11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

wszystko na temat spółek publicznych
Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 942
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 16 maja 2019 22:32

Panowie,

Przytocze bardzo ciekawe spostrzezenie kolegi z innego forum: w raporcie znajdziemy tabele przychodow rozbita na poszczegolne regiony - przy Japonii mamy wartosc 2,4 mln PLN.
Rzecz w tym ze do Q1 mogli wliczyc tylko pierwsze cztery dni sprzedazy Moonlightera w Japonii - a nie schodzil on tam z best sellerow przez circa 3 tygodnie...

Moze jednak Q2 tak chudy wynikowo nie bedzie 8)


Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1728
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 16 maja 2019 23:04

No i jak Panowie, jakie wrazenia z raportu?
Wynik bardzo zblizony do moich oczekiwan, jestem umiarkowanie zadowolony.
Ciekawy komentarz Miechowskiego - wyglada na to ze Q2 bedzie raczej mizerny, na korzysc drugiej czesci roku gdzie mozemy sie spodziewac:

- FP wersja na konsole
- FP platne DLC na PC
- Moonlighter mobile
- Moonlighter platne DLC na PC
- TWOM platne DLC na PC
- Children of Morta
Gwoli uzupełnienia:
FC płatne DLC będzie na wszystkie platformy (najprawdopodobniej będzie to season pass).
Moonlighter jw., czyli DLC płatne dla wszystkich platform.
Children of Morta pierwsza premiera multiplatformowa na PC, PS4, Switcha i X-1.

Zwrócono już uwagę na fakt, że Moonlighter ze świetnym przyjęciem na Switch w Japonii w kwartale tym liczony był zaledwie za cztery dni. Chciałbym zatem przypomnieć, że w Japonii czeka nas jeszcze premiera Moonlightera na PS4.
Nie wspominając, że stale oczekiwana jest decyzja chińczyków w temacie dopuszczenia ML na tamtejszy rynek.

Wszystko do kupy powinno dać wyborną drugą połowę roku, co powinno dać zbliżone przychody do tegorocznych.

Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 942
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 16 maja 2019 23:31

No i jak Panowie, jakie wrazenia z raportu?
Wynik bardzo zblizony do moich oczekiwan, jestem umiarkowanie zadowolony.
Ciekawy komentarz Miechowskiego - wyglada na to ze Q2 bedzie raczej mizerny, na korzysc drugiej czesci roku gdzie mozemy sie spodziewac:

- FP wersja na konsole
- FP platne DLC na PC
- Moonlighter mobile
- Moonlighter platne DLC na PC
- TWOM platne DLC na PC
- Children of Morta
Gwoli uzupełnienia:
FC płatne DLC będzie na wszystkie platformy (najprawdopodobniej będzie to season pass).
Moonlighter jw., czyli DLC płatne dla wszystkich platform.
Children of Morta pierwsza premiera multiplatformowa na PC, PS4, Switcha i X-1.

Zwrócono już uwagę na fakt, że Moonlighter ze świetnym przyjęciem na Switch w Japonii w kwartale tym liczony był zaledwie za cztery dni. Chciałbym zatem przypomnieć, że w Japonii czeka nas jeszcze premiera Moonlightera na PS4.
Nie wspominając, że stale oczekiwana jest decyzja chińczyków w temacie dopuszczenia ML na tamtejszy rynek.

Wszystko do kupy powinno dać wyborną drugą połowę roku, co powinno dać zbliżone przychody do tegorocznych.
Hej Rif,

Dzieki za korekte. Przyznam ze zaskoczyles mnie ze FP ma miec DLC od razu tez na kosnole. Powolujesz sie na dzisiejsza wypowiedz Admina z inwestorskiego? Bo wypowiedzial sie moim zdaniem dosc nieprecyzyjnie i nie bylbym pewien ze mial na mysli DLC na konsole.

