11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

wszystko na temat spółek publicznych
Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1678
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 28 maja 2019 06:20

Tymczasem lekko licząc 500+ zagości pewnie już niebawem na stałe :lol:
Jak Hameryka się zwali to będzie bronienie 300. NASDAQ ledwo się trzyma na wsparciu. Jeszcze kilka sesji takiego docisku i będzie spłuczka jak w zeszłym roku.
Spłuczka z zeszłego roku nie miała nic wspólnego z globalnym rynkiem, ale owszem, gdyby coś tam pirdyklo, to też dostaniemy. Przy czym taką prognozę możesz wkleić w każdy wątek, a mojej już nie.


Acrobata
Młodszy chorąży
Posty: 415
Rejestracja: 24 lip 2017 08:37

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Acrobata » 28 maja 2019 06:49

Rozsądnym założeniem dla Projektu 8 jest początek 2021. Anale też zakładają ten rok.

Oni częściowo przesuwają ludzi między zespołami, więc jeśli przy Twom pracuje 10 osób zamiast 5-7, to znaczy że chcą wreszcie skończyć i zamknąć projekt. Najpewniej dodatki do Frostpunka robią teraz dużym zespołem i kilka na raz. Gdy niewiele zostanie to ukończenia podzielą zespół na dwie części, a dlc będą wypuszczać stopniowo.

U Alika nastąpiła pewna poprawa- przestał pluć na spółki, które sprzedal :P Również zakładam opuszczenie tsg. Daje mu na to rok :P
optymista:)

T.B.
Młodszy chorąży
Posty: 416
Rejestracja: 30 maja 2008 10:33
Lokalizacja: Trading Tribe
Kontakt:

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: T.B. » 28 maja 2019 08:02

http://wigtrader.blogspot.com/
--------------------------------------------
Cut Your Losses!
Ride Your Winners!
--------------------------------------------
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."

Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 930
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 29 maja 2019 20:19

Witajcie,
Mam bardzo pozytywne wrazenia z tej konferencji. Ogółem było ok 15-20 osob. Panowie Dariusz Wolak i Patryk Grzeszczuk to fachowcy o wysokiej kulturze osobistej – zostali ponad 40 minut po oficjalnej czesci konferencji i odpowiedzieli na wszystkie pytania które się pojawily. Byli przy tym bardzo szczerzy i rzeczowi – w sumie zaskoczony jestem jak duzo informacji nam podali. Najwazniejsze kwestie ponizej:
Dziękuję za to świetne podsumowanie. W zasadzie wiemy wszystko. Noga na nogę i patrzeć jak rośnie.
Za 3-5 lat będziemy w innej lidze.
Tymczasem lekko licząc 500+ zagości pewnie już niebawem na stałe :lol:
Cala przyjemnosc po mojej stronie :mrgreen:
Mysle ze ta konferencja rozwiala watpliwosci co do tego czy 11Bit ma pomysl na dlugofalowy rozwoj i czy nad nim panuje.

Jeszcze kilka dosc istotnych informacji ktore sobie przypomnialem:

- Pan Grzeszczuk powiedzial ze konsolowy Frostpunk moze satc sie wzorem tego jak przenosi sie gry strategiczne na konsole dzieki unikalnemu systemowi sterowania i menu ktore wymyslili - jednoczesnie rozwial watpliwosci ze nie maja jak tego systemu opatentowac, wiec z praw intelektualnych dodatkowej kasy nie bedzie
- Pytalem o to czy dwa podpisane tytuly z Launchpada wyjda na wszystkie platformy - pan Grzeszczuk odpowiedzial w bardzo ciekawy sposob: wyjda na wszystkie wowczas dostepne konsole...no wiec drazylismy i spytalismy czy wiedza juz cos wiecej o kolejnej generacji PS i XB - w odpowiedzi byl tylko wiele mowiacy usmiech. Z duzym prawdopodobienstwem stwierdzam ze oni moga juz szykowac kolejne tytuly tak, by supportowaly cos czego oficjalnie jeszcze nie ma 8)
- Byly pytania o porownania analitykow do Paradox Entertainment i zaskoczylo mnie ze odpowiadali na te pytania zupelnie naturalnie porownujac poszczegolne etapy rozwoju Bita obecnie do Paradoxu sprzed kilku lat - jak to interpretowac pozostawiam wam ;)
- Pan Grzeszczuk powiedzial tez cos szalenie ciekawego a propos polityki wypuszczania DLC: taki produkt przede wszystkim jest kolem zmachowym do aktywizowania graczy ktorzy jeszcze nie kupili podstawowej wersji gry - i to jest najwiekszy atut DLC, a nie sama jego sprzedaz (ktora sama w sobie rzecz jasna tez dorzuca do przychodu)

