył http://steamspy.com/app/312660 A tak wyglądają szacunki sprzedaży dla konsol http://www.vgchartz.com/game/120408/sniper-elite-4/ http://www.vgchartz.com/game/120409/sniper-elite-4/ Coś podobnego dla gry kosztującej 60-70 mln PLN i mocno zadłużonej spółki byłoby katastrofą. Muszą przy premierze wyraźnie przebić SE4.
Do pokrycia kosztów potrzebuja z 500k sztuk w pełnej cenie. Tymiński zakłada 25-30% sprzedaży elektornicznej. Można sobie założyć, że steam będzie stanowił 25% sprzedaży, czyli musieliby 125k w pełnej cenie opchnąć. Tylko żeby produkować kolejny tytuł AAA dostępny gdzieś w 2020r. potrzebują więcej kasy.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
To co mówi jeden czy drugi Prezes nie ma żadnego znaczenia
To co jest wspaniałe w branży gier to, że są rankingi i już po kilku dniach można ocenić poziomy sprzedaży - i nie ma szans by "ściemnić" Inwestorów.
Doskonale wiemy ile przychodów ze Snajpera3 potrzebuje CIG by spłacić zobowiązania i mieć jeszcze 50kk na funkcjonowanie Spółki przez kolejne dwa lata i produkcje kolejnej gry.
Warto pamiętać, że do tej pory jedynie CDR i 11bit zarabiają realne pieniądze
To co jest wspaniałe w branży gier to, że są rankingi i już po kilku dniach można ocenić poziomy sprzedaży - i nie ma szans by "ściemnić" Inwestorów.
Doskonale wiemy ile przychodów ze Snajpera3 potrzebuje CIG by spłacić zobowiązania i mieć jeszcze 50kk na funkcjonowanie Spółki przez kolejne dwa lata i produkcje kolejnej gry.
Warto pamiętać, że do tej pory jedynie CDR i 11bit zarabiają realne pieniądze
no wlasnie te rankingi cos ostatnio nie zadzialaly bo zes narzekal na 911 operator ze to nie sukces, potem beat crap okazal sie kompletno likendowo poraszko a potem zaczol sie jako tako rowno sprzedawac, wienc jusz z tymi rankingami to tez nie tak do przoduTo co mówi jeden czy drugi Prezes nie ma żadnego znaczenia
To co jest wspaniałe w branży gier to, że są rankingi i już po kilku dniach można ocenić poziomy sprzedaży - i nie ma szans by "ściemnić" Inwestorów.
Doskonale wiemy ile przychodów ze Snajpera3 potrzebuje CIG by spłacić zobowiązania i mieć jeszcze 50kk na funkcjonowanie Spółki przez kolejne dwa lata i produkcje kolejnej gry.
Warto pamiętać, że do tej pory jedynie CDR i 11bit zarabiają realne pieniądze
Sam potwierdzasz moją tezęNieprawda. 30% sprzedaży to PC i co więcej jest to głównie (w ponad 90%) sprzedaż elektroniczna czyli o wyższej marży niż pudełka (co zresztą często podkreśla ich prezes). Więc PC jest tak samo ważna jak i konsole, a sprzedaż elektroniczna jest ważniejsza niż pudełkowa. Zobacz ile kopii S2 jest na steamspy, grube kilkaset tysięcy sztukasów z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy
Ja nie napisałem, że sprzedaż na PC będzie nieważna, tylko, że konsole są ważniejsze. Skoro około 70 procent sprzedaży pójdzie na PS4 i XBOX, a z tego też jakieś kilkanaście procent cyfrowo, to wiadomo, że będzie to większy kawałek tortu niż ten PC-towy.
Zresztą sam sposób księgowania całego shipmentu przez CIG, spowoduje, że gros przychodów w pierwszym komunikacie/raporcie będzie pochodził z pudełek wysłanych do sklepów.
Steam i reszta to wyższe marże, ale ta część rynku dla S3 nabierze wiekszego zdarzenia dopiero w kolejnych miesiącach od premiery, gdy pudełka z pierwotnego nakładu będą już dawno zaksięgowane i strumień kasy znacznie się zmniejszy.
Ja po prostu nie wierzę by Snajper sprzedał się na Steamie, w pełnej cenie, w liczbie większej niż 200 tys. egzemplarzy do czasu pierwszej przeceny.
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości