TARCZYŃSKI [TAR]

wszystko na temat spółek publicznych
rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

TARCZYŃSKI [TAR]

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:20

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO ZATWIERDZIŁA PROSPEKT EMISYJNY TARCZYŃSKI S.A.

Grupa Tarczyński, wiodący producent wyrobów wędliniarskich w Polsce, która specjalizuje się w segmencie premium, przeprowadzi ofertę publiczną akcji. W piątek, tj. 17 maja 2013 roku, Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Tarczyński SA w związku planowaną ofertą publiczną akcji serii F oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii B, C, F oraz praw do akcji serii F.

Prospekt emisyjny spółki zostanie upubliczniony w poniedziałek 20 maja br. Oferującym jest Dom Inwestycyjny BRE Banku S.A.

Obecnie jedynymi akcjonariuszami spółki są jej założyciele Elżbieta i Jacek Tarczyńscy.

--------------------------------------------------------------------------------



Grupa Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym 480 rodzajów produktów pod markami TARCZYŃSKI, DOBROSŁAWA oraz STARPECK. Strategicznym obszarem działalności Grupy jest segment produktów premium. Grupa posiada trzy zakłady produkcyjne, w tym zakład zlokalizowany w Ujeźdźcu Małym, który jest jednym z najnowocześniejszych zakładów wędliniarskich w Europie. Sprzedaż produktów Grupy odbywa się w kanale tradycyjnym oraz nowoczesnym, głównie w Polsce, ale także w Niemczech, Anglii
i Holandii. Grupa zatrudnia ok. 900 osób.

W latach 2010-2012 Grupa rozwijała się zarówno organicznie, jak i przez przejęcia, zwiększając udziały w perspektywicznych segmentach rynku. W efekcie działań inwestycyjnych nastąpił wzrost mocy produkcyjnych w zakresie wyrobów przetworzonych o 30%, co przełożyło się na wzrost skonsolidowanej sprzedaży do poziomu 386,7 mln zł w 2012 roku wobec 313,8 mln zł w 2010 roku.

Celem strategicznym Grupy Tarczyński w latach 2013-2015 jest intensyfikacja rozwoju w obszarze o największym potencjale, tj. w segmencie produktów premium w ramach kilku wybranych grup produktów, oraz dalszy wzrost sprzedaży w nowoczesnym kanale dystrybucji.

W związku z utrzymującym się dynamicznym wzrostem sprzedaży Grupa realizuje obecnie program inwestycyjny[1] o wartości 66,5 mln zł, obejmujący głównie rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, którego celem jest wzrost potencjału produkcyjnego. W 2012 roku moce produkcyjne zakładu w Ujeźdźcu Małym w zakresie produktów przetworzonych były wykorzystane średnio w 95%.

http://www.grupatarczynski.pl/aktualnosci.php?news_id=9


rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

Tarczyński nie planuje akwizycji, skupi się na rozwoju organ

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:24

2013-05-24 10:47 , ostatnia aktualizacja: 2013-05-24 13:27

Tarczyński nie planuje akwizycji, skupi się na rozwoju organicznym w kraju

Tarczyński nie planuje w najbliższym czasie przejęć, zamierza skupić się na rozwoju organicznym, poinformował agencję ISBnews wiceprezes i dyrektor finansowy Krzysztof Wachowski.
W jego ocenie głównym rynkiem zbytu pozostanie Polska, choć za kilka lat nie jest wykluczona szersza ekspansja zagraniczna.
"Spółka nie planuje przejęć, chcąc skoncentrować się na rozwoju organicznym. Obecnie realizuje program inwestycyjny, mający na celu rozbudowanie zakładu w Ujeźdźcu Małym, aby zwiększyć moce produkcyjne. To właśnie pozyskanie środków na rozbudowę tego zakładu jest głównym celem emisyjnym spółki i na razie nie planujemy kolejnych emisji akcji" – powiedział w rozmowie z ISBnews Wachowski.
Wiceprezes dodał, że w obszarze dystrybucji produktów Grupa Tarczyński stawia na konsekwentne umacnianie pozycji w kanale tradycyjnym czyli obejmującym sklepy detaliczne oraz dystrybutorów-hurtowników oraz dynamiczny wzrost udziałów w kanale nowoczesnym - hipermarkety, supermarkety oraz dyskonty.
"W 2012 roku kanał tradycyjny stanowił ok. 67% przychodów ze sprzedaży Grupy. W kanale tym Grupa w 2012 roku miała kilka tysięcy punktów dostaw. W latach 2010-2012 obserwowany był także systematyczny wzrost udziału kanału nowoczesnego w strukturze sprzedaży spółki i w 2012 roku stanowił 27,7% przychodów ze sprzedaży Grupy wobec ok. 19,8% rok wcześniej" – wyliczył Wachowski.
Grupa Tarczyński systematycznie rozszerza również geograficzny zakres sprzedaży na rynku krajowym docierając do coraz większej grupy klientów. Aktualnie produkty Grupy sprzedawane są na terenie całego kraju, największą sprzedaż Grupa realizuje na terenie województwa dolnośląskiego.
"Spółka działa obecnie głównie na rynku polskim, sprzedaż eksportowa realizowana jest głównie na rynkach Europy Zachodniej, w Niemczech, Anglii oraz Holandii. Na koniec 2012 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 5,3% przychodów ze sprzedaży" – wyliczył.
Wachowski dodał, że obecnie rynek polski stanowi doskonałe miejsce dla dalszego rozwoju spółki, dlatego tutaj Grupa koncentruje swoją działalność.
"W kolejnych latach zarząd nie wyklucza jednak, w ramach działań dywersyfikacji rynków zbytu, dalszej ekspansji i intensyfikacji działań w eksporcie" - podsumował Wachowski w rozmowie z ISBnews.
W tym tygodniu KNF zatwierdziła prospekt emisyjny Grupy Tarczyński w związku z emisją akcji o wartości do 57 mln zł. Debiut na GPW jest zaplanowany na połowę czerwca.
Grupa Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich w trzech zakładach. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium.
W 2012 r. przychody spółki wyniosły 386,7 mln zł, a zysk netto 10,8 mln zł.
http://forsal.pl/artykuly/706695,tarczy ... kraju.html#

rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

Tarczyński chce pozyskać z oferty publicznej ok. 57 mln zł -

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:25

Źródło: PAP Makro
Tarczyński chce pozyskać z oferty publicznej ok. 57 mln zł - prospekt


Tarczyński, producent wyrobów wędliniarskich, oczekuje że z nowej emisji 5 mln akcji serii F pozyska 57 mln zł netto. Środki przeznaczy głównie na inwestycje w rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym - podano w prospekcie emisyjnym.
Grupa Tarczyński realizuje program inwestycyjny na lata 2011-2014 o wartości 66,5 mln zł, obejmujący rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym. Jak podano w prospekcie, 40 mln zł na ten cel ma pochodzić właśnie z oferty publicznej, a 14,5 mln zł z dotacji Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Do tej pory spółka poniosła wydatki na rozbudowę zakładu w kwocie 14,23 mln zł.
"W przypadku pozyskania z emisji akcji serii F środków finansowych, spółka rozpocznie w II kwartale kontynuację prac montażowych. Zakłada się zakończenie zadania inwestycyjnego rozbudowy zakładu w Ujeźdźcu do 25 października 2014 r." - podano w prospekcie.
Tarczyński planuje także przeznaczyć ok. 10 mln zł na zasilenie kapitału obrotowego oraz ok. 7 mln zł na spłatę części zadłużenia.
Za lata 2013-2014 zarząd spółki nie będzie wnioskował o wypłacanie dywidendy z wypracowanego zysku.
W piątek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Tarczyński w związku z ofertą publiczną akcji serii F oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii B (1.346.936 sztuk), C (2 mln sztuk), F (od 1 do 5 mln sztuk) oraz praw do akcji serii F (od 1 do 5 mln sztuk).
Spółka oczekuje, że pierwszy dzień notowań PDA na rynku regulowanym GPW będzie miał miejsce w okolicach 18 czerwca.
Oferującym jest DI BRE Banku.
Grupa Tarczyński wypracowała w 2012 r. 10,8 mln zł zysku netto, 21,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 386,7 mln zł przychodów.
Tarczyński jest istniejącą od 1990 roku spółką zajmującą się produkcją wędlin. Obecnie jedynymi akcjonariuszami spółki są jej założyciele Elżbieta i Jacek Tarczyńscy. (PAP)
jow/ asa/
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Tarczyn ... 35830.html

rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

Opera wchodzi do Tarczyńskiego, pomoże w debiucie na GPW

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:26

Uwaga: stare

Opera wchodzi do Tarczyńskiego, pomoże w debiucie na GPW

Beata Drewnowska 17-09-2010, ostatnia aktualizacja 17-09-2010 01:16

TFI zainwestuje w akcje mięsnej spółki 20 mln zł. Pomoże jej także zadebiutować na GPW na przełomie 2011 i 2012 r.
Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Opera obejmie akcje spółki Tarczyński za 20 mln zł. Podwyższenie kapitału zostanie podzielone na dwa etapy i powinno się zakończyć w 2010 r.
– mówi Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, jednego z największych producentów markowych wędlin w Polsce. Udziały Opery w jej kapitale wyniosą 16 proc. Pozostały pakiet będzie należeć do Elżbiety i Jacka Tarczyńskich, którzy założyli firmę 20 lat temu.
Część kwoty od Opery Tarczyński przeznaczy na przejęcie spółki StarPeck z Bielska-Białej, producenta szynek trafiających na rynki krajowy i europejski. Do finalizacji transakcji dojdzie jeszcze we wrześniu. Roczne obroty StarPecka wynoszą ok. 30 mln zł. Zdaniem zarządu Tarczyńskiego w ciągu dwóch, trzech lat możliwe jest ich podwojenie.
Pieniądze zainwestowane przez Operę spółka wyda także na rozbudowę zakładu w Ujeźdźcu Małym koło Trzebnicy. Dzięki temu moce produkcyjne fabryki zwiększą się w 2011 r. o ok. 40 proc.
Opera pomoże Tarczyńskiemu również w przygotowaniu do debiutu na GPW. Zarząd chce, aby doszło do niego na przełomie 2011 i 2012 r. – Przygotowania zaczniemy w drugim kwartale przyszłego roku – zapowiada Krzysztof Wachowski.
Na GPW branżę mięsną reprezentują Polski Koncern Mięsny Duda i Herman. Do niedawna należał do niej także Beef- San, który przestawia się na doradztwo finansowe. Czy akcje Tarczyńskiego zainteresują inwestorów? – Spółka posiada rozpoznawalną markę i ma ugruntowaną pozycję wśród producentów mięsa – mówi Monika Kalwasińska, analityk Domu Maklerskiego PKO BP.
30 mln zł wynoszą roczne obroty spółki StarPeck
W Tarczyńskim nie zdradzają, ile chcą uzyskać z giełdy i na co przeznaczą zdobyte pieniądze. Spółka chce zbudować silną grupę przetwórstwa mięsnego. Dlatego planuje kolejne przejęcia. Tarczyński jest zainteresowany podmiotami o rocznych obrotach na poziomie 30 – 60 mln zł. StarPeck nie jest pierwszą spółką z branży mięsnej, którą kupił Tarczyński. W 2005 r. przejął Zakłady Mięsne Dobrosława.
W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży spółki Tarczyński wyniosły niemal 198 mln zł i były o prawie jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. Łącznie grupa zanotowała 280 mln zł przychodów. W tym roku (bez przejęcia StarPecku) przekroczą 300 mln zł.
Przeczytaj więcej o: debiut, GPW, Opera TFI, rynek mięsa, Tarczyński, towarzystwo
Rzeczpospolita

rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

link do prospektu

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:27


rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

Postautor: rhoex » 24 maja 2013 14:42

20 maja 2013 r. - Publikacja Prospektu.
od 22 do 28 maja 2013 r. - Proces budowy księgi popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych.
od 22 do 28 maja 2013 r. - Przyjmowanie zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych.
28 maja 2013 r. - Podanie do publicznej wiadomości Ceny Akcji oraz liczby Akcji Oferowanych w poszczególnych transzach.
5 czerwca 2013 r. - Przydział Akcji Oferowanych w Transzy Inwestorów Indywidualnych na sesji GPW.
18 czerwca 2013 r. - lub w zbliżonym terminie - Pierwszy dzień notowań PDA na GPW.

putinowicz
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2767
Rejestracja: 29 lis 2009 12:16

Postautor: putinowicz » 24 maja 2013 15:59

kabanosy rzyci nie urywaja

speedfan
Starszy chorąży
Posty: 1484
Rejestracja: 23 lip 2011 18:52

Postautor: speedfan » 24 maja 2013 16:05

Co sądzicie o ofercie, tanio czy drogo według Was? jakie zapatrywania?
rajd św. Mikołaja kiedy jak nie teraz?

eryk7
Porucznik
Posty: 36745
Rejestracja: 06 cze 2006 12:36
Lokalizacja: Galicja,piękne strony!

Postautor: eryk7 » 24 maja 2013 16:11

JAK SIĘ SPRZEDADZĄ JAK SPRZEDAJĄ KANANOSY,,NA 100 G PRODUKTU 200 G MIĘSA'' TO HOSANNA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Obrazek
Nazywanie kogoś idiotą nie jest obelgą tylko diagnozą.
Nie doradzam,mam swoje zdanie.
Kontrowersje są porównaniem ludzkich umysłów.
Nigdy nie wiesz co przyniesie los.
Polityka to syf !

Jurek ogórek
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2253
Rejestracja: 08 lis 2012 18:39

Postautor: Jurek ogórek » 27 maja 2013 07:35

Jutro ostatni dzień zapisów. Dziwna cisza przed debiutem ..... :)

Badd
Chorąży sztabowy
Posty: 6605
Rejestracja: 14 mar 2006 09:55

Postautor: Badd » 27 maja 2013 08:54

JAK SIĘ SPRZEDADZĄ JAK SPRZEDAJĄ KANANOSY,,NA 100 G PRODUKTU 200 G MIĘSA'' TO HOSANNA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Obrazek

:shock: magiki :?: :wink: :wink:

Kabanosy dla idiotów ?

PKP
Starszy chorąży
Posty: 1320
Rejestracja: 17 maja 2011 20:59

Postautor: PKP » 27 maja 2013 13:14

Proces suszenia kabanosa opiera się na odparowywaniu wody z produktu. W wyrobach suchych - takich jak kabanosy exclusive stopień oddawania wody jest tak duży, że z 200g surowca mięsnego otrzymujemy 100g produktu gotowego - Cecylia Piórkowska, kierownik działu zapewnienia jakości w firmie Tarczyński SA.

rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

wywiad z prezesem

Postautor: rhoex » 27 maja 2013 14:14

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl

Data: 05-04-2013, 12:15


O nowych podziałach w branży mięsnej, rozwoju marki Tarczyński, planowanym debiucie giełdowym oraz współpracy z sieciami handlowymi - rozmawiamy z Jackiem Tarczyńskim, prezesem firmy Tarczyński.

- Czy to prawdopodobne, że w kryzysie kontrast między skalą działania średnich a dużych przedsiębiorstw będzie się zwiększał?
- Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości w branży mięsnej nastąpi wyraźny podział zakładów produkcyjnych na dwie grupy: pierwszą stanowić będą duże, działające w skali ogólnopolskiej przedsiębiorstwa, drugą natomiast niewielkie zakłady, operujące na lokalnym rynku, często w oparciu o własną sieć sklepów. W perspektywie kilku, może kilkunastu lat zabraknie miejsca dla zakładów średniej wielkości - za dużych dla lokalnego rynku, a mających zbyt mały potencjał, aby być znaczącym partnerem dla sieci handlowych. Używając terminologii kolarskiej, dystans pomiędzy największymi zakładami - liderami a peletonem będzie z każdym rokiem coraz większy.
- Czy w 2013 r. można spodziewać się zwiększenia liczby upadłości zakładów mięsnych?
- Upadłości zakładów w naszej branży obserwujemy od dobrych kilku lat i proces ten w moim przekonaniu będzie kontynuowany. Pierwsza fala upadłości miała miejsce w czasie tzw. "kryzysu rosyjskiego" na przełomie wieków. Zamknięcie rynków wschodnich postawiło w fatalnej sytuacji te zakłady, które mocno zainwestowały w rozwój mocy produkcyjnych i skoncentrowały się na eksporcie swoich wyrobów za wschodnia granicę. Od tego czasu, co kilka miesięcy docierają do nas informacje o kolejnych upadłościach. W ubiegłym roku najbardziej spektakularny był przypadek zakładów MAT z Grudziądza. Ten fakt szczególnie mnie dotknął, gdyż w latach 2000-2005 był to nasz duży i ważny partner biznesowy.
- Kryzys gospodarczy to dla Pana firmy w większym stopniu utrudnienie działalności rynkowej czy może szansa na rozwój, np. poprzez przejęcia?
- Mamy za sobą dwa udane przejęcia - w 2006 roku przejęliśmy zakład Dobrosława w Sławie, w 2010 kupiliśmy aktywa zakładu Starpeck w Bielsku Białej. Ostatnie dwa lata poświęciliśmy na pełną integrację trzech zakładów obejmującą min. specjalizację produkcyjną. Każdy z naszych zakładów ma przypisaną ograniczoną liczbę wyrobów, na produkcji których się koncentruje. Z perspektywy naszych doświadczeń w procesie akwizycji najistotniejszym, ale jednocześnie najtrudniejszym jest etap integracji. Szansę na nasz rozwój upatruję we wzroście organicznym - nie planujemy kolejnych przejęć i nie prowadzimy w tym zakresie żadnych rozmów.
- Jak zatem wyglądają plany rozwoju marki Tarczyński? Czy Państwa wyroby będą w najbliższym czasie dostępne w kolejnych sieciach?
- Nasze wyroby są obecne na półkach w kilkunastu sieciach handlowych, z którymi od wielu lat współpracujemy. Są to m.in.: Real, Tesco, Carrefour, Makro, Kaufland, Selgros i Auchan. W 2012 r. około 1/3 naszej sprzedaży była realizowana w tym kanale. W 2013 r. do grona naszych klientów dołączyła sieć Lidl, z którą 15 marca bieżącego roku podpisaliśmy umowę o współpracy. W perspektywie najbliższych lat planujmy w dalszym ciągu rozwijać sprzedaż w tym segmencie, nie zapominając oczywiście o kanale tradycyjnym. Pomimo rosnącego udziału sieci, dla naszej firmy jest to wciąż najważniejszy kanał sprzedaży.
- W co będzie Pan inwestował w tym roku?
- Naszymi strategicznymi celami w perspektywie najbliższych lat jest rozwój w obszarze produktów premium oraz dalszy wzrost sprzedaży w nowoczesnym kanale dystrybucji. Realizujemy obecnie program inwestycyjny o wartości przekraczającej 65 mln zł, obejmujący głównie rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, tak, aby zwiększyć jego moce produkcyjne o co najmniej 40 proc. Jest to nasz podstawowy cel inwestycyjny na lata 2013-2014.
- Jak wyglądają Pana plany względem debiutu na giełdzie?
- Giełda jest naturalną konsekwencją naszego wyboru niezależnej ścieżki rozwoju. Chcemy budować samodzielnie naszą firmę, w oparciu o nasz własny, sprawdzony model biznesowy. Projekty inwestycyjne, które chcemy zrealizować, a przede wszystkim rozbudowa zakładu w Ujeźdźcu, wymagają finansowania na poziomie przekraczającym możliwości wewnętrzne naszego przedsiębiorstwa. Brakujące środki chcemy pozyskać z rynku kapitałowego, który ze swej natury kojarzy tych, którzy potrzebują kapitału z tymi, którzy ten kapitał gotowi są dostarczyć. Wierzę, że nasze plany zyskają uznanie inwestorów i do końca 2013 roku nasza firma zadebiutuje na GPW w Warszawie.
- Dlaczego branża mięsna jest stosunkowo słabo reprezentowana na giełdzie?
- Widzę kilka powodów słabej obecności naszej branży na Giełdzie. Dwa są w moim przekonaniu najważniejsze: największe zakłady, np. Animex, Sokołów i Drosed, są własnością zagranicznych inwestorów, a ci nie są zainteresowani pozyskiwaniem kapitału na giełdzie w Warszawie. Po drugie nasza branża jest nieco konserwatywna - właścicielami zakładów są w większości wypadków przedsiębiorcy z dużym poczuciem niezależności. Wolą więc rozwijać swoje przedsiębiorstwa korzystając z kredytów, bądź leasingów, niż pozyskać finansowanie z rynku kapitałowego, w zamian dzieląc się udziałami.
- Czy eksport stanowi istotny punkt w Pana strategii?
- Rynek zagraniczny to jeden z obszarów ekspansji naszej Grupy. Na koniec 2012 roku udział eksportu w sprzedaży wyniósł ok. 5 proc. Obecnie sprzedajemy za granicą głównie do ośrodków polonijnych - Anglia, Irlandia, Niemcy, Holandia. Prawda jest taka, że na Zachodzie nikt nie czeka na nasze produkty i znalezienie swojego miejsca na półkach sklepowych wymaga dużych nakładów i wielu lat systematycznej, konsekwentnej pracy. Z drugiej strony rynek polski stanowi doskonałe miejsce dla rozwoju naszej spółki, dlatego tu koncentrujemy naszą działalność.
- Jak spółka radzi sobie z zatorami płatniczymi?
- Nie mamy większych problemów z płatnościami. Staramy się być blisko naszych klientów, elastycznie wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Współpraca budowana w oparciu o partnerskie relacje w dłuższej perspektywie czasu zwiększa zaufanie pomiędzy dostawcą i klientem. W konsekwencji, w sytuacjach trudnych, to wzajemne zaufanie pozwala wypracować niestandardowe rozwiązania, satysfakcjonujące obie strony, nie zamykając oczywiście relacji handlowych.
- Marka Tarczyński jest jedną z niewielu marek wyrobów mięsnych rozpoznawanych przez polskich konsumentów. Dlaczego Polacy nie znają marek wędlin? Jak to zmienić?
- Do niedawna o zakupie wędlin decydowała przede wszystkim cena. Marką była nazwa produktu jak np. polędwica sopocka. Dziś konsumenci na pierwszym miejscu stawiają smak wędlin, a dopiero na drugim cenę, która w niewielkim stopniu wyprzedza markę wyrobów. Ciszy fakt, że Polacy chętnie wybierają wysokojakościowe wędliny, jeśli za nimi stoi marka. Gotowi są wydać więcej na zakup wędlin markowych, bo wówczas mają pewność, że kupują naprawdę dobry produkt. Marka staje się więc powoli synonimem jakości, wyjątkowości produktu, za który warto zapłacić wyższą cenę. Z dużą satysfakcją obserwuję jak z roku na rok marka Tarczyński pnie się w górę w rankingach. Powołując się na badania firmy Regis dotyczące znajomości marek wędlin, pragnę podkreślić, że marka Tarczyński zyskała 25 proc. głosów, pokonując prawie 50 konkurentów.
- Jakie działania planuje Pan w celu dalszego umocnienia marki?
- 1 marca rozpoczęliśmy kampanię reklamową pt. "Mistrzowie Świata Polecają". Jest to seria lekkich i zabawnych reklam kabanosów Extra i Exclusive, w których o wyjątkowości tego polskiego specjału przekonują światowi eksperci. Z dumą prezentują swoje regionalne specjalności: Włoch - szynkę parmeńską, Francuz - sery Brie, a Japończyk - sushi, ale wszyscy zgodnie przyznają: najlepsze na świecie kabanosy produkuje Tarczyński. Oprócz reklamy telewizyjnej, część budżetu przeznaczyliśmy na wspieranie marki w Internecie. Prócz standardowych formatów jak bilboard na głównych portalach, wykorzystujemy także telewizję internetową i media społecznościowe.
- Czy współpracuje Pan z sieciami przy projektowaniu nowych produktów?
- Uważam, że wspólne tworzenie produktów, które obecnie jest dobrą praktyką, już wkrótce stanie się standardem. Skuteczna sprzedaż w kanale nowoczesnym wymaga bliskiej współpracy pomiędzy producentem i siecią. Kupcy w sieciach są najbliżej klienta, znają jego potrzeby i oczekiwania. Wspólna praca nad wyrobami pozwala nam stworzyć produkt, który trafi w gusta konsumentów i po prostu będzie się sprzedawał. Wartość tej współpracy doceniają zarówno kupcy jak i nasi technolodzy. Uczymy się wzajemnie, dyskutujemy, szukamy optymalnych rozwiązań w zakresie jakości, ceny, formy opakowania. Bywają produkty nad którymi wspólnie pochylamy się przez kilka miesięcy, aby finalnie zdobyć uznanie konsumentów - ostatecznego weryfikatora naszych wysiłków.
- Wiele z produktów z logo Tarczyński można zaliczyć do segmentu wędlin premium. Jak Pan ocenia przyszłość tego sektora produktów?
- Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwuję zmiany w preferencjach i zwyczajach konsumenckich - konsumenci coraz częściej sięgają po droższe, smaczniejsze wędliny, sporządzane według tradycyjnych receptur. Stając przed wyborem "ilość, czy jakość", decydują się na to drugie, kupując mniejszą ilość, ale za to lepszej wędliny. Jestem przekonany o tym, że ten trend utrzyma się w kolejnych latach, a rynek Premium będzie rósł w co najmniej kilkuprocentowym tempie. Pomimo atrakcyjności tego segmentu muszę podkreślić, że specjalizacja w produkcji wędlin wysokiej jakości nie jest łatwym i prostym zagadnieniem. Wymaga ona dużej dyscypliny produkcyjnej, bardzo wysokiej powtarzalności produktów, ponadprzeciętnych nakładów na marketing, opakowania czy promocję. Z drugiej strony, rynek wyrobów Premium jest mniej uzależniony od cyklów gospodarczych oraz w trwały sposób buduje markę producenta.
http://www.portalspozywczy.pl/mieso/art ... 84416.html

rhoex
Chorąży
Posty: 905
Rejestracja: 02 sty 2006 14:23

W środę ruszają zapisy na akcje Grupy Tarczyński

Postautor: rhoex » 27 maja 2013 14:18

W środę ruszają zapisy na akcje Grupy Tarczyński
Opublikowano: 2013-05-21 13:37:40
Maciej Zbiejcik

Do giełdowej reprezentacji branży spożywczej dołączy niebawem producent wędlin. Grupa Tarczyński rusza z ofertą IPO o wartości blisko 60 mln zł. Zaproponowana cena maksymalna wynosi 12 zł, co kształtuje wskaźnik C/Z na poziomie niespełna 13.
W najbliższych dniach rynek pierwotny odżyje za sprawą oferty spółki Tarczyński SA. W tym roku będzie to czwarty debiut na głównym rynku. W piątek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny w związku z ofertą publiczną akcji serii F oraz ubieganiem się o dopuszczenie do obrotu papierów serii B (1.346.936 sztuk), C (2 mln sztuk), F (od 1 do 5 mln sztuk) oraz praw do akcji serii F (od 1 do 5 mln sztuk).
Formalnie oferta już ruszyła. W puli sprzedażowej znajdzie się 5 mln akcji nowej emisji serii F. Cena maksymalna walorów została ustalona na poziomie 12 zł. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych rozpoczną się już jutro i potrwają do 28 maja. W tym samym okresie będzie budowana księga popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. W tej transzy zapisy potrwają od 29 maja do 4 czerwca. Spółka chciałaby przydzielić w transzy inwestorów instytucjonalnych ok. 80 proc., a w puli inwestorów indywidualnych ok. 20 proc. liczby oferowanych akcji. Na 18 czerwca lub zbliżonym terminie zaplanowany jest pierwszy dzień notowań PDA na giełdzie.
Przy cenie maksymalnej spółka mogłaby pozyskać z rynku 60 mln zł. Około 40 mln zł z tej kwoty miałoby trafić na rozbudowę zakładu, 10 mln zł na kapitał obrotowy, a 7 mln zł na spłatę części zadłużenia.
- Przy założeniu, że objęte zostaną wszystkie akcje, udział nowych akcjonariuszy w głosach na WZA wyniesie 34,85 proc. Pozostała część będzie w rękach obecnych właścicieli. Oznacza to, iż wartość spółki ustalona została na 136,2 mln zł. Wskaźnik C/Z’12 kształtuje się na poziomie 12,6x. Dla porównania wskaźnik C/Z dla ZM Kania za 2012 rok kształtował się na poziomie 34,7x. – ocenia Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.
Tarczyński istnieje od 1990 roku i zajmuje się produkcją wędlin. Obecnie jedynymi akcjonariuszami spółki są jej założyciele Elżbieta i Jacek Tarczyńscy. Grupa Tarczyński wypracowała w 2012 r. 10,8 mln zł zysku netto, 21,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 386,7 mln zł przychodów. Rok wcześniej było to odpowiednio 378,8 mln zł, 9,6 mln zł oraz 3,9 mln zł.
Przypomnijmy, że ZM Kania oraz PKM Duda mają za sobą udany I kwartał. Pierwsza ze spółek osiągnęła 113,9 mln zł przychodów, co dało 59-proc. dynamikę w ujęciu r/r. Największy skok w ujęciu procentowym zanotował zysk netto – ZM Kania zarobił 4,3 mln zł, co oznacza wzrost o 170 proc. Z kolei PKM Duda wypracował w I kwartale 2013 r. 5,96 mln zysku netto wobec straty 1,8 mln przed rokiem. EBIT wzrósł r/r do ok. 10 mln zł z 7,7 mln zł. Natomiast spółka Tarczyński nie podała w prospekcie emisyjnym wyników za I kwartał. Jednak jak udało nam się ustalić w spółce, w najbliższych dniach zostaną one załączone aneksem.
http://wiadomosci.stockwatch.pl/w-srode ... kcje,65833

Bluesman
Starszy chorąży
Posty: 1418
Rejestracja: 12 lip 2011 18:19

Postautor: Bluesman » 27 maja 2013 14:42

licze na spore zyski


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: anonimowy_gosc, ANTYCHRYST, hektor i 2 gości