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1728
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 17 maja 2019 10:02

No i jak Panowie, jakie wrazenia z raportu?
Wynik bardzo zblizony do moich oczekiwan, jestem umiarkowanie zadowolony.
Ciekawy komentarz Miechowskiego - wyglada na to ze Q2 bedzie raczej mizerny, na korzysc drugiej czesci roku gdzie mozemy sie spodziewac:

- FP wersja na konsole
- FP platne DLC na PC
- Moonlighter mobile
- Moonlighter platne DLC na PC
- TWOM platne DLC na PC
- Children of Morta
Gwoli uzupełnienia:
FC płatne DLC będzie na wszystkie platformy (najprawdopodobniej będzie to season pass).
Moonlighter jw., czyli DLC płatne dla wszystkich platform.
Children of Morta pierwsza premiera multiplatformowa na PC, PS4, Switcha i X-1.

Zwrócono już uwagę na fakt, że Moonlighter ze świetnym przyjęciem na Switch w Japonii w kwartale tym liczony był zaledwie za cztery dni. Chciałbym zatem przypomnieć, że w Japonii czeka nas jeszcze premiera Moonlightera na PS4.
Nie wspominając, że stale oczekiwana jest decyzja chińczyków w temacie dopuszczenia ML na tamtejszy rynek.

Wszystko do kupy powinno dać wyborną drugą połowę roku, co powinno dać zbliżone przychody do tegorocznych.
Hej Rif,

Dzieki za korekte. Przyznam ze zaskoczyles mnie ze FP ma miec DLC od razu tez na kosnole. Powolujesz sie na dzisiejsza wypowiedz Admina z inwestorskiego? Bo wypowiedzial sie moim zdaniem dosc nieprecyzyjnie i nie bylbym pewien ze mial na mysli DLC na konsole.
https://www.pcgamesinsider.biz/success- ... 15m-sales/

Pod koniec masz info o wersji konsolowej i niedługo później wypuszczenie DLC na wszystkie platformy.

Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 942
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 24 maja 2019 09:14

Wybieram się na spotkanie inwestorskie 11Bit w najbliższy poniedziałek. Na spotkaniu będą panowie Dariusz Wolak i Patryk Grzeszczuk. Jeśli macie jakieś pytania które chcielibyście abym zadał to piszcie na wątku albo na priv.

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1728
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 24 maja 2019 09:49

Wybieram się na spotkanie inwestorskie 11Bit w najbliższy poniedziałek. Na spotkaniu będą panowie Dariusz Wolak i Patryk Grzeszczuk. Jeśli macie jakieś pytania które chcielibyście abym zadał to piszcie na wątku albo na priv.
Wysłałem na priva.

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1540
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 25 maja 2019 10:10

Nad projektem 8 pracuje 20 osób, nad Frost Punkiem nadal 50 osób, nad TWOM nadal 10 osób. Projekt 8 praktycznie na bank wyjdzie najwcześniej w 2021r, a z racji wielkości i tego że ma wyjść na konsole równocześnie trzeba brać poprawkę że i później. O kolejnych grach nie ma co nawet wspominać

https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/ ... -19-11-bit

P. S. Miechu chyba ma problemy z prostą matematyką, zespół deweloperski to 70 osób, w tym 50 pracuje nad Frost Punkiem, 20 nad projektem 8, a 10 nad (ostatnią historią) TWOM. :shock:

P. S. Dla Tychy wielkogłowych którzy tak prują się na TSG, odnośnie ich modelu monetyzacyjnego - - - miechu wyjaśnia że Mobilki to praktycznie gry F2P. Tak się składa że Mobilki na chwilę obecną to najbardziej perspektywiczna rynek Growy. Ale nie zdziwię się jak niektóre betony tutaj mojej wypowiedzi nie skumają i nadal będą marudzić na temat kosztów marketingu itp w produkcjach F2P....:lol:
Trzeba być wyjątkowym kretynem, żeby podważać i obrażać się na modele monetyzację w grach typu F2P, podczas gdy np. Gra za 1 mln PLN może generować nawet setki mln PLN przychodów i nawet jeśli "tylko" 25-30 % będzie z tego zysku , to i tak daje to olbrzymią rentowności projektu i hajsu dla spółek które potrafią monetyxować tego typu gry na mobilkach. :lol: przypominam że z gier na PC i konsole jeszcze dekadę temu deweloperzy gier mieli takie koszty że jak 20% zostało dla nich na czysto że sprzedaży pudełek to było SUPER.

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1728
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 25 maja 2019 11:36

Pitolisz jak akcjonariusz Vivid i każdej innej firmy od mobilek. Ilu się udaje zrobić gierkę za milion, która będzie hitem, a potem powtórzyć sukces. Za 2-3 lata porównamy nasze longtermy, bo dyskusja z naganiaczem nie ma sensu. Zakład, że do premiery P8 nie będziesz już miał TSG?

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1540
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 25 maja 2019 12:25

A ty pitolisz jak akcjonariusz CiGa. :mrgreen:

Lets Fish w 5 lat 2012-2017 przyniósł 65 mln PLN przychodów. Lets Fish na mobilki wszedł w 2014 roku a mimo to nadal ma piękne stabilne przychody w 1 qw 2019 roku na poziomie 4 mln PLN Qwartalnie. Także poziom monetyzację jest przez całe Lata stabilny w tej grze, obecnie przychody skumulowane Lets Fish to pewnie 100 mln PLN.
FC obecnie może mieć już w 2.5 roku ok 150 mln przychodów monetyzacyjnych. Więc chyba jednak jest taka spółka mobilkowa która co 2-3 lata potrafi wprowadzić produkt mobilkowy który potrafi się jeszcze lepiej monetyzować niż poprzednik (Lets Fish mobilkowy z 2014 roku). Należy dodać że obecnie ostro przyspieszyli z ilością produkcji gier ever green (Lets Fish, Fish Clash) liczę na znaczące zwiększenie wyników z tego tytułu za jakiś czas. Natomiast tak na prawdę czekam na to że ogłoszą iż zaczynają tworzyć grę z półki Blockbustera mobilkowego i będę bardzo ciekawy jak im to wyjdzie. Jeśli wyjdzie to będziemy mieli 1 - wszego mobilkowego dewelopera gier AAA mobilkowych ( monetyzacyjnych) w Polsce. To może być taki drugi/ trzeci (tyle że mobilkowy) CDR / techland.

P. S dziwi mnie że nie oburzyła cię moja wypowiedź na temat projektu 8 oraz innych gier, ale chyba nawet ty tak sfocusowany akcjonariusz 11b, zdajesz sobie sprawę z tego że 20 osób na coraz większy i szerszy projekt (konsole w debiucie) i 1.5 roku to raczej bardzo ograniczone zasoby biorąc pod uwagę to ile robili Frost Punka i to ile osób 50 pracuje nadal nad Frost Punkiem pomimo że od PC towego debiutu mija już Rok czasu.

P. S Nie będę się zakładał, bo staram się być elastyczny na rynku jednocześnie zdając sobie sprawę z tego jak z biegiem czasu można zyskać na świetnych rozwijających się spółkach gamedevu z BIEGIEM LAT - - - zysk procentowy CDR, zysk procentowy 11 bit,

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 6203
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Pandziora » 27 maja 2019 10:01

Rozsądnym założeniem dla Projektu 8 jest początek 2021. Anale też zakładają ten rok.

Oni częściowo przesuwają ludzi między zespołami, więc jeśli przy Twom pracuje 10 osób zamiast 5-7, to znaczy że chcą wreszcie skończyć i zamknąć projekt. Najpewniej dodatki do Frostpunka robią teraz dużym zespołem i kilka na raz. Gdy niewiele zostanie to ukończenia podzielą zespół na dwie części, a dlc będą wypuszczać stopniowo.

