Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Szkoda,że nie podkreśliłeś tego o zagrożeniach zdefiniowanych. Bo o niezdefiniowanych to jeszcze nikt nie wie, a zapewne też takie są!
REKLAMA
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Nie wiadomo czy to możliwe. Chyba nie. Po prostu usługi świadczone dziś przez dobrych grafików będą w przyszłości darmowe.Dlatego angażują się w takie projekty aby uczynić z AI swojego sprzymierzeńca
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Jest to możliwe wyłącznie do zastosowań amatorskich,Nie wiadomo czy to możliwe. Chyba nie. Po prostu usługi świadczone dziś przez dobrych grafików będą w przyszłości darmowe.Dlatego angażują się w takie projekty aby uczynić z AI swojego sprzymierzeńca
nie w dużych kampaniach w typie np Lamborgini:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/p ... to-reklama
Ty sobie wyobrażasz, że producent samochodów będzie miał grafika co wciśnie guzik i AI mu wszystko sklepie
Bredzisz przyjacielu bo zbyt wiele rzeczy składa się na efekt finalny
Niedawno dowiedziałem się, że graficy PLI już wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji w swoich pracach np połączenia UN5 z virtual set i coś co zabierało informatykowi kilka dni to teraz można zrobić kilka razy szybciej, AI proponuje np konkretne tło do cinematiku ale ostateczny wybór to mózg człowieka, jest też autorskie całe to kow-how specjalistów Platige bo są światowym liderem w szerszym zastosowaniu silnika Unreal Engine 5 niż do produkcji gier. Dzieki temu zostali certyfikowanym partnerem serwisowym Epic czyli wynalazcy tego cacuszka
https://www.bing.com/search?q=platige+c ... cc=0&ghpl=
Można więc założyć, że to zdecydowanie będzie sprzymierzeńca a nie wróg.
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Na ten moment, ale możliwości AI będą szybko rosły i co wtedy? Zresztą już wychodzimy poza etap "amatorski". Graficy masowo tracą pracę. Robotę dla 10 zawodowców wykonuje już jeden grafik wyposażony w pomoc AI. Za jakiś czas także on przestanie być potrzebny.Jest to możliwe wyłącznie do zastosowań amatorskichNie wiadomo czy to możliwe. Chyba nie. Po prostu usługi świadczone dziś przez dobrych grafików będą w przyszłości darmowe.Dlatego angażują się w takie projekty aby uczynić z AI swojego sprzymierzeńca
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Platige ma potencjał w VFX i na takie usługi na świecie jest duży popyt, owszem takie strajki jak obecny w Hollywood to okresowe perturbacje ale raczej niegroźne dla przyszłości. Aby dostawać coraz większe zlecenia grupa musi rosnąć i r/r już o ponad 50 osób przybyło, docelowo ma być ok 500 i wtedy można zawalczyć z powodzeniem o największe produkcje.Na ten moment, ale możliwości AI będą szybko rosły i co wtedy? Zresztą już wychodzimy poza etap "amatorski". Graficy masowo tracą pracę. Robotę dla 10 zawodowców wykonuje już jeden grafik wyposażony w pomoc AI. Za jakiś czas także on przestanie być potrzebny.Jest to możliwe wyłącznie do zastosowań amatorskich
Nie wiadomo czy to możliwe. Chyba nie. Po prostu usługi świadczone dziś przez dobrych grafików będą w przyszłości darmowe.
Nie wydaj mi się, aby AI tutaj zdecydowanie eliminowała czynnik ludzki bo to nie takie proste, w końcu to ma się podobać człowiekowi/grafik/zamawiający/widz a nie maszynie. Chyba nie wyobrażasz sobie, że wszystkie te obszary zdominują maszyny z widzami włącznie
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Nikt sobie nie wyobraża POPRAWNIE przyszłości. AI ma potencjał aby dosyć szybko wszystko radykalnie zmienić. Nie wykluczone że PLI na tym skorzysta, ale bardziej prawdopodobne że przestanie być potrzebne i zniknie.
To co wyprawisz w ogóle nie jest inwestowaniem. Realizujesz jakieś swoje potrzeby psychiczne tracąc na tym pieniądze, okazje do zarobku. Kurs PLI trwale zachowuje się źle, nie reaguje na dobre informacje. Nic ciekawego.
To co wyprawisz w ogóle nie jest inwestowaniem. Realizujesz jakieś swoje potrzeby psychiczne tracąc na tym pieniądze, okazje do zarobku. Kurs PLI trwale zachowuje się źle, nie reaguje na dobre informacje. Nic ciekawego.
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
I to właśnie słowo klucz. Co to znaczy szybko? 3 lata? Może 5 lat? Dla mnie wystarczy żeby stąd wyjść. jeśli spełnią się czarne przepowiednie pana pułkownika. Wchodzą na główny z dodatkową emisją przy 23-25 mln zł netto i wycenie 230-250 baniek a ja wychodzę. Tyle! Ślubu ze spółką nie brałem i nie zamierzam.AI ma potencjał aby dosyć szybko* wszystko radykalnie zmienić.
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Chyba "szybko" oznacza bardzo bardzo szybko. Profesor Dragan jest zdumiony tempem postępu pomiędzy chatGPT 3 a 4. Piąta wersja prawie gotowa, wejdzie zimą. Gdy sztuczna inteligencja zacznie sama siebie ulepszać to wręcz dojdzie do eksplozji inteligencji w interwałach czasowych dla nas niewyobrażalnych. To się prawdopodobnie źle dla ludzi skończy, przestaną być potrzebni do czegokolwiek i nie będą już panować nad nowym tworem, ale zanim to nastąpi spodziewam się drastycznego wzrostu gospodarczego. Giełdowe indeksy pójdą w kosmos. Jednocześnie wiele spółek zniknie. To chyba najgorszy czas aby nie mieć zdywersyfikowanego portfela.
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
młoddy pokaż swój portfel to podyskutujemy
Z okresu MCI znam cię jako twardogłowego, czy coś się obecnie zmieniło
Z okresu MCI znam cię jako twardogłowego, czy coś się obecnie zmieniło
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
młoddy może na temat Pli podyskutujesz merytorycznie?
Tezami do dyskusji może być wpis pewnego człowieka mocno zorientowanego co tak naprawdę robi grupa pLATIGE?
cyt
"Wyniki za 2q23 za nami - w liczbach to P40-E6-Z4 (tak kodowo), nad tematem nie będę się pochylał, bo to sobie każdy przeczyta, ale generalnie dobry kwartał z rekordowymi przychodami. Zwróciłbym uwagę tylko na powiedzmy kamienie milowe, które rzuciły mi się w oczy w sprawozdaniu oraz takie inne ważne zdarzenia, które może nie łapią się aż do kamieni milowych, ale również są istotne w rozwoju spółki.
Trailer do gry Warhaven dla Nexona (Korea Południowa) zlecenie zrealizowane w 3-4 miesiące, wartość zlecenia 7,5 mln. I wszystkie te informacje są "nieważne", gdzie indziej leży istotność - mianowicie w procesie produkcyjnym. Po pierwsze PLI było kompleksowym wykonawcą tego zlecenia, ale również nie to jest najważniejsze. I teraz sedno tematu - Wszystkie mockupy zostały zrobione w (nowym) studiu mockupowym PLI, a animacja została wykonana z wykorzystaniem Unreala. Dlaczego to jest kamień milowy, bo zostały tutaj wykorzystane dwie nowe kompetencje PLI, które obniżają koszty i przyśpieszają produkcję, czyli poprawiają marżę. I właśnie własny mockup oraz wykorzystanie Unreala w animacji to jest coś co znowu daje potężnego kopa w produkcji PLI. Można powiedzieć "konkurencja" dla tradycyjnej obróbki animacji w CG.
Serial Obliterated dla Sony - efekty VFX. To jest kolejny kamień milowy w dążeniu do zostania generalnym wykonawcą VFX. Można tu robić marże na dwa sposoby - im jesteś większy tym więcej możesz zrobić oraz coraz lepsze kompetencje (pełnozakresowość), czyli jesteś wyżej na szczeblu drabiny marżowości (podwykonawca dostaje najmniejszą marże, generalny wykonawca zgarnia największą marże oraz rozdziela zakres prac - sobie może zostawić najtłuściejsze kąski). Etap ten zostanie osiągnięty przy około 500 osób personelu. na ten moment około 390 osób. Wartość zlecenia od Sony to 12,5 mln zł i PLI zostało tutaj głównym producentem VFX (a nie podwykonawcą) było to możliwe (pomimo nie osiągnięcia finalnego etapu rozwoju spółki) przez to, że serial ten nie jest aż tak intensywnie wypełniony VFX jak produkcje fantasy (które aż kipią od efektów wizualnych). Dzięki temu PLI jest wstanie udźwigną temat VFX.
To są dwa główne kamienie milowe w rozwoju PLI jakie miały miejsce w 2Q23.
Inne ważne zdarzenia:
- tak jak było wspomniane wcześniej, Spółka dąży do wzrostu personelu do 500 osób - na ten moment 390 - wzrost r/r 60 osób, czyli 20%. Ostatnio jest trochę restrukturyzacji na rynku gamedev m.in. redukcje w CDR, więc może być łatwiej z grafikami, a przede wszystkim koszt pracy w tym obszarze może się ustabilizują.
- Soundly by Platige - reorganizacja i nowe otwarcie działu od obróbki dźwięku (poza zleceniami na potrzeby własne) wyjście na rynek, promocja i widać sporo zleceń z polskiego rynku reklamy
- Dobro - spóła zależna PLI, która sobie "dłubie" przy reklamie i nie tylko, ma wyniki i dzięki temu wypłaciła PLI 1mln dywidendy
- Platige US - czyli amerykańska odnoga spółki, która działa w reklamie (może to powinien być trzeci kamień milowy), jest to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się cząsteczka PLI (dynamiki przychodów) - wystartowali w zeszłym roku, biznes odzie bardzo dobrze i cały czas rozbudowują zespół.
To tyle, aby nie przeciągać. Kilka istotnych faktów ze sprawozdania.
Jeszcze taki obszar najmniej se^xy, ale pewnie najważniejszy R&D. Przechodzą z oprogramowania Maya na Houdini (Houdini Pipeline) oraz w temacie workflow wdrażają USD -> Universal Scene Description. więcej na 71 i 72 stronie sprawozdania.
I taki szczegół w temacie podatkowym, ulga R&D, czyli podwójne księgowanie kosztów (efektywny CIT 9%) - korzystają z tego (mają interpretację z US)."
i
''Nie byłbym sobą jakbym jeszcze czegoś nie dołożył - jeszcze taki jeden szczegół
Zespół Events& Broadcast stworzył i zrealizował scenografię w technologii Virtual Set* do spotu promującego Festiwal Polsat SuperHit.
Tutaj chodzi o ten Virtual Set - jest to kolejna rzecz/technologia z którą "romansuje" PLI, na razie na wynajmowanych i "małych" ekranach, ale zobaczymy co przyniesie czas - przy czym tu trzeba wyłożyć kilka dużych milinów euro i technologia jest trochę "do przodu" w stosunku do potrzeb rynkowych, ale za jakiś czas... Kto wie
*Virtual Set to zestawienie ekranów LED, kamery z systemem czujników i komputerów z oprogramowaniem graficznym. System ten pozwala na płynne odtwarzanie grafik i animacji na wspomnianych ekranach, z zachowaniem zgodności perspektyw i wrażenia głębi. Efektem są fotorealistyczne tła i przestrzenie, w których bez problemu można osadzić akcję w danej scenie.''
ps> Osobiście polecam wczytać się w ostatni raport.
Tezami do dyskusji może być wpis pewnego człowieka mocno zorientowanego co tak naprawdę robi grupa pLATIGE?
cyt
"Wyniki za 2q23 za nami - w liczbach to P40-E6-Z4 (tak kodowo), nad tematem nie będę się pochylał, bo to sobie każdy przeczyta, ale generalnie dobry kwartał z rekordowymi przychodami. Zwróciłbym uwagę tylko na powiedzmy kamienie milowe, które rzuciły mi się w oczy w sprawozdaniu oraz takie inne ważne zdarzenia, które może nie łapią się aż do kamieni milowych, ale również są istotne w rozwoju spółki.
Trailer do gry Warhaven dla Nexona (Korea Południowa) zlecenie zrealizowane w 3-4 miesiące, wartość zlecenia 7,5 mln. I wszystkie te informacje są "nieważne", gdzie indziej leży istotność - mianowicie w procesie produkcyjnym. Po pierwsze PLI było kompleksowym wykonawcą tego zlecenia, ale również nie to jest najważniejsze. I teraz sedno tematu - Wszystkie mockupy zostały zrobione w (nowym) studiu mockupowym PLI, a animacja została wykonana z wykorzystaniem Unreala. Dlaczego to jest kamień milowy, bo zostały tutaj wykorzystane dwie nowe kompetencje PLI, które obniżają koszty i przyśpieszają produkcję, czyli poprawiają marżę. I właśnie własny mockup oraz wykorzystanie Unreala w animacji to jest coś co znowu daje potężnego kopa w produkcji PLI. Można powiedzieć "konkurencja" dla tradycyjnej obróbki animacji w CG.
Serial Obliterated dla Sony - efekty VFX. To jest kolejny kamień milowy w dążeniu do zostania generalnym wykonawcą VFX. Można tu robić marże na dwa sposoby - im jesteś większy tym więcej możesz zrobić oraz coraz lepsze kompetencje (pełnozakresowość), czyli jesteś wyżej na szczeblu drabiny marżowości (podwykonawca dostaje najmniejszą marże, generalny wykonawca zgarnia największą marże oraz rozdziela zakres prac - sobie może zostawić najtłuściejsze kąski). Etap ten zostanie osiągnięty przy około 500 osób personelu. na ten moment około 390 osób. Wartość zlecenia od Sony to 12,5 mln zł i PLI zostało tutaj głównym producentem VFX (a nie podwykonawcą) było to możliwe (pomimo nie osiągnięcia finalnego etapu rozwoju spółki) przez to, że serial ten nie jest aż tak intensywnie wypełniony VFX jak produkcje fantasy (które aż kipią od efektów wizualnych). Dzięki temu PLI jest wstanie udźwigną temat VFX.
To są dwa główne kamienie milowe w rozwoju PLI jakie miały miejsce w 2Q23.
Inne ważne zdarzenia:
- tak jak było wspomniane wcześniej, Spółka dąży do wzrostu personelu do 500 osób - na ten moment 390 - wzrost r/r 60 osób, czyli 20%. Ostatnio jest trochę restrukturyzacji na rynku gamedev m.in. redukcje w CDR, więc może być łatwiej z grafikami, a przede wszystkim koszt pracy w tym obszarze może się ustabilizują.
- Soundly by Platige - reorganizacja i nowe otwarcie działu od obróbki dźwięku (poza zleceniami na potrzeby własne) wyjście na rynek, promocja i widać sporo zleceń z polskiego rynku reklamy
- Dobro - spóła zależna PLI, która sobie "dłubie" przy reklamie i nie tylko, ma wyniki i dzięki temu wypłaciła PLI 1mln dywidendy
- Platige US - czyli amerykańska odnoga spółki, która działa w reklamie (może to powinien być trzeci kamień milowy), jest to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się cząsteczka PLI (dynamiki przychodów) - wystartowali w zeszłym roku, biznes odzie bardzo dobrze i cały czas rozbudowują zespół.
To tyle, aby nie przeciągać. Kilka istotnych faktów ze sprawozdania.
Jeszcze taki obszar najmniej se^xy, ale pewnie najważniejszy R&D. Przechodzą z oprogramowania Maya na Houdini (Houdini Pipeline) oraz w temacie workflow wdrażają USD -> Universal Scene Description. więcej na 71 i 72 stronie sprawozdania.
I taki szczegół w temacie podatkowym, ulga R&D, czyli podwójne księgowanie kosztów (efektywny CIT 9%) - korzystają z tego (mają interpretację z US)."
i
''Nie byłbym sobą jakbym jeszcze czegoś nie dołożył - jeszcze taki jeden szczegół
Zespół Events& Broadcast stworzył i zrealizował scenografię w technologii Virtual Set* do spotu promującego Festiwal Polsat SuperHit.
Tutaj chodzi o ten Virtual Set - jest to kolejna rzecz/technologia z którą "romansuje" PLI, na razie na wynajmowanych i "małych" ekranach, ale zobaczymy co przyniesie czas - przy czym tu trzeba wyłożyć kilka dużych milinów euro i technologia jest trochę "do przodu" w stosunku do potrzeb rynkowych, ale za jakiś czas... Kto wie
*Virtual Set to zestawienie ekranów LED, kamery z systemem czujników i komputerów z oprogramowaniem graficznym. System ten pozwala na płynne odtwarzanie grafik i animacji na wspomnianych ekranach, z zachowaniem zgodności perspektyw i wrażenia głębi. Efektem są fotorealistyczne tła i przestrzenie, w których bez problemu można osadzić akcję w danej scenie.''
ps> Osobiście polecam wczytać się w ostatni raport.
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Mój portfel: 35% MCI jako pomnik mojej głupoty i 65% drobne pakiety w wielu niedużych spółkach. Spadające, nierosnące wywalam zamieniając na lepsze. PLI też miałem, ale zachowywało się kiepsko, poniżej przeciętnej, wymienione na coś lepszego.
To bardzo merytoryczna uwaga że zdumiewająco potężne możliwości graficzne AI są śmiertelnym zagrożeniem dla PLI.
To bardzo merytoryczna uwaga że zdumiewająco potężne możliwości graficzne AI są śmiertelnym zagrożeniem dla PLI.
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
młoddy zajrzyj na fb Baginsa a zdziwisz się graficy Platige opanowali AI
cyt
''Czarne serce. Czarna krew.
Czyli eksperymentalne tresowanie bestii AI dla upuszczenia pary.
Muzykę zrobił Swada Music (naturalnymi metodami:-) też od jednego podejścia- takie sobie przyjęliśmy założenia. Nie czyścimy, nie gładzimy, nie kombinujemy, jedziemy spontanem. Rzecz od pomysłu do skończenia zajęła może 3 dni po parę godzin dziennie.
To co na tą chwilę podoba mi się najbardziej to chyba pierwszy raz w sztukach filmowych można bawić się w improwizację i odbijanie pomysłów z muzykami w czasie prawie rzeczywistym. Narzędzia są jeszcze we wczesnym stadium, ale robienie teledysków nigdy nie było tak organiczne. Marzyłem o czymś takim od kiedy w ogóle bawię się tym medium.
Najlepsze jak maszyna się gubi i ***. Pokazuje głębszą warstwę diabolicznego matrixa. Dobrze się bawię tańcząc z tym nieludzkim Cthulu.
Internet głównie trzaska w AI fake trailery filmów SF i prześmiewcze ujęcia z celebrytami, ale jest masa obszarów, gdzie to narzędzie ma dużo większy potencjał i prawie nie ruszone możliwości. Wbrew strachom– podkręca kreatywność.
Dobrze jest wywalić czerń z głowy.'
https://pl-pl.facebook.com/BaginsBa66ins/
cyt
''Czarne serce. Czarna krew.
Czyli eksperymentalne tresowanie bestii AI dla upuszczenia pary.
Muzykę zrobił Swada Music (naturalnymi metodami:-) też od jednego podejścia- takie sobie przyjęliśmy założenia. Nie czyścimy, nie gładzimy, nie kombinujemy, jedziemy spontanem. Rzecz od pomysłu do skończenia zajęła może 3 dni po parę godzin dziennie.
To co na tą chwilę podoba mi się najbardziej to chyba pierwszy raz w sztukach filmowych można bawić się w improwizację i odbijanie pomysłów z muzykami w czasie prawie rzeczywistym. Narzędzia są jeszcze we wczesnym stadium, ale robienie teledysków nigdy nie było tak organiczne. Marzyłem o czymś takim od kiedy w ogóle bawię się tym medium.
Najlepsze jak maszyna się gubi i ***. Pokazuje głębszą warstwę diabolicznego matrixa. Dobrze się bawię tańcząc z tym nieludzkim Cthulu.
Internet głównie trzaska w AI fake trailery filmów SF i prześmiewcze ujęcia z celebrytami, ale jest masa obszarów, gdzie to narzędzie ma dużo większy potencjał i prawie nie ruszone możliwości. Wbrew strachom– podkręca kreatywność.
Dobrze jest wywalić czerń z głowy.'
https://pl-pl.facebook.com/BaginsBa66ins/
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
Jesteś niepełnosprytny. Wszak to jasne że chatGPT4 bardziej pomaga niż szkodzi PLI. Rynek obawia się że chatGPTn wyeliliminuje PLI jako zbędne. Dlatego obserwujesz te "wzrosty" kursu przy coraz lepszych wynikach.
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
Re: Platige Image, realizacja strategii nabiera tempa!
hehe, jakbyś nie czytał, że AI się mocno gubi, tak napisał Bagins..Jesteś niepełnosprytny. Wszak to jasne że chatGPT4 bardziej pomaga niż szkodzi PLI. Rynek obawia się że chatGPTn wyeliliminuje PLI jako zbędne. Dlatego obserwujesz te "wzrosty" kursu przy coraz lepszych wynikach.
-
- Podporucznik
- Posty: 11549
- Rejestracja: 24 lut 2011 09:23
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości