PLAYWAY [PLW] księga I

wszystko na temat spółek publicznych
Havana
Chorąży
Posty: 944
Rejestracja: 17 cze 2007 10:53

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Havana » 19 lis 2018 09:02

https://www.toppicks.pl/nerwowy-listopa ... parkiecie/

PlayWay wiecej takich gierek, a będize dobrze na tle branży:

Gra "Thief Simulator", która miała swoją premierę na platformie Steam 9 listopada, już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciła wszystkie koszty produkcji i marketingu, podał PlayWay.

"Pierwsza doba sprzedaży w sklepie Steam trwała od godz. 17.00 polskiego czasu w dniu 9.11.2018 r. do godz. 9.00 w dniu 10.11.2018 r. Wedle szacunkowych danych posiadanych przez spółkę w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów trafiło ponad 36 tys. sztuk gry" - czytamy w komunikacie.

"Thief Simulator" 9 listopada 2018 r. znajdował się na 1. pozycji w tzw. Steam Global Sale, a obecnie plasuje się na 6. pozycji. Wytworzenie gry razem z budżetem marketingowym kosztowało ok. 300 tys. zł, podano również.


Invest-Journey
Starszy sierżant sztabowy
Posty: 255
Rejestracja: 24 cze 2017 16:33

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Invest-Journey » 25 lis 2018 16:02

I jeszcze kilka najważniejszych naszym zdaniem rzeczy, które wyłapaliśmy z wywiadu udzielonego przez Krzysztofa Kostowskiego dla TOK FM (link tutaj). Prezes wyjaśnia w nim model funkcjonowania spółki, jej politykę marketingową, produkcyjną i sprzedażową. Przedstawia też kilka ważnych informacji związanych z premierą gry, na którą z niecierpliwością czekamy! Nasi stali Czytelnicy bez wątpienia wiedzą o jakie cacko chodzi Ogólnie Prezes kolejny raz zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Konkretnie, na luzie, szczerze i prostymi słowami. Parafrazując słowa Prezesa PZPN Zbigniewa Bońka powiedzielibyśmy: „jawi się Pan dla mnie mężczyzną fascynującym” No ale do rzeczy:
Marketing nie jest dla spółki najważniejszy. Zaoszczędzone na nim środki Zarząd woli przeznaczyć na nowe projekty z nadzieją, że któryś z nich okaże się nowym „Minecraftem”.
Przy prowadzeniu spółki bardzo przydatne jest doświadczenie Krzysztofa Kostowskiego z czasów, kiedy był właścicielem hurtowni oprogramowania i gier komputerowych. Dzięki temu widział jakie są kierunki zainteresowań graczy, wiedział co się sprzedaje, a co nie.
Prezes biznesowo związany jest z branżą gier od wielu lat, więc doskonale zna ten rynek. Osobiście wymyślił takie gry jak Thief Simulator, Gold Rush, House Flipper, czy Car Mechanic Simulator.
Prezes zwraca uwagę, że deweloper i wydawca często mają sprzeczne interesy i nie zawsze muszą grać w 1 drużynie. W PlayWay udało się ten problem wyeliminować. Symbioza wydawcy i dewelopera osiągnięta dzięki temu, że spółka w większości zespołów jest właścicielem i zajmuje się całym procesem produkcyjno-wydawniczym. Wraz ze swoimi zespołami stoi więc „po jednej stronie barykady„.
Weryfikacja pomysłów na grę następuje poprzez facebooka. Potencjał jest badany poprzez ok. 240.000 „userów”, którzy opiniują utworzoną wcześniej wizualizację gry. 2/3 pomysłów trafia do kosza. Pozwala to jednak oddzielić gry z potencjałem, od tych niewartych dalszego finansowania. Dzięki temu zespoły mogą tworzyć projekty w oparciu o sprawdzone pomysły.
Na 40 pomysłów, do wizualizacji/preprodukcji trafia ok. 10-12, z czego zaledwie 3 są bazą do stworzenia gry.
Zespoły z własnym pomysłem, które trafiają do PlayWay, stanowią ok. 5%. Częściej są to zespoły, które chcą po prostu zrobić fajna grę wspomagając się doświadczeniem i pomysłami spółki.
Celem Krzysztofa Kostowskiego jest to, by każda wydana przez spółkę gra znalazła się na 1 miejscu bestsellerów steama.
BUM Simulator nie jest symulatorem bezdomnego, a symulatorem żula. Gra ma być skierowana, podobnie jak Goat Simulator, do gracza nastawionego na prześmiewczą/relaksującą rozgrywkę. Symulator Kozy sprzedał się w milionach egzemplarzy (2,5 mln szt. – dane na 2015 r.).
Pod kątem zainteresowania BUM Simulator jest na drugim miejscu spośród wszystkich gier PLW, które dopiero będą miały premierę.
Spółka utworzyła „campus playwayowy” pod Warszawą, w którym powstają nowe gry. To właśnie w nim narodził się pomysł na BUM Simulator. Mieszkają tam i pracują „w luźnej atmosferze” zespoły PLW. Wprowadzają się też nowe.

Cała analiza dostępna na http://investjourney.pl/2018/11/25/tydz ... c-playway/

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 6199
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Pandziora » 14 lut 2019 12:16

Widać, że koniecznie chcieli osiągnąć sukces czyli wejść na pierwszą stronę steam z "Plane Mechanic Simulator" i oprócz zwyczajowej zniżki -15% jest kupon aż -50% dla posiadaczy kilku gier Playway. Daje to łącznie aż -57,5% zniżkę i cenę 18,69 pln (z 43,99). Niska cena to i małe wymagania względem jakości. Na jakiś czas im taki "sukces" wystarczy, jednak powinni juz myśleć nad kolejnym tytułem :P
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

PawelPL
Starszy sierżant
Posty: 74
Rejestracja: 05 mar 2019 11:01

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: PawelPL » 12 mar 2019 12:03

Możliwe sygnały kupna na Playway. tutaj ładnie widać na wykresie:
https://pl.tradingview.com/chart/PLW/y19b3w4O/

PawelPL
Starszy sierżant
Posty: 74
Rejestracja: 05 mar 2019 11:01

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: PawelPL » 24 kwie 2019 12:52

uwaga na dywergencję spadkową. Więcej info na wykresie:
https://pl.tradingview.com/chart/PLW/9P9uJ6nD/

mojagielda
Starszy sierżant
Posty: 97
Rejestracja: 12 mar 2019 12:17

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: mojagielda » 26 kwie 2019 11:06


Invest-Journey
Starszy sierżant sztabowy
Posty: 255
Rejestracja: 24 cze 2017 16:33

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Invest-Journey » 28 kwie 2019 22:19

No to teraz przejdźmy do tego co tygryski lubią najbardziej, czyli gamedevu! Dzisiaj na tapetę idzie PlayWay ze swoimi nowymi grami. Dużym atutem tej spółki są bardzo oryginalne pomysły. Pisaliśmy już o tym co nie co w jednym z naszych wcześniejszych artykułów (Zrozumieć PlayWay): […] Przy okazji tego tytułu (Thief Simulator – przyp. red.) chcemy jednak pochwalić PlayWay za kolejny już bardzo ciekawy pomysł na grę. Wydaje nam się, że właśnie tutaj jest jedna z mocnych stron PLW, dzięki której potrafi on zdobywać rynek. Gry spółki nie mają jakiejś rozbudowanej fabuły, nie mają przypominającej rzeczywistość grafiki, nie mają wielomilionowego budżetu. Ale mimo to, potrafią sięgać do głęboko zakorzenionej w graczach ciekawości. […] I właśnie dzięki temu w ostatnim roku sukcesem sprzedażowym okazały się takie gry jak House Flipper, czy Thief Simulator. Jak się jednak okazuje była to dopiero przystawka W roku 2019 mamy takich potencjalnych perełek dużo więcej.