U Alika nastąpiła pewna poprawa- przestał pluć na spółki, które sprzedal :P Również zakładam opuszczenie tsg. Daje mu na to rok :P
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

trance
Młodszy chorąży
Posty: 598
Rejestracja: 14 lut 2008 19:06

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: trance » 27 maja 2019 10:15

Dziś spotkanie inwestorskie.
Jestem ciekaw czy opinie po będą takie same jak po finale gry o tron;D

Pewnie nic ciekawego nie powiedzą, ale może pojawi się jakieś
info, które pozwoli sforsować 420 zł i otworzy drogę na 500 zł.

Mam też nadzieję, że powoli zaczniemy dyskontować sukces P8.
Czas najwyższy rozpocząć rajd ;)

Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 942
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 27 maja 2019 22:16

Witajcie,
Mam bardzo pozytywne wrazenia z tej konferencji. Ogółem było ok 15-20 osob. Panowie Dariusz Wolak i Patryk Grzeszczuk to fachowcy o wysokiej kulturze osobistej – zostali ponad 40 minut po oficjalnej czesci konferencji i odpowiedzieli na wszystkie pytania które się pojawily. Byli przy tym bardzo szczerzy i rzeczowi – w sumie zaskoczony jestem jak duzo informacji nam podali. Najwazniejsze kwestie ponizej:



- Premiery konsolowego Frostpunka i Children of Morta: nie padlo info w którym miesiacu – tlumaczyli się tym, ze duzo zalezy od certyfikacji Sony i Microsoftu – gdy będą, Pan Grzeszczuk dopasuje daty patrzac pod katem premier innych tytulow, tak by nie zginac w tlumie. Będą one na pewno w lecie.



- Kampanie marketingowe obu tych tytulow sa już w pelni przygotowane, odbyli już ponad 30 z 50 spotkan z prasa. Tytuly były bardzo dobrze przyjmowane. Pierwsze recenzje i relacje pojawia się miedzy 3 a 4 czerwca.



- Frostpunk konsolowy zebral rewelacyjne oceny w testach zewnetrznych: 9.5/10 Dla porownania wersja pecetowa w podobnych testach przed premiera miala 8.5

- DLC Frostpunka jest w zaawansowanych pracach. Powstana co najmniej dwa platne dodatki: jeden bardziej pod katem fanow city buildera, drugi bardziej pod survivalowcow. Oba DLC skala podobne do podstawki. Premiera pierwszego w tym roku zarówno na PC jak i konsole. DLC na konsole wyjdzie do 3 miesiecy pod podstawce konsolowej.

- Temat Frostpunka na Nintendo Switch jest rozwazany. Na razie priorytetem DLC, pozniej zobacza czy i jak przeportowac FP na Switch



- Children of Morta ma niewiele mniejsza wishliste od Frostpunka w tym samym okresie przed swoja premiera

- Widza duzy potencjal w CoM – niewykluczony jest tryb multiplayer online, jeśli premiera będzie udana

- Deal z dystrybutorami na 3 mln USD o którym było mowa na konfie za rok 2018 jest już podpisany

- Deal z Epic games okresla konkretny wolumen sprzedazy tytulow – przy wyzszej sprezdazy niż zaklada umowa Bity dostaja dodatkowe pieniadze od kazdej kopii

- Będą wspolpracowac z Epic games ale sa ostrozni – widza ze Valve mocno się o nich stara widzac konkurencje na horyzoncie

- This War of mine prawdopodobnie nie skonczy sie na TWOM:Stories ; sa dalsze plany rozwoju tej marki ale nie będzie TWOM2

- Bardzo ciekawe informacje a propos publishingu: ich strategia jest dlugofalowa wspolpraca z dojrzalymi studiami zatrudniajacymi miedzy 30-40 osob; Sa praktycznie dogadani z Digital sun jeśli chodzi o „cos po Moonlighterze”, licza ze podobnie będzie z Dead Mage po CoM

- Docelowo chca wydawac maksymalnie 4 gry rocznie z publishingu; kampanie marketingowe takich tytulow maja trwac miedzy 6-9 miesiecy

- Maja dwa nowe tytuly z publishingu już podpisane, zostana wydane w przyszlym roku ; szczegoly celowo nie sa ujawniane, nastpia wraz z rozpoczeciem kampanii – o pierwszym uslyszymy jeszcze w tym roku



- Jest bardzo plynne przejscie ludzi miedzy projektami. Obecnie firma zatrudnia 120 osob, docelowo mowi się o nawet 300 w 3 lata. Biora przede wszystkim ludzi o gotowych kompetencjach, z doswiadczeniem. Coraz wiecej jest obcokrajowcow, jezykiem urzedowym w firmie jest angielski.

- Przenosiny do nowego biura niedlugo; biuro jest bardzo zaawansowane technologicznie: maja m.in. wlasna pracownie motion capture

- Projekt 8 podobnie jak Frostpunk jest hybryda kilku gatunkow gier ale innych niż Frostpunk. To gra szczególnie skierowana na platformy konsolowe, bardziej mainstreamowa. Stopniowo zwiekszaja liczbe osob pracujacych przy tej grze, jej budzet może się jeszcze zwiekszyc a liczba osob pracujacych może być wieksza niż w Frostpunku w szczytowym momencie. Grali już w prototyp i sa zachwyceni – widac było szczera fascynacje u Pana Grzeszcuka tym projektem. Niestety nie ma co liczyc na jego teaser w tym roku.

- Ogloszenie rozpoczecia prac nad P9 i P10 jeszcze w tym roku

- Jest duza szansa na kolejna gre w swiecie Frostpunka ale z rozmowy wynikalo ze nie jest nia Projekt 8.

Pan Patryk Grzeszczuk duzo mowil o kulisach pracy swojego zespolu marketingowego – to było szalenie ciekawe. Postaram się napisac o tym pare slow pozniej.

Jeśli ktos z Was był i uwaza ze cos istotnego pominalem, proszę niech odpowie cytujac moja wypowiedz dodajac kolejne informacje.

P.S. Sorry za literowki, mam problem ustawieniami regionalnymi a chcialem Wam jak najszybciej napisac.

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1488
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: glowacki4 » 27 maja 2019 22:41

Również byłem i mam podobne wrażenia, czyli bardzo pozytywne. Warto dodać, że konsolowa wersja Frostpunka ma zdecydowanie większy potencjał od tej dla TWOM, a chłopaki są dumni z mechanik, które udało im się zaimplementować.

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1728
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 27 maja 2019 23:01

Witajcie,
Mam bardzo pozytywne wrazenia z tej konferencji. Ogółem było ok 15-20 osob. Panowie Dariusz Wolak i Patryk Grzeszczuk to fachowcy o wysokiej kulturze osobistej – zostali ponad 40 minut po oficjalnej czesci konferencji i odpowiedzieli na wszystkie pytania które się pojawily. Byli przy tym bardzo szczerzy i rzeczowi – w sumie zaskoczony jestem jak duzo informacji nam podali. Najwazniejsze kwestie ponizej:
Dziękuję za to świetne podsumowanie. W zasadzie wiemy wszystko. Noga na nogę i patrzeć jak rośnie.
Za 3-5 lat będziemy w innej lidze.
Tymczasem lekko licząc 500+ zagości pewnie już niebawem na stałe :lol:

nadzór_mocy
Sierżant
Posty: 48
Rejestracja: 27 cze 2017 21:08

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: nadzór_mocy » 28 maja 2019 01:37

Tymczasem lekko licząc 500+ zagości pewnie już niebawem na stałe :lol:
Jak Hameryka się zwali to będzie bronienie 300. NASDAQ ledwo się trzyma na wsparciu. Jeszcze kilka sesji takiego docisku i będzie spłuczka jak w zeszłym roku.


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości