Telewizja Niezależna S.A. w drodze na NC. cz. I.

wszystko na temat spółek publicznych
Projektant
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3603
Rejestracja: 06 maja 2011 16:42
Lokalizacja: z pracowni

Postautor: Projektant » 26 gru 2012 21:09

to nie będzie zwykły debiut na NC 8)

Telewizja Republika to nowa stacja informacyjna, która ruszy w przyszłym roku. Ma być dostępna za dodatkową opłatą w kablu, na satelicie i w internecie. - To jest koniec świata propagandy - przekonuje Ewa Stankiewicz, dyrektor artystyczna kanału.


Ewa Stankiewicz, jedna z twarzy stacji, fot. SDP
Na antenie Telewizji Republika co 15 minut nadawane będą flesze informacyjne (ze względy na koszty nie będzie dużych dzienników), stacja na początek będzie mieć kilkunastoosobowy zespół dziennikarzy newsowych i jeden wóz transmisyjny w Warszawie. W ofercie znajdą się przede wszystkim programy publicystyczne, a uzupełnią ją magazyny kulturalne i historyczne, dokumenty (w tym filmy, których nie chciały pokazać inne stacje, tzw. „półkowniki”) i reportaże. Twórcy zapowiadają, że kanał będzie nadawany głównie na żywo i będzie interaktywny. Realizowany będzie w jakości HD ze studia przy ul. Chełmskiej. Redaktorem naczelnym projektu został Bronisław Wildstein, w przeszłości m.in. prezes TVP.

- Mamy nadzieję, że ta telewizja poszerzy przestrzeń wolności słowa w Polsce. Chcemy, żeby to była telewizja rzetelna, atrakcyjna i nowoczesna w formie. Mam nadzieję, że to się uda i że to będzie rzeczywiście telewizja niezależna. Gwarantem tego są właśnie chyba wszystkie osoby, które tę telewizję tworzą - tłumaczyła Stankiewicz na piątkowej konferencji prasowej. Sama jako dyrektor artystyczna ma odpowiadać za koncepcję wizualno-muzyczną Telewizji Republika.

Kanał ma ruszyć na przełomie kwietnia i maja br. Będzie kodowany i dostępny u operatorów kablowych i satelitarnych (oraz w internecie), ale nie w pakietach, a jako dodatkowa płatna opcja. Spółka zdecydowała się na taki model dystrybucji, bo nie liczy, że uda się sfinansować jej działalność jedynie z reklam. I to nie tylko z powodu kryzysu.

- Wiemy, jak wygląda rzeczywistość polityczna w Polsce. Nie możemy liczyć na poważne przychody z reklam. Naszą szansą jest lojalność i wiara w nasz projekt abonentów. Zresztą wiele firm, szczególnie państwowych, bałoby się u nas zareklamować - powiedział nam Piotr Barełkowski, prezes Telewizji Niezależnej, a w przeszłości m.in. współtwórca TV Biznes. Stacja będzie miała własne biuro reklam, które ma ruszyć w marcu br.

- Zleciliśmy badania Homo Homini, które pokazały, że 27 proc. widzów z płatną telewizją jest zainteresowanych stacją o takim profilu programowym, a 20 proc. jest gotowe za to zapłacić 2-10 zł miesięcznie. Dlatego szacujemy, że możemy mieć 600-800 tys. abonentów - ujawnił na konferencji Barełkowski. O jeszcze większej grupie docelowej mówił Tomasz Sakiewicz, wiceprezes ds. marketingu i rynku abonenckiego.

- Juliusz Braun i Jan Dworak dopilnowali, żeby na rynku było mało takich alternatyw. Dzisiaj jest przestrzeń kilku milionów osób, które nie mają telewizji, z jaką by się mogli identyfikować. Nasze zadanie to spróbowanie dotarcia z ofertą do 2 milionów ludzi. Przynajmniej - przekonywał Sakiewicz. Planuje on umieścić w ramówce program „Pod prasą”, który prowadził kiedyś w TVP.

Cena miesięcznego dostępu do kanału ma wynosić kilka złotych i będzie różna u różnych operatorów. - Rozmawialiśmy z kilkoma najpoważniejszymi operatorami i z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej (zrzesza sieci kablowe - przyp.), taki model biznesowy jest akceptowalny - dodał Barełkowski. Szczegółowe negocjacje ruszą na początku roku.

W grupie założycieli Telewizji Niezależnej poza Wildsteinem, Stankiewicz i Sakiewiczem znajdują się: Rafał Ziemkiewicz, Cezary Gmyz, Tomasz Terlikowski, Paweł Lisicki, Katarzyna Górska-Hejke i Anita Gargas. Będą oni także pracować na rzecz stacji (cały zespół liczyć ma około 50 osób). Wśród twórców kanału są też m.in. Dorota Kania czy Piotr Lisiewicz. Założycielami spółki Telewizja Niezależna jest również grupa przedsiębiorców, którzy deklarują finansowanie projektu, ale chcą pozostać anonimowi.

Telewizja Niezależna chce złożyć wniosek w KRRiT o koncesję satelitarną na początku 2013 roku i liczy na pozytywne zakończenie procesu koncesyjnego w ciągu dwóch miesięcy. Planowane jest przeprowadzenie emisji prywatnej i debiut na rynku NewConnect w lutym przyszłego roku.

- Do końca 2013 r. wspólnicy i akcjonariusze są gotowi zainwestować w rozwój spółki 4-5 mln zł. Liczymy, że w 2014 r. uda nam się, dzięki wpływom abonamentowym, w znacznym stopniu zbilansować działalność telewizji - podkreślał na konferencji Barełkowski.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pr ... propagandy
Komunizm to ustrój, który dzielnie zwalcza problemy, które sam sobie stwarza ...

REKLAMA


colasbreugnone_668408
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3239
Rejestracja: 02 mar 2012 13:10
Lokalizacja: blisko, coraz bliżej

Postautor: colasbreugnone_668408 » 26 gru 2012 21:13

dobra, wchodzę w to
Obrazek

staryznajomy
Podporucznik
Posty: 10950
Rejestracja: 05 mar 2009 16:35

Postautor: staryznajomy » 26 gru 2012 21:26

w Stankiewicz czy w Sakiewicza wchodzisz ? :lol:

colasbreugnone_668408
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3239
Rejestracja: 02 mar 2012 13:10
Lokalizacja: blisko, coraz bliżej

Postautor: colasbreugnone_668408 » 26 gru 2012 21:26

a, w całe to pis
Obrazek

sephir
Podporucznik
Posty: 10099
Rejestracja: 04 mar 2007 01:57
Lokalizacja: K*TOWI*E
Kontakt:

Postautor: sephir » 15 paź 2013 09:04

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv ... ws-i-tvn24

TV Republika sprzedaje akcje za 510 zł. Chce być jak Polsat News i TVN24



Telewizja Niezależna, nadawca TV Republika, rozpoczęła wczoraj pierwszą publiczną ofertą akcji. - Dzięki emisji staniemy się stacją porównywalną do Polsat News czy TVN24 - zapowiada Piotr Barełkowski, prezes kanału.

Do 3 listopada br. prowadzone będą zapisy na akcje serii C i D, których cena emisyjna została ustalona na 510 zł. W przyszłym roku część z tych akcji ma zadebiutować na rynku New Connect, a potem na Giełdzie Papierów Wartościowych. Zapisy na akcje są prowadzone w DM Prospectus.

Tomasz Sakiewicz, wiceprezes Telewizji Niezależnej ds. marketingu i rynku abonenckiego, zaprzeczył na konferencji informacjom, że akcje oferować będą Kluby “Gazety Polskiej” (jest ich już w Polsce 400). Jak podkreślił, będą one wykorzystane tylko do promocji oferty.

Dzięki giełdowemu debiutowi nadawca TV Republika chce pozyskać w sumie 8,3 mln zł. 1,5 mln zł z tej kwoty planuje przeznaczyć na zakup siedziby dla spółki. Obecnie stacja realizuje bowiem programy z wynajętego studia. - Posiadanie własnej siedziby buduje wiarygodność firmy, ma to znaczenie dla rynku - powiedział nam Piotr Barełkowski, prezes Telewizji Niezależnej. Poza tym spółka chce kupić dwa wozy satelitarne, zainwestować w wyposażenie studia oraz w kampanię marketingową. Dotąd TV Republika promowała się głównie w mediach, z którymi współpracuje, czyli w konserwatywnej prasie i portalach. W przyszłości jednak będzie chciała powalczyć o nowych odbiorców, dlatego chce być widoczna w innych mediach.

Dla dalszego rozwoju stacji niezbędne jest poszerzenie zasięgu stacji. TV Republika podpisała właśnie umowę z siecią UPC Polska - jeszcze w tym miesiącu będzie dostępna w ofercie telewizji cyfrowej tego operatora (więcej na ten temat). Nadawca prowadzi też cały czas rozmowy z pozostałymi dwiema największymi kablówkami - Vectrą i Multimedia Polska. Kanał dostępny jest też w Cyfrowym Polsacie oraz w blisko 100 sieciach kablowych. Jeszcze w 2013 roku pojawi się na Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie dystrybuować go będą tacy operatorzy jak Dish Network, Bell i Rogers.

Poza operatorami płatnej telewizji, TV Republika odpłatnie oglądać można w internecie - na jej stronie internetowej oraz na platformach ipla i netvi. - Z danych z internetu oraz z naszych szacunków dotyczących widowni u operatorów wynika, że TV Republika dociera dziennie do 250-300 tys. widzów. Gdy będziemy w UPC to może być to już pół mln widzów - poinformował Barełkowski (mowa jest tu o zasięgu widowni, a nie o średniej oglądalności).

Kanał należy nie trafi do panelu Nielsen Audience Measurement, ale będzie mierzony przez panel Atmedia, który obejmuje klientów UPC. Telewizja Niezależna nie planuje też zatrudnienia brokera do sprzedaży reklam, dalej chce sprzedawać je samodzielnie.

W pierwszym półroczu br. przychody Telewizji Niezależnej wyniosły 1,17 mln zł, a starte netto - 1,5 mln zł. - Obecnie stacja bilansuje się w 70 proc. Mam nadzieję, że do końca roku nie będziemy notowali starty miesiąc do miesiąca - mówił Piotr Barełkowski. W przyszłym roku kanał ma już być zyskowny.

Największą część przychodów (62,82 proc.) w I półroczu br. stanowiły wpływy z abonamentu od internautów, z kolei udział przychodów od odbiorców kablowych i satelitarnych wyniosła 15,42 proc., a z reklam - 21,75 proc. Barełkowski wyjaśnił, że docelowo każda z grup przychodów ma mieć udział wynoszący około jednej trzeciej.

Telewizja Republika nadaje od maja br. Jest kanałem informacyjno-publicystycznym o profilu konserwatywnym. Programy na antenie stacji prowadzą znani publicyści jak Rafał Ziemkiewicz, Joanna Lichocka, Cezary Gmyz, Tomasz Terlikowski, Katarzyna Gójska-Hejke czy Anita Gargas. W sumie kanał zatrudnia 70 osób.
Ww. tekst nie stanowi "rekomendacji" w rozumieniu przepisów Rozp. MF z dn. 19.10.05 r.
Obrazek
***

sephir
Podporucznik
Posty: 10099
Rejestracja: 04 mar 2007 01:57
Lokalizacja: K*TOWI*E
Kontakt:

Postautor: sephir » 15 paź 2013 09:09

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv ... -12-mln-zl


TV Republika z publiczną ofertą akcji. Chce pozyskać 12 mln zł



Telewizja Niezależna, nadawca kanału TV Republika, w bieżącym miesiącu rozpocznie pierwszą publiczną emisję swoich akcji. - Planujemy pozyskać z niej 12 mln zł - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Barełkowski, prezes Telewizji Niezależnej.

Spółka ma już zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na przeprowadzanie kampanii informacyjnej. Na jej stronie pojawił się spot zachęcający do kupowania akcji, w którym występuje m.in. znana z “M jak miłość” aktorka Dominika Figurska oraz aktor Redbad Klijnstra. “Kup nasze akcje. Buduj wolne media” - zachęca stacja. 9 października br. zostanie ogłoszone memorandum informacyjne spółki, zawierające podstawowe informacje o niej. Pięć dni później zostaniem ogłoszona oferta publiczna. Zapisy na akcje potrwają do 3 listopada br.

- To oferta skierowana do szerokiej grupy Polaków - mówi nam Piotr Barełkowski. Spółka nie planuje specjalnych spotkań dla inwestorów instytucjonalnych. - Każdy zainteresowany będzie mógł kupić nasze akcje - dodaje Barełkowski. Część papierów w przyszłym roku ma trafić na rynek New Connect, czyli tzw. małą giełdę, skupiającą ponad 400 małych spółek. Ofertę Telewizji Niezależnej wprowadzać będzie Dom Maklerski Prospectus.


Spółka liczy na pozyskanie z emisji 12 mln zł. - Pieniądze te przeznaczone zostaną na rozwój stacji. Zamierzamy poczynić szereg zakupów, które technologicznie i merytorycznie poprawią nasz produkt - mówi nam Barełkowski. Kanał zainwestuje m.in. w nowe wozy transmisyjne.

Dotąd Telewizja Niezależna przeprowadziła dwie prywatne emisje akcji, w wyniku których zgromadzono 3 mln zł. Obecnie spółka ma 30 akcjonariuszy, żaden z nich nie posiada znaczącej liczby akcji.

Piotr Barełkowski informuje, że Telewizja Niezależna po pierwszych miesiącach działania (w okresie do końca sierpnia br.) zanotowała niewielki zysk. Kanał czerpie przychody głównie z opłat od operatorów i indywidualnych widzów. Zarząd firmy liczy teraz na wzrost przychodów z reklam, który ma sprawić, że spółka zakończy ten rok na plusie.

Telewizja Republika nadaje od maja br. Jest kanałem informacyjno-publicystycznym o profilu konserwatywnym. Stację oglądać można m.in. w Cyfrowym Polsacie oraz w licznych małych i średnich sieciach kablowych. Cały czas brak jej jednak u trzech największych operatorów, czyli w UPC Polska, Vectrze i Multimedia Polska. Prezes spółki twierdzi, że rozmowy z nimi są już finalizowane.

Poza tym kanał można oglądać na jego stronie internetowej. Możliwy jest roczny dostęp do niego dzięki zakupowi kosztującej 138 zł Karty Klubu TV Republika. Od niedawna można też wykupić dostęp do streamingu stacji na trzy miesiące. Jak ujawnia Barełkowski, Kartę Klubu TV Republika zakupiło już niemal 20 tys. osób, a kilka tysięcy zdecydowało się na zakup trzymiesięcznego abonamentu. Poza tym kanał oglądać można też na platformach internetowych ipla i netvi.
Ww. tekst nie stanowi "rekomendacji" w rozumieniu przepisów Rozp. MF z dn. 19.10.05 r.
Obrazek
***

sephir
Podporucznik
Posty: 10099
Rejestracja: 04 mar 2007 01:57
Lokalizacja: K*TOWI*E
Kontakt:

Postautor: sephir » 15 paź 2013 09:12

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv ... -zl-brutto

TV Republika rusza z ofertą publiczną. Jej wartość to 8,5 mln zł brutto



W poniedziałek 14 października br. rozpocznie się pierwsza publiczna oferta akcji Telewizji Niezależnej, nadawcy konserwatywnego kanału TV Republika. Cena emisyjna została ustalona na 510 zł, a wartość oferty wyniesie 8,46 mln zł brutto.

Oferta publiczna obejmuje 14 936 akcji zwykłych serii C oraz 1659 akcji imiennych serii D. Cena emisyjna została ustalona na 510 zł. Akcje obu serii są oferowane bez prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Telewizja Niezależna planuje wprowadzenie akcji serii C na rynek New Connect. Nie nastąpi to jednak wcześniej niż w 2015 roku.

Zapisy na akcje w pierwszym terminie zapisów potrwają od 14 października do 3 listopada. Przydział akcji oferowanych i zamknięcie publicznej subskrypcji w przypadku, gdy wszystkie akcje zostaną prawidłowo subskrybowane w pierwszym terminie zapisów zaplanowano na 14 listopada. W przypadku, gdyby tak się nie stało, spółka planuje rozpocząć 14 listopada kierowanie zaproszeń do objęcia pozostałych akcji oferowanych do wybranych subskrybentów. Zapisy w drugim terminie zapisów zaplanowano na okres 15-28 listopada. W takim wypadku przydział akcji oferowanych i zamknięcie publicznej subskrypcji nastąpi 29 listopada.

- Prawo do złożenia zapisu na akcje zwykłe imienne serii D mają subskrybenci, którzy złożyli prawidłowy zapis na akcje zwykłe na okaziciela serii C w taki sposób, że każde 9 akcji serii C objętych prawidłowym zapisem uprawnia subskrybenta do złożenia zapisu na 1 akcję serii D spółki Telewizja Niezależna SA - podano w memorandum. Zgodnie ze statutem spółki, zbycie lub zastawienie akcji imiennej będzie wymagać zgody zarządu i rady nadzorczej.

Decyzja o emisji akcji serii C i D zapadła podczas zwołanego w lipcu br. nadzwyczajnego walnego zgromadzenia spółki. Wtedy też zdecydowano o emisji 4148 akcji zwykłych na okaziciela serii E o wartości nominalnej 100 zł i cenie emisyjnej 510 zł.

Emisja akcji serii E rozpoczęła się we wrześniu 2013 roku i jest przeprowadzana z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w drodze oferty prywatnej, poprzez złożenie oferty przez spółkę i jej przyjęcie przez oznaczonego adresata. Adresatami mogą być akcjonariusze akcji serii A, akcji serii B (sprzedane w pierwszych dwóch ofertach prywatnych) oraz inni inwestorzy wskazani przez zarząd spółki.

Spółka podaje, że po przeprowadzeniu ofert akcji serii C, D i E jej kapitał będzie się dzielił na 28161 akcji. Akcje serii C będą stanowić 53,04 proc. kapitału, a serii D - 5,89 proc.

Na co Telewizja Niezależna zamierza przeznaczyć pieniądze z emisji? 1,5 mln zł pójdzie na zakup nieruchomości, w której znajdzie się studio kanału (obecne studio jest w wynajmowanym pomieszczeniu). 1 mln zł zostanie przeznaczony na zakup wozów transmisyjnych i reporterskich, również 1 mln zł pójdzie na rozbudowę infrastruktury technicznej studia (m.in. na zakup niezbędnego sprzętu telewizyjnego, audiowizualnego, serwerów emisyjnych), a kolejny milion zł na działania promocyjne w Polsce i zagranicą.

Z kolei pozostałe 3,8 mln zł ma pozwolić na podniesienie kapitału obrotowego spółki. - Zwiększenie kapitału obrotowego pozwoli emitentowi na zwiększenie ilości wolnych środków na finansowanie działalności oraz akceptowanie dłuższych terminów płatności ze strony kontrahentów - podano w memorandum.

W dokumencie podano, że Telewizja Niezależna w I połowie tego roku miała 1,17 mln zł przychodów i 1,5 mln zł starty netto (zobacz szczegółowe wyniki finansowe spółki).

Telewizja Republika nadaje od 6 maja br. Jest kanałem informacyjno-publicystycznym o profilu konserwatywnym. Stację oglądać można m.in. w Cyfrowym Polsacie oraz w licznych małych i średnich sieciach kablowych. Trwają rozmowy na temat włączenia stacji do ofert UPC Polska, Vectry i Multimedia Polska. Poza tym kanał dostępny jest też w internecie - na swojej stronie internetowej oraz na platformie ipla.

Memorandum to dokument zawierający informacje na temat celów, ryzyka i warunków prowadzonej emisji akcji.
Ww. tekst nie stanowi "rekomendacji" w rozumieniu przepisów Rozp. MF z dn. 19.10.05 r.
Obrazek
***


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości