Prawie zawsze korzystam z zielonych paczkomatów, a inposta unikam. Dostawią jeszcze kilka kilo maszyn i poprawi im się pozycja negocjacyjna.
Wysokie ceny stacjonarne zmuszają do szukania tańszego towaru w necie. Proces likwidacji sklepów stacjonarnych powinien przyśpieszyć (zbyt wysokie koszty i spadek popytu).
Zdecydowanie spóźnili się z wejściem na inne rynki, gdzie miała czas rozwinąć się konkurencja.
a Czechów jest 10mln, czyli mają taką samą proporcję odwiedzin jak w Polsce ma allegro2024.04.08, 11:47
Kaufland planuje uruchomić w tym roku w Polsce platformę marketplace
Kaufland planuje uruchomić późnym latem tego roku w Polsce i w Austrii platformę
e-commerce Kaufland Marketplace - poinformowała spółka w komunikacie
prasowym.
"Wchodząc do Polski i Austrii, rozszerzamy naszą obecność w Europie i
oferujemy sprzedawcom możliwość zdobycia nowych rynków i dotarcia do milionów klientów.
Kaufland Global Marketplace zapewnia międzynarodowym i lokalnym sprzedawcom detalicznym
sprawdzone narzędzie do szybkiej i prostej sprzedaży online produktów w kilku krajach
jednocześnie. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jesteśmy jedną z największych platform
handlowych. To samo chcemy osiągnąć teraz w Polsce i w Austrii" ? powiedział, cytowany w
komunikacie prasowym, Gerald Schönbucher, szef E-Commerce w Kaufland.
Jak podano, sprzedawcy detaliczni mogą już rejestrować się na nowych platformach
handlowych. Mogą zyskać potencjalnie dostęp do pięciu międzynarodowych rynków jednocześnie
i możliwość dotarcia do ponad 81 mln klientów online. Spółka zapewnia usługi, takie jak
przetwarzanie płatności w lokalnej walucie lub wielokanałowe rozwiązania marketingowe.
Od połowy lutego dla sprzedawców dostępna jest usługa Fulfillment by Kaufland (FBK).
Kaufland przejmuje kompletację, pakowanie i wysyłkę zamówień bezpośrednio do klienta, a
także oferuje obsługę posprzedażową.
Sieć poinformowała, że w Czechach i na Słowacji rok od rozpoczęcia działalności lokalne
platformy zakupowe Kaufland należą do największych internetowych serwisów handlowych. Jak
podano, na Słowacji obecnie 4.200 zarejestrowanych sprzedawców oferuje ponad 6,5 mln
artykułów w ponad 6.400 kategoriach. W Czechach na platformie dostępnych jest ponad 5,9
mln artykułów od około 4.700 zarejestrowanych sprzedawców. Kaufland Marketplace odnotowuje
w Czechach 5 mln odwiedzin miesięcznie. Z kolei w Niemczech oferowanych jest ponad 45 mln
produktów z ponad 6.400 kategorii, każdego miesiąca platformę odwiedza do 32 mln
użytkowników.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty
codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1.500 sklepów i zatrudnia ok.
155 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada 245 marketów i zatrudnia ok. 15,5 tys.
pracowników. (PAP Biznes)