nowy wątek , nowe nadzieje
link do starej częsci
http://www.parkiet.com/forum/viewtopic. ... fa90707c8d
Alchemia [Alc] cz.9
REKLAMA
-
- Sierżant sztabowy
- Posty: 130
- Rejestracja: 29 sie 2006 11:03
- Lokalizacja: Krotoszyn koło Poznania
czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Komisja łagodnie ukarała doradców
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289& ... e35858bb5e
a kiedy KPWIG zajmie się maklerami i zasiadającymi w Radach Nadzorczych, co naganiają na "swoje" spółki na tym forum ?
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289& ... e35858bb5e
a kiedy KPWIG zajmie się maklerami i zasiadającymi w Radach Nadzorczych, co naganiają na "swoje" spółki na tym forum ?
to tzw. kreatywna księgowość kasa płynie pomiedzy Skotanem a Alchemia w zaleznosci od potrzeby.czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Ale to co teraz powinno pobudzic do wzrostów to nie dobre wyniki, lecz inwestycje o których tak wiele sie mowi
Niestety tylko się mówi.Mam nadzieje, że pójdzie jakiś konkret zanim zanudzimy się na amen.to tzw. kreatywna księgowość kasa płynie pomiedzy Skotanem a Alchemia w zaleznosci od potrzeby.czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Ale to co teraz powinno pobudzic do wzrostów to nie dobre wyniki, lecz inwestycje o których tak wiele sie mowi
Stanowczo protestuję. Jak można nie dostrzegać wyniku przyporządkowanego akcjonariuszom jednostki dominujacej wobec Huty Batory???Tutaj nie ma żadnej kreatywnej ksiegowosci!!!!Nie wiesz o czym mówisz. Cześćto tzw. kreatywna księgowość kasa płynie pomiedzy Skotanem a Alchemia w zaleznosci od potrzeby.czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Ale to co teraz powinno pobudzic do wzrostów to nie dobre wyniki, lecz inwestycje o których tak wiele sie mowi
ot taki post
-
- Sierżant sztabowy
- Posty: 130
- Rejestracja: 29 sie 2006 11:03
- Lokalizacja: Krotoszyn koło Poznania
Stanowczo protestuję. Jak można nie dostrzegać wyniku przyporządkowanego akcjonariuszom jednostki dominujacej wobec Huty Batory???Tutaj nie ma żadnej kreatywnej ksiegowosci!!!!Nie wiesz o czym mówisz. Cześćto tzw. kreatywna księgowość kasa płynie pomiedzy Skotanem a Alchemia w zaleznosci od potrzeby.czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Ale to co teraz powinno pobudzic do wzrostów to nie dobre wyniki, lecz inwestycje o których tak wiele sie mowi
ach faktycznie, jestem od niedawna na GPW, i teraz zauważyłem, że jest tam Huta Batory,
no to pytanie, czemu ta firma nazywa się Alchemia a nie Huta Batory,
byłem 4 lata w USA, trochę tam inwestowałem na giełdzie, i tam jest przepis, że jak spółka generuje ponad 80% przychodów i zysków ze spółki podporządkowanej, to musi nosić jej nazwę
no, ale może w Polsce jest inaczej,
Komisja łagodnie ukarała doradców
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289& ... e35858bb5e
a kiedy KPWIG zajmie się maklerami i zasiadającymi w Radach Nadzorczych, co naganiają na "swoje" spółki na tym forum ?
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289& ... e35858bb5e
a kiedy KPWIG zajmie się maklerami i zasiadającymi w Radach Nadzorczych, co naganiają na "swoje" spółki na tym forum ?
-
- Podporucznik
- Posty: 12881
- Rejestracja: 01 maja 2006 11:30
Dokladnie, prosze spojrzec w rubryke "zysk operacyjny" i nie pisac o jakiejs kreatywnej ksiegowosci!!!Stanowczo protestuję. Jak można nie dostrzegać wyniku przyporządkowanego akcjonariuszom jednostki dominujacej wobec Huty Batory???Tutaj nie ma żadnej kreatywnej ksiegowosci!!!!Nie wiesz o czym mówisz. Cześćto tzw. kreatywna księgowość kasa płynie pomiedzy Skotanem a Alchemia w zaleznosci od potrzeby.czytałem wyniki finansowe spółki, rewelacyjne,
skąd taka poprawa w stosunku do wyników z ubiegłego roku ?
Ale to co teraz powinno pobudzic do wzrostów to nie dobre wyniki, lecz inwestycje o których tak wiele sie mowi
-
- Podporucznik
- Posty: 12881
- Rejestracja: 01 maja 2006 11:30
Dziennik Bałtycki Wtorek, 29 sierpnia 2006
Kto kupi Stocznię Gdynia?
Oderwanie Stoczni Gdańsk od Stoczni Gdynia
(fot. Dziennik Bałtycki / Adam Warżawa)
Spółka ZPD Steel z przemysłowej Grupy Donbas (Ukraina) i spółka Ray Car Carries Ltd. izraelskiego armatora Ramiego Ungara, złożyły oferty na zakup Stoczni Gdynia. Oferty są konkurencyjne.
Jak się nieoficjalnie dowiedział "Dziennik Bałtycki", obaj potencjalni inwestorzy są zainteresowani przejęciem całkowitej kontroli nad stocznią. Prezes stoczni Kazimierz Smoliński obu inwestorów oceniał jako wiarygodnych. Nie ma znaczenia, skąd jest inwestor, ważne, aby był wiarygodnym podmiotem, dającym gwarancję pracy i funkcjonowania stoczni - uważa prezes Smoliński. Według mojego rozeznania, Donbas jest takim wiarygodnym inwestorem. Znany jest na polskim rynku m.in. z inwestycji w Hucie Częstochowa, od której kupujemy blachy. I nie było w naszym kraju z nią kłopotów. A z kolei firmy Ramiego Ungara od lat kupują od nas statki.
REKLAMA Czytaj dalej
Obaj inwestorzy będą teraz negocjować ze Skarbem Państwa warunki zakupu akcji. W tej sytuacji zaplanowane na dzisiaj decyzje walnego zgromadzenia akcjonariuszy stoczni w sprawie emisji akcji najprawdopodobniej zostaną przełożone. Tymczasem wczoraj nastąpił symboliczny rozwód Stoczni Gdańsk z Grupą Stoczni Gdynia. Za pomocą ogromnego dźwigu usunięto część napisu na budynku zarządu, zamiast "Stocznia Gdańska Grupa Stoczni Gdynia SA" zostało "Stocznia Gdańsk SA". To ostatni, symboliczny akord rozdzielenia dwóch trójmiejskich zakładów.
O rozdzieleniu prezesi obu stoczni informowali już w ubiegłym tygodniu. Wczoraj na dachu zarządu Stoczni Gdańsk część szyldu ("Grupa Stoczni Gdynia") osobiście usuwali wiceszef zakładowej "Solidarności" Karol Guzikiewicz i prezes firmy Andrzej Jaworski. Kolejnym krokiem będzie poszukiwanie inwestorów, stocznia wychodzi na prostą, chcemy dalej współpracować z Gdynią ,ale na rynkowych zasadach - podkreślał Guzikiewicz. Dodawał, że PiS, którego Jaworski jest członkiem, dotrzymało obietnicy przedwyborczej z ub. r. o rozdzieleniu obu firm. Napis miał swoją wagę, ale większym ciężarem było działanie w grupie - dodawał prezes firmy. Teraz naszej stoczni będzie lżej.
W tej chwili ponad 60% udziałów w Stoczni Gdańsk mają rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu i zależna od niej Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) z Katowic. Zmiany zostały już zarejestrowane przez sąd. Docelowo obie instytucje mają przejąć 100% udziałów gdańskiego zakładu. Akcje ARP i CZH przejęły w zamian za umorzenie pożyczek, jakie zaciągnęła u nich Stocznia Gdynia (to ona miała wcześniej 100% udziałów w gdańskiej firmie). Umorzenia za pełny pakiet akcji wyniosą w sumie 80 mln zł.
W Gdańsku toczą się rozmowy z potencjalnymi inwestorami, wśród których wymieniani są Rami Ungar i Grupa Donbas jako udziałowcy mniejszościowi i firma branżowa z Włoch. Musimy znaleźć inwestorów, aby nie było problemów z Unią Europejską, która bada prawidłowość pomocy publicznej dla polskich stoczni - dodał Guzikiewicz. W gdańskiej firmie pracuje obecnie 3,2 tys. ludzi, ma ona portfel zamówień wypełniony do 2008 r.
Grupa przemysława Donbas i spółka Ray Car Ltd. izraelskiego armatora Ramiego Ungara złożyły oferty na zakup Stoczni Gdynia. Poprawia to wyraźnie pozycję polskiego rządu w sporze z Unią Europejską. Komisja Europejska (KE) ogłosiła wczoraj, że Polska musi do końca sierpnia przedstawić plan restrukturyzacji stoczni. Od tego zależy, czy KE zatwierdzi, sięgającą miliardów złotych, pomoc publiczną dla nich.
Komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes ostrzegła polski rząd przed dalszym zwlekaniem z przedstawieniem planów restrukturyzacji i informacji o potencjalnych inwestorach. Zatwierdzimy pomoc tylko wtedy, kiedy będzie jej towarzyszył wiarygodny plan restrukturyzacji, który przyniesie trwałe skutki ekonomiczne. Dotąd nie dostaliśmy takiego konkretnego planu, tymczasem bez niego będziemy musieli uznać pomoc za nielegalną - oświadczył na konferencji prasowej Jonathan Tod, rzecznik komisarz Kroes. Pytany, jak dużą kwotę kwestionuje Komisja Europejska, Tod powiedział, że właśnie od strony polskiej KE oczekuje sprecyzowania wysokości pomocy publicznej, której rząd udzielił i zamierza przyznać.
Nieoficjalnie wiadomo, że trwa spór między Polską a UE w sprawie sposobu liczenia wysokości pomocy publicznej. Dotyczy to m. in. sposobu liczenia gwarancji kredytowych. W czasie udzielenia gwarancji jest to bowiem forma pomocy, jednak po oddaniu statku gwarancje wygasają, a rząd nie ponosi żadnych kosztów z nimi związanych. Polska strona nie chce zatem wliczać do wartości pomocy publicznej całej wartości gwarancji. Tymczasem wczorajsze otwarcie kopert z ofertami na zakup akcji Stoczni Gdynia wyraźnie poprawia sytuację negocjacyjną polskiego rządu. Brak informacji o potencjalnych inwestorach był jednym z zarzutów kierowanych pod naszym adresem ze strony urzędników Unii. Tymczasem pojawienie się prywatnego inwestora jest warunkiem uznania pomocy publicznej za legalną. Efektem końcowym pomocy publicznej musi być bowiem prywatyzacja.
Artur Kiełbasiński, Michał Lewandowski
Kto kupi Stocznię Gdynia?
Oderwanie Stoczni Gdańsk od Stoczni Gdynia
(fot. Dziennik Bałtycki / Adam Warżawa)
Spółka ZPD Steel z przemysłowej Grupy Donbas (Ukraina) i spółka Ray Car Carries Ltd. izraelskiego armatora Ramiego Ungara, złożyły oferty na zakup Stoczni Gdynia. Oferty są konkurencyjne.
Jak się nieoficjalnie dowiedział "Dziennik Bałtycki", obaj potencjalni inwestorzy są zainteresowani przejęciem całkowitej kontroli nad stocznią. Prezes stoczni Kazimierz Smoliński obu inwestorów oceniał jako wiarygodnych. Nie ma znaczenia, skąd jest inwestor, ważne, aby był wiarygodnym podmiotem, dającym gwarancję pracy i funkcjonowania stoczni - uważa prezes Smoliński. Według mojego rozeznania, Donbas jest takim wiarygodnym inwestorem. Znany jest na polskim rynku m.in. z inwestycji w Hucie Częstochowa, od której kupujemy blachy. I nie było w naszym kraju z nią kłopotów. A z kolei firmy Ramiego Ungara od lat kupują od nas statki.
REKLAMA Czytaj dalej
Obaj inwestorzy będą teraz negocjować ze Skarbem Państwa warunki zakupu akcji. W tej sytuacji zaplanowane na dzisiaj decyzje walnego zgromadzenia akcjonariuszy stoczni w sprawie emisji akcji najprawdopodobniej zostaną przełożone. Tymczasem wczoraj nastąpił symboliczny rozwód Stoczni Gdańsk z Grupą Stoczni Gdynia. Za pomocą ogromnego dźwigu usunięto część napisu na budynku zarządu, zamiast "Stocznia Gdańska Grupa Stoczni Gdynia SA" zostało "Stocznia Gdańsk SA". To ostatni, symboliczny akord rozdzielenia dwóch trójmiejskich zakładów.
O rozdzieleniu prezesi obu stoczni informowali już w ubiegłym tygodniu. Wczoraj na dachu zarządu Stoczni Gdańsk część szyldu ("Grupa Stoczni Gdynia") osobiście usuwali wiceszef zakładowej "Solidarności" Karol Guzikiewicz i prezes firmy Andrzej Jaworski. Kolejnym krokiem będzie poszukiwanie inwestorów, stocznia wychodzi na prostą, chcemy dalej współpracować z Gdynią ,ale na rynkowych zasadach - podkreślał Guzikiewicz. Dodawał, że PiS, którego Jaworski jest członkiem, dotrzymało obietnicy przedwyborczej z ub. r. o rozdzieleniu obu firm. Napis miał swoją wagę, ale większym ciężarem było działanie w grupie - dodawał prezes firmy. Teraz naszej stoczni będzie lżej.
W tej chwili ponad 60% udziałów w Stoczni Gdańsk mają rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu i zależna od niej Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) z Katowic. Zmiany zostały już zarejestrowane przez sąd. Docelowo obie instytucje mają przejąć 100% udziałów gdańskiego zakładu. Akcje ARP i CZH przejęły w zamian za umorzenie pożyczek, jakie zaciągnęła u nich Stocznia Gdynia (to ona miała wcześniej 100% udziałów w gdańskiej firmie). Umorzenia za pełny pakiet akcji wyniosą w sumie 80 mln zł.
W Gdańsku toczą się rozmowy z potencjalnymi inwestorami, wśród których wymieniani są Rami Ungar i Grupa Donbas jako udziałowcy mniejszościowi i firma branżowa z Włoch. Musimy znaleźć inwestorów, aby nie było problemów z Unią Europejską, która bada prawidłowość pomocy publicznej dla polskich stoczni - dodał Guzikiewicz. W gdańskiej firmie pracuje obecnie 3,2 tys. ludzi, ma ona portfel zamówień wypełniony do 2008 r.
Grupa przemysława Donbas i spółka Ray Car Ltd. izraelskiego armatora Ramiego Ungara złożyły oferty na zakup Stoczni Gdynia. Poprawia to wyraźnie pozycję polskiego rządu w sporze z Unią Europejską. Komisja Europejska (KE) ogłosiła wczoraj, że Polska musi do końca sierpnia przedstawić plan restrukturyzacji stoczni. Od tego zależy, czy KE zatwierdzi, sięgającą miliardów złotych, pomoc publiczną dla nich.
Komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes ostrzegła polski rząd przed dalszym zwlekaniem z przedstawieniem planów restrukturyzacji i informacji o potencjalnych inwestorach. Zatwierdzimy pomoc tylko wtedy, kiedy będzie jej towarzyszył wiarygodny plan restrukturyzacji, który przyniesie trwałe skutki ekonomiczne. Dotąd nie dostaliśmy takiego konkretnego planu, tymczasem bez niego będziemy musieli uznać pomoc za nielegalną - oświadczył na konferencji prasowej Jonathan Tod, rzecznik komisarz Kroes. Pytany, jak dużą kwotę kwestionuje Komisja Europejska, Tod powiedział, że właśnie od strony polskiej KE oczekuje sprecyzowania wysokości pomocy publicznej, której rząd udzielił i zamierza przyznać.
Nieoficjalnie wiadomo, że trwa spór między Polską a UE w sprawie sposobu liczenia wysokości pomocy publicznej. Dotyczy to m. in. sposobu liczenia gwarancji kredytowych. W czasie udzielenia gwarancji jest to bowiem forma pomocy, jednak po oddaniu statku gwarancje wygasają, a rząd nie ponosi żadnych kosztów z nimi związanych. Polska strona nie chce zatem wliczać do wartości pomocy publicznej całej wartości gwarancji. Tymczasem wczorajsze otwarcie kopert z ofertami na zakup akcji Stoczni Gdynia wyraźnie poprawia sytuację negocjacyjną polskiego rządu. Brak informacji o potencjalnych inwestorach był jednym z zarzutów kierowanych pod naszym adresem ze strony urzędników Unii. Tymczasem pojawienie się prywatnego inwestora jest warunkiem uznania pomocy publicznej za legalną. Efektem końcowym pomocy publicznej musi być bowiem prywatyzacja.
Artur Kiełbasiński, Michał Lewandowski
Kto nam tak spier...ił dziś kurs? Kiedyś się ruszy tylko kiedy, hm ...
"Chcesz mieć hossę? Bądź jak James Bond: kup trochę akcji i uratuj świat." - Trolejbus.
Wróżbici z Parkietu: viewtopic.php?f=1&t=229359
Wróżbici z Parkietu: viewtopic.php?f=1&t=229359
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości