BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

wszystko na temat spółek publicznych
klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 03 gru 2018 09:52

https://stooq.pl/n/?f=1264773

10 grudnia w Krakowie prezentacja nowych tytułów - "grywalnych wersji". No może wreszcie jakichś nowych premier się doczekamy w przyszłym roku (a nie tylko odgrzewanych kotletów i zapowiedzi rekordowych zysków bez pokrycia w rzeczywistości).

Żadnych planów pisanych palcem na wodzie niech już lepiej nie ogłaszają, tylko niech podają konkretną datę premiery jak tytuły będą gotowe i wszystko dograne z wydawcami.

Trigon od 13.11.2018 z udziałem w akcjonariacie ponizej 10% - najlepiej jakby wyszli całkiem i już nie wracali. :roll:
Ostatnio zmieniony 03 gru 2018 11:02 przez klaxon, łącznie zmieniany 2 razy.


hantar
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2099
Rejestracja: 23 sie 2008 19:22

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: hantar » 03 gru 2018 10:31

Dzisiaj wzrosty na spółkach gamingowych, gdyż Steam zapowiedział obniżkę prowizji z 30% do 20-25% w zależności od sprzedaży poprzez ich platformę.

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 03 gru 2018 10:48

Próg 10mln USD wpływów z gry na steam jest nieosiagalny dla większości giełdowych gamedeveloperów, skorzysta CDR, 11B, PLW, może F51. Czy tytuły Bloobera takie wpływy mogłyby osiagnąć - raczej się nie zanosi patrząc na dotychczasową sprzedaż ich gier, ale całkiem nie można tego w przyszłości wykluczyć, okaże się przy okazji premier nowych tytułów, musiałyby sprzedawać się na PC dużo lepiej niż poprzednie.

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 03 gru 2018 13:05

Bloober nie ma szans na osiągnięcie takiego progu poziomów na samym Steam, nie ta skala, nie ten gatunek.

Moim zdaniem, oprócz ogólnego niedoszacowania spółki, dzisiejszy wzrost jest spowodowany potwierdzeniem przez prezesa 3 premierem na rok 2019. Skoro w grudniu 2018 mówi takie rzeczy, oznacza to, że produkcje są już na mocno zaawansowanym etapie produkcyjnym i na konferencji 10.12 możemy się spodziewać grywalnych wersji tych gier.

Wątpię, żeby ktoś chciał sprzedawać Bloobera przed 10.12 więc kurs nie powinien do tego czasu już spadać, dalszy jego los uzależniony jest od konferencji. Jeżeli miedzy godzinami 11-14 zobaczycie nagły wzrost wolumenu i/lub kursu to nie wahajcie się podłączyć :)

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 03 gru 2018 13:20

Moim zdaniem, oprócz ogólnego niedoszacowania spółki, dzisiejszy wzrost jest spowodowany potwierdzeniem przez prezesa 3 premierem na rok 2019. Skoro w grudniu 2018 mówi takie rzeczy, oznacza to, że produkcje są już na mocno zaawansowanym etapie produkcyjnym i na konferencji 10.12 możemy się spodziewać grywalnych wersji tych gier.
Czego ten prezes już nie wygadywał, kiedy to premiery medium i scopophobii miały być, kiedy przejście na rynek główny, ile to mieli zarobić w tym i poprzednim roku na potrzeby programu motywacyjnego... także z dystansem raczej należy traktować to co mówi. Będą ustalone daty premier to dopiero będzie konkret, podobne spotkanie było zresztą w zeszłym roku, skończyło sie spekulacyjną podbitką a potem spadkiem na nowe kilkuletnie minima parę miesięcy później.

Obecne teoretyczne p/e 46, to jest niby to "niedoszacowanie"? Zwłaszcza w sytuacji gdy przychodami z conajmniej 2 nowych premier muszą się dzielić z wydawcami, a w przypadku medium sami ponoszą całe ryzyko? Gry robią jakościowo na bardzo dobrym poziomie, ale żeby jeszcze szło to w parze z równie wysokimi przychodami spółki. :roll:

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 03 gru 2018 13:44

To jest giełda nikt Ci tutaj nic na tacy nie da, wiadomo, że słowa prezesów trzeba analizowac a nie łykać w ciemno. Dla mnie potwierdzeniem tego, że 3 premiery mogą się udać w 2019 jest wzrost kosztów produkcji w 2018 o około 80% - takie liczby w gamedev nie biorą się z powietrza. Bloober i tak dużo inwestował jak na swoją kapitalizację, 2018 to juz jest kosmos.

Gry wydawane przez wydawców (przynajmniej LO2, o LION nie wiemy dokladnie jaka jest umowa) ale za to bazujące na znanych IP oraz poparte dobrym zapleczem technicznym Bloobera. Nawet sprzedaz na słabym poziomie Observera w przypadku trzech premier w skali roku daje przychody ponad 20 kk PLN (oczywiscie po uwzglednieniu wszystkich kosztów, również cześci pieniędzy dla wydawców)

Ryzyko w przypadku Medium jest amortyzowane przez dotacje. O właśnie dotacje, spółka na lata 2019/20 ma otrzymać jeszcze około 20 mln PLN, mało?

W małych gamedevach liczy się przyszłość, jeden ruch może je wywindować o kilka lig do góry. Farma przy poziomach 5-10 zł miała jeszcze gorsze wskaźniki, gorszą jakość, gorsze premiery, większe długi, a kurs w szybkim tempie wbił na poziomy 3X.

Zrobisz co zechcesz, ale pod względem wskaźników spółka bedzie ładna (jezeli w ogóle) w roku 2020 a do tego czasu kurs będzie pewnie w innym miejscu

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 03 gru 2018 20:19

Ryzyko w przypadku Medium jest amortyzowane przez dotacje.
No ale o czym ty piszesz? Ten projekt ma kosztować kilkanaście milionów, częściowo finansowany jest z dotacji, ale w przypadku jego rynkowego niepowodzenia (hipotetycznie teraz piszę bo na razie tylko jakieś pojedyńcze screeny widziałem więc nie będę przekreślał jego szans) brak zwrotu nakładów mógłby teoretycznie skutkować odpisami księgowymi (niegotówkowymi). To nie miałoby oczywiście negatywnego wpływu na płynność spółki czy stan zasobów finansowych ale ścięłoby wyniki, podobnie jak to było w zeszłym roku, gdzie zamiast zysku po 3 kw. po odpisach pokazali na koniec roku stratę. Zawsze jest takie jest ryzyko i to że korzystają z dotacji go w żaden sposób nie eliminuje. Niech korzystają z dofinansowań skoro mogą ale lepiej by było żeby się od nich uniezależnili wzorem np. 11bit, bo finansowanie się wyłącznie własnymi środkami wymusza pewną dyscyplinę i racjonalne dysponowanie zasobami.

LoF czy Observer to były stosunkowo tanie projekty, więc ryzyko było znikome, choć w tym drugim przypadku aż 3 kwartały po premierze trzeba było czekać na tantiemy od wydawcy. Zobacz że np. taki Phantom Doctrine od CFG kosztował 7-8 mln i szału nie zrobił, teraz długo im te koszty się nie zwrócą (o ile w ogóle) mimo że był wydany na 3 platformy, a medium ma być dużo droższy, niewykluczone więc że stosunkowo trudniej będzie o szybki zwrot nakładów.

3 duże premiery zapowiadali już na 2017 i oczywiście nic z tego nie wyszło https://finanse.wp.pl/bloober-team-prze ... 690545793a Nie wiem jak długo siedzisz na BLO, ale w 2016 tłumaczyli przesunięcie premiery Observera na 2017 m.in. obawą wydawcy o wzajemną kanibalizację z LoF. To skoro takie obawy mieli przy 2 premierach w jednym roku, nie wiem jak oni zamierzają zmieścić 3 duże premiery w 2019 unikając takiego ryzyka. Więc ja bym wolał żeby prezes ograniczył się do zapowiedzi "co najmniej 2 dużych premiery w 2019" (i tyle w sumie wystarczy, dwie a dobre), bo jakoś w realizację trzech po prostu nie wierzę.

Na razie jest paliwo do wzrostów, obroty od 4 sesji pokaźne, w lecie pociągnęli kurs ponad 50 pod przecenę observera, teraz pretekst nawet lepszy jest bo przecież mnóstwo premier zapowiedzianych, niech trigon korzysta :lol: Na VIVID też były 3 duże premiery w tym roku ale jak pokazało życie nie o ilość bynajmniej chodzi :roll:

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 03 gru 2018 20:44

Wiem czego rośnie, zawsze rośnie po zapowiedziach premier. Nawet na jujubie podciągali w górę tuż przed Kurskiem, mimo że było wiadomo że tam okrutna wtopa będzie. Na CFG przed PD na 150mln wyceny pojechali choć wcale się na jakiś hicior nie zapowiadał. Ale o czym innym jest dyskusja.

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 03 gru 2018 22:58

No ale o czym ty piszesz?.... WYCIALEM BO ZA DLUGIE... bo finansowanie się wyłącznie własnymi środkami wymusza pewną dyscyplinę i racjonalne dysponowanie zasobami.
Jak to o czym pisze? Dla mnie liczy sie cash flow a nie księgowe sztuczki. Zysk na papierze z odpisami sie dla Ciebie liczy? Powaznie? Zysk na koniec roku 2017? Przeciez tam kasa ze spółki uciekła i sytuację uratowała tylko do tacja na 5 mln co by Ci zmienił brak odpisów? Spółka zarobi na Medium w rok 10 mln to dostanie 10 mln i koniec. Dotacje amortyzuja w sensie takim, że spora część nakładow jest z nich finansowana więc gra nie musi zarobić szybko 15 mln tylko odpowiednio mniej zeby spółka na niej nie straciła.
LoF czy Observer to były stosunkowo tanie projekty, więc ryzyko było znikome, choć w tym drugim przypadku aż 3 kwartały po premierze trzeba było czekać na tantiemy od wydawcy. Zobacz że np. taki Phantom Doctrine od CFG kosztował 7-8 mln i szału nie zrobił, teraz długo im te koszty się nie zwrócą (o ile w ogóle) mimo że był wydany na 3 platformy, a medium ma być dużo droższy, niewykluczone więc że stosunkowo trudniej będzie o szybki zwrot nakładów.
Observer pokrył swoje koszty w 4 kwartale więc nie po trzech kwartałach tylko po jednym. Pieniadze były zaksięgowane poprostu na inny kwartał, tak wynika z raportów. Pewnie miedzy innymi dlatego zakończyli współprace z Aspyrem i chwała im za to. Szybko zwrot nakładów - to nie jest niezbędne. Policz sobie przychody przy 3 premierach na przestrzeni roku nawet przy sprzedaży na poziomie Observera. Nawet przy tak pesymistycznym scenariuszu 70 mln kapitalizacji to mało.
3 duże premiery zapowiadali już na 2017 i oczywiście nic z tego nie wyszło https://finanse.wp.pl/bloober-team-prze ... 690545793a Nie wiem jak długo siedzisz na BLO, ale w 2016 tłumaczyli przesunięcie premiery Observera na 2017 m.in. obawą wydawcy o wzajemną kanibalizację z LoF. To skoro takie obawy mieli przy 2 premierach w jednym roku, nie wiem jak oni zamierzają zmieścić 3 duże premiery w 2019 unikając takiego ryzyka. Więc ja bym wolał żeby prezes ograniczył się do zapowiedzi "co najmniej 2 dużych premiery w 2019" (i tyle w sumie wystarczy, dwie a dobre), bo jakoś w realizację trzech po prostu nie wierzę.
Słowo kluczowe: Koszta, koszta, koszta. Porównaj z 2017 pod względem wydatków na wynagrodzenia oraz usługi obce do 2018 - wzrost o 80%. Tak jak pisałem takie koszta nie biorą się z powietrza, dlatego uważam, że mogą pracować nad trzema projektami równolegle. Co do kanibalizacji to najpierw piszesz o tym, że prezes kłamie, a potem traktujesz jego wymówki jako prawdę objawioną :D
Na razie jest paliwo do wzrostów, obroty od 4 sesji pokaźne, w lecie pociągnęli kurs ponad 50 pod przecenę observera, teraz pretekst nawet lepszy jest bo przecież mnóstwo premier zapowiedzianych, niech trigon korzysta :lol: Na VIVID też były 3 duże premiery w tym roku ale jak pokazało życie nie o ilość bynajmniej chodzi :roll:
Naprawde... gry Vivida porównujesz... przecież to nawet nie ten rynek. Monetyzacja mobilek free to play a gier premium PC/Konsole to dwie różne bajki. A zresztą o czym tutaj pisać, Vivid pod premiery został wywindowany z 2.XX po 6 zł. Teraz spadł nisko nie tylko z powodu kiepskiej sprzedaży gier ale również innych problemów.

Przywołujesz historię, to ja przywołam farmę. Ile tam było lamentów na forum, ze po Get Even to bankrut, że obligacji nie spłaca, długi, ze jakosc tragiczna a WW3 to bedzie w 2020 po 3 emisjach i firma spadnie na groszówki. A jednak było inaczej i ludzie zarobili tam potężne pieniądze, *** oczywiście od samej gry WW3 pod która było grane bo dla mnie to zwykły średniak :)

Edit; Proponuję odstawić wszelkie przepychanki do poniedziałku, bo to będzie kluczowy dzień. Jeżeli nie spełni moich oczekiwań i pokażą jakąś lipę to sam wyjdę z akcjonariatu, przynajmniej na jakiś czas.

klaxon
Chorąży sztabowy
Posty: 5159
Rejestracja: 01 kwie 2006 08:09

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: klaxon » 04 gru 2018 08:14

Spółka zarobi na Medium w rok 10 mln to dostanie 10 mln i koniec.
Jak wkładasz w projekt 10 mln i potem wyjmujesz z niego 10 mln to zarobiłeś 10 baniek czy tylko dopiero odzyskałeś włożoną kasę? Raczej to drugie, wynik na zero, z jednej strony masz przychody ze sprzedaży produktu, z drugiej zmianę na stanie produktów. Efekt końcowy neutralny dla wyniku - nie wydaje mi się żeby to ewentualnie mogło zachwycić rynek.
... najpierw piszesz o tym, że prezes kłamie ...
Czegoś takiego nie napisałem, pisałem że zapowiadał w przeszłości pewne rzeczy, a potem było róźnie było z ich realizacją zwłaszcza w 2017, bo to był bardzo słaby wynikowo rok ze stratą, dużo słabszy niż 2015 i 2016 głównie właśnie ze względu na brak zapowiedzianych premier (także słabszą niż oczekiwali monetaryzację observera - ale na to juz nie mieli wpływu). Więc bardziej chodzi o zastrzeżenia co do skuteczności w realizowaniu zapowiedzi a nie same intencje. W 2018 jest już lepiej, ale póki co ciągle niewystarczająco żeby trwale podnieść kurs (nie liczę tych kilku podbitek co były, bo kurs za każdym razem znowu spadał poniżej 40).

Dla mnie jak będą w 2019 dwie udane premiery to wystarczy, trzecią w takiej sytuacji mogą przenieść na 2020 żeby w kolejnym roku nie było pustego kalendarza.

Do poniedziałku w takim razie, czekamy na dobre wieści. Przy obecnym kursie jestem tu niby na plusie ale nie takiego zwrotu z kilkunastomiesięcznej inwestycji oczekiwałem, zwłaszcza w czasie hossy na spółkach growych - i uważam że nie tylko trigon czy niepewna sytuacja na rynkach są za ten stan odpowiedzialne. :roll:

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 04 gru 2018 09:44

Jak wkładasz w projekt 10 mln i potem wyjmujesz z niego 10 mln to zarobiłeś 10 baniek czy tylko dopiero odzyskałeś włożoną kasę? Raczej to drugie, wynik na zero, z jednej strony masz przychody ze sprzedaży produktu, z drugiej zmianę na stanie produktów. Efekt końcowy neutralny dla wyniku - nie wydaje mi się żeby to ewentualnie mogło zachwycić rynek.
Ale w kasie spółki zamiast 3 milionów masz 13 i to jest najwazniejsze z punktu widzenia inwestora, który patrzy na przyszłość spółki a nie tylko na kurs. Gdy analizuję Bloobera to w moich excelach w jednym arkuszu ingoruje zmiany stanu produktów, więc jestem świadomy, że spółka po 2016 nie zarobiła na czysto pieniędzy na samej produkcji gier (bez dotacji). Wiem również, że jest to głównie spowodowane potężnym wzrostem wydatków na nowe produkcje w tym roku. W 2018 padnie rekord przychów ze sprzedaży produktów (bez zmiany stanów, czysta gotówka) a głównym jego motorem są kamienie milowe od Gun, które jeszcze będą spływać w kolejnym kwartale (może również Q12019?)

Również nie napinam się na to, że w 2019 musza być 3 premiery, jedna może być w Q1 2020 na przykład, nie ma to dla mnie znaczenia. Ważne, żeby w latach 2019/20 udało się wszystko wydać. Dlaczego akurat ta data? Bo do końca 2020 maja do rozliczenia prawie 20 milinów z dotacji. Dodaj do tego 3 nawet średnie premiery które w cyklu rocznym sprzedadzą średnio kazda max 400k sztuk (czyli słabo, bo gry indyki do który aspirują czyli HellBlade lub Outlast2 spokojnie zrobily 1kk w tym czasie), kieszonkowe z tytułu sprzedaży LOF, Observera, The Padre oraz konsolidacji IFun4All (który również szykuje nowe produkcje) przy utrzymaniu aktualnych kosztów i masz rekordowy rok i awans do czołówki.

Czuję, że jeszcze pobuja na kursie w tym tygodniu :)
Pozdrawiam i do poniedziałku.

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: Julian11 » 04 gru 2018 10:18

jedno wydaje sie pewne , że 26 mln pln w zapasach , robienie z firmy już podwykonawcy dla tworzenia gier dla innych , posiadanie tylko 2 MLN PLN keszu na kontach spółki, oraz mega wtórność "LoF2" a także brak materiałow o medium i scopophobii To wszystko ostrzega , że firma poszła w bardzo bardzo ślepą uliczkę. Już kiepska sprzedaż observera o tym dawała sygnały gra za kilka mln PLN nie daje większych wpływów do kasy spółki. Płynność ratują dotacje , ale jak ktoś się zorientuje że spółka przepala ta kasę w ciągle przedłużające się projekty to i tu może być pozamiatane. Przecież tego "medium " to chyba tworzą już tyle czasu ile REDSI CP2077 :mrgreen:

To wygląda na typową podbite kursową i wykorzystanie nastrojów na giełdzie żeby tylko jakoś zniwelować padakę kursową , tego typu zagrania jak swego czasu były na EEX. Jeśli chodzi o fundamenty to to co pokazują w LOF2 , jest bardzo wtórne to gorzej wygląda niż z obserwerem , także musieliby mieć ogromnego farta żeby ten produkt dobrze się sprzedał.

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 04 gru 2018 12:11

jedno wydaje sie pewne , że 26 mln pln w zapasach
Tak jak pisałem, zapasy nie wpłyną na strumien gotówki wpływający z kolejnych wydanych gier. One jedynie pudrują aktualną sytuację spółki, która bez zmian stanu produktów w 2017 oraz 2018 wykazała by milionowe straty. Co do przyszłości to cash flow nie zostanie zaburzony, moze jedynie zmniejszyc sie zysk na papierze. Ale czy na pewno? Przecież nikt im nie zabroni balansować ewentualnych odpisów kolejnymi zmianami stanu z nowych produkcji.
, robienie z firmy już podwykonawcy dla tworzenia gier dla innych
To nie jest jakaś mega nietypowa procedura w branży gier, szczególnie wśród indyków. W spółce brakło pieniędzy na planowane zwiększenie mocy produkcyjnej (które widać już w 2018, prawie 80%) więc zamiast popadać w stagnację, brać grube kredyty lub drukować akcje zdecydowali się na umowę z wydawcą. Nazwanie tego podwykonawstwem jest błędem. Pozostałe dwie gry nie są robione na takich zasadach, w Medium nikt nie macza palców, od Lion również nie biorą pieniędzy, możliwe, że będą jedynie im płacić tantiem od uzywanego IP a wydadzą to sami, zobaczymy
posiadanie tylko 2 MLN PLN keszu na kontach spółki
Po 1,5 roku od ostatniej premiery (kiepskiej) trzeba się cieszyć, ze cokolwiek jeszcze jest a długi nie idą w dziesiątki milionów.
a także brak materiałow o medium i scopophobii To wszystko ostrzega , że firma poszła w bardzo bardzo ślepą uliczkę.
Poczekaj do poniedziałku z takimi tezami. Brak materiałów wpisuje się w strategie, krótkiej lecz intensywnej kampani marketingowej. Observera pokazali ponad rok przed premierą i efekt był później mizerny. Firma jeszcze 3 lata temu mogła poszczycić się marnym klonem bombermana, progres jest potężny, trudno nazywać to ślepą uliczką.
Już kiepska sprzedaż observera o tym dawała sygnały gra za kilka mln PLN nie daje większych wpływów do kasy spółki.
Gra nie zrobiła sukcesu kasowego, lecz pokazała, że to studio potrafi robić porządne gry a o to jest trudno na naszej giełdzie. Oceny krytyków oraz graczy którzy w nią grali mówią same za siebie. Gra zwróciła nakłady po pierwszym kwartale sprzedaży, później to już czysty zysk, niestety głównie dla wydawcy. Zakończenie współpracy z Aspyrem może być kluczowym elementem wpływającym na powodzenie w kolejnych latach.

Kolejne gry powinny być mniej statyczne i operujące w bardziej przystępnym uniwersum, żeby odnieść sukces kasowy. Miejmy nadzieję, że podobnie jak w przypadku porazki pt brawl Bloober odrobił lekcje.
Płynność ratują dotacje , ale jak ktoś się zorientuje że spółka przepala ta kasę w ciągle przedłużające się projekty to i tu może być pozamiatane.
Dotacje ratują płynnosc? W tym roku to całe potężne 700k pln zaksięgowane, MEGA ZASTRZYK GOTOWKI! Szczególnie przy kosztach rocznych rzędu 15 kk pln. To, że widzisz informacje na temat dotacji nie oznacza, że pieniądze są już w kasie spółki. W 2017 zaksięgowali 5 mln, około 20 mln jest jeszcze do wzięcia.

Dotacje z Medium zamknęli w 2 kwartale, nie czytasz raportów?
Z końcem drugiego kwartału Emitent zakończył
planowo i zgodnie z przyjętym harmonogramem
realizację projektu badawczego „|MEDIUM| - przełomowa
i unikatowa gra storytellingowa oparta
o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch
ekranach”, osiągając wszystkie zamierzone rezultaty
projektu. Złożony wniosek o płatność końcową i raport
z realizacji prac badawczych oczekują na akceptację
ze strony Narodowego Centrum Badań i Rozwoju –
instytucji udzielającej wsparcia w ramach projektu.
Emitent zwraca uwagę, że dotychczasowe rozliczanie
tego projektu było prezentowane przez Narodowe
Centrum Badań i Rozwoju jako wzór dobrej praktyki
prowadzenia projektu.
Zamierzonym rezultatem nie było wydanie gry tylko opracowanie rdzenia rozgrywki i to osiągneli widocznie w wersji alfa.
Przecież tego "medium " to chyba tworzą już tyle czasu ile REDSI CP2077
To, że koncept gry pojawił się w 2012 nie oznacz wcale, że nad nią pracowali. Firma nie miała wtedy odpowiedniego zaplecza i bardzo dobrze ze po drodze zdecydowali się rozwijąc inne projekty a ten odłożyć
To wygląda na typową podbite kursową i wykorzystanie nastrojów na giełdzie żeby tylko jakoś zniwelować padakę kursową , tego typu zagrania jak swego czasu były na EEX. Jeśli chodzi o fundamenty to to co pokazują w LOF2 , jest bardzo wtórne to gorzej wygląda niż z obserwerem , także musieliby mieć ogromnego farta żeby ten produkt dobrze się sprzedał.
Gra idzie pod potwierdzenie trzech premier oraz pod pokaz w poniedziałek. Chyba mi nie powiesz, że pokazanie chociaż dwóch średniej wielkości projektów czekających na premierę w przeciągu roku nie zmieni kapitalizacji spółki na stałe

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: Julian11 » 04 gru 2018 12:58

Takie dyrdymały możesz opowiadać leszczom , że 26 mln zapasów i przepalenia kasy z dotacji ,Emisji akcji w 2015 roku( na kwotę 10 mln PLN mln) itp nie ma znaczenia. Już jeden wydawca się na nich poznał i przy okazji Observera nie dał się łatwo dmuchnąć na kasę jak w przypadku LoF , zaczął dbać bardzie o swój interes.

Sam niby powtarzasz że dla ciebie generowanie kasy jest najważniejsze , tego w BLO nie widać i właśnie dlatego BLO ma kapitalizację poniżej 100 MLn PLN a spółki które generują hajs jak PLW TEN czy 11 bit maja kapitalizację setek mln PLN. I tu jest cały pies pogrzebany, Babieno może nawijać makaron na uszy że np Medium jest takie unikalne że potrzebuje 10 lat na jego zrobienie i tego typu pier.do.ły, ale prawda jest taka ze spółka musi kombinować jak koń pod górkę, bo z kasą mają cieńko 26 baniek wydanych na gry których nie wydają, bo może się skończyć kompromitacją jak w przypadku Crawl/Brawl a ty nawijasz że to nie ma znaczenia. Z LoF2 będzie podobnie jak z "observerem". Ta spółka zalicza nie tylko wynikową i kursową degrengoladę.

Zdebiutem tych medium i scopo będzie wielki dym.

co do tego od kiedy robią medium to w 2013 roku mieli już podobno zakończona wazę preprodukcji w późniejszych komunikatów nawijali ze w 2014 miała być premiera, wiec przestań bzdury pisać że "to nie znaczy że nad nią pracowali" bo albo kłamali w żywe oczy z tymi bilansami i tym że te produkcje pochłonęły aż taka kasę albo po prostu rzeźbią i rzeźbią i wyrzeźbić nie mogą bo wiedza czym się może skończyć wypuszczenie ostateczne tych gier--jedną wielka kompromitacją.


http://inwestycje.pl/new_connect/NewCon ... 507;0.html

Co do dotacji to na koniec 2017 roku zaliczyli ponad 7 mln pln wpływów z tego tytułu , także to jest bardzo znacząca kwota jeśli chodzi o utrzymanie płynności spółki bez tych 7 baniek było dużo gorzej w tej i tak nie ciekawej sytuacji co obrazuje też i kapitalizacja spółki.

Obrazek

wipes2
Plutonowy
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2018 13:00

Re: BLOOBER TEAM [BLO] księga I NewConnect

Postautor: wipes2 » 04 gru 2018 13:30

Jakie przepalanie dotacji, przecież Ci napisałem ile kasy z dotacji narazie wzięli. Przywołujesz emisję 10 mln akcji ale nie widzisz, że 10 mln to oni w samym 2018 będą mieli przychodów ze sprzedaży? Osmiokrotny wzrost kosztów zatrudnienia od czasu debiutu to tez niewidzialne? Gdyby nie zwiększyli w tym roku zatrudnienia to byli by na plusie bez zmiany stanu produktow i pewnie wtedy byłyś szczeliwy ale spółka by się nie rozwinęła tak jak teraz ma okazje. Firma ma cykl premier jaki ma, ujemny cash flow przed premierami to jest klasyka gatunku, nie wiem jak mozna w takim przypadku sie rzucac ze spolka bankrut, kursowa i wynikowa degrengolada itp

Właśnie teraz warto się zainteresować BLO póki nie generuje kasy pokroju PLW ( w dużym uproszczeniu, chodzi poprostu o wzrost duży) i ulica traktuje ja jak tranedowata, bo gdy już bedzie dobrze to kurs będzie całkiem inny.

Nie wydane gry to już całkiem bełkot :D Piszesz o Scopo a o tym projekcie juz dawno nic nie pisza wiec prawdopodobnie pierwsze w kolejce jest cos innego. Masz wyłożone w raporcie jak krowie na rowie GUN/LION/MEDIUM.

Co z tego, ze mieli coś w 2013. Mogli mieć ale w całkiem innej skali lub sam koncept mógł wyewoluować. Spółka w tamtym czasie była *****, wydawała na ludzi 8 razy mniej kasy niz w tym roku. To że się nie porwali wtedy na taki projekt to wielki plus bo miałbys pewnie drugi kurs a nie Layers Of Fear. Wyciaganie takich komuniaktow nie ma sensu, to tak jak Farmie wypominac nie przełamanie zapowiadanych poziomów break even na swojej "hitowej" produkcji z 2017 roku.

Crawl/Brawl to jest gra z etapu gdy spółka była na całkiem innym etapie rozwoju, to tak jakby teraz oceniac potencjał kolejnych produkcji 11Bit w kotekscie Anomaly Defenders

LOF2 tak jak Observer? Na jakiej podstawie? Scenki z trailera Ci sie nie spodobaly i juz wiesz ze nawet 200k w rok nie sprzedadza, super analiza :) To pewnie grałeś pod Agony all in bo na YT miała masę wyświetleń. Nie widzisz zadnych roznic w gameplayu i stylu jakie obie gry reprezentuja? Grales w ogole w Observer i LOF1? To całkiem iny gry i firma już raczej do stylu z Observera nie wróci.

Najlepiej to poczekaj do poniedziałku. Jeżeli nic nie pokażą to sam sprzedam PKC i zapomne o spółce na jakis czas, narazie jest pod co grać.

Edit Twoj screen to roliczenia długoterminowe, w raporcie za 2017 spółka wyraźnie napisała, ze dotacji zaksięgowała 5.516.799,29 a w raporcie 3Q2018 wpływy z dotacji to 7xx k PLN
Dane na 31 grudnia 2017 roku:

W 2017 roku głównymi źródłami finansowania działal-
ności Grupy były:

Bieżące wpływy ze sprzedaży gier – wartość sprzedaży
Grupy w 2017 roku wyniosła 6.400.706,01 zł,

Wpływy z dotacji do projektów prowadzonych
przez Grupę, wartość otrzymanych dotacji wyniosła
5.516.799,29 złotych.
Sytuacja dochodowa
W 2017 roku Grupa Kapitałowa Bloober Team S.A. zre-
alizowała stratę netto w wysokości 2.526,1 tys. złotych.
Główny wpływ ma realizację straty netto za 2017 rok miały
utworzone przez Bloober Team S.A. odpisy aktualizujące
wartość wyprodukowanych w przeszłości gier, które nie
przyniosły spodziewanych korzyści ekonomicznych.
Wartość utworzonych z tego tytułu odpisów wyniosła
3.317 tys. zł.


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Aero, filozof rynku, hektor, Lapto..p, zgred80 i 197 gości