Majac to ostatnie na uwadze, zwroccie uwage jak dzisiaj obchodza pierwsze urodziny Moonlightera - szczegolnie ciekawie bedzie na Switchu, ktorego e-sklepy warto bedzie wnikliwie obserwowac... 8)

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1462
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: glowacki4 » 29 maja 2019 20:49

Moonlighter na Switchu w US w promocji -40% i widać, że pnie się do góry. W Japoni jest cały czas koło 43-44 miejsca, więc jeszcze za wcześnie na przecenę.

Captain_Obvious
Chorąży
Posty: 930
Rejestracja: 08 cze 2015 18:38

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Captain_Obvious » 29 maja 2019 23:44

Moonlighter na Switchu w US w promocji -40% i widać, że pnie się do góry. W Japoni jest cały czas koło 43-44 miejsca, więc jeszcze za wcześnie na przecenę.
Plus top 10 na Steam i całkiem fajna reklama w Japonii: Moonlighter pojawił się w oficjalnym podcaście Nintendo na kanale yt który ma 1,1mln subskrybentów :idea: Parę dodatkowych kopii w Japonii wpadnie 8) Do tego artykuł na gamesindustry w którym Feldman mówi wprost że dział publishingu nie ma już ograniczeń co do budżetu gier które chcą wydawać - artykuł brzmi wyraźnie jak forma reklamy by przyciągnąć uwagę małych i średnich studiów deweloperskich. https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... -publisher https://m.youtube.com/watch?v=uBwAAmZNyjM Od 8:10

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 30 maja 2019 10:11

no jestem ciekawy jak Frost Punk wypadnie na Konsole ---mi się wydaje ze bedzie lipka vs. PC tak jak to było z TWOM.

Poza tym Frost Punk w Long term Procenttowo generuje nmniej kasy po debiucie niż to robił TWoM( mowimy o kasie z debiutu vs. kasa po debiucie) ---na promocjach PEAK jest cieniutki VS to co było w debiucie. W debiucie udało im sie zainteresować mocno rynek PCtowy swoja grą ale relatywnie po debiucie TWOM spzredawał sie o NIEBO lepiej niz Frost PUNK. co widac było po pozycjhonowaniau TWOm i po liczbie graczy bo przypomne że TWoM miał peak ok 6 K w debiucie a nie 30K jak Frost Punk.

Na konsole 11 bit nie ma takiej marki jaka na PC tach zbudował dzieki TWOM i jaką baze klientów pzrez lata stworzył dla kolejnych produkcji , dlatego sadze ze te nawijki o jakimś mega kontrolingu ---jest tylko NAWIJKĄ jaką np. nie raz pan Dariusz stosował tez na Forum 11 bit w pzreszłości w róznych tematach . TEgo typu gry po prostu nie sa grami konsolowymi i tyle.

To moja opinia jak wyjdzie zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2019 15:32 przez Julian11, łącznie zmieniany 1 raz.

trance
Młodszy chorąży
Posty: 567
Rejestracja: 14 lut 2008 19:06

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: trance » 30 maja 2019 11:06

Niby tak, ale z drugiej strony jak pamiętamy CoM został przesunięty
również ze względu na deal z Microsoftem.
Czy tak faktycznie jest - nie wiemy, ale być może w międzyczasie
udało im się pewne relacje z tymi gigantami zbudować
i zostanie to wykorzystane przy premierze FP.

Pamiętajmy też, że bitów pozycja na rynku jest zupełnie inna dziś
niż po premierze twom.

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 30 maja 2019 15:37

Niby tak, ale z drugiej strony jak pamiętamy CoM został przesunięty
również ze względu na deal z Microsoftem.
Czy tak faktycznie jest - nie wiemy, ale być może w międzyczasie
udało im się pewne relacje z tymi gigantami zbudować
i zostanie to wykorzystane przy premierze FP.

Pamiętajmy też, że bitów pozycja na rynku jest zupełnie inna dziś
niż po premierze twom.
oczywiscie że tak --ale ta pozycję zbudował TWOM nie przyu oakzji debiutu tylko ale Swietnej monetyzacji pzrez całe lata po debiucie ---to TWoM zbudował BAZĘ POTENCJALNYCH KLIENTÓW dla innych gier 11 bit. NIE stety nie mozna tego powiedziec o konsolach ---dlatego jestem ciekawy debiutu Frost punka.

niestety tez nie mozna powiedziec po tych promocjach frost punku ze baza klientów znaczaco wzrasta tez dzieki Frost Punkowi ---mam wrazenie ze to jest mniej wiecej ten sam target ( BAZA) jaki został zbudowany przez TWOM pzrez te pare lat monetyzacji.

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1462
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: glowacki4 » 30 maja 2019 16:47

Alina, coś tam ci się wydaje, ale kompletnie nie jesteś na bieżąco...
TWOM miał zwyczajny port na konsole i do tego wydawcę, który kompletnie się nie przyłożył.
Teraz zrobili wersję konsolową od nowa, gra mocno różni się od tej PC-towej. Już wiadomo, że nakładzik będzie wyraźnie wyższy od tego twom-owego. Recenzje, na które na razie jest jeszcze embargo, są świetne. Nikt tu nie wymaga by sprzedali tyle, co na PC, ale nie ma mowy o "drobniakach" jak w przypadku TWOM.
No i pozycje na Steam są drugorzędne, liczy się ilość kopii, którą generują. A ostatnio Valve wręcz hołubi Bitów, oferując kolejne mozliwości promocji, poza tymi przepisowymi.
Ty alina zatrzymałeś się na poziomie PC, a tu spółka świetnie wychodzi na NS z Moonlighterem, a wszystko wskazuje, że Children of Morta dopiero pokaże potencjał zarabiania na Switchu.

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 31 maja 2019 09:50

Mowisz że STEMA docenia BITÓW ---tylko co z tego wynika bo monetyzacja na tych promocjach Raczej cienkawo wyglada.

Pozycjonowanie w Globalsach jest Kiepskie jak na kapitalizacje spółki , wartosc Peaku GRACZY TEŻ.

JAK TO SIE MA np do promocji TWOM ---gdzie wówczas kwit był trzymany na ok 70 PLN ---a 11 bit nie był taki znany .


TWOM rozkład graczy w DEBIUCIE i potem w promocjach.

Obrazek


Co do konsol to jestem tez ich ciekawy ---zobaczymy czy z tego wyjdzie jakis konkret czy bedzie to zwykłe lanie wody jakie NIE RAZ , moglismy sie przekonać w przypadku ZAPEWNIEN ludzi z 11 bit dotyczacych WIELU SPRAW zwiazanych ze spółka i Grami. :lol: 8) :lol:

Rif1977
Starszy chorąży
Posty: 1678
Rejestracja: 21 gru 2014 13:21

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Rif1977 » 31 maja 2019 10:28

Jak można porównywać TWOM i FP na premierę i po premierze? Laik znowu naciągasz. Obecnie to nie ta sama firma, a zapewnienia coraz rzadziej mijają się z prawdą. Przechodzą na rynek konsol i Frostpunk ma być tego awangardą. Między wierszami można odczuć, że to będzie znaczące wydarzenie - wersja stworzona pod konsole, a nie prosty port. Dlatego też trwało to dłużej, niż można było oczekiwać. Pożyjemy, zobaczymy. Tak samo na nie pitoliles o samym Frostpunku, a wyszło świetne.

Julian11
Starszy chorąży
Posty: 1167
Rejestracja: 24 wrz 2018 10:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Julian11 » 31 maja 2019 10:46

jednak ja bym porównywał bo moim zdniaem TWOM zbudował baze wielu mln Potencjalnych klientów FROST PUNKA ---co miało odbicie i znaczenie przy debiucie. TEGO TWOM nie miał bo anomally nie było az tak nosna grą. Jednak świetny debiut Frost Punka nie powoduje efektu "kuli snieżnej" i Efektu " wiekszej skali" i budowania zdecydowanie wiekszej Bazy klientrów ---to mozna obserwowac w monetyzacji na promocjach.

Zeby to bardziej zobrazowac po TWOM nie idzie to jak np było to w CDR i jego wiedzminach gdzie W1 zbudowała spora BAzę w Polsce Rosji i tej czesci swiata ---W2 pomimo że nie spełnił oczekiwań wszytkich( po debiucie W2 CDR był warty nawet TYLKo 350 - 400 MLn PLN) to jednka W2 baze wyraznie powiększył( W1 po 4 latach sprzedał 1.4 mln kopii W2 po 2 latach spzredał 2.5 MLn KOPII) w swojej wieloletniej monetyzacji --- W3 to juz wiadomo --GRA NA SKALE PRAWDZIWIE ŚWIATOWĄ w DŁugoletniej MONETYZAJCI i na tej bazie wszyscy licza na jeszce wiekza skale w przypadku CP2077.

JA nie widze tego efektu skali w przypadku Frost Punku w monetyzacji na promocjach ---debiut był switny ( ale moim zdaniem to w dużej mierze wynik zbudowania bazy KLIENTÓW przez TWOM) ale teraz w prównaniu z Debiutem idzie juz cieniutko.

No ale to moja OPINIA.

z Tym że firma obecnie mniej sciemnia to FAKT---bo widac że jednak pchaja temat do przidu a nie tak jak po konferencji z 2015 roku były tylko słowa za ktorymi nnie szły CZYNY ---te słowa też podtrzymywane były przez długi czas na forum przez pana DARKA ---faktycznie od tego czasu sporo upłynęło i jednak zmienia się to wszytko na pozytyw. To tzreba przyznac.

Dlatego ciekawy jestem debiutu FP na konsole czy faktycznie bedzie OKEY jak przewiduja czy to tylko taka gadka " dla ludu".

Pandziora
Chorąży sztabowy
Posty: 6191
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: Karkosikowo

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: Pandziora » 31 maja 2019 12:44

JA nie widze tego efektu skali w przypadku Frost Punku w monetyzacji na promocjach ---debiut był switny ( ale moim zdaniem to w dużej mierze wynik zbudowania bazy KLIENTÓW przez TWOM) ale teraz w prównaniu z Debiutem idzie juz cieniutko.
Ale jeszcze 2 lata nie minęły :lol: Około 1,5mln egzemplarzy to nie jest mało (samo PC bez konsol). Trzeba wziąć pod uwagę skalę przecen. Gry nie dało się kupić tanio. Było -40%, a na kuponie raz -50%. Liczbę egemplarzy znacznie zwiększą jak trafią do Humble.

Myślę, że można mieć i bita i TEN w portfelu, a także inne pozycje. Mniejsze ryzyko całkowitej utraty zaufania do zarządu :P Zawsze ktoś się będzie "pitolił" z projektami i opóźniał rozwój....
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )

glowacki4
Starszy chorąży
Posty: 1462
Rejestracja: 05 cze 2015 20:36

Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja

Postautor: glowacki4 » 01 cze 2019 12:31

Popatrz sobie alik na Steam jak wygląda ta twoja "słaba monetyzacja" :lol:


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Aero i 178 gości