Cała analiza dostępna na http://investjourney.pl/2019/04/28/tydz ... y-playway/

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 6199
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Pandziora » 02 maja 2019 10:01

Wygląda, że premiera Uboata nie spełniła oczekiwań. Grupa społeczności narosła dawno temu i nie przekłada się to na zakupy gry. Tematyka dość niszowa. Do 7 maja cena promocyjna -15% i do tego kupon -20% dla posiadaczy gier plw. Łącznie daje to -32% 73,43 zamiast 108.

max peak 5,755 mniejszy niż Moonlighter (6,229), a wczoraj był dzień wolny nie tylko w Polsce. Mało osób ogląda gameplay na twitchu. Czekamy na następną premierę.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

BitcoinAI
Starszy plutonowy
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2019 05:52

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: BitcoinAI » 02 maja 2019 17:02

z głównej strony :
PlayWay drożeje po udanej premierze gry „Uboat”:
Zeszłoroczne wyniki PlayWaya były rekordowe. Wiele wskazuje, że tegoroczne będą jeszcze lepsze. Spółka ma zdywersyfikowany portfel gier – tworzą je studia, z którymi jest związana kapitałowo, a sama jest de facto wydawcą. Taki model biznesowy zapewnia jej stosunkowo duże bezpieczeństwo i stabilność wyników. Zarząd rekomenduje, żeby z zysku za 2018 r. spółka wypłaciła 16,4 mln zł dywidendy, co daje 2,49 zł na akcję. Spółka analizuje też możliwość wypłaty zaliczki na poczet dywidendy z zysku za 2019 r.

JEST RAPORT POSPRZEDAŻOWY OCZEKIWANIA WOBEC GRY ZOSTAŁY WIELKOROTNIE PRZEKROCZONE KOSZTY PRODUKCJI ZWRÓCIŁY SIĘ W 1 GODZINĘ !!!

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 20 / 2019
Data sporządzenia: 2019-05-03
Skrócona nazwa emitenta
PLAYWAY S.A.
Temat
Popremierowy raport sprzedażowy dot. gry UBOAT
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd PLAYWAY S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje, że gra UBOAT („Gra”), która miała swoją premierę na platformie STEAM w dniu 30.04.2019 r. o godz. 17.00 czasu polskiego (w formule wczesnego dostępu) po 72 godzinach została sprzedana w ilości ponad 53 000 sztuk w kanałach online, a kanały detaliczne i Kickstarter odnotowały ponad 3 700 aktywacji.

UBOAT to gra należąca do PlayWay S.A. i wykonana przez wewnętrzny zespół Spółki Deep Water Studio.
Łączny udział w zysku netto ze sprzedaży Gry dla zespołu nie przekracza 12%.

Pełne koszta produkcji i marketingu Gry zostały pokryte w części poprzez kampanię Kickstarter i sprzedaż modułu wody „PlayWay Water System” w sklepie Unity - a w całości zostały odrobione w pierwszej godzinie sprzedaży w sklepie STEAM.

Największym rynkiem sprzedaży dla Gry są Niemcy, a dalej Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny.

Obecnie trwają prace nad rozwojem Gry oraz planowaniem kolejnych dodatków i usprawnień. Przejście Gry z fazy wczesnego dostępu do wersji pełnej planowane jest na 2020 r. W planach jest także wydanie Gry w wersji mobilnej oraz na konsole.

jarek111
Chorąży sztabowy
Posty: 6755
Rejestracja: 21 sty 2006 21:21

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: jarek111 » 04 maja 2019 00:04

no ale Pandziora pisal ze jest dolina a gra nie spelnila oczekiwan rynku wiec jak to jest ? serio pytam w imieniu mniej zorientowanych akcjonariuszy spolki playway :) ?

.
dla tych co nie pamietaja to przypominam ze wystepowalem kiedys na forum pod pseudonimem :" twardy" ktory niestety zmienilem zmuszony awaria i utrata danych do logownia sie pod starym nickiem .

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 6199
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Pandziora » 05 maja 2019 13:00

no ale Pandziora pisal ze jest dolina a gra nie spelnila oczekiwan rynku wiec jak to jest ? serio pytam w imieniu mniej zorientowanych akcjonariuszy spolki playway :) ?
Przecież wszystko widać jak na dłoni, ale wywołana do tablicy podtrzymuję mój poprzedni wpis.

- bardzo duża przecena na start -32% 73,43 zamiast 108 z kuponem -20% i nietypowo wysoka cena jak na plw, a jak wiemy najlepiej im schodzą gierki za 20$

- o grze było słychać jeszcze przed debiutem plw na bananie, czyli robią ją ze 3 lata lub więcej i nadal "Early Access"? Znów widać że plw lepiej sobie radzi z grami "skleconymi na kolanie" :P

- na steam w różnych okresach czasu jest różna wielkość sprzedaży na pierwszej stronie, dlatego nie miejsce sie liczy, czy komentarze, a liczba grających w grę, która wiernie oddaje sprzedaż w okolicy popremierowej. Do tego liczba oglądających twicha pokazuje zainteresowanie grą, czyli potencjalnych chętnych na zakup w przyszłości

- mnożnik egzemplarzy/komentarz wynosi ledwie 40 zamiast standardowego 60 czy >90 jak w House Flipper, Thief

- duża społeczność prawie 48k w momencie premiery nie przekłada się na sprzedaż i osiągnięcie 500k egzemplarzy w kwartał nierealne. Tu wychodzi ciągłe zachęcanie do dodania gry na wishlistę- ludzie dodają, a tak naprawdę wcale tej gry nie chcą kupić

- na koniec moje szacunki wpływów- powinni w tydzień od premiery zarobić do 4mln pln już po odjęciu prowizji steam. Potem zainteresowanie znacznie osłabnie i winna temu będzie zbyt duża przecena na start oraz niszowa tematyka. Większe przeceny nie pomogą tytułowi tak jak nie pomogły 911 operator, ktory na przecenie pałęta się gdzieś na 14 stronie steam.

- dlatego czekamy na kolejną grę, a temat tej jest już dla mnie zamknięty
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

BitcoinAI
Starszy plutonowy
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2019 05:52

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: BitcoinAI » 06 maja 2019 05:41

Znakomity debiut gry UBOAT
Debiut symulatora UBOAT w Steam Early Access okazał się bardzo udany. Koszty produkcji i marketingu zwróciły się w pełni po godzinie od debiutu we wczesnym dostępie.

SUKCES UBOAT W SKRÓCIE:
ponad 56 tys. sprzedanych egzemplarzy,
koszty zwróciły się w pełni po godzinie od premiery,
pozytywny odbiór gry na Steamie i duża aktywność graczy.

Tak oceniają najlepsi znawcy światowego rynku gier gry-online.pl
https://www.gry-online.pl/newsroom/znak ... at/za1c0db

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1722
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: Rif1977 » 06 maja 2019 11:27

Naganiacze na poszczególnych forach są całkiem zabawni, tylko na kurs wbrew ich intencjom nie ma to najmniejszego znaczenia :)

BitcoinAI
Starszy plutonowy
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2019 05:52

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: BitcoinAI » 06 maja 2019 12:50

Ostatnio zmieniony 06 maja 2019 13:01 przez BitcoinAI, łącznie zmieniany 1 raz.

BitcoinAI
Starszy plutonowy
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2019 05:52

Re: PLAYWAY [PLW] księga I

Postautor: BitcoinAI » 06 maja 2019 12:54

They Hired Me to Run a $2,000,000 Diesel Shop and This Happened - Diesel Brothers
115 408 wyświetleń


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości