TORPOL [TOR]

wszystko na temat spółek publicznych
dusigrosz
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3727
Rejestracja: 23 wrz 2020 19:32
Lokalizacja: 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱 🇵🇱

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: dusigrosz » 25 maja 2021 10:27

I tak jest dobrze, ze krecimy sie wokol 15, a nie 12 jak przez kilka mcy

REKLAMA


Niedźwiedź
Sierżant
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2021 16:12

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: Niedźwiedź » 25 maja 2021 12:44


fred37
Młodszy chorąży
Posty: 468
Rejestracja: 13 sie 2020 23:54

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: fred37 » 25 maja 2021 18:42

Napewno fundy zwiekszą zaangazowanie , sa kontrakty sa dywidendy jest wielka perspektywa :mrgreen:

fred37
Młodszy chorąży
Posty: 468
Rejestracja: 13 sie 2020 23:54

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: fred37 » 01 cze 2021 14:16

Takie kontraty plus dywidenda co roku
Tylko trzymac :mrgreen:

Witalis
Chorąży
Posty: 765
Rejestracja: 13 kwie 2021 11:29

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: Witalis » 02 cze 2021 07:45

Nadchodzi info z Łodzi na ponad 130 mln zł
Ten walor może zostać gwiazdą rynku

dochodzeniowy
Porucznik
Posty: 23908
Rejestracja: 01 maja 2006 16:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: dochodzeniowy » 02 wrz 2021 21:51

Dlatego też PKP SA złożyły zawiadomienie o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty i przystąpią do badania i oceny pozostałych ofert. Druga oferta – droższa o 5,6 mln zł – należy do spółki Torpol SA.
dworzec w Olsztynie powyzej 70 mln.

ROK1993
Starszy chorąży
Posty: 1293
Rejestracja: 22 wrz 2005 15:05
Lokalizacja: OBYWATEL ŚWIATA UPADŁEGO

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: ROK1993 » 20 wrz 2021 06:09

Będą fundusze unijne na inwestycje drogowe i kolejowe
Jestem przekonany, że będziemy dysponowali funduszami europejskimi na realizację inwestycji komunikacyjnych, nie tylko drogowych, ale i kolejowych - powiedział Adamczyk.
i tak musisz wdupić-!

leeloo
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3242
Rejestracja: 07 sty 2013 22:32

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: leeloo » 21 wrz 2021 18:43

Fajny walor

ROK1993
Starszy chorąży
Posty: 1293
Rejestracja: 22 wrz 2005 15:05
Lokalizacja: OBYWATEL ŚWIATA UPADŁEGO

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: ROK1993 » 24 wrz 2021 09:33

PKP PLK otrzyma z budżetu 5,2 mld zł, z czego 4,5 mld zł na remonty
dla torpola 1,5 mld z tego
i tak musisz wdupić-!

leeloo
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3242
Rejestracja: 07 sty 2013 22:32

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: leeloo » 08 lis 2021 09:34

Ale wyniki ! I 400 mln gotowki na koncie

Witalis
Chorąży
Posty: 765
Rejestracja: 13 kwie 2021 11:29

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: Witalis » 08 lis 2021 22:24

https://stooq.pl/n/?f=1452035&search=torpol
434 mln na koncie super kontrakty
Kapitalizacja ponizej gotòwki na koncie :mrgreen:

Witalis
Chorąży
Posty: 765
Rejestracja: 13 kwie 2021 11:29

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: Witalis » 13 lis 2021 17:34

Kierunek 25zł

leeloo
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3242
Rejestracja: 07 sty 2013 22:32

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: leeloo » 15 lis 2021 12:02

Torpol ma umowę na modernizację Olsztyna Głównego za 470 mln zł (z opcją)
ISBnews - Biznes
15 lis 2021, 11:54


Warszawa, 15.11.2021 (ISBnews) - Torpol podpisał z PKP PLK umowę o wartości 470 mln zł brutto (382,1 mln zł netto) na realizację zadania: "Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny". Wartość prac podstawowych w ramach kontraktu wynosi ok. 410 mln zł brutto, natomiast wynagrodzenie za skorzystanie z prawa opcji przez zamawiającego wynosi ok. 60 mln zł brutto, podała spółka. Uwzględniając nowy kontrakt, portfel zleceń Torpolu wynosi ponad 1,45 mld zł netto.
"Kontrakt na modernizację stacji Olsztyn Główny stanowi istotne uzupełnienie naszego portfela zamówień i jest kontynuacją, zrealizowanej już przez Torpol w tej perspektywie finansowej, modernizacji linii nr 216 na odcinku Działdowo-Olsztyn. Pod każdym względem jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do realizacji tego oraz kolejnych dużych, skomplikowanych projektów budowlanych, na których ogłoszenie w najbliższym czasie oczekujemy. Dysponujemy bardzo dobrze przygotowaną, młodą, ale już doświadczoną kadrą oraz nowoczesnym, specjalistycznym sprzętem zapewniającym sprawną realizację prac zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem oraz bardzo dobrą i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi na wysoką aktywność podczas nadchodzących postępowań przetargowych" - skomentował prezes Grzegorz Grabowski, cytowany w komunikacie.

Termin realizacji kontraktu w Olsztynie wynosi 30 miesięcy od daty podpisania umowy dla zamówienia podstawowego i 24 miesiące dla zamówienia wynikającego z ewentualnego prawa opcji.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 392,2 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)

leeloo
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3242
Rejestracja: 07 sty 2013 22:32

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: leeloo » 15 lis 2021 12:17

jak tak dalej pojdzie 30 zł to bedzie mało :mrgreen:

leeloo
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3242
Rejestracja: 07 sty 2013 22:32

Re: TORPOL [TOR]

Postautor: leeloo » 22 lis 2021 21:57

Torpol spodziewa się utrzymania obecnej rentowności w całym 2021 r.
ISBnews - Biznes
22 lis 2021, 10:44


Warszawa, 22.11.2021 (ISBnews) - Torpol spodziewa się, że w całym 2021 r. osiągnie rentowność podobną jak w okresie I-III kw., pomimo spadającej sprzedaży, wynika ze słów prezesa Grzegorza Grabowskiego.
"Marże powinny się utrzymać, na pewno przychód będzie nieco mniejszy. Utrzymamy poziom marżowości przy niższym przychodzie" - powiedział Grabowski podczas konferencji prasowej.

Marża wyniku brutto ze sprzedaży wyniosła 9,3% w I-III kw. br., o 3,2 pkt proc. więcej r/r.

Grabowski ocenił, że rentowność kontraktów pozyskiwanych w przyszłości może być niższa, niż długoterminowa rentowność obecnego portfela, która wynosi ok. 8%.

"[Marże] na koniec roku - nie powinny odbiegać od tego, co pokazujemy po 9 miesiącach. W przyszłym roku struktura portfela będzie istotna i realizacja tych kontraktów, które są w portfelu, będzie pozytywnie wpływała. Bo nie spodziewam się, żeby w przyszłym roku można było średnie marże pozyskiwać na tym poziomie, co w tym roku" - dodał prezes.

Poinformował, że spółka jest nadal bardzo aktywna w ofertowaniu, ale niska podaż dużych przetargów sprawia, że łączna wartość ofert wynosi 'kilkaset milionów złotych'.

"Przetargów jest 13, ale większość to są niewielkie zadania kolejowe, największy jest na nieco ponad 100 mln zł. To jest przetarg Warszawskiej Kolei Dojazdowej, gdzie jesteśmy przed aukcją. Wartość [wszystkich ofert] to jest w sumie kilkaset milionów złotych, to nie są wielkie pieniądze, bo taka jest podaż" - powiedział Grabowski.

"Mam nadzieję, że liczba postępowań się zwiększy jeszcze w tym roku, tak jak to wynika z zapowiedzi PLK, że jeszcze w grudniu się coś pokaże" - dodał.

Poinformował także, że przyszłoroczny capex powinien być mniej więcej na poziomie amortyzacji lub "może [amortyzacja] nieco plus".

W I-III kw. 2021 r. spółka miała 35,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 26,29 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 772,71 mln zł w porównaniu z 986,26 mln zł rok wcześniej.

Marża wyniku brutto ze sprzedaży wyniosła 9,3%, o 3,2 pkt proc więcej r/r.

W raporcie spółka wyjaśniała, że skala zrealizowanej przez grupę sprzedaży, na poziomie niższym o 21,9% r/r, zdeterminowana jest mniejszym przerobem własnym na kontraktach wynikającym z uzgodnionych harmonogramów realizacyjnych robót. Koszt własny sprzedaży grupy spadł o 24,3% r/r. W konsekwencji zysk brutto ze sprzedaży grupy wyniósł 72 129 tys. zł (wzrost o 19,7% r/r.). Grupa zanotowała dalszy wzrost rentowności na sprzedaży brutto do poziomu ok. 9,5%, w głównej mierze dzięki rozliczeniu ukończonych projektów w okresie sprawozdawczym, z rentownością wyższą niż zakładana oraz satysfakcjonującej średniej marży obecnie realizowanych kontraktów.

Na koniec okresu sprawozdawczego oraz na datę raportu, grupa posiadała portfel zamówień o wartości ponad 1,45 mld zł netto bez udziału konsorcjantów, zapewniający prowadzenie prac do 2023 roku włącznie. Na dzień publikacji raportu kwartalnego długoterminowa średnia rentowność na sprzedaży brutto posiadanego portfela zamówień kształtuje się na poziomie ok. 8%.

Średnia rentowność na sprzedaży brutto z portfela kontraktów grupy za ostatnie 12 miesięcy na koniec września 2021 roku wyraźnie wzrosła i wyniosła 9,48% (wobec ponad 5,5% według stanu na koniec września ubiegłego roku). Spowodowane to jest m.in. ukończeniem i rozliczeniem na przełomie 2020 i 2021 roku większości projektów pozyskanych w trudnym okresie luki inwestycyjnej, wynikającej z małej ilości przetargów na rynku (lata 2016-2017) oraz z realizacją pozyskanych w 2019 r. z rentownością wyższą niż zakładana, wyjaśniała spółka w raporcie.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 392,2 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Jerubaaal i 149 gości