AMICA [AMC] księga IV

wszystko na temat spółek publicznych
janek121
Sierżant sztabowy
Posty: 132
Rejestracja: 01 lip 2014 20:41

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: janek121 » 13 gru 2019 14:24

Prezes Jacek Rutkowski z tytułem Przedsiębiorcy Roku - Biznesowego Ambasadora Roku magazynu "Forbes"

Twórca sukcesu największego polskiego producenta AGD został laureatem pierwszej edycji nagród Przedsiębiorca Roku magazynu „Forbes”, jakie zostały wręczone podczas IV Kongresu Polskiego Kapitału. Tytuł w kategorii Biznesowy Ambasador Roku został przyznany za prezentację Polski na arenie międzynarodowej przez Grupę Amica.
- Dziękuję za nagrodę Biznesowego Ambasadora Roku magazynu "Forbes" w imieniu Prezesa Rutkowskiego, ale również w imieniu całego zespołu Grupy Amica, liczącego blisko 3 tys. osób. Wszyscy pracujemy na to, aby Amica - polska spółka notowana na GPW - była dobrą wizytówką Polski na świecie. To przekłada się również na sukces finansowy - powiedział Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych, który odebrał nagrodę w imieniu Prezesa Jacka Rutkowskiego.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7846.html

REKLAMA


jan_malas
Sierżant sztabowy
Posty: 115
Rejestracja: 25 wrz 2014 11:07

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: jan_malas » 02 sty 2020 15:03

Grupa Amica rozwija sprzedaż w Chinach

Grupa Amica obecna jest na rynkach kilkudziesięciu krajów, również na takich, gdzie firmowane przez nią sprzęty mogą być zaskoczeniem. AGD polskiego producenta można kupić nawet w Chinach. Od niedawna tamtejsi klienci B2B mogą je także zobaczyć i przetestować na profesjonalnie urządzonych ekspozycjach.

Prezes Amica Handel i Marketing Alina Jankowska-Brzóska wraz ze współpracownikami gościła pod koniec listopada w Szanghaju, na wydarzeniu zorganizowanym przez partnera biznesowego Grupy Amica – Qingdao Gram Appliances. Okazją do wizyty było otwarcie przez tę chińską firmę showroomu Gram – jednej z pięciu (obok Amica, Hansa, CDA, i Fagor) marek produktowych znajdujących się w portfolio polskiej Grupy. Na macierzystym dla tej marki rynku skandynawskim znana jest od 1901 r., a na wielu innych, w tym również w Chinach, postrzegana jest jako marka bardzo prestiżowa.

Szanghaj, czwarte pod względem liczby ludności miasto świata, jest trzecim miejscem na mapie Chin, w którym urządzenia marki Gram, między innymi produkowane we Wronkach piekarniki i płyty grzejne, można zobaczyć w profesjonalnie zorganizowanym showroomie.
- Chińczycy cenią jakość produktów z Europy, które stają się popularne na tamtejszym rynku. Chińscy klienci coraz chętniej wykorzystują piekarniki, co stwarza możliwości rozwoju Grupie Amica. Mamy doskonałe rozeznanie na tamtejszym rynku i zdecydowaliśmy się podjąć trudne wyzwanie, jakim jest budowa własnego kanału sprzedaży i jej rozszerzanie, i to w kraju będącym największym producentem sprzętu AGD na świecie. Niejako więc wchodzimy do jaskini lwa! W czasie gali podpisałam listy autoryzacyjne dla kolejnych siedmiu punktów w całych Chinach, w których będą dystrybuowane nasze urządzenia – mówi Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing. - Showroomy otwierane w tym wielkim kraju mają bardzo duże znaczenie dla zainteresowania naszymi produktami klientów B2B z różnych zakątków Chin. Z przedstawicielami tych firm spotkaliśmy się na uroczystej kolacji po oficjalnym otwarciu w Szanghaju i oceniamy, że ich zainteresowanie naszą ofertą stale rośnie.

http://www.press.amica.pl/pr/477810/gru ... -w-chinach

oswald1
Sierżant sztabowy
Posty: 127
Rejestracja: 19 paź 2014 19:59

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: oswald1 » 24 sty 2020 13:51

Na gorąco z konferencji Amiki:

R.Stobinski: Powierzono mi zadanie w zarządzie w postaci cyfrowej transformacji. Po 25 latach w produkcji i logistyce, w tym otwierając centra robotyczne Amazona, wiem co możemy osiągnąć

Personalizacja produktów, przejrzystość i transparentność, innowacyjność (w tym szybsze debiuty nowych produktów) to trzy główne trendy w produkcji

10 inicjatyw jest w fazie testowej, po której będą wdrażane w całej grupie najlepsze rozwiązania. Budżet na automatyzację i rozwiązania IT na lata 2020-2023 to około 250 mln zł

W roku 2023 Amica będzie inteligentnym przedsiębiorstwem, którego indeks dojrzałości cyfrowej wzrośnie o 178%

oswald1
Sierżant sztabowy
Posty: 127
Rejestracja: 19 paź 2014 19:59

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: oswald1 » 27 sty 2020 14:22

Omówienie programu cyfrowej transformacji Amica 4.0

Istotnym wsparciem dla realizowanej strategii HIT2023 Grupy Amica jest transformacja cyfrowa we wszystkich obszarach organizacji (program Amica 4.0). Celem Grupy Amica jest stanie się w roku 2023 jednym z trzech największych producentów sprzętu grzejnego w Europie, którego roczne przychody będą miały wartość 4 mld zł (obecnie około 3 mld zł) przy wzroście marży EBITDA do 8%. O ważności procesu transformacji cyfrowej świadczy wzbogacenie Zarządu obecnej kadencji o osobę odpowiedzialną za całościową transformację cyfrową.
- Wnoszę swoją wiedzę i doświadczenia 25 lat w produkcji i logistyce, w tym z tworzenia centrów robotycznych Amazona. Jednocześnie znam Amikę, gdyż byłem również w jej strukturach – wskazał Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej.

Relacja z konferencji + rozmowa wideo z Robertem Stobińskim - członkiem zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej:
członek zarządu Grupy Amica ds. transfo ... cyfrowej.

PawelPL
Sierżant sztabowy
Posty: 151
Rejestracja: 05 mar 2019 11:01

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: PawelPL » 11 lut 2020 09:48

Na wykresie tygodniowym Cena dotarła do ważnego oporu na poziomie 150.00 PLN. Tworzy się podwójny szczyt ( czerwone strzałki ). Jaki jest potencjał spadków? Na wykresie dziennym ...Czytaj dalej i zobacz analizę wykresu:
https://pl.tradingview.com/chart/AMC/F3XTiLD1/

Więcej analiz, wiadomości i wskaźniki dla AMICA:
https://pl.tradingview.com/symbols/GPW-AMC/

credos
Starszy sierżant
Posty: 79
Rejestracja: 15 gru 2014 14:28

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: credos » 06 mar 2020 17:58

Amica publikuje szacunkowe wyniki roku 2019

Największy polski producent AGD przekroczył pierwszy raz w historii próg 3 miliardów złotych rocznych przychodów – wynika z opublikowanych wstępnych, szacunkowych rezultatów finansowych za rok 2019. Wzrost skali działania i wyników finansowych stanowi dobrą bazę do realizacji założeń strategii HIT2023 w kolejnych latach.
- Otoczenie biznesowe i presja kosztowa pozostawały wyzwaniami w całym zeszłym roku i widzimy je również obecnie. Konsekwentnie realizujemy jednak strategię wzrostu z nastawieniem na jednoczesny wzrost realizowanych marż. W ostatnim, czwartym kwartale, szacunkowa rentowność operacyjna była wyższa w ujęciu rok do roku o 0,6 pkt. proc., co potwierdza skuteczność naszych działań przy korzystnym ustabilizowaniu makrootoczenia – wskazuje Michał Rakowski, Członek Zarządu Grupy Amica ds. finansowych.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7940.html

PawelPL
Sierżant sztabowy
Posty: 151
Rejestracja: 05 mar 2019 11:01

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: PawelPL » 24 mar 2020 09:50

Jedną z ofiar koronowirusa jest Amica. Bardzo rozpoznawalna i lubiana spółka na GPW , od 2 miesięcy silne spada. Niewiele brakuje, aby korekta zabrała 50%, 5 letniej hossy trwającej od września 2011 do września 2016.
Na wykresie tygodniowym widzimy, że na poziomie 150 PLN ( niebieska linia ) mamy ZZB ( Zasadę Zmiany Biegunów ). Wsparcie po przełamaniu staje się oporem. 3 próby powrotu ponad to wsparcie zakończyły się niepowodzeniem ( czerwone strzałki )...Czytaj dalej i zobacz na wykresie:
https://pl.tradingview.com/chart/AMC/Jd3urefw/

Więcej analiz, wiadomości i wskaźniki dla AMICA:
https://pl.tradingview.com/symbols/GPW-AMC/

leila
Starszy plutonowy
Posty: 28
Rejestracja: 15 gru 2014 14:12

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: leila » 25 mar 2020 17:58

Amica wstrzymuje na dwa tygodnie pracę fabryki we Wronkach

Największy polski producent AGD zawiesi produkcję w fabryce sprzętu grzejnego na dwa tygodnie od 1 kwietnia br. Przerwa spowodowana jest pandemią koronawirusa COVID-19 i troską o bezpieczeństwo pracowników.
- Priorytetem jest dla nas zdrowie pracowników oraz ich bezpieczeństwo. W obliczu przybrania na sile pandemii koronawirusa stosujemy podejście ostrożnościowe. W ostatnich tygodniach wprowadziliśmy w naszym zakładzie daleko posunięte procedury ochronne, jednak fabryka jest dużym skupiskiem ludzkim i chcemy maksymalnie obniżyć ryzyko zachorowań wśród społeczności lokalnej. Liczymy, że uda nam się powrócić do pracy tak szybko, jak to tylko będzie możliwe, niemniej podjęliśmy decyzję o zatrzymaniu produkcji na dwa tygodnie. Zgodnie z ustaleniami ze Związkiem Zawodowym, kwietniowa przerwa w produkcji będzie się wiązała z wykorzystaniem zaległych i bieżących urlopów wypoczynkowych – powiedział Marcin Bilik, I wiceprezes zarządu Grupy Amica ds. operacyjnych.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7973.html

janek121
Sierżant sztabowy
Posty: 132
Rejestracja: 01 lip 2014 20:41

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: janek121 » 31 mar 2020 16:27

Na gorąco z wirtualnej konferencji wynikowej Grupy Amica:

CEO Rutkowski: Styczeń i luty mieliśmy ponad budżetem, marzec zaczął się też dobrze, ale brutalnie został zastopowany

Amica pozytywnie ocenia rok 2019, w którym przebiła 3 miliardy złotych przychodów, ma też solidne zyski

CFO Rakowski: mamy poduszkę 96 mln PLN gotówki, dług/EBITDA poniżej 1, to dobra baza po roku 2019 na obecny czas

jan_malas
Sierżant sztabowy
Posty: 115
Rejestracja: 25 wrz 2014 11:07

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: jan_malas » 31 mar 2020 20:23

Amica podsumowuje wyniki roku 2019 i reaguje na pandemię

Grupa Amica zanotowała w 2019 roku 3.023,3 mln zł sprzedaży (+3% rdr), co przy wzroście marży EBITDA o 3 pkt. proc. pozwoliło na wypracowanie 222,2 mln zł wyniku EBITDA (+8%) oraz 144,5 mln zł zysku brutto (+6%). O blisko 5% wzrosła sprzedaż w Polsce, która odpowiadała za 27% obrotów Grupy. Największym rynkiem pozostała Europa Zachodnia (40% sprzedaży, +2% rdr), a trzecim regionem – Wschód (17%, +5% rdr). Kraje skandynawskie odpowiadały za 8% sprzedaży (stabilnie rdr), a region Południe – za 7% łącznych obrotów grupy (wartościowo +7% rdr).
- Przed rokiem wyraziłem przekonanie, że rok 2019 pozwoli wzmocnić pozycję Grupy Amica na rynkach międzynarodowych. Podsumowując rok 2019 mogę stwierdzić, że w większości zrealizowaliśmy nasze zamierzenia, osiągnęliśmy wzrost sprzedaży i zysków oraz znacznie zwiększyliśmy sprzedaż kuchni, piekarników i płyt grzejnych, które to produkty stanowią w dużej mierze o sukcesie Amiki – wskazuje Jacek Rutkowski, prezes zarządu Grupy Amica.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7983.html

oswald1
Sierżant sztabowy
Posty: 127
Rejestracja: 19 paź 2014 19:59

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: oswald1 » 02 kwie 2020 23:53

Rok 2019 dobrą bazą Grupy Amica na zawirowania związane z koronawirusem - Omówienie raportu okresowego za rok 2019, sytuacji bieżącej oraz perspektyw na kolejne miesiące w kontekście wzbierającej pandemii

Amica zakończyła rok 2019 z ponad 3 mld zł przychodów, 222,2 mln zł wyniku EBITDA i 144,5 mln zł zysku brutto, notując wzrosty na każdym z tych poziomów rezultatów. Z racji większego wykorzystania ulgi podatkowej wynikającej z inwestowania w ramach strefy ekonomicznej zysk netto w minionym roku był niższy niż w roku 2018, ale to jedynie zapis księgowy.
- Wyniki oceniam ogólnie dobrze. Mogliśmy pewnie osiągnąć kilka milionów zysku więcej, ale pod koniec roku dostaliśmy trochę zadyszki. Europa Zachodnia stanowiła 40% naszego zbytu, co jest działaniem zamierzonym od 2014 roku. W regionie tym nasze obroty nie rosły dynamicznie, ale zwiększyliśmy zyskowność. Do października bardzo dobrze rozwijała się sprzedaż w Niemczech, później dało się odczuć brak wzrostu tej gospodarki. Jest to jednak znakomity rynek dla nas, z dużymi obrotami i zyskami, rynek na którym wchodzimy w nowe kanały. Rozpychamy się w kanale meblarskim marketów i studiów kuchennych. We Francji możemy już powiedzieć, że udało nam się przeprowadzić z sukcesem wiele działań restrukturyzacyjnych, o których wspominaliśmy przy pełnym przejęciu Sideme. Trochę martwiła nas stagnacja w regionach Północ i Południe, ale pamiętajmy o dużym zróżnicowaniu tych rynków. Rynki wschodnie rozwijały się bardzo dobrze – wskazał podczas wideokonferencji Jacek Rutkowski, prezes zarządu Grupy Amica.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7985.html

macler
Sierżant sztabowy
Posty: 106
Rejestracja: 29 paź 2014 13:56

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: macler » 29 maja 2020 09:01

Amica podsumowuje wyniki pierwszego kwartału 2020 roku

Grupa Amica zanotowała w pierwszym kwartale 2020 roku 686,5 mln zł sprzedaży (+1% rdr), co przy wzroście marży brutto na sprzedaży pozwoliło na wypracowanie 199,2 mln zł wyniku na tym poziomie (+4% rdr). Ze względu na uwarunkowanie wypływające z pandemii koronawirusa zwiększony został odpis na zapasach (+1,3 mln zł rdr pozostałych kosztów operacyjnych), a w kosztach finansowych na bazie stosowanego modelu wzrosły oczekiwane straty należności (+1,9 mln zł rdr). Przed rokiem została też rozwiązana rezerwa aktualizująca wartość magazynu (1,1 mln zł), co dodatkowo zaburza porównanie rok do roku na poziomie EBITDA czy zysku brutto. Z kolei w obszarze cash flow i bilansu Grupa Amica poprawiła aż o blisko 74 mln zł wartość wygenerowanych przepływów z działalności operacyjnej, zmniejszyła również zadłużenie netto o 31% rok do roku. W efekcie wskaźnik dług/netto do EBITDA znalazł się na niskim poziomie 0,9.
- Odczuliśmy w marcu zamrożenie gospodarek, szczególnie na rynkach południowych czy we Francji, musieliśmy przesunąć również nasze plany rozwoju w Hiszpanii. Jednocześnie zwiększyliśmy jednak sprzedaż na rynkach wschodnich, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii. Wypracowaliśmy dobre rezultaty finansowe i zadbaliśmy o płynność finansową, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo naszych pracowników – wskazuje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-8055.html

magda_niet
Starszy sierżant
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2014 14:08

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: magda_niet » 29 maja 2020 10:47

Na gorąco ze spotkania wynikowego Grupy Amica:

Pomimo widocznego wpływu pandemii Amica wypracowała solidne wyniki finansowe (wzrost sprzedaży i marży brutto)

Mocno odczuwalne skutki pandemii na rynkach południowych, we Francji i Hiszpanii przy jednoczesnym wzroście sprzedaży na Wschodzie, w Niemczech i Wielkiej Brytanii

Widoczne pozytywne symptomy odreagowywania rynkowego w maju.

Wprowadzamy programy oszczędnościowe w zakresie kosztów operacyjnych, redukujemy wydatki inwestycyjne. Zatrudnienie pracowników etatowych utrzymane na obecnym poziomie.

leila
Starszy plutonowy
Posty: 28
Rejestracja: 15 gru 2014 14:12

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: leila » 29 maja 2020 16:38

Amica optymalizuje działania wobec dynamiki zmian otoczenia - Omówienie sytuacji Grupy Amica po Q1 2020

Grupa Amica ma za sobą udany kwartał, choć widać w nim już efekty pandemii koronawirusa. Wzrosły przychody, poprawiła się marża brutto na sprzedaży, mocno wzrósł operacyjny cash flow, wyraźnie spadło zadłużenie netto.
- To był dobry kwartał, ale jednak poniżej naszych oczekiwań, poniżej budżetu. W marcu rozpoczęło się zamrażanie gospodarek i w naturalny sposób nas to dotknęło, zmniejszyło sprzedaż i wyniki – wskazał Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.

http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-8061.html

magda_niet
Starszy sierżant
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2014 14:08

Re: AMICA [AMC] księga IV

Postautor: magda_niet » 08 cze 2020 14:31

Amica z nagrodami Innovation 2020

1 czerwca w formule online odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród konkursu Innovation 2020 organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Amica otrzymała aż dwie nagrody za innowacyjne działania produktowo-komunikacyjne: brązową nagrodę INNOVATION 2020 za skuteczne wdrożenie na rynek piekarnika OpenUp! oraz srebrną za kampanię CSR „Amica for others”.
– Kto powiedział, że kampanie sprzętu AGD nie mogą być atrakcyjne? Nasz zespół marketingu udowodnił, że działa innowacyjnie i nietuzinkowo! Brąz i srebro w konkursie INNOVATION 2020 organizowanym przez SAR za kampanię piekarników z funkcją OpenUp! oraz odważny projekt CSR „Amica for others” – po raz pierwszy dla Amica – są tego jasnym dowodem. Dziękuję całemu zespołowi za pracę włożoną w obie kampanie – mówi Paweł Rydz, dyrektor ds. marketingu w Grupie Amica.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-8082.html


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości