CI GAMES [CIG] księga II

wszystko na temat spółek publicznych
Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 12 wrz 2022 13:47

Firma tyle lat na rynku i sukcesów brak. Na podstawie doświadczeń z przeszłości należy zakładać, że nadal nie będzie sukcesów, co nie znaczy, że nie podbiją kursu. :P Jakiegoś funda sobie sprowadzili... Ostatnie Snajpery to nie jest "znacząca poprawa", a jedynie zapewnienie środków na przetrwanie. Znowu podkręcają koszty produkcji i wygląda, że na inną giełdę chcą wejść by przeprowadzić tam emisję akcji (u nas za mało kasy). Może z 40-50mln sztuk? Wydatki inwestycyjne 35mln przy przychodach 30mln to już słabo się spina... LoTF nie jest znaną marką. Tym razem peak 7k nie będzie "sukcesem". Musieliby >20k wykręcić. W sumie mam tę grę na steam i mogę sprawdzić co to takiego :P
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

REKLAMA


Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 16 wrz 2023 13:32

Coś cisza od roku, a zagraniczny fund tu ciągle miesza łudząc się, że tytuł będzie sukcesem.... Ile razy można wracać z produkcją gier z poziomu AAA do AA? :P Ponoć do 3 razy sztuka. Póki co takiej cofki w rozwoju dokonali raz, no ale Polak potrafi :twisted:

Poniżej przykładowy artykuł o branży i opinie:
https://www.purepc.pl/immortals-of-aveu ... -zapytania
Immortals of Aveum - wyniki sprzedaży nie napawają optymizmem. Przyszłość studia stoi pod znakiem zapytania
Natan Faleńczyk | 15-09-2023 17:30 |

Immortals of Aveum - wyniki sprzedaży nie napawają optymizmem. Przyszłość studia stoi pod znakiem zapytaniaTworzenie udanych gier, które odnoszą sukces na rynku, nie należy do najprostszych zadań. Dość boleśnie przekonało się o tym powstałe w 2018 roku studio Ascendant. Zajmowało się ono głównie tworzeniem gry pt. Immortals of Aveum. Początkowe huczne zapowiedzi oryginalnego tytułu oraz współpraca z Electronic Arts wskazywały na spory sukces. Zaledwie niecały miesiąc po premierze (22 sierpnia 2023 r.) studio zaczęło się rozpadać na kawałki. Co poszło nie tak?

Immortals of Aveum miało być całkiem innowacyjną grą FPP, w której wcielaliśmy się w maga Jaka. Miał on uchronić tytułową krainę Aveum przed zagładą. Tytuł oferował dobrą oprawę graficzną oraz ciekawe mechaniki. Zespół składał się z doświadczonych osób z branży, natomiast założyciel Bret Robbins był reżyserem kreatywnym w wielu produkcjach (np. Dead Space). Na dodatek za wydanie gry odpowiadało Electronic Arts. Pierwszym problemem okazały się jednak dość duże wymagania gry, które stały się małym czynnikiem zapalnym. Na domiar złego tuż po premierze okazało się, że produkcja jest wręcz okropnie zoptymalizowana. Gra została zasypana negatywnymi opiniami i na ten moment średnia ocen użytkowników z platformy pecetowej wynosi 3,4 (Metacritic). W sprzedaży nie pomogła nawet łatka wydana przez producenta, która naprawiała sporo problemów. W okolicach premiery aktywnych graczy było łącznie około 750. Wczoraj (14.09.23 r.) już tylko 67. Sytuacja musiała się więc przełożyć na dalsze losy studia.
pic.twitter.com/gftU3XlbFZ

Założyciel studia Bret Robbins ogłosił za pośrednictwem platformy X, że z bólem serca musiał się pożegnać z około 45% całej załogi. Intencje wydają się szczere, ponieważ dalej możemy przeczytać, że bardzo cenił swoich pracowników i jest w stanie polecić każdego z nich do innych projektów. Studio składało się z ponad 100 osób, tak więc cięcia były dość dotkliwe. Mimo wszystko zapowiedziano, że gra nadal będzie wspierana przez pozostałe osoby. Ascendant nie jest pierwszy studiem, które w ostatnim czasie musiało znacząco zredukować załogę. Nie tak dawno po 30 latach na rynku zamknięto Volition (Saints Row), a restrukturyzacji doczekało się także Luminous Productions (Forspoken). Branża gier nie należy do najprostszych, aby się w niej utrzymać i niestety wielu twórców doświadczyło tego na własnej skórze.

Norghul » Cruise12, 15-09-2023 17:52
Przecież to bardzo generyczny średniak i nawet Ci co pominęli te problemy z wydajności twierdzą, że ta gra to takie przejść i zapomnieć. W dodatku widziałem, że EA ładnie posmarowało ludkom na YT za recenzje, bo wielu, których oglądałem unikało jak ognia mówienia o słabościach gry oraz fatalnej optymalizacji.

Legion13, 15-09-2023 17:48
No któż by się spodziewał że całkowicie nowa marka od całkowicie nowego studia która działa słabo i zbiera średnie recenzje nie sprzeda się w cenie gry AAA? Na pewno nie EA w momencie kiedy zdecydowali że warto wydać tą grę w okresie w którym będzie konkurowała z BG3, AC6 i Starfieldem.


Draglar, 15-09-2023 18:01
Ta gra jest gorzej zoptymalizowana niż starfield.
https://www.techpowerup.com/review/immo ... sis/5.html

Żeby przebić 60 fps w 1440p potrzeba 7900xt lub 4080 xD

Jest rzeczą oczywistą, że wypuszczając coś takiego gracze będą wku&wieni. Z drugiej strony nie rozumiem jak studia wydające dziesiątki, setki milionów na gry nie potrafią zatrudnić właściwych ludzi do napisania dobrej fabuły. Wzięliby jakiegoś głodującego pisarza z talentem. Fabuła, dialogi, optymalizacja, zastosowanie sprawdzonych mechanik i interfejsów (żeby moderzy nie musieli poprawiać), przecież to nie jest fizyka kwantowa.


pablodent » Norghul, 15-09-2023 19:19
Mam wrażenie, że rola nanite i lumen właśnie sprowadziła się do tego, że można wygenerować fany efekt bez optymalizacji.
Kiedyś trzeba było całe oświetlenie robić ręcznie i optymalizować obiekty (do tego przygotować kilka wersji o różnej złożoności)
Obecnie klik, klik wklejasz jak jest i gotowe.
W efekcie funkcje które miały wynieść gry na nowy poziom doznań stały się metodą optymalizacji czasu pracy. Mam wrażenie, że podobnie deweloperzy obecnie używają też DLSS czy FSR
Jeśli się na tym nie sparzą to przyszłość będzie ciężka.

Norghul » pablodent, 15-09-2023 19:25
Na razie wiele gier AAA zalicza wpadkę za wpadką, bo gry wyglądają słabo, a potrzebują strasznie dużo zasobów. To jest straszny regres. Żeby w 2023 roku gra odpalała się w 720 na konsoli za ponad 2000 PLN. No śmiech na sali.



sdl, 15-09-2023 19:44
Ekstremalnie wysokie wymagania sprawiają, że gra przeznaczona jest dla nielicznych wyposażonych w najlepszy sprzęt, poza tym to zwykła strzelanka jakich wiele. Nic dziwnego że nie udało się przyciągnąć klientów.

Marka EA też pewnie nie pomaga, kojarzy się z mikropłatnościami i innymi patologicznymi formami monetyzacji.

:P :P :P
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 18 wrz 2023 17:24

Panie prezesie nie wstyd panu chwalić się sukcesami innych producentów gier, zamiast własnymi? :twisted: Przypominam, że LotF jest już od dawna w przedsprzedaży i jakieś liczby można podać :P Znając tę spółkę komunikat by brzmiał tak- że sprzedaż jest 1304% wyższa niż pierwszego dnia :P

"CI Games podtrzymuje, że premiera LoTF może znacznie zwiększyć wycenę spółki (wywiad)"- a ja podtrzymuje, że równie dobrze wycena może się znacznie zmniejszyć i tu nawet pasuje mi podana liczba "o 3-5 razy". Proszę przeczytać mój poprzedni wpis wraz z komentarzami....
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

incoqnito
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 8089
Rejestracja: 14 kwie 2011 17:26

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: incoqnito » 19 wrz 2023 21:42

Przecież ta wycena już wzrosła prawie 2 razy od marcowej wypowiedzi! Tak bo to wtedy pierwszy raz padło coś o zwiększeniu wyceny 4-5 razy.

Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 13 paź 2023 16:18

Czy prezio nadal podtrzymuje wycenę spółki? :twisted:

Parę minut po godz 15 miała miejsce premiera gierki po wcześniejszej długiej przedsprzedaży. Wczoraj przeciętne oceny recenzentów, dziś słabo to wygłąda u graczy (przynajmniej początkowo). Mamy wspięcie się LOTF z 3 na 2 miejsce steam, peak 36,806, oceny: 44,19% z 86 opinii

https://store.steampowered.com/search/? ... topsellers
https://store.steampowered.com/app/1501 ... lers_150_1
https://steamdb.info/app/1501750/graphs/

Kurs cig 3,7 -17,78% godz 16:18
Cig zawsze robił przeciętne gry, więc zaskoczenia nie ma. Poczekajmy na więcej ocen i poprawę błędów. Silnik UE5 wymaga już mocnego sprzetu i tu może być problem.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

blah8760
Chorąży
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2012 15:36

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: blah8760 » 13 paź 2023 18:06

Zrobić grę która wywala się już na menu startowym to jednak jest osiągnięcie.

dryniol
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 8603
Rejestracja: 19 paź 2006 21:05

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: dryniol » 13 paź 2023 18:26

Czas gamedev na GPW już się skończył :idea:
Kto tego nie widzi, albo nie chce widzieć, będzie w kolejnych tygodniach, miesiącach, latach, dalej tracił :roll:
9 przesadnie zdołowanych spółek w latach 2019/2021, kupionych na lata;
TPE, ENG, ENA, KGN, PKP, LWB, ATT, ZEP, RNK.
Która z nich da największy zysk, się zobaczy :)
Policzymy % po 2024 roku :P

NiKtoś
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7427
Rejestracja: 13 sie 2017 15:44

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: NiKtoś » 14 paź 2023 15:00

Piekny byl rajd ale teraz juz po herbacie.. Dno na 1 PLN dopiero./.. :mrgreen:
Na moje posty wprowadzony jest zakaz odpowiadania ( cytowania ) przez DOCHODZENIOWEGO ORAZ K(OSE) jako osoby fanatycznie upolitycznione. Reszte serdecznie zapraszam do dyskusji :mrgreen:

Szczupak_Gieldowy
Chorąży sztabowy
Posty: 5746
Rejestracja: 22 sie 2015 22:50

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Szczupak_Gieldowy » 19 paź 2023 18:25

Pandziora odnotowala rok przerwy na watku

ale i inni tez !
Szacun wszystkim normalnym

Na pohybel nikczemnikom !

Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 25 paź 2023 01:12

Forum podupadło i nie ma kto pisać. Co jakiś czas staram się animować non profit :P

Spółka podała, że zeszło im 1mln sztuk LOTF już po odliczeniu zwrotów. Jednak pewnie pudełka potraktowane są jako sprzedane, mimo że częściowo wciąż zalegają w sklepach. Ale ja nie o tym- miały koszta wyjść 200mln, a doliczono się aż 281mln :shock: Teraz nie dziwi, że krótko po premierze LOTF zrobili przecenę "snajperów". Potrzebują kasy na spłatę kredytów. Szacuję przychody na czysto 105mln zł. Produkcja pokrywana w dużej mierze z przychodów poprzednich kwartałów ale i tak to się nie spina.... a wydatki reklamowe aż 81,5mln. Cóż jak dacie na wyprzedaży steam w tym roku snajpery na -90%, to obiecuję zakup :P

Aha i gry AA są lepsze od AAA, bo dużo tańsze w produkcji, a cena 40$ to aż 66% ceny AAA. Czas ogłosić wielki powrót do AA :twisted:
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

Szczupak_Gieldowy
Chorąży sztabowy
Posty: 5746
Rejestracja: 22 sie 2015 22:50

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Szczupak_Gieldowy » 24 sty 2024 21:28

Cos tam ruszylo w gore

Ale czy na dobre ?

Najpierw niech wroca ponad 2

a moze potem ponad 3 (?)
Szacun wszystkim normalnym

Na pohybel nikczemnikom !

Szczupak_Gieldowy
Chorąży sztabowy
Posty: 5746
Rejestracja: 22 sie 2015 22:50

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Szczupak_Gieldowy » 02 lut 2024 13:31

Czy prezio nadal podtrzymuje wycenę spółki? :twisted:

Parę minut po godz 15 miała miejsce premiera gierki po wcześniejszej długiej przedsprzedaży. Wczoraj przeciętne oceny recenzentów, dziś słabo to wygłąda u graczy (przynajmniej początkowo). Mamy wspięcie się LOTF z 3 na 2 miejsce steam, peak 36,806, oceny: 44,19% z 86 opinii

https://store.steampowered.com/search/? ... topsellers
https://store.steampowered.com/app/1501 ... lers_150_1
https://steamdb.info/app/1501750/graphs/

Kurs cig 3,7 -17,78% godz 16:18
Cig zawsze robił przeciętne gry, więc zaskoczenia nie ma. Poczekajmy na więcej ocen i poprawę błędów. Silnik UE5 wymaga już mocnego sprzetu i tu może być problem.


Kiedy zatem wroca chocby na te 3,7 ???

:mrgreen:
Szacun wszystkim normalnym

Na pohybel nikczemnikom !

Pandziora
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7551
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Pandziora » 26 lut 2024 15:02

Nic nie ruszyło, bo niby z jakiej racji? :P
Długo w PAP tkwił wiel-błąd o emisji 36,6k akcji, gdy tymczasem chcą wyemitować do 36,6mln :lol: Jak widać LOTF za dużo kosztował, a te dwa nowe projekty za 20 i 30mln euro mogłyby być tańsze (bo to pewnie nie całkowite koszty)... Doświadczenia w projektach typu "survive" to oni nie mają, a konkurencja duża. Ile można zbierać śmieci (czytaj surowce), coś tam budować, coś tam kraftować, polować. To już się nudne robi. Może nie za pierwszym razem, ale za n-tym już tak...

Kurs cig 1,564 -1,01%

ps. Dalej czekam na jakąs solidną promocję na snajpery typu -90% inaczej nie kupię :twisted:
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

Apacz
Podporucznik
Posty: 12175
Rejestracja: 15 maja 2010 19:52

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: Apacz » 27 lut 2024 14:55

Czy tu sie jakas "konsolidacja" szykuje ?

Przejecie przez kogos ?

:lol:
No risk, no fun :-)

T.B.
Młodszy chorąży
Posty: 422
Rejestracja: 30 maja 2008 10:33
Lokalizacja: Trading Tribe
Kontakt:

Re: CI GAMES [CIG] księga II

Postautor: T.B. » 04 mar 2024 05:13

http://wigtrader.blogspot.com/
--------------------------------------------
Cut Your Losses!
Ride Your Winners!
--------------------------------------------
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości