11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Głupoty jak zawsze. Zwiększona skala ML i CoM sprawia, że pozwalają sobie zdjąć limity z wydawnictwa, przyciągają lepsze projekty, a z nich będą większe pieniądze. Za rok kolejne dwa. Lepiej mniej a lepiej, no i chcą dawać gry na konsole. P8 każdy wiedział, że 2021 i to już nie jest tak daleko. Biorąc pod uwagę fakt, że w tym roku startują z P9 i P10, to luzik. Najbardziej perspektywiczna spolka.
REKLAMA
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3756
- Rejestracja: 30 cze 2018 11:46
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
to ten gniot jeszcze nie upadł?
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7546
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Karkosikowo
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
CoM wygląda lepiej od Moonligtera i dobrze że dali nieco wyższą cenę 22$. Nie widzę problemów z tą grą. Mnie się podoba. Koszty 2mln, a przychody w kilka miesięcy powinny wynieść ze 20mln ostrożnie licząc. Problemem na tę chwilę jest to, że mamy jeden taki projekt na ten rok, zamiast 4, no ale i cena akcji poniżej 400...
W niedzielę Microsoft ogłosi usługę "Xbox Game Pass". Powinny tam trafić bitowe gry. Bloober już "świruje" z tego powodu Czy to się przyjmie (zważywszy na mnogość platform sprzedażowych) nie mam pojęcia. Jednak kaska najpewniej wypłacana z góry za określoną liczbę sprzedanych egzemplarzy.
W niedzielę Microsoft ogłosi usługę "Xbox Game Pass". Powinny tam trafić bitowe gry. Bloober już "świruje" z tego powodu Czy to się przyjmie (zważywszy na mnogość platform sprzedażowych) nie mam pojęcia. Jednak kaska najpewniej wypłacana z góry za określoną liczbę sprzedanych egzemplarzy.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
A takl w ogóle to wiadomo ile na tym MOONLIGterze zarobili? bo ja jakos do tego nie dotarłem , wszytko chyba wrzucili w jeden kocioł przychodowo zyskowy bez podziału na generowana kase z poszczególnych gier. Czy ten PR o switnej spzredazy MOONLIGHTERA ma jakies konkretniejszy wymiar keszowy dla 11 bit przy kapitalziacji spółki.
Ile % z zysków i przychodów( mowie NETTO po opłaceniu deweloperów robiacych MOONLIGHT) wpadło z MOONLIGTERA w stosunku do wyników spółki za 2018 rok ? Ktos ma rozeznanie w tym temacie?
Ile % z zysków i przychodów( mowie NETTO po opłaceniu deweloperów robiacych MOONLIGHT) wpadło z MOONLIGTERA w stosunku do wyników spółki za 2018 rok ? Ktos ma rozeznanie w tym temacie?
-
- Starszy chorąży
- Posty: 1030
- Rejestracja: 08 cze 2015 18:38
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Hej Alik,A takl w ogóle to wiadomo ile na tym MOONLIGterze zarobili? bo ja jakos do tego nie dotarłem , wszytko chyba wrzucili w jeden kocioł przychodowo zyskowy bez podziału na generowana kase z poszczególnych gier. Czy ten PR o switnej spzredazy MOONLIGHTERA ma jakies konkretniejszy wymiar keszowy dla 11 bit przy kapitalziacji spółki.
Bezposrednio niestety Spolka nie udzielila tej informacji. Ale raport roczny za 2018 pokazuje ze wyplacili Digital Sun nieco ponizej 10 mln PLN tantiemow za 2018. Jak wiadomo Bity maja w umowie ok 40% (jesli sie nie myle) udzialu w zysku ze sprzedazy ML a Digital Sun okolo 60. Do tego w 2019 na ten moment za 1Q ML przyniosl okolo 4-5 - 4,7 mln przychodow przed rozliczeniem tantiem z Digital Sun.
Wazne w kontekscie rozliczen Q2 jest to, ze za gros przychodow ML za Q1 odpowiadala premiera na NS w Japonii.Moonlighter utrzymywal tam sie w czolowce bestsellerow 3-4 tygodnie od premiery, natomiast Pan Dariusz Wolak potwierdzil mi na spotkaniu w Krakowie ze Q1 zawiera dane sprzedazy tylko za 4 pierwsze dni tej premiery. Cala reszta bedzie ujeta w Q2 co mocno moim zdaniem "podreperuje" ten kwartal.
Troche wrozenie z fusow ile realnie ML dalo zysku Bitowi ale jakis poglad mozna jednak miec.
W wypadku Children of Morta Bity beda mialy wiekszy udzial w zyskach ze sprzedazy: 50%. To tez warte odnotowania w kontekscie Q3 i Q4. Bedzie trzeba uwaznie w raportach patrzec na srodki przeznaczone na tantiemy i wyciagac wnioski.
Moonlighter okazal sie gra doskonale dopasowana do Nintendo Switch. I moim zdaniem podobnie bedzie z Children of Morta - dosc powiedziec ze wszyscy moi koledzy gamerzy posiadajcy NS znaja juz CoM i zamierzaja kupic w dniu premiery
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7546
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Karkosikowo
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Moonlightera można zakładać marżę 30%, bo na PC jest to trochę ponad, a na Nintendo trochę poniżej, jako że koszty portowania gry poniósł producent, a nie wydawca.
Z ogłoszonych jakiś czas temu 500k egzemplarzy powinno być około 15mln przychodów, czyli dla bita 4,5mln przy budżecie 1mln. Te dane nie obejmują Q2.
Z ogłoszonych jakiś czas temu 500k egzemplarzy powinno być około 15mln przychodów, czyli dla bita 4,5mln przy budżecie 1mln. Te dane nie obejmują Q2.
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Moonlighterowi w Japonii stuknęły juz ponad 2 miesiące, a gra ciągle trzyma się na 30-33 pozycji bestsellers. To bardzo fajny, stabilny dochód. Jeśli chodzi o resztę świata, to dobiega końca promocja -40% z okazji pierwszych urodzin i tu może być jeszcze ciekawiej. Np. w USA tytuł wspiął się już na 13 miejsce.
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
czyli z tej gry z wydawnictwa w rok uzbierali tyle ile TEN z LETS FISH na kwartał i to pomimo że gra jest juz 7 lat na rynku.Moonlightera można zakładać marżę 30%, bo na PC jest to trochę ponad, a na Nintendo trochę poniżej, jako że koszty portowania gry poniósł producent, a nie wydawca.
Z ogłoszonych jakiś czas temu 500k egzemplarzy powinno być około 15mln przychodów, czyli dla bita 4,5mln przy budżecie 1mln. Te dane nie obejmują Q2.
biorac pod uwage podobne kapitalziacje to jednak za tego to nie wygląda .
-
- Starszy chorąży sztabowy
- Posty: 7546
- Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
- Lokalizacja: Karkosikowo
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Możliwe że znamy już deal z Humble, bo Moonlighter pojawił się w lipcowym Humble Monthly Bundle. Gra jest eksponowana jako jeden z dwóch pierwszych "unlocków".
W poprzednim Playway dało 911 Operator + Special Resources DLC
W poprzednim Playway dało 911 Operator + Special Resources DLC
Czy wzrośnie czy spadnie leszcz zostanie na dnie : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
"Cymcyka nie ma" - Bandyta : )
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Niedawno była rocznica premiery ML, do tej pory wyciagnęli już pewnie z 5 baniek, czyli jakieś PIĘĆ razy więcej niż zainwestowali, niezatęgo.czyli z tej gry z wydawnictwa w rok uzbierali tyle ile TEN z LETS FISH na kwartał i to pomimo że gra jest juz 7 lat na rynku.Moonlightera można zakładać marżę 30%, bo na PC jest to trochę ponad, a na Nintendo trochę poniżej, jako że koszty portowania gry poniósł producent, a nie wydawca.
Z ogłoszonych jakiś czas temu 500k egzemplarzy powinno być około 15mln przychodów, czyli dla bita 4,5mln przy budżecie 1mln. Te dane nie obejmują Q2.
biorac pod uwage podobne kapitalziacje to jednak za tego to nie wygląda .
Wkrótce premiera Children of Morta w które włożyli ze 2 mln (bo to była graniczna wartość jaką sobie założyli i mają większy udział w zyskach) jak wyjmą z tego znowu PIĘĆ razy więcej w rok od premiery to przytulą raptem żałosne 10 baniek. No niezatęgo się zapowiada.
Za rok mają być 2 nowe projekty z wydawnictwa z zaangażowaniem 11bit do 5 mln, jak w rok od tych premier znowu wyjmą PIĘĆ razy więcej niż włożyli ( a przebąkiwali coś o możliwym udziale sięgającym 70% w niektórych projektach) to wyjdą łączne kwoty rzędu 30-40 mln (o ile nie więcej) czystej działki 11bit w rok od tych premier w 2020. No bidnie.
A docelowo planują wydawać CZTERY gry z wydawnictwa ROCZNIE to jak ich udział finansowy w projektach będzie wynosił kilkanaście mln rocznie a zwrot z inwestycji będzie wynosił te niezatęgie PIŃCET PROCENT W ROK od premiery to nietrudno policzyć ile hajsu rocznie będą kosić z wydawnictwa. Krótko mówiąc: niezatęgo to wygląda.
Za to tensquare ma świetny pomysł na rozwój: wpakować 7,5 bańki więcej w marketing żeby wyciągnąć dodatkowo 2,5 bańki przychodu. Bomba, super patent, że też niemoty z bita na coś takiego nie wpadły tylko topią hajs w rozwój projektów z żałosną rentownością PIŃCET procent. A na TEN jeszcze dywidende wypłacili akcjonariuszom, oszałamiąjce 2,86% !!!, normalnie to jak Święty Mikołaj w środku roku HO HO HO HO HO...
Jakoś tak w 2017 broniłem BeatCopa jako projektu który w rok po premierze przyniósł im świetny zwrot ok. 100% ponad zainwestowane środki. Teraz stopa zwrotu z inwestycji w Moonlightera kilkakrotnie większa i ciągle to za mało...
Ostatnio zmieniony 09 cze 2019 06:35 przez klaxon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Powiem Ci klaxon, że śledzę dość wnikliwie sprzedaż Moonlightera na Switchu i uważam, że przez ostatnie 2 tygodnie do tego 0,5 mln sztuk dołożyli kolejne "duże kilkadziesiąt" tysięcy. Nie wspominam już o tej krótkiej promocji na Steamie ostatnio.
Biorąc pod uwagę zbliżającą się wersję mobile i płatne DLC, projekt osiągnie naprawdę świetną rentowność. Podejrzewam, że kwestią mniej niż roku jest ogłoszenie miliona sprzedanych kopii - takim wydawnictwem będzie można już się chwalić.
Biorąc pod uwagę zbliżającą się wersję mobile i płatne DLC, projekt osiągnie naprawdę świetną rentowność. Podejrzewam, że kwestią mniej niż roku jest ogłoszenie miliona sprzedanych kopii - takim wydawnictwem będzie można już się chwalić.
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
W tej chwili w monetaryzacji mają praktycznie 1 projekt z publishingu czyli ML, za półtora roku będą już w sumie 4 tytuły, po kolejnych 2 latach pewnie z 8 - i to większych w skali niż ML więc zapewne też i z wyższą ceną. Wydawnictwo będzie więc rosło jak kula śniegowa.
Ten pierwszy rok po premierze daje w porywach ledwie może z 50% całości przychodu jaki gra przynosi przez cały okres swego sprzedażowego "życia". Więc tak naprawdę można oczekiwać zwrotów z wydawnictwa rzędu nawet i 1000% z zainwestowanych środków - dodatkowy plus taki że odbywa się to bez angażowania zasobów ludzkich z zespołów deweloperskich, które będą skupiać się na tworzeniu własnych dużo większych i zyskowniejszych projektów.
Więc jak będą wykładać te z 8-10-12 mln rocznie żeby mieć jednocześnie kilka projektów w wydawniczym pipeline (a selekcji dokonują bardzo starannie, te 2 projekty na 2020 wybierali z ponad 100), to przy zwrotach sięgających x 5-10 to już naprawdę wychodzą potężne kwoty czystego przychodu netto rocznie z wydawnictwa. I taką coroczną dodatkową kupę hajsu powinni zacząć przytulać już za jakieś 2 lata.
No ale dewidendy nie płacą, fakt.
Ten pierwszy rok po premierze daje w porywach ledwie może z 50% całości przychodu jaki gra przynosi przez cały okres swego sprzedażowego "życia". Więc tak naprawdę można oczekiwać zwrotów z wydawnictwa rzędu nawet i 1000% z zainwestowanych środków - dodatkowy plus taki że odbywa się to bez angażowania zasobów ludzkich z zespołów deweloperskich, które będą skupiać się na tworzeniu własnych dużo większych i zyskowniejszych projektów.
Więc jak będą wykładać te z 8-10-12 mln rocznie żeby mieć jednocześnie kilka projektów w wydawniczym pipeline (a selekcji dokonują bardzo starannie, te 2 projekty na 2020 wybierali z ponad 100), to przy zwrotach sięgających x 5-10 to już naprawdę wychodzą potężne kwoty czystego przychodu netto rocznie z wydawnictwa. I taką coroczną dodatkową kupę hajsu powinni zacząć przytulać już za jakieś 2 lata.
No ale dewidendy nie płacą, fakt.
-
- Starszy sierżant sztabowy
- Posty: 259
- Rejestracja: 15 wrz 2016 01:03
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Czy ktoś próbował puścić wodze fantazji i oszacować gdzie może być kurs za powiedzmy 2 lata, jeśli wszystko co sobie założyli pójdzie im bez fajerwerków ale umiarkowanie pozytywnie? Zakładam, że na 99% na szerokim rynku może być w tym czasie tylko dobrze i mamy przed sobą być może karłowatą, ale jednak hossę. Póki co standard na tym papierze, czyli nauka cierpliwości dla akcjonariuszy
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Klaxon to 5 razy wiecej w rok niz włozyli nie robi na mnie wielkiego wrażenia.
TSG wyciaga 100 Razy wiecej niz włożyli w JEDEN tylko ROK. To jest wynik.
Dlatego też te przychody 5 mln z MOONLIGHTERA przy kapitalziacji 900 mln , tez nie robia na mnie wrażenia ---to tez w kontexcie tej podjary CoM . A plany, cóz zobaczymy kiedy je w końcu zaczną rzetelnie realizowac bo GADKi o kilku premierach z wydawnictwa ROCZNIE to juz sie słyszało w 2015 roku.
TSG wyciaga 100 Razy wiecej niz włożyli w JEDEN tylko ROK. To jest wynik.
Dlatego też te przychody 5 mln z MOONLIGHTERA przy kapitalziacji 900 mln , tez nie robia na mnie wrażenia ---to tez w kontexcie tej podjary CoM . A plany, cóz zobaczymy kiedy je w końcu zaczną rzetelnie realizowac bo GADKi o kilku premierach z wydawnictwa ROCZNIE to juz sie słyszało w 2015 roku.
Re: 11 BIT STUDIOS [11B] księga XXIV akumulacja
Taaa, znowu te klechdy o gierce rzekomo za milion która zrobiła 100 mln przychodu... Gierka za milion g..no by zarobiła, gdyby nie marketingowa zanęta za grube miliony kwartalnie (15 mln w Q1), dosypywana żeby rybki brały. Tylko wszystkie rybki już najedzone, nie ma komu więcej tej zanenty podsypywać co pokazał ostatni kwartał (no może jeszcze tylko w Chinach trochę wyposzczonego narybku się znajdzie, tylko muszą czekać aż ich na łowisko wpuszczą, a raczej ich biznesowego partnera z SH). Dlatego rentowność netto poleciała im na 22% w Q1, dwukrotnie słabiej niż miał bitTSG wyciaga 100 Razy wiecej niz włożyli w JEDEN tylko ROK. To jest wynik.
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości