REDAN [RDN] księga IV

wszystko na temat spółek publicznych
drex1
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 8616
Rejestracja: 10 cze 2005 15:47
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: drex1 » 11 maja 2015 08:55

[2015-05-11 07:42:33] Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 13/2015

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:
Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w kwietniu 2015 r. wyniosła 48 mln zł i była o 8% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego.
W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła 161 mln zł i była wyższa o 10% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia wyniosła 109 tys. m2, co oznacza wzrost o 7% w odniesieniu do kwietnia 2014.
Segment dyskontowy
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w kwietniu 2015 r. wyniósł 26 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do kwietnia roku poprzedzającego.
W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 87 mln zł i była 14% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.
Sieć Textilmarket na koniec kwietnia składała się z 320 sklepów własnych o łącznej powierzchni 68,5 tys. m2 i była na poziomie 9% wyższym niż na koniec kwietnia 2014.
Segment modowy
Wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim w kwietniu 2015 r. wyniosła 19 mln zł i była wyższa o 21% od osiągniętej w kwietniu 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 38% rok do roku. Sprzedaż na rynku polskim to sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce, sprzedaż zagraniczna to sprzedaż na rynku ukraińskim oraz rosyjskim we wszystkich kanałach dystrybucji oraz sprzedaż exportowa z Polski. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w kwietniu 2015 r. wyniosła 22 mln zł i była wyższa o 7% od osiągniętej w kwietniu 2014 r.
W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim wyniosła 65 mln zł i była wyższa o 23% od osiągniętej w roku 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 9 mln zł i zmniejszyły się o 46% rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w 2015 r. wyniosła 74 mln zł i była wyższa o 6% od osiągniętej w tożsamym okresie roku 2014 r.
Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec kwietnia 2015r. miały łączną powierzchnię 33,6 tys. m2, tj. o 14% więcej niż w kwietniu 2014 r., zaś na
2
rynkach zagranicznych - 7,2 tys. m2, zatem o 24% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 40,8 tys. m2, tj. była o 5% wyższa niż w kwietniu 2014 r.


Więcej na: http://biznes.pap.pl
kom espi zdz

REKLAMA


bzyczek
Chorąży sztabowy
Posty: 6120
Rejestracja: 23 maja 2005 21:53

Postautor: bzyczek » 11 maja 2015 09:29

Wyniki dobre,
sprzedaż w stosunku do rekordowego kwietnia ubiegłego roku utrzymana.
Spokojnie, do przodu. :)

bzyczek
Chorąży sztabowy
Posty: 6120
Rejestracja: 23 maja 2005 21:53

Postautor: bzyczek » 11 maja 2015 11:04

Redan - Przychody za kwiecień
DM BPS - Biznes
11 Maj 2015, 11:00


Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów wyniosła 48 mln PLN (+8% r/r). W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła 161 mln PLN (+10% r/r), przy wzroście powierzchni całej sieci sprzedaży do 109 tys. mkw, (+7% r/r).
Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w kwietniu wyniosła 26 mln PLN (+9% r/r) W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła 87 mln PLN i była 14% wyższa r/r. Na koniec kwietnia sieć Textilmarket składała się z 320 sklepów własnych o łącznej powierzchni 68,5 tys. mkw (+9% r/r).

Segment modowy

Wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim w kwietniu 2015 wyniosła 19 mln PLN i była wyższa o 21% r/r. W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim wyniosła 65 mln PLN i była wyższa o 23% r/r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły 3 mln PLN (‐38% r/r), zaś w ujęciu narastającym wyniosły 9 mln PLN i zmniejszyły się o 46% r/r. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym w kwietniu 2015 wyniosła 22 mln PLN (+7% r/r). W ujęciu narastającym wartość sprzedaży na rynku modowym Grupy Redan w 2015 wyniosła 74 mln PLN (+6% r/r).



KOMENTARZ DM BPS

Informacja o wzrostach w segmencie dyskontowym jaki i sprzedaży segmentu modowego w Polsce jest pozytywna. Obraz na poziomie grupy zniekształcają spadki części zagranicznej. Patrząc na kwietniowe dane to sprzedaż na poziomie grupy w przeliczeniu na mkw powierzchni wzrosła o 2% r/r do 440 PLN, segmentu dyskontowego zmniejszyła się do 381 PLN (‐1% r/r), a modowego (jako całości) wzrosła o 5% do 535 PLN/mkw.

(Marcin Stebakow - DM BPS)

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 11 maja 2015 11:22

dodatnie LfL części modowej w RP
zerowe w części dyskontowej (przyrost równy wzrostowi sieci)

wynik pozytywny przy czym rynek pewnie czeka na decyzje LPP głównie decyzje handlowe na rynku RP po słabej sprzedaży w kwietniu.

TXM wyczerpał możliwości wzrostu sprzedaży w dotychczasowych lokalizacjach (chyba, że poszerzą asortyment w tym wejdą w większy format?) ale istotne i na plus jest to, że ma kasę na rozwój i nawet jeżeli ew. wzrost skali nie będzie oparty o wzrost LfL to co najmniej poprzez ekspansję
Ważne jest też to, że obecna sprzedaż w pojedynczym lokalu TXM gwarantuje jego rentowność co oznacza, że ekspansja będzie zwiększać skalę i ew. wycenę.

Jestem też ciekaw jak zachowują się lokalizacje TXM w miejscach gdzie wchodzi konkurencja a dotychczas jej nie było.
Jest to bardzo ważne bo TXM działa na lokalnych rynkach gdzie dojście 1-2 gracza może powodować zmiany tym samym opieranie się na danych historycznych może być obarczone dużym błędem.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015 11:32 przez instynkt, łącznie zmieniany 1 raz.
end

drex1
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 8616
Rejestracja: 10 cze 2005 15:47
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: drex1 » 11 maja 2015 11:32

TXM wyczerpał możliwości wzrostu sprzedaży w dotychczasowych lokalizacjach
to sie dopiero okaże w wynikach sprzedazowych za maj i kolejnych, czy dzięki kampanii rekamowej w TV sprzedaż sie nie zwiększy

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 11 maja 2015 11:35

TXM wyczerpał możliwości wzrostu sprzedaży w dotychczasowych lokalizacjach
to sie dopiero okaże w wynikach sprzedazowych za maj i kolejnych, czy dzięki kampanii rekamowej w TV sprzedaż sie nie zwiększy
thx za tą sugestię bo na pewno może być istotna (może zwiększyć LfL lub odeprzeć atak konkurencji)
Niezależnie od tego i tak uważałem i uważam, że powinni testować na początek 2-3 lokalizacje z większym formatem.
Nie wydaje mi się by otwarcie takich 2-3 testowych lokalizacji 'załamało' budżet natomiast w przypadku ew. pozytywnego odbioru profity mogą być ponadprzeciętne. (np. szerszy zakres obuwia dziecięcego i młodzieżowego?)
Niech testują ale ogólny kierunek to podpatrzenie asortymentu 'Smyka' i próba przeciągnięcia części klientów poprzez uzupełnienie półek TXM o niektóre produkty.
end

*JUBILER*
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2459
Rejestracja: 08 maja 2015 08:10

Postautor: *JUBILER* » 12 maja 2015 07:23

Odnośnie Redanu analitycy Millennium DM prognozują w I kwartale 2,5 mln zł straty EBIT oraz 3,7 mln zł na minusie na poziomie netto. Biuro oczekuje nieznacznie niższej marży brutto (średnio o 1 p.p.) ze względu na wzrost USD/PLN w części modowej oraz wyjątkowo dobry zeszłoroczny I kwartał w części dyskontowej.
Jeśli Nie Masz Pojęcia o Diamentach, Poznaj Jubilera.

bzyczek
Chorąży sztabowy
Posty: 6120
Rejestracja: 23 maja 2005 21:53

Postautor: bzyczek » 12 maja 2015 07:31

Zobaczymy,
w ubiegłym roku o mały włos mieliby zysk na poziomie operacyjnym.

Koszt zakupu w górę, ale czynsze w dół. Osobiście po głowie chodzi mi wynik lepszy, niż przedstawiony wyżej.

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 12 maja 2015 11:12

Osobiście bardziej skupiłbym się na LfL TXM.
Ok. kolejna przydatna sugestia => wysoka baza w I kwartale ubiegłego roku

Jednak niezależnie od tego zarządzający mimo wszystko powinni przeanalizować ruch biedronki która w reakcji na deflację na rynku spożywczym - (po części wpłynęła na spadek LfL) - poszerzyla asortyment czego skutkiem jest odwrócenie tendencji i wzrost LfL (ostatnie dane)

1. wejście z kampanią reklamową - jak najbardziej tak
2. wysoka baza - też istotna
3. ale być może warto zabezpieczać się jeszcze mocniej poprzez sprawdzone ruchy (patrz. biedra) czyli poszerzenie asortymentu?

Jeżeli dzisiejszą bazą TXM są 320 markety to oprócz ekspansji ew. wzrost LfL byłby w tym przypadku najbardziej 'marżopędny'.
end

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 12 maja 2015 11:39

Odchylenia na poziomie 1% w przypadku TXM nie są aż tak istotne zwłaszcza przy porównaniach w metrach ponieważ TXM działa na lokalnych rynkach w nieruchomościach gdzie odchyły na poziomie 1% (w metrach) mogą wynikać z tak nieistotnych czynników jak choćby kształt (nieruchomości nie są aż tak dokładnie projektowane jak w przypadku CH)

przykład
Dajmy na to TXM zmienił lokalizację w tym samym mieście
z 280 m kwadratowych na 290 metrów kwadratowych ale z porównywalnych lub niższym czynszem
i załóżmy, że sprzedaż się nie zwiększyła ale spółka czuje 'lepszy ruch'

w statystykach w takim przypadku mielibyśmy spadek LfL na metr (oczywiście przy założeniu, że zmiana lokalizacji w tym samym mieście nie jest nową lokalizacją bo inaczej nie mogłaby być brana do LfL)
jednak fundamentalnie byłaby to poprawa bo spadłyby koszty a dwa spółka zauważyłaby wspomniany przyrost ruchu

Nie ma się co spodziewać tego (ani nawet wymagać) aby spółka podawała szczegółowe informacje nt. tego jak zachowują się lokalizacje w przypadku dojścia konkurencji bo to zbyt wrażliwe dane no ale takie sprawy w przypadku TXM są dość istotne z racji specyfiki rynków na których funkcjonuje.

W przypadku części modowej skalkulować i porównać sprzedaż z metra jest zdecydowanie łatwiej (architektura przystosowana konkretnie pod sprzedaż w podobnym kształcie niezależnie od lokalizacji, koszty rozliczane za metr)

Dlatego w TXM, LfL bardziej miarodajnie według mnie wychodzi z porównania liczby lokalizacji a w przypadku części modowej bardziej miarodajne jest porównanie z metra.
end

*JUBILER*
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2459
Rejestracja: 08 maja 2015 08:10

Postautor: *JUBILER* » 14 maja 2015 08:00

Odnośnie Redanu analitycy Millennium DM prognozują w I kwartale 2,5 mln zł straty EBIT oraz 3,7 mln zł na minusie na poziomie netto. Biuro oczekuje nieznacznie niższej marży brutto (średnio o 1 p.p.) ze względu na wzrost USD/PLN w części modowej oraz wyjątkowo dobry zeszłoroczny I kwartał w części dyskontowej.
nawet anale sie pomylili jest gorzej niz rok temu

http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/c ... 1-2015-qsr
Jeśli Nie Masz Pojęcia o Diamentach, Poznaj Jubilera.

Przerwany_kabel
Starszy chorąży
Posty: 1633
Rejestracja: 25 mar 2015 08:26

Postautor: Przerwany_kabel » 14 maja 2015 08:06

no to wodospad dzis :oops:
Tylko Janusz Korwin-Mikke !

level2
Chorąży sztabowy
Posty: 5317
Rejestracja: 21 wrz 2005 20:39
Lokalizacja: Wawa

Postautor: level2 » 14 maja 2015 08:55

no to wodospad dzis :oops:
Zapraszam na Bytom ;)

instynkt
Chorąży sztabowy
Posty: 4729
Rejestracja: 09 sie 2011 20:08

Postautor: instynkt » 14 maja 2015 10:12

Jest lepiej niż rok temu mimo, że wygląda gorzej.
Przede wszystkim moment. Rok temu w tym momencie rynki dyskontowały nadchodzące spadki na wschodzie w tym kalkulowały potencjalne straty a dziś co najmniej w tej kwestii mamy zatrzymanie (o ile nie odwinięcie lekkie)

Kurs też był inny a udziały w TXM większe ale struktura bilansu też była gorsza.
Ogólnie nie przejadają (to czego obawiałem się najbardziej)
02 kwietnia doszło kolejne 15 mln dla TXM o czym większość wie ale warto o tym przypomnieć jako uzupełnienie całości.

Wartość TXM rośnie a TS już co najmniej nie spada. (dość znacząca różnica bo rok temu wartość TS spadała a TXM rosła)
end

polska_9409
Młodszy chorąży
Posty: 419
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28

Postautor: polska_9409 » 19 maja 2015 15:49

Spadki cały czas. I końca nie widać.


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości