PAMAPOL [PMP] księga I
Euromonitor: Rynek karmy dla zwierząt sięgnie 1,6 mld zł
prześlijPrześlij»
drukujDrukuj»
komentujKomentuj»
Rzeczpospolita
03-04-2010, 10:13
W 2010 r. wartość rynku karmy dla zwierząt powinna wzrosnąć do 1,6 mld zł - szacuje Euromonitor. Nic więc dziwnego, że w perspektywicznej branży trwa ostra walka o udziały - twierdzi Rzeczpospolita.
fot, www.4-legged.com
- Polski rynek produktów i usług dla zwierząt nie jest wciąż tak rozwinięty jak rynki Europy Zachodniej. W Polsce jest w sumie ponad 11 mln psów i kotów, jednak relatywnie niewielka ich część to zwierzęta domowe - mówi Rzeczpospolitej Jarosław Kutelski, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.
Jak komentuje na łamach Rzeczpospolitej Piotr Pawiński, wiceprezes Provimi Pet Food Polska, mimo że rynek pet food należy do segmentów najbardziej odpornych na czynniki ekonomiczne, to jednak wyraźnie widać wzrost zainteresowania klientów produktami tańszymi, sprzedawanymi na przykład jako marki własne sieci spożywczych. Jego zdaniem związane jest to nie tylko ze znaczną różnicą w cenie tych produktów w porównaniu z karmą z tzw. górnej półki, ale także z istotnym wzrostem ich jakości.
Jak wynika z danych MEMRB, niekwestionowanym liderem, z ok. 50-proc. rynku, jest koncern Mars. Około 18 proc. to sprzedaż produktów pod markami sieci handlowych. Z kolei 11 proc. ma Nestle Purina. Pozostałe 21 proc. kontrolują łącznie mniejsi gracze, m.in. Mispol. Wejście w segment karmy dla zwierząt planuje giełdowy konkurent Mispolu - Pamapol.
to chyba nowość...
prześlijPrześlij»
drukujDrukuj»
komentujKomentuj»
Rzeczpospolita
03-04-2010, 10:13
W 2010 r. wartość rynku karmy dla zwierząt powinna wzrosnąć do 1,6 mld zł - szacuje Euromonitor. Nic więc dziwnego, że w perspektywicznej branży trwa ostra walka o udziały - twierdzi Rzeczpospolita.
fot, www.4-legged.com
- Polski rynek produktów i usług dla zwierząt nie jest wciąż tak rozwinięty jak rynki Europy Zachodniej. W Polsce jest w sumie ponad 11 mln psów i kotów, jednak relatywnie niewielka ich część to zwierzęta domowe - mówi Rzeczpospolitej Jarosław Kutelski, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.
Jak komentuje na łamach Rzeczpospolitej Piotr Pawiński, wiceprezes Provimi Pet Food Polska, mimo że rynek pet food należy do segmentów najbardziej odpornych na czynniki ekonomiczne, to jednak wyraźnie widać wzrost zainteresowania klientów produktami tańszymi, sprzedawanymi na przykład jako marki własne sieci spożywczych. Jego zdaniem związane jest to nie tylko ze znaczną różnicą w cenie tych produktów w porównaniu z karmą z tzw. górnej półki, ale także z istotnym wzrostem ich jakości.
Jak wynika z danych MEMRB, niekwestionowanym liderem, z ok. 50-proc. rynku, jest koncern Mars. Około 18 proc. to sprzedaż produktów pod markami sieci handlowych. Z kolei 11 proc. ma Nestle Purina. Pozostałe 21 proc. kontrolują łącznie mniejsi gracze, m.in. Mispol. Wejście w segment karmy dla zwierząt planuje giełdowy konkurent Mispolu - Pamapol.
to chyba nowość...
REKLAMA
W planach dżem SORELLI i karma PAMARELLI.
Zrobi się emisję w widłach 12-14. Coś tam, coś tam się kupi, a za resztę trzeba spłacać zobowiązania - to już jest 13,7 na akcję. Makarony z zadłużeniem ok. 6 na jedną akcję i z prognozą znacznej poprawy wyników, które i tak mają lepsze za ubiegły rok od Pawła i Mariusza , jeszcze ósemki nie zaliczyły. Jak dla mnie to za dużo ostatnio Szataniakowie naganiają. Ale jak mówią: jest ryzyko, jest zabawa.
Zrobi się emisję w widłach 12-14. Coś tam, coś tam się kupi, a za resztę trzeba spłacać zobowiązania - to już jest 13,7 na akcję. Makarony z zadłużeniem ok. 6 na jedną akcję i z prognozą znacznej poprawy wyników, które i tak mają lepsze za ubiegły rok od Pawła i Mariusza , jeszcze ósemki nie zaliczyły. Jak dla mnie to za dużo ostatnio Szataniakowie naganiają. Ale jak mówią: jest ryzyko, jest zabawa.
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7957
- Rejestracja: 08 lis 2007 23:56
- Lokalizacja: WIDZEW
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7957
- Rejestracja: 08 lis 2007 23:56
- Lokalizacja: WIDZEW
Prezes Pamapolu: Przejęcie znaku i linii produkcyjnej Sorelli nie wpłynęłoby znacząco na nasze wyniki finansowe
prześlijPrześlij»
drukujDrukuj»
komentujKomentuj»
Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
07-04-2010, 14:35
- Jeżeli uda się nam przejąć część ruchomego majątku Sorelli wejdziemy w produkcję przetworów owocowych, co idealnie wpisuje się w strategię naszej zależnej spółki Kwidzyn, która dotąd zajmowała się wyłącznie przetwórstwem warzywnym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu.
Władze koncernu Agros Nova, do którego należy Sorella, udzieliły spółce Pamapol, prawa wyłączności negocjacyjnej na nabycie pakietu aktywów producenta dżemów firmy Sorella. Pamapol może prowadzić rozmowy do 30 kwietnia. - W tym czasie kolejny raz bardzo dokładnie zbadamy majątek, któy chcemy nabyć i przyjrzymy się spółce - mówi Krzysztof Półgrabia.
Pamapol nie jest zainteresowany kupnem całej spółki Sorella, nie interesują go nieruchomości, ale wyłącznie prawo do znaku towarowego oraz majątek produkcyjny, na który składają się dwie linie do produkcji dżemów.
- Dzięki temu chcemy wejść w produkcję przetworów owocowych, bo dżemy idealnie wpisują się w strategię naszej zależnej spółki Kwidzyn - mówi Krzysztof Półgrabia.
Prezes Pamapolu przyznaje, że przejęcie ruchomości po Sorelli, nie wpłynie na wyniki całej grupy. - Sorella przynosiła do 20 mln zł przychodów ze sprzedaży rocznie. Przy wynikach całej grupy Pamapol to niewiele. Jednak nam nie zależy na tej marce ze względu na profil jej działania - mówi Krzysztof Półgrabia.
W 2009 r. grupa Pamapol wypracowała 640 tys. zł zysku netto i zwiększyła przychody ze sprzedaży o 26 proc. do 478 mln zł. W tym roku spółka liczy na 20 proc. wzrosty przychodów.
- Na razie nie prowadzimy innych negocjacji dotyczących przejęć, chcemy się skupić na jednym i dopiero jak zamkniemy temat Sorelli pomyślimy o kolejnych akwizycjach - zapewnia Krzysztof Półgrabia.
prześlijPrześlij»
drukujDrukuj»
komentujKomentuj»
Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
07-04-2010, 14:35
- Jeżeli uda się nam przejąć część ruchomego majątku Sorelli wejdziemy w produkcję przetworów owocowych, co idealnie wpisuje się w strategię naszej zależnej spółki Kwidzyn, która dotąd zajmowała się wyłącznie przetwórstwem warzywnym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu.
Władze koncernu Agros Nova, do którego należy Sorella, udzieliły spółce Pamapol, prawa wyłączności negocjacyjnej na nabycie pakietu aktywów producenta dżemów firmy Sorella. Pamapol może prowadzić rozmowy do 30 kwietnia. - W tym czasie kolejny raz bardzo dokładnie zbadamy majątek, któy chcemy nabyć i przyjrzymy się spółce - mówi Krzysztof Półgrabia.
Pamapol nie jest zainteresowany kupnem całej spółki Sorella, nie interesują go nieruchomości, ale wyłącznie prawo do znaku towarowego oraz majątek produkcyjny, na który składają się dwie linie do produkcji dżemów.
- Dzięki temu chcemy wejść w produkcję przetworów owocowych, bo dżemy idealnie wpisują się w strategię naszej zależnej spółki Kwidzyn - mówi Krzysztof Półgrabia.
Prezes Pamapolu przyznaje, że przejęcie ruchomości po Sorelli, nie wpłynie na wyniki całej grupy. - Sorella przynosiła do 20 mln zł przychodów ze sprzedaży rocznie. Przy wynikach całej grupy Pamapol to niewiele. Jednak nam nie zależy na tej marce ze względu na profil jej działania - mówi Krzysztof Półgrabia.
W 2009 r. grupa Pamapol wypracowała 640 tys. zł zysku netto i zwiększyła przychody ze sprzedaży o 26 proc. do 478 mln zł. W tym roku spółka liczy na 20 proc. wzrosty przychodów.
- Na razie nie prowadzimy innych negocjacji dotyczących przejęć, chcemy się skupić na jednym i dopiero jak zamkniemy temat Sorelli pomyślimy o kolejnych akwizycjach - zapewnia Krzysztof Półgrabia.
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7957
- Rejestracja: 08 lis 2007 23:56
- Lokalizacja: WIDZEW
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości