Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 72, 73, 74  Następny
11 Bit Studios [11bit] cz. XXIII - w drodze na ....... 500 +
Powrót do góry Post
Wysłany: Nie, 18 Cze 2017, 0:15
maruderek napisał:
Hau, hau.


Przyznaje Ci rację Smile
Powrót do góry Post
Wysłany: Nie, 18 Cze 2017, 1:46
maruderek napisał:

Ogarnij się. W porównaniu z którą spółką kapitalizacja jest ok? Tu jest nadmuchany balon oczekiwań jak na CIG-u był przed SGW3. Zobaczymy czy pęknie z równie wielkim hukiem. Piszesz farmazony o jednej grze rocznie, ale to najwcześniej za kilka lat może się stać, ale nie musi. Ich kolejny projekt nie wyjdzie przed końcem 2019 r., a znając dbałość o jakość i słabą organizację pracy to na dzisiaj obstawiam 2020 r. Zatem jeżeli FP nie wypali to mamy dwa kolejne lata bez znaczących zysków, które mogłyby uzasadnić obecną kapitalizację. Jesteś optymistą? Bo masz akcje. Ot cała tajemnica, ale to nie CDR, więc ryzyko niepowodzenia jest ogromne. Zresztą jak na każdej spółce z gamedevu z wyjątkiem CDR.

Chłopie też gadasz jak potłuczony ...
a jaką kapitalizację miał CDP po kompletnie nieudanym W1 i średnio udanym W2 ..... czy to nie było ponad 1 MLD jak już było wiadome, że sprzedaje się dużo słabiej niż zakładano (spodziewano się 3-4mln szt) to wycena spółki wyraźnie spadła w okolice 650mln .... ale to i tak kosmos w porównaniu ze świetnymi jakościowo grami 11bit.
W1 był może dobry ale spółka była właściwie nie znana na świecie i gra ciągnęła na dno spółkę przez ogromne koszty.
W2 miał zarobić 2-3 razy więcej niż zarobił ... spodziewano się co najmniej 2 razy większej sprzedaży a na PS3 w ogóle nie wyszła.
Na samym hype pod W3 spółka urosła z 650 mln na 1600mln prawie rok przed premierą a to tylko dzięki temu, że ukryto ponad 200mln kosztów marketingu. Mówiło się o kosztach gry całkowitych około 100mln a całość kosztowała około 350 mln lub więcej.
Nie wygląda na to, że wycena jest zbyt wysoko a wręcz wiele wskazuje, że po premierze może być prawie to samo co po TWOM.... Very Happy
Wszystko zależy od niuansów .... a chyba nie muszę przypominać, że spółka potrafi zadbać o te szczegóły w swoich grach.
Tylko nie mów o BC bo to nie ich ale i tak jedna z lepszych jakie były do wzięcia przez wydawnictwo a od czegoś wydawnictwo też musiało zaczynać.
W przypadku gdy uda im się utrzymać to co zaprezentowali i zrobić marketing tak jak z TWOM sprzedaż faktycznie może być większa.
Spowoduje to wydanie całej serii gier .... bo FP daje ogromne możliwości eksploracji tematu.
Rusz tylko głową co to może dać.... Smile
Rozumiem skowyt niezadowolonych ..... oczekujących na te 140 120 a może jeszcze niżej....
Mieliście akcje było trzymać a nie teraz obgryzać paznokcie. Szkoda mi Was ale .... "dziady" z wozu koniom lżej ... Very Happy

Korekta może się zdarzyć w każdym momencie i na spółce ale będzie to skutek większej korekty na całym rynku a nie korekta tylko tutaj.
Tu na korektę nie ma za dużo miejsca.
Choć obroty są na tyle małe, że ktoś z pakietem 5 tyś może sporo namieszać. Tylko, że jest sporo oczekujących na K - jest tylko kwestia czy są stopy kroczące. Już niejeden się przewiózł na założonych stopach gdy wyczyszczono mu i został bez akcji na dołku a kurs błyskawicznie wrócił wysoko. Nawet tu było kilka takich akcji.
W przypadku spełnienia oczekiwań po premierze wycena może zaparkować w okolicach 1 MLD. Nie ma pewności czy w tym roku ale za rok wcale mnie to nie zaskoczy.
A ujadanie nic nie da .... jeśli ktoś Wam uwierzy to jakiś cienias z 50 akcjami.
W XI 2014 też była grupa niedowiarków która wysypywała akcje wraz z fundem .... nawet tutaj kilku się dało podpuścić WD .... ale taka jest Giełda.
Cierpliwi zarabiają a "mądrale" zostają na peronie ze swoimi oczekiwaniami........ Razz
Powrót do góry Post
Wysłany: Nie, 18 Cze 2017, 11:20
Budziwoj napisał:
CDP po kompletnie nieudanym W1 i średnio udanym W2 ..... kosmos w porównaniu ze świetnymi jakościowo grami 11bit.

Bzdura, już W1 dostał świetne oceny, natomiast nie miał odpowiedniej promocji.
Budziwoj napisał:
Na samym hype pod W3 spółka urosła z 650 mln na 1600mln prawie rok przed premierą a to tylko dzięki temu, że ukryto ponad 200mln kosztów marketingu. Mówiło się o kosztach gry całkowitych około 100mln a całość kosztowała około 350 mln lub więcej.

Po dwóch tytułach W3 był już w miarę znaną marką, do tego wychodził od razu na 3 platformy. Pokazywane materiały były entuzjastycznie przyjmowane. Pre-orders już w 2014 stały na świetnym poziomie.
Ukryto koszty marketingu ? Niby przed kim ? Na 2 lata przed premierą spółka już podawała, że wydawcy pokryją marketing i to obniży w pewnym stopniu przychody. A ty piszesz, że to "ukrywanie" spowodowało wzrosty kapitalizacji ?
Shocked
Budziwoj napisał:

Spowoduje to wydanie całej serii gier .... bo FP daje ogromne możliwości eksploracji tematu.


Póki co niech się skupią na ukończeniu wersji PC i jej sukcesie, bo każdy kto siedzi w spółce i patrzy na nią obiektywnie wie, że chłopaki bynajmniej nie lubią się spieszyć. Mydlenie oczu odnośnie konsol to wręcz ich popisowy numer.
Powrót do góry Post
Wysłany: Nie, 18 Cze 2017, 11:37
glowacki4 napisał:
Budziwoj napisał:
CDP po kompletnie nieudanym W1 i średnio udanym W2 ..... kosmos w porównaniu ze świetnymi jakościowo grami 11bit.

Bzdura, już W1 dostał świetne oceny, natomiast nie miał odpowiedniej promocji.

Masz rozeznanie ile W1 się sprzedało poza Polską a ile w USA.....
Dużo sprzedało się w Polsce (ale to mały rynek) trochę w Europie .... za oceanem wogóle nie zaistniała podobnie na świecie poza Europą.
To był gwóźdź do trumny spółki gdyby nie Optimus nie byłoby CDP.
Po prostu strasznie przeinwestowali w grę i nie potrafili tego sprzedać w odpowiedniej ilości.
Ze sprzedażą W2 też było słabo. Miałem w tym czasie CDP .... więc się tym interesowałem.
Planowali, że sprzeda się 3,5-4 mln na 2 platformy. Z konsolami sobie nie radzili i konsole miały wyjść później a PS3 wogóle nie została ogarnięta i dali sobie spokój.
Z planowany 3,5-4 mln w tamtym czasie mieli sprzedane niewiele ponad 1mln .... widząc to szybko sprzedałem akcje po tym jak doszedłem do wniosku, że PS3 raczej jest kłopot.
Oficjalne info przyszło nieco później ..... i solidny zjazd kursu.

Nie twierdzę, że gry były złe jakościowo tylko dział marketingu był nierozgarnięty. Tyle, że co akcjonariusza obchodzi kto zawalił sprzedaż .... (Jasiu, Karol czy Franek) .... wszystko na klatę musi wziąć Prezes bo to on kieruje całością.

W 11bit nie ma takiego problemu marka na świecie jest już dość dobrze znana i nie potrzebuje dużego marketingu.
Produkuje unikalne gry których nie trzeba za bardzo reklamować - bo i tak wszyscy o tym piszą. Dzięki temu dziesiątki mln mogą zaoszczędzić na marketingu. Z tego co się pisało to na marketing W3 poszło 250mln lub więcej. Z tego ponad 200mln wydali partnerzy którzy zarobili 3 razy więcej za wkład i ryzyko.
Pomyślcie ile zyskuje na tym 11bit nie musząc wydawać tyle na marketing..... niektórzy tego nie jarzą ale to małe perpetum mobile.
W ten sposób mogą się rozwijać robiąc coraz większe gry bez płacenia "haraczu" za pożyczanie kapitału czy udział "partnerów" w finansowaniu .... a za marketing prawie nie trzeba płacić.
To niemal genialne.
Szkoda, że tego nie kumacie.
Macie pomysł na lepszy model biznesowy .... Razz Very Happy
Powrót do góry Post
Wysłany: Nie, 18 Cze 2017, 11:52
Budziwoj napisał:
Z tego co się pisało to na marketing W3 poszło 250mln lub więcej. Z tego ponad 200mln wydali partnerzy którzy zarobili 3 razy więcej za wkład i ryzyko.


Wydawcy dali kasę na marketing i odebrali sobie to w przychodzie na kopii,
Chodzi jednak tylko o pewien procent, a nie jakieś 3 razy więcej. I to dotyczyło określonej ilości sztuk.
Na podstawie raportów z 2015 można sobie było obliczyć jaką miał CDR marżę na jednej grze.
Oczywiście można tak jak CIG samemu wydać produkcję w Stanach i mieć ponad 100 zł na kopii ... Nie każdy jednak może sobie pozwolić na taki komfort.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 9:25
Budziwoj napisał:

Chłopie też gadasz jak potłuczony ...
a jaką kapitalizację miał CDP po kompletnie nieudanym W1 i średnio udanym W2 ..... czy to nie było ponad 1 MLD jak już było wiadome, że sprzedaje się dużo słabiej niż zakładano (spodziewano się 3-4mln szt) to wycena spółki wyraźnie spadła w okolice 650mln .... ale to i tak kosmos w porównaniu ze świetnymi jakościowo grami 11bit.



To moze troche faktów.....a nie wyobrazen....

Tak CDR podjechal na 950 mln PLN..pzred w2...ale spodziewalo sie nawet ok 150 MLN PLN ZYSKU...z w2..dlatego tak podjechal...

Tak...nie spelnil oczekiwan...i dlatego zjechal..ale nie na 650 MLN..PLN..kapitalziacji ale duzo..duzo nizej...na ok 400 MLN..PLN..kapitalizacji.....TYLE ze zobacz jak wygladaly wyniki finansowe..CDR....przy tych 400 mln PLN..kapitalziacja z lat 2011 -2012...w 2013 jechali pod W3 ktory mial debioutowac...w 2014...

otoz...w latach gdy CDR kosztowala ok 400 MLN PLN..mial 300 mln Przychodow...i ok..55 mln MLN..zysku operacujnego....JAki bedzie bilans 11 bit...przy obecnej kapitalziacji??...

zaznacze ze...CDR..dal rade z tych "slabych wynbikow"...zrobic ...w 4 lata gre....ktorej budzet wynosil 300 mln PLN.....a koszt produkcyjny powyzej 100 mln PLN....

JAk to sie ma do 11 bit...w ktory...wozi sie juz 4 loata z GRA....ktorej budzet wynosi 1.5 MLn $.....

wyniki CDR....z lat wczenisjszych....pzred i po W2....kjtory podobno byl taka kleska....Laughing Laughing Cool Laughing





Wyniki..11 bit....ktory podobno takie same za.je.biste..gry robi..jakosciowo..i spzredazowo....CO probujesz wszytkim wmowic......Pomijajac..TWOM..to ta jakosc tak sie na wyniki..pzrekladala....podobnie jak jakosc BC...sioe pzreklada..obecnie... Laughing Cool Laughing








Wnioski??...

to ze masz jakie IMAGINACJE..na temat tego iz 11 bit..jest duzo bardziej za.je.bisty niz CDR...w czasach..np.W2..jest tylko TWOJA imaginacja...fakty...mowia o czym zupelnie innym.....szcegolnie fakty PRODUKCYJNE.....ktore....pokazuja jedna znaczaca WAZNA RZECZ...OPERACYJNĄ...po W2...CDR..zrdolala w 4 lata zrobic W3...poteznegko blockbustrera swiatowego.....a ..11 bit...przez 4 lata pier.do.li..sie ..z Frost Punkiem..gra ..ktorej budzet wynosi..1.5 MLn $....i oprocz...FAKTOW FINANASOWYCH..ktore pzredstawilem....a ktore mowia ze TOTALNIE...nie wiesz o CZYM MOWISZ....jest tez ten ISTOTNY FAKT..OPERACYJNY..dotyczacy mozliwosci produkcyjnych obu spolek...( w przypadku CDR..o okresie debiutu W2..i po nim.....ktorego tak...w sumie degrengolujesz)....
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 10:18
Sytuacja na wątku jest bliźniaczo podobna do tej jaka miała miejsce na wątku CIG przed premierą Snajpera3. Tam też byli Koledzy którzy byli przekonani, że gra będzie sukcesem a kurs pójdzie na 40 (4) zł.

W mojej subiektywnej ocenie FP ma zdecydowanie większe szanse na rynkowy sukces niż Snajper3 - ale to wcale nie oznacza pewności. Kapitalizacja 11bit to 400 kk i potrzeba przychodów ze sprzedaży FP na poziomie 40-50kk (w ciągu 12 miesięcy) by tę kapitalizację utrzymać - a to już jest bardzo trudne do osiągnięcia.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 10:36
Na BLO trwa akcja "ewakuacja" - wiara we "flagowce" przeminęła?

W piątek wielkie sprawdzam dla FARM.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 10:37
Zastanawiam sie kiedy to sie zalamie.
Trzy tygodnie czy moze wczesniej ?
_________________
Korekta - duża korekta.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 10:38
kochanek napisał:
Zastanawiam sie kiedy to sie zalamie.
Trzy tygodnie czy moze wczesniej ?
godzina W coraz blizej Smile jeszcze paru zaklinaczy wezy jest moda na gierki mija he
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 10:56
real napisał:
Sytuacja na wątku jest bliźniaczo podobna do tej jaka miała miejsce na wątku CIG przed premierą Snajpera3. Tam też byli Koledzy którzy byli przekonani, że gra będzie sukcesem a kurs pójdzie na 40 (4) zł.

W mojej subiektywnej ocenie FP ma zdecydowanie większe szanse na rynkowy sukces niż Snajper3 - ale to wcale nie oznacza pewności. Kapitalizacja 11bit to 400 kk i potrzeba przychodów ze sprzedaży FP na poziomie 40-50kk (w ciągu 12 miesięcy) by tę kapitalizację utrzymać - a to już jest bardzo trudne do osiągnięcia.


Myślę, że trochę strzelasz ślepakami w temacie przyszłości kursu, porównań do CIG i wymagań w stosunku do przychodów.

Przypomnę, że Vestor w rekomendacji 255 zeta, zakładał zyski netto w wysokości ok. 30 mln złotych. Ty zaś w zasadzie podobnych osiągnięć wymagasz dla zachowania aktualnej kapitalizacji.

Kurs S3 padł na pysk nie dlatego, że z hurra optymistycznych zysków były nici. Kurs tam padł, bo w zasadzie nie można liczyć w tej spółce na żadne zyski w tym roku.

Przyjmijmy, że założenia rekomendacji się sprawdzą, to firma będzie miała pod koniec 2018 roku blisko 100 baniek na koncie. Jakże wtedy będą mogli się rozkręcić z działalnością, a to jeszcze będzie przed premierą P8.

Poza tym nie wiemy jak się będzie rozwijać franczyza FP. Może gry będą częściej wychodzić, a może duże dodatki do gry i stały jej rozwój. Zobacz Cities: Skylines ile ma dodatków w jakich cenach.
A przecież jeszcze będą inwestować w wydawnictwo.

Jeśli FP wypadnie równie dobrze co TWOM, to w ciągu 3-5 lat będziemy tutaj śmiać się z 200 zeta.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 11:00
Każdy ma dostęp do tych samych informacji i nikt nie wie jaka będzie sprzedaż FP - to decyzje dużych Inwestorów zadecydują o kierunku w którym podąży kurs - czy będą się redukować, czy "grzać" przed premierą trudno powiedzieć.

W każdym razie widać, że po Snajperze3 postrzeganie gamedev nie jest już takie same jak pół roku temu.
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 11:06
real napisał:
Każdy ma dostęp do tych samych informacji i nikt nie wie jaka będzie sprzedaż FP - to decyzje dużych Inwestorów zadecydują o kierunku w którym podąży kurs - czy będą się redukować, czy "grzać" przed premierą trudno powiedzieć.

W każdym razie widać, że po Snajperze3 postrzeganie gamedev nie jest już takie same jak pół roku temu.


Myślę, że po targach w Niemczech zacznie się na kursie mocniejszy ruch.
W jedną bądź drugą stronę.
Szkoda tylko, że klimat już nie taki sam jak kilka miechów temu.

Dziękujmy CIG o_0
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 11:11
Rif1977 napisał:
real napisał:
Sytuacja na wątku jest bliźniaczo podobna do tej jaka miała miejsce na wątku CIG przed premierą Snajpera3. Tam też byli Koledzy którzy byli przekonani, że gra będzie sukcesem a kurs pójdzie na 40 (4) zł.

W mojej subiektywnej ocenie FP ma zdecydowanie większe szanse na rynkowy sukces niż Snajper3 - ale to wcale nie oznacza pewności. Kapitalizacja 11bit to 400 kk i potrzeba przychodów ze sprzedaży FP na poziomie 40-50kk (w ciągu 12 miesięcy) by tę kapitalizację utrzymać - a to już jest bardzo trudne do osiągnięcia.


Myślę, że trochę strzelasz ślepakami w temacie przyszłości kursu, porównań do CIG i wymagań w stosunku do przychodów.

Przypomnę, że Vestor w rekomendacji 255 zeta, zakładał zyski netto w wysokości ok. 30 mln złotych. Ty zaś w zasadzie podobnych osiągnięć wymagasz dla zachowania aktualnej kapitalizacji.

Kurs S3 padł na pysk nie dlatego, że z hurra optymistycznych zysków były nici. Kurs tam padł, bo w zasadzie nie można liczyć w tej spółce na żadne zyski w tym roku.

Przyjmijmy, że założenia rekomendacji się sprawdzą, to firma będzie miała pod koniec 2018 roku blisko 100 baniek na koncie. Jakże wtedy będą mogli się rozkręcić z działalnością, a to jeszcze będzie przed premierą P8.

Poza tym nie wiemy jak się będzie rozwijać franczyza FP. Może gry będą częściej wychodzić, a może duże dodatki do gry i stały jej rozwój. Zobacz Cities: Skylines ile ma dodatków w jakich cenach.
A przecież jeszcze będą inwestować w wydawnictwo.

Jeśli FP wypadnie równie dobrze co TWOM, to w ciągu 3-5 lat będziemy tutaj śmiać się z 200 zeta.


jesli juz mowimy o Vestorze...to on prognozuje C/z ponizej 20....w laatch 2017 2018....itp...

Jak bedzie czas..pokaze...ale moim zdaniem 2017..to juz jeest pozamiatane..bo patrzac na jakim etapie produkcyjnym... pokazuja FP....( na e3...opowiastki i grafiki)....to debiut juz praktycznie jest przesadzony..ze bedzie...w 2018..roku...

a probke wynikow..za 2017..juz pokazal 1 qw...

jelsi z FP..bedzie jakis niewypal....a kolejna gra...flagowa bedzie np w 2020..a nie 2019..to o 200..PLN.....bedzie mozna sobie wtedy pomarzyc...pzrez raczej dluzszy czas....

I to jest druga strona medalu....ktora moze sie ziscic....

4 lata...pracowac..nad gra..za 6 mln PLN....to jest najwiekszy mankament..11 bit...Olali totalnie temat..po sukcesie TWoM..spoczlei na laurach...co widac..tez w innych dzidzinach." rozwoju"..jak LP..czy GR/...czy GAMEINN...to nie jest/ nie byl Przypadek...ze wszytko poszlo jak krew z nosa..to..BYL..SYNDORM...OLEWANIA....wszystkiego cieplym moczem....dlatego...stracilem zaufanie..do wierchuszki..i oddalem akcje...
Powrót do góry Post
Wysłany: Pon, 19 Cze 2017, 11:25
ty to jednak dziwny jesteś.
I kwartał ma minusie po tylu latach, to sukces w tej branży.

Być może przełożą premierę, ale jeśli data byłaby zagrożona, to na targach
by w tym temacie milczeli - inaczej narażają się na gniew branży,
o graczach nie wspominając.
Wyświetl posty z ostatnich:  
Strona 56 z 74 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 72, 73, 74  Następny

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach