Zasady rozpoznawania przychodu w rachunkowości w Tajlandii:
"Revenue arising from the sale of goods should be recognised when all of the following criteria have been satisfied: [IAS 18.14]
1) the seller has transferred to the buyer the significant risks and rewards of ownership..."
www.iasplus.com/en/standards/i...
Oznacza to, że dopóki na nabywcę nie przejdą "istotne korzyści i ciężary (ryzyka)" związane z własnością towaru to nie można uznać, że przychód z jego sprzedaży został osiągnięty. Moment przejścia tych korzyści lub ryzyk jest zwykle (także w transporcie morskim) związany z wydaniem towaru nabywcy (przy większości reguł Incoterms stosowanych w handlu z przewozem morskim). W związku z tym można założyć, że jeżeli nie doszło do wydania towaru nabywcy to tajlandzka spółka (np. MRC Thailand) nie ma przychodu ze sprzedaży, co oznacza także, że jej polska spółka macierzysta (np. MRC) nie może tego przychodu ująć w sprawozdaniu skonsolidowanym. Jeżeli kontenery są jeszcze na statku i nie zostały rozładowane to prawdopodobnie MRC Thailand nie mogło jeszcze rozpoznać z tytułu sprzedaży towarów w tych kontenerach przychodu i ten przychód nie pojawił się jeszcze w sprawozdaniu skonsolidowanym na 30 września br. i w "szacunkach", które przecież dotyczą szacunkowych przychodów w takim sprawozdaniu i są ustalane w oparciu o te same zasady. Przychód ten pojawi się dopiero w okresie, w którym nastąpiło wydanie towaru (jeżeli np. w październiku to zostanie ujęty w Q4). Może tu jest pies pogrzebany i z tego wynikają tak dziwnie niewysokie przychody przy tak dużej ilości kontenerów/
Jak widac nie tylko ja tak mysle