SFINKS [SFS]

wszystko na temat spółek publicznych
pryszczaty student
Starszy chorąży
Posty: 1605
Rejestracja: 10 lip 2010 23:40

Postautor: pryszczaty student » 10 kwie 2017 15:12

slabo cos

REKLAMA


pryszczaty student
Starszy chorąży
Posty: 1605
Rejestracja: 10 lip 2010 23:40

Postautor: pryszczaty student » 10 kwie 2017 15:24

dwa tygodnie czekania i trzech zeta dalej nie ma dramat straszny a prawie sto sztuk kupilem

pryszczaty student
Starszy chorąży
Posty: 1605
Rejestracja: 10 lip 2010 23:40

Postautor: pryszczaty student » 10 kwie 2017 16:23

2zeta

pryszczaty student
Starszy chorąży
Posty: 1605
Rejestracja: 10 lip 2010 23:40

Postautor: pryszczaty student » 10 kwie 2017 16:24

1zeta moze bedzie

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 21 kwie 2017 18:54

http://www.sfinks.pl/news/nowa-oferta-n ... ach-sphinx

Restauracje Sphinx, zarządzane przez Sfinks Polska, wprowadziły nową ofertę sezonowych napojów i deserów na wiosenno-letnie dni. Wśród tych pierwszych znajdują się m.in. mrożona herbata i kawa oraz lemoniada. Oprócz tego w ofercie sieci Sphinx są desery przygotowane z białej czekolady z serkiem mascarpone, musu malinowego i kulki lodów wybranego smaku. Uzupełnieniem tych propozycji są nowe koktajle oraz sangria biała i czerwona. Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach Sphinx. Z kartą „Aperitif” na każdy napój przysługuje 40-procentowy rabat.
Wśród najnowszych propozycji restauracji Sphinx znajdują się m.in. lemoniada, Pepsi Green z dodatkiem mięty i limonki oraz bezalkoholowe piwo o owocowym smaku. Alternatywną propozycją dla klasycznej gorącej kawy jest Vanilla Ice Coffee, czyli mleczna kawa podana z gałką lodów waniliowych oraz Caffe Bianco – kawa latte z musem z białej czekolady. Dla wielbicieli herbaty przygotowano mrożoną zieloną herbatę z dodatkiem syropu z kwiatu czarnego bzu. Czarna herbata o smaku cytrynowym została natomiast wzmocniona Białą Żubrówką i grenadyną, tworząc drink o nazwie Ice Tea Red. Wśród kompozycji alkoholowych można wyróżnić także Mojito Green Tea, stworzone na bazie zielonej herbaty, Jägermeister z Red Bullem oraz Sangrię, hiszpański napój przygotowany z użyciem białego lub czerwonego wina i soków owocowych. :D
całkiem apetycznie :D

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 25 kwie 2017 19:44


joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 04 maja 2017 00:02

Nowa wiosenno-letnia oferta z napojami w restauracjach Chłopskie Jadło to cztery orzeźwiające propozycje. Klienci mają do wyboru cytrynową lemoniadę, piwo oraz dwa koktajle przygotowane na bazie wina i miodu pitnego. Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło, a goście z kartą „Aperitif” na każdy napój otrzymają 40% zniżki.
Gwarancją ochłody nawet w najgorętsze dni są naturalne składniki takie jak cytryna i mięta, dlatego znalazły się one w większości nowych napojów. Klasyczną propozycją na wiosnę i lato jest lemoniada. Wśród kompozycji z dodatkiem alkoholu jest szprycer rabarbarowy, czyli wytrawny koktajl z wina rabarbarowego, podawany z malinami i kruszonym lodem, udekorowany liśćmi świeżej mięty. W ofercie znalazł się też koktajl „Miodowe orzeźwienie”, czyli połączenie miodu pitnego dwójniak z sokiem z cytryny. Dla miłośników piwa wybrano natomiast Książęce Czerwony Lager, który charakteryzuje się słodową nutą z wyczuwalną chmielową goryczką.
http://www.sfinks.pl/news/wiosenno-letn ... skie-jad-o :D

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 11 maja 2017 11:51

http://www.parkiet.com/artykul/1514892- ... ortal.html
Spółka podaje, że trwają negocjacje w sprawie zakupu portalu niezwiązanego z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów w Polsce. Restaurator dostrzega korzyści, wynikające z synergii, jakie może osiągnąć w związku z realizacją strategii rozwoju na lata 2017-2022 w zakresie usługi delivery oraz możliwości zaoferowania klientom dodatkowych atrakcyjnych usług.
Podpisany przez strony termsheet przewiduje, że cena nabycia spółki prowadzącej portal wyniesie około sześciokrotność wartości wyniku EBIT za 2016 r., skorygowanej o wartość gotówki oraz zadłużenia tej spółki na dzień transakcji i będzie płatna w 4 transzach, z czego ostatnia do dnia 20 czerwca 2018 r. Spółka restauracyjna posiada wyłączność negocjacyjną do 10 lipca br., która może zostać przedłużona do 30 września br. „W przypadku finalizacji transakcji Sfinks nie zamierza zmieniać profilu firmy" – podano.
Zgodnie z ogłoszoną w tym roku strategią na lata 2017-2022, Sfinks chce zwiększać skalę działalności w oparciu o komplementarne portfolio ogólnopolskich marek gastronomicznych, rozwijając posiadane sieci, jak również wchodząc w nowe segmenty rynku gastronomicznego jak pizza i pasta, fast casual dining, quick service restaurants, bary bistro i gastro puby. Strategia Sfinksa przewiduje rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez akwizycje. Spółka planuje także rozwój międzynarodowy sieci Sphinx na zasadzie masterfranczyzy w co najmniej trzech krajach. Grupa zamierza w okresie 5 lat zwiększyć liczbę zarządzanych lokali do 400.
Sfinks zarządza 109 restauracjami na terenie Polski.

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 26 maja 2017 13:11

http://www.sfinks.pl/news/nowa-restaura ... okotowskim
Sieć Sphinx, należąca do Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w Warszawie. Lokal usytuowany jest tuż przy stacji metra Pole Mokotowskie, w budynku, w którym mieści się również kultowy pub Bolek. Nowo otwarta restauracja, działająca w modelu operatorskim, to już piętnasty Sphinx w stolicy.
Najnowsza restauracja Sphinx mieści się przy al. Niepodległości 211 i sąsiaduje z pubem Bolek. Wejście do niej usytuowane jest od strony Biblioteki Narodowej. W sali o powierzchni 134 mkw. goście mają do dyspozycji 194 miejsca przy 77 stolikach, w lokalu znajduje się również kącik zabaw dla dzieci. Oprócz tego ogródek letni z widokiem na park może pomieścić blisko 80 osób. Restauracja otwarta jest od niedzieli do czwartku w godzinach 11:00-23:00, a w piątki i soboty między 11:00 a 24:00.

- Otwieramy naszą najnowszą restaurację w niezwykle atrakcyjnej lokalizacji niemalże w samym centrum Warszawy - na skraju popularnego wśród mieszkańców stolicy parku Pole Mokotowskie i tuż przy Szkole Głównej Handlowej. Liczymy, że Sphinx będzie popularnym i częstym miejscem spotkań studiującej w pobliżu młodzieży oraz osób relaksujących się w tej zielonej okolicy, ale i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do miłego spędzenia czasu i delektowania się różnorodną kuchnią w naszej restauracji – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Sphinx.

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 31 maja 2017 17:17

Strata netto Sfinks wyniosła 1,72 mln zł w I kw. 2017 r. wobec zysku rok wcześniej
ISBnews - Biznes
31 Maj 2017, 9:32


Warszawa, 31.05.2017 (ISBnews) - Sfinks odnotował 1,72 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r. wobec 4,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Na koniec pierwszego kwartału spółka zarządzała 110 lokalami, utrzymując stan sieci na podobnym poziomie do lat poprzednich. W raportowanym okresie spółka zamknęła 4 lokale oraz przeprowadzała modernizacje w 3 restauracjach, co znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach" - czytamy w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,67 mln zł wobec 0,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży usług gastronomicznych we wszystkich restauracjach zarządzanych przez grupę kapitałową w pierwszym kwartale 2017r. spadły o 1,6 mln zł tj. o 3,4% w porównaniu do okresu grudzień – luty 2016r. (...) Całkowita sprzedaż usług gastronomicznych we wszystkich restauracjach zarządzanych przez grupę kapitałową w pierwszym kwartale 2017r. wzrosła o 0,7 mln zł tj. o 1,6% w porównaniu do okresu styczeń – marzec 2016r., pomimo spadku liczby restauracji. Na nieznaczny wzrost przychodów gastronomicznych wpływ miały zmiany przeprowadzone w ofercie produktowej, w tym dostosowanie cen do zmieniających się czynników rynkowych. Sieć porównywalna charakteryzuje się podobnymi trendami" - czytamy również w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 43,84 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 46,19 mln zł rok wcześniej.

"Głównym czynnikiem wpływającym na rentowność działalności jest utrzymująca się presja płacowa. Pomimo dostosowania cen sprzedaży udział kosztów wynagrodzeń w restauracjach w przychodach gastronomicznych wzrósł o 3,6 p.p."- dodano.

W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I kw. 2017 r. wyniosła 1,68 mln zł wobec 4,64 mln zł zysku rok wcześniej.

Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

(ISBnews)

darejos
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2978
Rejestracja: 06 wrz 2005 14:43

Postautor: darejos » 31 maja 2017 17:24

Te wyniki wcale nie wyglądają tak źle jak się je poczyta. Szczególnie, że te za poprzedni rok były zniekształcone zdarzeniem jednorazowym. Kurs spadał w oczekiwaniu na słabe wyniki a teraz spadł, bo wyniki były słabe? Nastawienie do spółki jest chyba skrajnie pesymistyczne.

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 31 maja 2017 17:26


joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 31 maja 2017 17:29

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, w I kwartale 2017 r. osiągnęła przychody jednostkowe w wysokości 42,88 mln zł oraz EBITDA w wysokości 2,00 mln zł. W odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i presję kosztową w I kwartale br. Sfinks przygotował nową strategię, która pozwoli mu zarządzać siecią 400 lokali w ciągu najbliższych 5 lat.
- Analizując nasze wyniki za I kwartał 2017 w odniesieniu do danych za I kwartał 2016, obejmujący okres od grudnia do lutego, należy wziąć pod uwagę, że mieliśmy wówczas do czynienia z przesunięciem okresu obrachunkowego, co zaburza bezpośrednią porównywalność, a tymczasem w gastronomii nie można rozpatrywać wyników w oderwaniu od czynnika sezonowego. Jeśli zatem odniesiemy nasze wyniki do okresu styczeń-marzec 2016 r., kiedy przychody ze sprzedaży wyniosły 42,56 mln zł, okazuje się, że w raportowanym właśnie kwartale zanotowaliśmy ich wzrost. Co istotne zwiększenie obrotów wypracowaliśmy przy sieci mniejszej o 4 lokale oraz pomimo ubiegłorocznej korekty cen, jaką wprowadziliśmy w odpowiedzi na rosnące koszty płac. W I kwartale 2017 r. rentowność na sprzedaży utrzymała się na zbliżonym poziomie do wskaźników notowanych w okresie od stycznia do marca zeszłego roku. Ponadto pod względem sprzedaży na podkreślenie zasługuje też bardzo dobry wynik Chłopskiego Jadła, które zwiększyło obroty w minionym kwartale o blisko 22% – wyjaśnia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

- Z punktu widzenia naszej działalności szczególnie istotne są zmiany na rynku pracy. W połowie ubiegłego roku podjęliśmy działania, które miały ograniczać wpływ wzrostu kosztów wynagrodzeń na naszą efektywność i umożliwić grupie rozwój w zmieniających się warunkach rynkowych. Obserwujemy już efekty tych działań, a dodatkowo na przełomie I i II kwartału wprowadziliśmy kolejne zmiany w technologii i ofercie mające na celu dalszą poprawę efektywności. Odnosząc obecne wyniki do tych sprzed roku trzeba wziąć pod uwagę, że ubiegłoroczne dane są w dużym stopniu obciążone zdarzeniami jednorazowymi, jak umorzenie odsetek bankowych i odszkodowanie od kontrahenta. One powodują, że wyniki netto są właściwie nieporównywalne, a lepszy obraz sytuacji dają dane sprzedażowe i operacyjne – dodaje Sylwester Cacek.

Jednocześnie odpowiedzią spółki na zmieniające się warunki gospodarcze jest nowa strategia rozwoju na lata 2017-2022, którą Sfinks ogłosił pod koniec I kwartału. Zgodnie z nią grupa chce zbudować komplementarne portfolio marek gastronomicznych obejmujące ok. 400 lokali. Sfinks zamierza rozwijać posiadane sieci i wchodzić w nowe segmenty rynku gastronomicznego, jak pizza i pasta, fast casual dining, quick service restaurants, bary bistro i gastro puby. Sieci będą rozwijane zarówno na drodze wzrostu organicznego, jak i poprzez przejęcia. Wzrost sprzedaży ma być również generowany dzięki uruchomieniu usługi delivery na szeroką skalę, a także w wyniku rozwoju międzynarodowego, który ma dotyczyć sieci Sphinx. W ciągu 5 lat ma być ona obecna w co najmniej trzech krajach.

- Naszym priorytetem jest budowanie wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy i to przyświeca wszystkim naszym działaniom. Dlatego kontynuujemy prace, które mają zapewnić nam systematyczny rozwój. Otwieramy kolejne restauracje pod marką Sphinx, ale też pracujemy nad nowymi markami, na które mamy umowy licencji czy masterfranczyzy. Zarówno lokale pod marką Fabryka Pizzy, jak i Meta pojawią się w naszej ofercie jeszcze w tym roku. Jesteśmy też gotowi i otwarci, by skokowo powiększyć skalę naszej działalności w wyniku akwizycji. Mamy know-how i zaplecze, by poprowadzić kilkukrotnie większą liczbę lokali niż obecnie w ramach posiadanych struktur w centrali – dodaje prezes Sfinksa.

Sfinks regularnie prowadzi działania dotyczące akwizycji na rynku. Ich wynikiem było podpisanie w I kwartale br. umowy o współpracy z właścicielami marek Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Podobną umowę spółka zawarła pod koniec 2016 r. z właścicielem Fabryki Pizzy. Z kolei już w maju br. Sfinks ogłosił, że negocjuje zakup 100% udziałów spółki prowadzącej portal internetowy niezwiązany z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów w Polsce. Przejęcie to byłoby źródłem synergii w kontekście realizacji strategii rozwoju i planowanego wdrożenia usługi delivery oraz możliwości zaoferowania klientom dodatkowych atrakcyjnych usług.

Sfinks kontynuuje też działania prosprzedażowe w swoich sieciach. W I kwartale br. wprowadzono nowe menu w sieci Chłopskie Jadło oraz znaczący projekt w restauracjach Sphinx, w ramach którego w bieżącym roku dania we wkładkach z nowościami oparte będą na oryginalnych przepisach ekspertki kuchni libańskiej, Samar Khanafer - autorki kulinarnego bestsellera pt. „Hummus, za'atar i granaty” i popularnego bloga blogSamar.com. Pierwsza z wkładek - „Kofta, za’atar i daktyle” – została wprowadzona w sieci Sphinx w lutym br.

Na poziomie skonsolidowanym w I kwartale 2017 r. spółka Sfinks Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 43,84 mln zł wobec 43,67 mln zł za I kw. 2016 i 46,19 mln zł za I kwartał poprzedniego roku obrachunkowego, tj. miesiące grudzień 2015 - luty 2016. Od stycznia do marca 2017 spółka odnotowała EBITDA w wysokości 2,01 mln zł oraz wynik netto -1,72 mln zł. W I kwartale 2016 r. dane te kształtowały się odpowiednio na poziomach: 3,78 mln zł oraz 5,40 mln zł, zaś w okresie grudzień 2015 – luty 2016: 2,89 mln zł oraz 4,58 mln zł.

joker78
Podporucznik
Posty: 10601
Rejestracja: 17 mar 2007 01:22

Postautor: joker78 » 01 cze 2017 02:15


cornollio
Podporucznik
Posty: 15748
Rejestracja: 27 sty 2006 18:12
Lokalizacja: poznań

Postautor: cornollio » 01 cze 2017 13:57

+/- 3 gr od tych 1,8 biegnie linia trendu długoterminowego


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości