We wrześniu 2019 r. wg danych rynkowych, Grupa Wielton zajęła ósme miejsce na świecie (trzecie miejsce wśród firm z Europy) wśród największych producentów naczep, poprawiając wynik o dwie pozycje. Grupa osiągnęła najwyższą dynamikę wzrostu wśród firm z pierwszej dziesiątki rankingu.
Sprzedaż zwiększyła się 3,5-krotnie na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Podczas gdy przychody ze sprzedaży w 2014 r. wyniosły niespełna 600 mln zł, w roku 2018 było to już niemal 2,1 mld zł. Grupa wypracowała w tym czasie ponad 272 mln zł zysku netto.
„Rośniemy nie tylko dzięki przejęciom, ale także za sprawą intensywnego rozwoju organicznego” zauważa Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A. i dodaje – „W 2018 roku zakończyliśmy kilka strategicznych projektów inwestycyjnych, które w fazie przejściowej mogą mieć wpływ na nieznaczne obniżenie efektywności operacyjnej zakładu produkcyjnego w Wieluniu. W dalszej perspektywie jednak staną się istotnym motorem napędowym do budowania wyższego poziomu marżowości w Grupie.”
Potencjał na rynku, w byciu liderem oraz utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży mają firmy, które rozumieją aktualne trendy i dostosowują się do nich, aby zdobyć silną pozycję.
OK, to wiemy już, że Grupa Wielton jest spółką z ogromnym potencjałem oraz buduje mocną pozycję na światowym rynku. Co więc jest przyczyną spadku kursu od 2017 roku z poziomu ok 18 zł do aktualnych okolic 7,50 zł? Zanim to wyjaśnimy, przyjrzyjmy się jeszcze informacjom pochodzącym raportu Roland Berger– globalnej firmy consultingowej (wiodący doradca w zakresie przemysłu samochodowego), która wymieniła kilka prognoz dla rynku naczep i ciężarówek.
W krótkim/ średnim terminie, PKB w Europie będzie napędzać popyt na ciężarówki i naczepy. Silniejszy wzrost prognozowany jest dla krajów Europy wschodniej.
Stale rozwijający się sektor budowlany będzie miał pozytywny wpływa na popyt ciężarówek oraz naczep.
Długoterminowym czynnikiem wpływającym pozytywnie na popyt jest wzrost transportu (wolumen), głównie w mniejszych krajach Europy.
Grafika strona 23. Prognozowany wzrost ilości „masy ładunkowej” oraz zapotrzebowania w sektorze budowlano- konstrukcyjnym.
Inne źródła podają, że w latach 2017–2021 rejestracja przyczep będzie wyższa niż jakikolwiek inny pięcioletni okres w historii mimo tego iż w 2019 r. prognozuje się słabszy popyt. Poprzedni pięcioletni rekord był okresem 2004-2008.
Żeby nie było tak kolorowo, to kluczowym czynnikiem wpływającym na branżę w najbliższym czasie mogą być oznaki spowolnienie gospodarczego, głównie na rynku niemieckim, które już są widoczne. Dodatkowo dochodzi kwestia Brexitu.
Cała analiza dostępna na http://investjourney.pl/2019/10/27/tydz ... ny-gigant/
WIELTON [WLT] księga I
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 307
- Rejestracja: 24 cze 2017 16:33
REKLAMA
-
- Chorąży
- Posty: 848
- Rejestracja: 28 paź 2018 15:21
Re: WIELTON [WLT] księga I
6,4 trafione, czas na 8 zatema nie boisz sie ze blizniakom sie cos odwidzi tak jak z pamapolem6,4 i up na 8
i potraktuja akcjonariuszy wieltonu tak jak tam /
no bo skoro tam chcieli cmoknac drobnych to czemu i nie tu ?
Sz_mata na kiju bujamy
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2255
- Rejestracja: 09 gru 2018 11:41
Re: WIELTON [WLT] księga I
tu sie szykuje powtorka z pamapolu
Re: WIELTON [WLT] księga I
Platforma z analizami fundamentalnymi spółek
https://portalanaliz.pl/
https://portalanaliz.pl/
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 307
- Rejestracja: 24 cze 2017 16:33
Re: WIELTON [WLT] księga I
Cała analiza dostepna na http://investjourney.pl/2020/01/05/tydz ... wiedzmina/
Wielton to kolejny podmiot, który na pewno warto śledzić. W analizie z 27 października 2019 r. przedstawiliś my go, jako motoryzacyjnego giganta.
„Po tych kilku miesiącach rynek dotarł do okolic 6,00~8,30 zł za akcje, które traktujemy jako potencjalne pole do odwrócenia trendu spadkowego. Krótka analiza fundamentalna, którą zaprezentowaliśmy w dzisiejszym podsumowaniu, pozwala nam przyjąć tezę, że spadki wywołane były m.in. realizacją strategii od 2017 roku. W trakcie jej trwania Grupa dokonała licznych akwizycji oraz inwestycji, które finansowane były nie tylko ze środków własnych. Zadłużenie finansowe z poziomu ok 73 mln w II kw. 2016 roku wzrosło do ok 410 mln w II kw. 2019 roku. Diametralnie jednak w tym czasie zmieniły się obroty spółki ponieważ w relacji do 2016 roku wzrosły blisko dwukrotnie. Aktualne poziomy cenowe są więc bardzo atrakcyjne.”
Dziś podpisujemy się nadal pod tymi słowami. Mimo tego iż cena spadła momentami poniżej 6 zł za akcje. Spółka ta w pewnym sensie jest bardzo podobna do CCC. Obie mocno inwestują, przejmują podmioty na światowych rynkach.
Wielton to kolejny podmiot, który na pewno warto śledzić. W analizie z 27 października 2019 r. przedstawiliś my go, jako motoryzacyjnego giganta.
„Po tych kilku miesiącach rynek dotarł do okolic 6,00~8,30 zł za akcje, które traktujemy jako potencjalne pole do odwrócenia trendu spadkowego. Krótka analiza fundamentalna, którą zaprezentowaliśmy w dzisiejszym podsumowaniu, pozwala nam przyjąć tezę, że spadki wywołane były m.in. realizacją strategii od 2017 roku. W trakcie jej trwania Grupa dokonała licznych akwizycji oraz inwestycji, które finansowane były nie tylko ze środków własnych. Zadłużenie finansowe z poziomu ok 73 mln w II kw. 2016 roku wzrosło do ok 410 mln w II kw. 2019 roku. Diametralnie jednak w tym czasie zmieniły się obroty spółki ponieważ w relacji do 2016 roku wzrosły blisko dwukrotnie. Aktualne poziomy cenowe są więc bardzo atrakcyjne.”
Dziś podpisujemy się nadal pod tymi słowami. Mimo tego iż cena spadła momentami poniżej 6 zł za akcje. Spółka ta w pewnym sensie jest bardzo podobna do CCC. Obie mocno inwestują, przejmują podmioty na światowych rynkach.
Re: WIELTON [WLT] księga I
Taka tu cisza a ja dodam, że wczoraj miała miejsce bardzo interesująca sesja
Orły latają samotnie... a barany chodzą stadnie...
Life is an endless choices...
Only the best is good enought...
Life is an endless choices...
Only the best is good enought...
Re: WIELTON [WLT] księga I
zmasakrowany WLT....
czyżby obawa przed zamknięciem fabryk (IT, FR)??
czyżby obawa przed zamknięciem fabryk (IT, FR)??
Re: WIELTON [WLT] księga I
IstotnieTaka tu cisza a ja dodam, że wczoraj miała miejsce bardzo interesująca sesja
-
- Plutonowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2017 10:08
Re: WIELTON [WLT] księga I
ale tu sobie fundy rozgrywaja na kreskach heheheh
50k papiera przesypane z rak do rak na poziomie 9 hehehehe
50k papiera przesypane z rak do rak na poziomie 9 hehehehe
Re: WIELTON [WLT] księga I
WIELTON S.A.: Otrzymanie decyzji o wsparciu dla nowej inwestycji Spółki na terenie gminy Wieluń.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wielto ... 95018.html
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wielto ... 95018.html
Ci, którzy dążą do bogactwa, wpadają w pokusy i zasadzki oraz liczne nierozumne i szkodliwe pożądania, które prowadzą ludzi do zguby i zatracenia.
1T6,9
http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M
Re: WIELTON [WLT] księga I
Kilka atomówek, CPK i KPO nakręci popyt na naczepy i przemysł okolobudowlany. Widać już hossę na Cognor i Polimer. Wielton powoli wychodzi z cienia na jasną stronę mocy.
Re: WIELTON [WLT] księga I
Wielton - sektor okołobudowlany wchodzi w hossę zaraz po sektorze budowlanym.
AT - ciekawe podwójne dno z łyżeczką ponad ostatnim oporem. Ciekawe, przebicie 8 zł i droga na 12 otwarta. MACD nad linią sygnalną powinni skończyć korektę.
Do obserwacji.
AT - ciekawe podwójne dno z łyżeczką ponad ostatnim oporem. Ciekawe, przebicie 8 zł i droga na 12 otwarta. MACD nad linią sygnalną powinni skończyć korektę.
Do obserwacji.
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości