PKP Cargo [PKP] księga I
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
A co tu taka cisza ??
Jeszcze będzie przepięknie ! Jeszcze (kiedyś) będzie normalnie !
REKLAMA
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
PKP Cargo prognozuje 778,7 mln zł EBITDA w '18, czyli 10,9 proc. więcej rdr
PKP Cargo prognozuje, że wypracuje w 2018 roku 778,7 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost rdr o 10,9 proc. - poinformowała grupa w komunikacie. Spółka chce przygotować do końca 2018 roku uaktualnioną strategię rozwoju.
Spółka poinformowała, że - w celu integracji i optymalizacji procesów w ramach grupy - powołała radę prezesów.
W komunikacie podano, że rada prezesów powołała cztery komitety sterujące, w tym komitet ds. aktualizacji strategii grupy, który do końca 2018 roku ma przygotować uaktualnioną krótko -, średnio - i długookresową strategię rozwoju.
''Ponadto Rada Prezesów przyjęła plan działalności Grupy PKP CARGO na 2018 rok, który zakłada EBITDA Grupy PKP CARGO w wysokości 778,7 mln zł tj. o 10,9 proc. więcej w stosunku do 2017 roku, przy planowanej masie przewiezionych towarów w wysokości 125,9 mln ton, co da udział w polskim rynku przewozów na koniec 2018 roku w wysokości 53,9 proc. według pracy przewozowej i będzie wyższy o 2,3 punktu procentowego w stosunku do 2017 roku''
PKP Cargo prognozuje, że wypracuje w 2018 roku 778,7 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost rdr o 10,9 proc. - poinformowała grupa w komunikacie. Spółka chce przygotować do końca 2018 roku uaktualnioną strategię rozwoju.
Spółka poinformowała, że - w celu integracji i optymalizacji procesów w ramach grupy - powołała radę prezesów.
W komunikacie podano, że rada prezesów powołała cztery komitety sterujące, w tym komitet ds. aktualizacji strategii grupy, który do końca 2018 roku ma przygotować uaktualnioną krótko -, średnio - i długookresową strategię rozwoju.
''Ponadto Rada Prezesów przyjęła plan działalności Grupy PKP CARGO na 2018 rok, który zakłada EBITDA Grupy PKP CARGO w wysokości 778,7 mln zł tj. o 10,9 proc. więcej w stosunku do 2017 roku, przy planowanej masie przewiezionych towarów w wysokości 125,9 mln ton, co da udział w polskim rynku przewozów na koniec 2018 roku w wysokości 53,9 proc. według pracy przewozowej i będzie wyższy o 2,3 punktu procentowego w stosunku do 2017 roku''
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
PKP Cargo szacuje, że w I kwartale 2018 roku zysk netto grupy wyniósł 35,6 mln zł, a EBITDA 200,3 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.215,9 mln zł, a nakłady inwestycyjne 132,5 mln zł.
Spółka podała, że wielkości te mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie.
Publikacja skonsolidowanego raportu PKP Cargo za I kwartał 2018 r. zaplanowana jest na 25 maja 2018 r.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.215,9 mln zł, a nakłady inwestycyjne 132,5 mln zł.
Spółka podała, że wielkości te mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie.
Publikacja skonsolidowanego raportu PKP Cargo za I kwartał 2018 r. zaplanowana jest na 25 maja 2018 r.
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Ladnie lokomotywy pociagnely !
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Czas na powrot kodu z 5 z przodu
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie
Re: PKP Cargo [PKP] akumuluj cena 53,1
Analitycy Noble Securities, w raporcie z 19 czerwca, podnieśli rekomendację PKP Cargo do ''akumuluj'' , a cenę docelową podnieśli do 53,1 zł .
''Bardzo dobra koniunktura na rynku przewozów kolejowych (wzrost wolumenów oraz
stawek frachtu) skłoniła nas do rewizji prognoz finansowych i podniesienia wyceny.
Dodatkowo spadek kursu akcji PKP Cargo o 20 proc. względem naszej poprzedniej wyceny
zwiększył atrakcyjność inwestycyjną spółki'' - napisali analitycy w raporcie.
Noble Securities prognozuje, że przychody grupy w 2018 roku wyniosą 4.951 mln zł, a rok później wzrosną do 5.266 mln zł. Ich zdaniem, PKP Cargo odnotuje w tym roku zysk netto j. d. na poziomie 163 mln zł, a w roku 2019 na poziomie 215 mln zł.
Analitycy spodziewają się skokowego zwiększenia skali działalności spółki dzięki akwizycjom.
''Spodziewamy się aktywnego udziału PKP Cargo w konsolidacji aktywów logistycznych
należących do spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa'' - napisano w raporcie.
''Bardzo dobra koniunktura na rynku przewozów kolejowych (wzrost wolumenów oraz
stawek frachtu) skłoniła nas do rewizji prognoz finansowych i podniesienia wyceny.
Dodatkowo spadek kursu akcji PKP Cargo o 20 proc. względem naszej poprzedniej wyceny
zwiększył atrakcyjność inwestycyjną spółki'' - napisali analitycy w raporcie.
Noble Securities prognozuje, że przychody grupy w 2018 roku wyniosą 4.951 mln zł, a rok później wzrosną do 5.266 mln zł. Ich zdaniem, PKP Cargo odnotuje w tym roku zysk netto j. d. na poziomie 163 mln zł, a w roku 2019 na poziomie 215 mln zł.
Analitycy spodziewają się skokowego zwiększenia skali działalności spółki dzięki akwizycjom.
''Spodziewamy się aktywnego udziału PKP Cargo w konsolidacji aktywów logistycznych
należących do spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa'' - napisano w raporcie.
Postow łącznie 5491+ te pokazywane oficjalnie
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
mam nadzieję, że tym razem moder nie usunie wątku bo po pierwsze spółka złożyła prospekt a po drugie z pewnością będzie duże zainteresowanie ew. niech wskaże inny już wcześniej założony bo w wyszukiwarce znaleźć nie możnaKraj
PKP Cargo złożyło prospekt emisyjny w KNF
pap 26-07-2013, ostatnia aktualizacja 26-07-2013 13:43
PKP Cargo złożyło w czwartek prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. To kolejny krok w stronę debiutu spółki na giełdzie. Wejście pierwszej spółki z Grupy PKP na giełdowy parkiet planowane jest na IV kw.; plany te mogą pokrzyżować związki zawodowe.
Na warszawskiej giełdzie ma być sprzedanych między 25 proc. a 50 proc. akcji przewoźnika minus jedna akcja. Pakiet kontrolny zostanie na razie w rękach PKP SA.
"Mamy nadzieję, że inwestorzy docenią możliwość inwestycji w akcje drugiej największej w Unii Europejskiej spółki z branży kolejowych przewozów towarowych, która będzie jednocześnie największą notowaną spółką z tej branży w Unii Europejskiej" - podkreślił w przekazanym PAP w piątek komunikacie prezes zarządu PKP SA Jakub Karnowski.
Prezes Zarządu PKP Cargo Łukasz Boroń zaznaczył, że ostateczna decyzja dotycząca oferty publicznej, w tym jej terminu, będzie zależała m.in. od decyzji właściciela i warunków rynkowych.
"Składając prospekt w KNF, wkroczyliśmy w kluczowy etap przygotowań PKP Cargo do oferty publicznej akcji i debiutu na warszawskiej giełdzie. Dokładamy wszelkich koniecznych starań, aby odpowiednio przygotować spółkę do IPO (pierwszej oferty publicznej)" - zaznaczył.
PKP Cargo to największy polski kolejowy przewoźnik towarowy. Według Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej w 2012 r. skonsolidowany zysk netto wyniósł 267 mln zł, EBITDA 767 mln zł, a przychody - ok. 5,2 mld zł. Takie wyniki podano na początku czerwca br. Wcześniej spółka podawała inne wyniki, według których zarobiła w ubiegłym roku ok. 340 mln zł - były to jednak wyniki wyliczone według innych standardów.
Zamiary dotyczące debiutu przewoźnika na giełdzie mogą pokrzyżować planowane przez związki zawodowe protesty. Jak poinformował w piątek PAP przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek, w spółce nadal trwa spór zbiorowy. "Mimo medialnych deklaracji zarządu PKP Cargo, że chce z nami rozmawiać, nadal nie zostaliśmy zaproszeni do rozmów" - powiedział związkowiec.
"W protokole rozbieżności (podpisanym na początku lipca - PAP) zapisano, że mediacje mają być podjęte do 31 lipca. Jeśli takie spotkanie mediacyjne się nie odbędzie, to spór zbiorowy zostanie zamknięty, a droga do strajku - otwarta" - wyjaśnił Miętek. Dodał, że nie można jeszcze przesądzać, czy do strajku ostatecznie dojdzie, ponieważ związkowcy nadal czekają na zaproszenie do rozmów.
W zeszłym tygodniu ponad 95 proc. załogi PKP Cargo opowiedziało się w referendum za podjęciem strajku. Pracownicy spółki odpowiadali w referendum na trzy pytania: czy są za podjęciem akcji strajkowej w przypadku kontynuacji procesu prywatyzacyjnego przewoźnika bez podpisania paktu gwarancji pracowniczych dla pracowników PKP Cargo i spółek zależnych; w przypadku gdy płaca zasadnicza nie zostanie podniesiona od 1 czerwca 2013 r. średnio o 450 zł; oraz jeśli nie zostanie wypłacona premia za I kwartał oraz nagród z zysku za 2012 r. Na wszystkie pytania pracownicy odpowiedzieli twierdząco.
http://www.parkiet.com/artykul/7,133244 ... w-KNF.html
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
A co tu taka cisza ??
-
- Podporucznik
- Posty: 12800
- Rejestracja: 15 maja 2010 23:20
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Analitycy techniczni cisza sie nie przejmuja i wyliczyli:
"1/ będę oczekiwał na atak na 45,90.
2/ Kolejne wyzwania to 48 i 50,70. "
"1/ będę oczekiwał na atak na 45,90.
2/ Kolejne wyzwania to 48 i 50,70. "
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Teraz to chyba juz o tych 70 jako wyzwaniu (a wczesniej o 6 dychach z hakiem ) mozecie mowic
Zwlaszcza po tym:
Analitycy Noble Securities, w raporcie z 23 sierpnia, podnieśli rekomendację dla PKP Cargo do "kupuj" z "akumuluj", a cenę docelową podnieśli do 62,7 zł z 53,1 zł wcześniej.
"Dobre wyniki za pierwsze półrocze 2018 roku grupy PKP Cargo potwierdziły nasze wcześniejsze założenia, wskazując na zdecydowaną poprawę efektywności i rentowności biznesu. Pozytywnym zaskoczeniem jest dynamiczny wzrost jednostkowych stawek frachtu. Wzrost kosztów dotyczył przede wszystkim pozycji zmiennych (energia i paliwo, najem wagonów, dostęp infrastruktury" - napisali analitycy w raporcie.
Dodali, że zrewidowali również założenia dotyczące wyników 2018 roku i lat następnych. Zmiana dotyczy przede wszystkim wyższych stawek frachtu oraz wyższych kosztów energii i wynagrodzeń.
"W efekcie tych zmian podnieśliśmy prognozowaną na lata 2018-19 EBITDA o 10 proc., a zysk netto o ok. 30-45 proc." - podali analitycy w raporcie.
Zwlaszcza po tym:
Analitycy Noble Securities, w raporcie z 23 sierpnia, podnieśli rekomendację dla PKP Cargo do "kupuj" z "akumuluj", a cenę docelową podnieśli do 62,7 zł z 53,1 zł wcześniej.
"Dobre wyniki za pierwsze półrocze 2018 roku grupy PKP Cargo potwierdziły nasze wcześniejsze założenia, wskazując na zdecydowaną poprawę efektywności i rentowności biznesu. Pozytywnym zaskoczeniem jest dynamiczny wzrost jednostkowych stawek frachtu. Wzrost kosztów dotyczył przede wszystkim pozycji zmiennych (energia i paliwo, najem wagonów, dostęp infrastruktury" - napisali analitycy w raporcie.
Dodali, że zrewidowali również założenia dotyczące wyników 2018 roku i lat następnych. Zmiana dotyczy przede wszystkim wyższych stawek frachtu oraz wyższych kosztów energii i wynagrodzeń.
"W efekcie tych zmian podnieśliśmy prognozowaną na lata 2018-19 EBITDA o 10 proc., a zysk netto o ok. 30-45 proc." - podali analitycy w raporcie.
Jeszcze będzie przepięknie ! Jeszcze (kiedyś) będzie normalnie !
-
- Chorąży sztabowy
- Posty: 6119
- Rejestracja: 13 lip 2015 12:32
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Ruszylo ?
Na B:
watek PKP Cargo
Oddawać akcje leszcze. Autor: ~WAWA
Co taki słaby obrót? Kupie po 49 dużą ilość.
Na B:
watek PKP Cargo
Oddawać akcje leszcze. Autor: ~WAWA
Co taki słaby obrót? Kupie po 49 dużą ilość.
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy !!!
Kiedy my żyjemy !!!
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
teraz te 49 to poziom przed tzw.kolejnym wyzwaniem -według anala technicznego
"W przypadku silniejszego wzrostu będę oczekiwał na test 44,90 lub też 46,85,
gdzie znajduje się linia przyspieszonego trendu spadkowego.
Kolejnym wyzwaniem winno być maksimum na 50,80."
"W przypadku silniejszego wzrostu będę oczekiwał na test 44,90 lub też 46,85,
gdzie znajduje się linia przyspieszonego trendu spadkowego.
Kolejnym wyzwaniem winno być maksimum na 50,80."
Jeszcze będzie przepięknie ! Jeszcze (kiedyś) będzie normalnie !
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3912
- Rejestracja: 20 lip 2013 16:07
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz uważa, że warunki do wypłaty dywidendy przez spółkę są sprzyjające.
''Nie chciałbym jednoznacznie o tym mówić, natomiast klimat do podjęcia decyzji o wypłacie dywidendy jest dobry. Jeszcze, po pierwsze musimy zamknąć rok, pewne rzeczy przeliczyć, zobaczyć jak wygląda sytuacja płynnościowa'' - powiedział dziennikarzom prezes.
PKP Cargo prognozuje w 2018 roku wzrost zysku netto o 67,8 proc. do 269,9 mln zł na poziomie jednostkowym.
W ciągu kilku ostatnich lat PKP Cargo nie wypłacało dywidendy. W 2014 roku spółka przeznaczyła na dywidendę 110,2 mln zł, co dało 2,46 zł na akcję.
(Wars-ewicz = fajne nazwisko dla prezesa PKP, tylko dlaczego Cargo ??)
Zatem czas na minimum 5 dych, a bardziej nawet 6 dych !
''Nie chciałbym jednoznacznie o tym mówić, natomiast klimat do podjęcia decyzji o wypłacie dywidendy jest dobry. Jeszcze, po pierwsze musimy zamknąć rok, pewne rzeczy przeliczyć, zobaczyć jak wygląda sytuacja płynnościowa'' - powiedział dziennikarzom prezes.
PKP Cargo prognozuje w 2018 roku wzrost zysku netto o 67,8 proc. do 269,9 mln zł na poziomie jednostkowym.
W ciągu kilku ostatnich lat PKP Cargo nie wypłacało dywidendy. W 2014 roku spółka przeznaczyła na dywidendę 110,2 mln zł, co dało 2,46 zł na akcję.
(Wars-ewicz = fajne nazwisko dla prezesa PKP, tylko dlaczego Cargo ??)
Zatem czas na minimum 5 dych, a bardziej nawet 6 dych !
Gielda w ruinie
Kiedy w końcu odbijamy od dna ??
Kiedy w końcu odbijamy od dna ??
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3912
- Rejestracja: 20 lip 2013 16:07
Re: PKP Cargo [PKP] księga I
Warto jeszcze dodac, ze dzialalnosc to
"od morza do morza"
Grupa PKP Cargo podpisała umowę przejęcia 80 proc. słoweńskiego przewoźnika kolejowego Primol-Rail - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami prezes spółki Czesław Warsewicz.
''W dniu dzisiejszym podpisaliśmy umowę przejęcia 80 proc. przewoźnika Primol-Rail, która daje możliwość wejścia na rynek słoweński'' - poinformował prezes Warsewicz.
''Operujemy od Adriatyku do Bałtyku. Ten korytarz staje się faktem'' - dodał.
Słowiańskiego przewoźnika przejmuje Advanced World Transport (AWT), spółka z grupy PKP Cargo.
Dotychczas AWT obsługiwało około 10 pociągów tygodniowo w relacjach do granicy ze Słowenią, gdzie skład przejmował lokalny przewoźnik-poddostawca.
Prezes powiedział, że dzięki przejęciu Primol-Rail przewiduje wzrost tej liczby z 10 do 15 przewozów tygodniowo.
Dodał, że zakup stanowi realizację przyjętej ostatnio strategii Grupy PKP Cargo, która zakłada akwizycje na rynkach zagranicznych oraz wzrost zaangażowania w przewozach między krajami Trójmorza
"od morza do morza"
Grupa PKP Cargo podpisała umowę przejęcia 80 proc. słoweńskiego przewoźnika kolejowego Primol-Rail - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami prezes spółki Czesław Warsewicz.
''W dniu dzisiejszym podpisaliśmy umowę przejęcia 80 proc. przewoźnika Primol-Rail, która daje możliwość wejścia na rynek słoweński'' - poinformował prezes Warsewicz.
''Operujemy od Adriatyku do Bałtyku. Ten korytarz staje się faktem'' - dodał.
Słowiańskiego przewoźnika przejmuje Advanced World Transport (AWT), spółka z grupy PKP Cargo.
Dotychczas AWT obsługiwało około 10 pociągów tygodniowo w relacjach do granicy ze Słowenią, gdzie skład przejmował lokalny przewoźnik-poddostawca.
Prezes powiedział, że dzięki przejęciu Primol-Rail przewiduje wzrost tej liczby z 10 do 15 przewozów tygodniowo.
Dodał, że zakup stanowi realizację przyjętej ostatnio strategii Grupy PKP Cargo, która zakłada akwizycje na rynkach zagranicznych oraz wzrost zaangażowania w przewozach między krajami Trójmorza
Gielda w ruinie
Kiedy w końcu odbijamy od dna ??
Kiedy w końcu odbijamy od dna ??
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości