IZOBLOK [IZB] księga I
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1030
- Rejestracja: 08 cze 2015 18:38
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Ja rozumiem, ze Spolka przechodzi bolesna restrukturyzacje po przejeciu niemieckich zakladow i wyniki wygladaja jak wygladaja. Ale taka przecena i kapitalizacja >30 kk PLN to jest jakis zart. Mnostwo smieci na GPW ma wiecej.
Sam nie wiem co robic, jesli fundusze twardo beda dalej oddawac PKC to chyba bedzie trzeba ciac straty i spadac - jak tam u was, ma ktos jeszcze papier?
Sam nie wiem co robic, jesli fundusze twardo beda dalej oddawac PKC to chyba bedzie trzeba ciac straty i spadac - jak tam u was, ma ktos jeszcze papier?
REKLAMA
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
zmiana sposobu napędu to tylko I faza tego co producentów czeka...Czyli chcesz powiedzieć, że rewolucja elektryczna/wodorowa itp. sprowadzi armagedon na niemieckich producentów samochodów i w związku z tym izb już może pakować manatki. Odważna teza
II faza czyli w pełni autonomiczne pojazdy będzie katastrofą dla przerośniętych tłuszczem producentów niemieckich....
motoryzacyjni giganci zarabiają na 4 segmentach
- produkcja aut,
- części zamienne które się zużywają
- naprawy powypadkowe
- finanse i itd...
wszystko to wyrzną korporacje typu TESLA, UBER czy GOOGLE>... i pojazdy elektryczne/ wodorowe ale autonomiczne i współdzielone z innymi jezdzące cały czas 24h...
są już pierwsze jaskółki
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/art ... atach.html
wyrażam moje osobiste poglądy, w żaden sposób nie można ich traktować jako rekomendacji !:-)
http://www.stockwatch.pl/forum, https://twitter.com/
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość
http://www.stockwatch.pl/forum, https://twitter.com/
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 2255
- Rejestracja: 09 gru 2018 11:41
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
proponuje ochlonaczmiana sposobu napędu to tylko I faza tego co producentów czeka...Czyli chcesz powiedzieć, że rewolucja elektryczna/wodorowa itp. sprowadzi armagedon na niemieckich producentów samochodów i w związku z tym izb już może pakować manatki. Odważna teza
II faza czyli w pełni autonomiczne pojazdy będzie katastrofą dla przerośniętych tłuszczem producentów niemieckich....
motoryzacyjni giganci zarabiają na 4 segmentach
- produkcja aut,
- części zamienne które się zużywają
- naprawy powypadkowe
- finanse i itd...
wszystko to wyrzną korporacje typu TESLA, UBER czy GOOGLE>... i pojazdy elektryczne/ wodorowe ale autonomiczne i współdzielone z innymi jezdzące cały czas 24h...
są już pierwsze jaskółki
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/art ... atach.html
to co ty piszesz to perspektywa kilkudziesieciu lat
zreszta normalne auta beda dlugo popularne bo sa tanie
a auta tesli to nie auta to zabawki na nowobogackich
tesla zreszta nie zarabia od lat i nie zanosi sie by zaczela przynosic zyski
w koncu ktos to wykupi za grosze
bez znaczacego postepu w bateriach (a tu nic takiego sie nie zanosi przzez nastepnych kilkanascie lat) elektryki
beda tylko ciekawostka
wyszyscy mowia o elektrykach a nie widza ze miejsce dawnego diesla zajmuja powoli hybrydy i to jest przyszlosc
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1030
- Rejestracja: 08 cze 2015 18:38
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
To raz. A dwa: myslicie ze koncerny siedza w miejscu i nie reaguja na trendy? Jak myslicie po co jest downsizing silnikow?proponuje ochlonaczmiana sposobu napędu to tylko I faza tego co producentów czeka...Czyli chcesz powiedzieć, że rewolucja elektryczna/wodorowa itp. sprowadzi armagedon na niemieckich producentów samochodów i w związku z tym izb już może pakować manatki. Odważna teza
II faza czyli w pełni autonomiczne pojazdy będzie katastrofą dla przerośniętych tłuszczem producentów niemieckich....
motoryzacyjni giganci zarabiają na 4 segmentach
- produkcja aut,
- części zamienne które się zużywają
- naprawy powypadkowe
- finanse i itd...
wszystko to wyrzną korporacje typu TESLA, UBER czy GOOGLE>... i pojazdy elektryczne/ wodorowe ale autonomiczne i współdzielone z innymi jezdzące cały czas 24h...
są już pierwsze jaskółki
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/art ... atach.html
to co ty piszesz to perspektywa kilkudziesieciu lat
zreszta normalne auta beda dlugo popularne bo sa tanie
a auta tesli to nie auta to zabawki na nowobogackich
tesla zreszta nie zarabia od lat i nie zanosi sie by zaczela przynosic zyski
w koncu ktos to wykupi za grosze
bez znaczacego postepu w bateriach (a tu nic takiego sie nie zanosi przzez nastepnych kilkanascie lat) elektryki
beda tylko ciekawostka
wyszyscy mowia o elektrykach a nie widza ze miejsce dawnego diesla zajmuja powoli hybrydy i to jest przyszlosc
Dawniej jednostka napedowa srednio pracowala bezawaryjnie 400 tys km i wiecej. Nowe silniki, choc oszczedne, szybciej sie tez psuja - i to zamierzony efekt. Po max 200 tys kilometrow auto bedzie sie nadawac do wymiany. I zeby nie bylo ze to jest moje widzimisie - potwierdzil mi to inzynier pracujacy w jednym z zakladow wiodacej marki samochodwej w Polsce.
Wiec jestem spokojny o to ze wolumeny sprzedazy nie spadna tak bardzo w dol - i takie Spolki jak Izoblok nie straca z dnia na dzien zamowien.
Osobna kwestia jest: co dalej z tym niemieckim zakladem. Miejmy nadzieje ze kolejne raporty pokaza poprawe rentownosci. Ale niezaleznie od wszystkiego: na ten moment mamy kapitalizacje o 2-3 miliony wyzsza od trupa Grocilnu.
Czy to jest normalne? Nawet na warunki "normlanosci" GPW to nie jest normalne.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Kolejna fantastyczna przepowiednia kolegi klapa(cjusz) przy okazji naśmiewania się z innego inwestora "Dryniola". Tymczasem fakty od 21.03Negatywna opinia kolegi dryniola sugeruje nadciągajace silne wzrosty - zapamietajmy: komentarz napisany przy kursie 28 zł.
A tauron 2,11.
Tauron spadek z 2,11 zł na 1,71 zł tj. o 19,0%
Izo-Blok spadek z 28,0 zł na 20,9 zł tj. o 25,4%
Podziel się klapa z nami jeszcze jakimiś złotymi myślami, bo umieram z ciekawości w zakresie twojego talentu.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
ostatnio czytałem ze na elektrycznego VV --ID.3 --w ciagu 1 dnia zebrali 10 K zamówień tylu było chętnych że serwery nie wyrabiały. Szacowana produkcja roczna to własnie owe 30 K sztuk już wiadomo że popyt raczej będzie dużo dużo większy na to auto.
Tak? To wymien 5 niemieckich aut elektrycznych, ktore sprzedaly sie w zeszlym roku w przynajmniej 20 tys. egzemplarzy.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/v ... a-zamowien
Akurat jesli chodzi o samochody to Donald Trump się żali zę niemcy sprzedają amerynanom wiele swoich samochodów , a europejczycy nie chca kupowac American CARS.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Wierz dalej w te brednie serwowane przez niemieckie koncerny, niemiecką prasę i powtarzane przez idiotów. Auto, którego nie ma, do którego nie ma baterii, i które na starcie jest już z przestarzałą technologią. Platformy do samochodów elektrycznych koncernów motoryzacyjnych z Niemiec są jakieś 3 lata za amerykańskimi, a baterie jakieś 5 lat. Nie mają mocy wytwórczych, nie mają fabryk. Zanim coś napiszesz najpierw się trochę wyedukuj.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Takie sa fakty mercedesy BMW czy audi spzredaja sie w US a fordy, GM, itp nie bardzo w europie. Nie interesuje mnie w co wierzysz ale Fakty sa takie ze trump ze wzgledu na niska konkurencyjnosc swoich produktów chce przywalić cła głownie w niemiecki rynek samochodowy---To nie jest wiada to sa FAKTY ---a w polemike o tym w CO ty wierzysz a w co nie nie wchodze bo to jest zbyt sliski temat.Wierz dalej w te brednie serwowane przez niemieckie koncerny, niemiecką prasę i powtarzane przez idiotów. Auto, którego nie ma, do którego nie ma baterii, i które na starcie jest już z przestarzałą technologią. Platformy do samochodów elektrycznych koncernów motoryzacyjnych z Niemiec są jakieś 3 lata za amerykańskimi, a baterie jakieś 5 lat. Nie mają mocy wytwórczych, nie mają fabryk. Zanim coś napiszesz najpierw się trochę wyedukuj.
tu masz pare linków odnosnie FAktów ----a nie wiary wykreowanej w czyimś baniaku.
Jak to sie ma do ciagle przynoszacej poteżne straty i ciagle emitujacej akcje i sciagajacej kapitał od inwestorów np. TESLI ?
https://moto.rp.pl/biznes/2035-rekordow ... pracownika
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Porsch ... 78817.html
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Niemcy ... 78127.html
Fakt ze to sa dane za 2017 rok ale to nadal pokazuje jak silny jest niemiecki przemysł samochodowy pomimo kar na niego nakładanych zwiazanych z DIESEL GATE. ---jedno jest pewne nie beda chcieli oddac tego pola bez walki .--JAK to sie ma do twoich wizji i wiary ze niemiecki przemysł samochodowy juz widzisz jako ZAORANY---to przecież jest idiotyzm
a Tu masz artykulik z 2018 roku na temat Forda.
https://spidersweb.pl/autoblog/przyszlo ... w-europie/
A tu stary artykuł ---ale obrazujacy upadek amerykańskiego przemysłu "CAR DEAMS ".
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ne/49n02z6
Za mim poszła degrengolada miasta DETROIT.
http://www.obiezysmak.pl/detroit/
P.S założe się ze jesteś jednym, z tych co nie dadzą sobie wmówić ze CZARNE TO CZARNE A BIAŁE TO BIAŁE.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Fakty to są takie:
https://forsal.pl/artykuly/1411046,wyni ... atach.html
A ty dalej wrzucaj swoje linki z danymi sprzed dwóch lat i pisz farmazony o samochodach spalinowych oraz dziwnych rzeczach, które nie mają znaczenia dla omawianego tematu.
https://forsal.pl/artykuly/1411046,wyni ... atach.html
A ty dalej wrzucaj swoje linki z danymi sprzed dwóch lat i pisz farmazony o samochodach spalinowych oraz dziwnych rzeczach, które nie mają znaczenia dla omawianego tematu.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
No zadrzyło im sie miec 1 qw na stracie po wielu rekordowych kwartałach w ostatnich latach i CO Z TEGO?Fakty to są takie:
https://forsal.pl/artykuly/1411046,wyni ... atach.html
A ty dalej wrzucaj swoje linki z danymi sprzed dwóch lat i pisz farmazony o samochodach spalinowych oraz dziwnych rzeczach, które nie mają znaczenia dla omawianego tematu.
To ma świadczyc o tym ze niemiecki przemysł samochodowy jest juz do zaorania ? a amerykanski ktory straty NON stop pokazuje jest taki cacy i tak mocno wyprzedza konkurencje niemiecką?
Pokaż słupki WYNIKOWE TESLI --To sie posmiejemy.
Takie sa fakty GM zbankrutował w Tesle pompuja hajs od lat i niewiele to daje jesli chodzi o ZYskownośc biznesu Ford jak to mowia *** wort---Ale TWOJA wiara w to że Niemieckie auta sa do zaorania I TYLKO PROPAGANDA scieme wali ---jest niezachwiana , bo w bani juz sobie wymysliłeś upadek niemiaszków.
https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/ ... 97972.html
https://www.gramwzielone.pl/auto-ekolog ... czny-wynik
Pozatym nie wiem czy wiesz ale" PEŁNE " ELEKTRYKI to BOMBA Z OPÓŹNIONYM ZAPŁONEM jesli chodzi o EKOLOGIE. --te wszystkie akumulatory trzeba bedzie potem utylizowac, prąd NA świcie też nie jest wytwarzany z " czystych " żródeł tylko nadal dominują "Brudne surowce".
U nas juz są blackouty i reglamentacje dla pzredsiebiorstw jesli chodzi o Prąd w lecie---ciekawe co by było jakby faktycznie przyszły jeszcze masowo elekt ladowania elektryków.
Dlatego do zaorania niemieckiego pzremysłu samochodowego jeszcze bardzo długa droga.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
niemiecka motoryzacja premium względem Tesli i elektryków to tak jak kiedyś NOkia przy Apple... te same gadki i *****.... bajeczek a skończy się jak wtedy z Nokią
Doskonale to widać na przykładzie sprzedaży Tesli Model 3.
Rozpoczęła się ona w Europie w lutym i to nie na wszystkich dużych rynkach - bez np. rynku brytyjskiego i polskiego. Samochód praktycznie od razu stał się hitem. W marcu sprzedawał się najlepiej zarówno wśród aut elektrycznych, jak i pojazdów klasy premium średniej wielkości. Sprzedano 15 755 egzemplarzy Modelu 3 - więcej niż konkurujących z nim np. Mercedesów klasy C, BMW 3 i Audi A4, nie wspominając już o podobnej wielkości samochodach marek Alfa Romeo, Lexus i Jaguar.Do tego na niektórych rynkach Model 3 stał się w marcu najlepiej sprzedającym się samochodem - dotyczy to Szwajcarii, Holandii i Norwegii.
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,247 ... hodow.html
Doskonale to widać na przykładzie sprzedaży Tesli Model 3.
Rozpoczęła się ona w Europie w lutym i to nie na wszystkich dużych rynkach - bez np. rynku brytyjskiego i polskiego. Samochód praktycznie od razu stał się hitem. W marcu sprzedawał się najlepiej zarówno wśród aut elektrycznych, jak i pojazdów klasy premium średniej wielkości. Sprzedano 15 755 egzemplarzy Modelu 3 - więcej niż konkurujących z nim np. Mercedesów klasy C, BMW 3 i Audi A4, nie wspominając już o podobnej wielkości samochodach marek Alfa Romeo, Lexus i Jaguar.Do tego na niektórych rynkach Model 3 stał się w marcu najlepiej sprzedającym się samochodem - dotyczy to Szwajcarii, Holandii i Norwegii.
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,247 ... hodow.html
wyrażam moje osobiste poglądy, w żaden sposób nie można ich traktować jako rekomendacji !:-)
http://www.stockwatch.pl/forum, https://twitter.com/
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość
http://www.stockwatch.pl/forum, https://twitter.com/
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1030
- Rejestracja: 08 cze 2015 18:38
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Bez przesady...to na razie maly wycinek rynku.niemiecka motoryzacja premium względem Tesli i elektryków to tak jak kiedyś NOkia przy Apple... te same gadki i *****.... bajeczek a skończy się jak wtedy z Nokią
Doskonale to widać na przykładzie sprzedaży Tesli Model 3.
Rozpoczęła się ona w Europie w lutym i to nie na wszystkich dużych rynkach - bez np. rynku brytyjskiego i polskiego. Samochód praktycznie od razu stał się hitem. W marcu sprzedawał się najlepiej zarówno wśród aut elektrycznych, jak i pojazdów klasy premium średniej wielkości. Sprzedano 15 755 egzemplarzy Modelu 3 - więcej niż konkurujących z nim np. Mercedesów klasy C, BMW 3 i Audi A4, nie wspominając już o podobnej wielkości samochodach marek Alfa Romeo, Lexus i Jaguar.Do tego na niektórych rynkach Model 3 stał się w marcu najlepiej sprzedającym się samochodem - dotyczy to Szwajcarii, Holandii i Norwegii.
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,247 ... hodow.html
Na ten moment nie ma szans na masowosc tego zjawiska. Na zakup Tesli 3 lub VWID3 wedlug artykulu trzeba wydac odpowiednio minimum 170 lub 130 tysiecy... za te peniadze mozna kupic dobrego SUVA w bogatym wyposazeniu lub auto z segmentu D klasy premium. Do tego jeszcze zasieg na jednym tankowaniu... Jeszcze duzo wody w Wisle uplynie zanim auta elektryczne faktycznie zaczna byc powazna konkurencja dla tradycyjnych.
Poza tym dalej nie bardzo rozumiem jakie jest zagrozenie dla firm typu Izoblok - niezaleznie od trendu, plastikowe elementy wykonczenia beda potrzebne?
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
To że tesla dzieki DOPŁATOM do elektryków i ULGOM w różnych BOGATYCH krajach i dzieki temu ze była jedną z PIERWSZYCH firm aut elektrycznych zdobyła swoja pozycje na obecnym rynku samochodów elektrycznych nie znaczy ze będzie to trwało NON stop.
Te ich PARĘ Modeli( 5 dokładnie) praktycznie szyte na JEDNO KOPYTO( poza roadsterem) ---doczekaja sie za pare lat konkurencji. ---Co z tego wyjdzie zobaczymy ale ja jestem przekonany ze tak jak KLASYCZNYCH SAMOCHODZACH NIEMCY wygrywaja z Amerykanami jesli chodzi o Prestiż tak bedzie i z elektrykami oraz innymi --Hybrydami, wodorowymi samochodami itp itd.
dzieki napedowi elektrycznemu osiagi samochodów tych robia wrazenie ---to zaleta tego typu napedu----ale WIzualna to jest BIEDA( poza roadsterem i moze modelem X ktory podnoszonymi drzwiami przełamuje ta nudną bryłe która jest podobna po modyfikacji do samochodów sprzed dekady-dekad).
Model S to MONDEO a Y to opel corsa ze zmniejszonymi swiatłami przednimi i bardziej wyprofilowanym tyłem.
Te ich PARĘ Modeli( 5 dokładnie) praktycznie szyte na JEDNO KOPYTO( poza roadsterem) ---doczekaja sie za pare lat konkurencji. ---Co z tego wyjdzie zobaczymy ale ja jestem przekonany ze tak jak KLASYCZNYCH SAMOCHODZACH NIEMCY wygrywaja z Amerykanami jesli chodzi o Prestiż tak bedzie i z elektrykami oraz innymi --Hybrydami, wodorowymi samochodami itp itd.
dzieki napedowi elektrycznemu osiagi samochodów tych robia wrazenie ---to zaleta tego typu napedu----ale WIzualna to jest BIEDA( poza roadsterem i moze modelem X ktory podnoszonymi drzwiami przełamuje ta nudną bryłe która jest podobna po modyfikacji do samochodów sprzed dekady-dekad).
Model S to MONDEO a Y to opel corsa ze zmniejszonymi swiatłami przednimi i bardziej wyprofilowanym tyłem.
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Model S to Mondeo, a Model Y to Corsa hahahahahahahaha wiekszych bredni dawno nie slyszalem. Sugeruje dwukrotne zwiekszenie dawki lekow, bo obecna przestaje dzialac
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1030
- Rejestracja: 08 cze 2015 18:38
Re: IZOBLOK [IZB] księga I
Jesli o design mowa to predzej bym powiedzial ze Tesla sie wzoruje na linii Mazdy a w wypadku SUVa na Porsche Cayenne.
Ok, zgoda ze w krajach zachodniej Europy sa ulgi na auta elektryczne i tego nie bralem pod uwage przy wycenach.
Nie zmienia to faktu, ze to dalej drogie modele ktore beda konkurowac w bardzo waskich obszarach rynku.
Czas pokaze kto mial racje - ale dyskusje na jakis czas nalezy zaparkowac. To co mnie interesuje w kontekscie IZB to kolejny raport i informacja o przebiegu dealu z BMW. Mam nadzieje ze wycena sie wreszcie urealni, bo pomimo restrukturyzacyjnych wyzwan kapitalizacja IZB jest obecnie mocno zanizona.
Ok, zgoda ze w krajach zachodniej Europy sa ulgi na auta elektryczne i tego nie bralem pod uwage przy wycenach.
Nie zmienia to faktu, ze to dalej drogie modele ktore beda konkurowac w bardzo waskich obszarach rynku.
Czas pokaze kto mial racje - ale dyskusje na jakis czas nalezy zaparkowac. To co mnie interesuje w kontekscie IZB to kolejny raport i informacja o przebiegu dealu z BMW. Mam nadzieje ze wycena sie wreszcie urealni, bo pomimo restrukturyzacyjnych wyzwan kapitalizacja IZB jest obecnie mocno zanizona.
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości