Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 09 kwie 2020 17:41

Costco (COST) sank 2% on missed monthly sales results. ibd.com
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 14 kwie 2020 11:42

Walmart, Target i Costco odnotowują spadek liczby konsumentów w sklepach

W trzecim tygodniu marca po raz pierwszy od czasu wybuchu pandemii odnotowano spadek ruchu w dużych sklepach, takich jak Costco (COST), Walmart (WMT) i Target (TGT), jak wynika z danych zebranych przez firmę zajmującą się analizą rynku detalicznego, Placer.ai.

Po ogromnym wzroście liczby kupujących w sklepach w drugim tygodniu marca ruch spadł o 8,7% w porównaniu rok do roku w przypadku Costco, 6,7% w przypadku Walmart i aż o 20,5% w przypadku Target. W drugim tygodniu Walmart i Target odnotowały wzrost o niecałe 20% w porównaniu rok do roku, podczas gdy ruch w Costco osiągnął o 35% lepszy wynik niż w roku poprzednim.

Z kolei sieć sklepów Sam's Club, w których zakupy mogą robić tylko klienci posiadający kartę członkowską, odnotowała w drugim tygodniu marca 67% wzrost w ruchu w porównaniu rok do roku, ale w trzecim tygodniu marca ruch był nadal o 21% większy niż rok wcześniej. Firma Placer.ai spekuluje, że powodem tego jest "ogólne odrodzenie firmy".

Na blogu prowadzonym przez wiceprezesa ds. marketingu firmy, Ethana Chernofsky'ego, Placer.ai poinformował, że istnieje kilka możliwych przyczyn spadku ruchu. Po pierwsze, możliwe jest, że konsumenci już zaopatrzyli się we wszystko, czego będą potrzebowali przez jakiś czas.

"Zakup większej ilości produktów, które mają starczyć na dłuższy czas, ma swoje minusy. Gdy masz już wszystko, czego potrzebujesz, nie ma potrzeby udawać się do sklepu po raz kolejny" - napisał Czernofsky.

Chernofsky twierdzi również, że zamawianie zakupów z dostawą może mieć negatywny wpływ na liczbę kupujących w sklepach. Z danych Adobe wynika, że między 24 lutego a 21 marca sprzedaż w sklepach online wzrosła o 62% w porównaniu rok do roku. Wzrost sprzedaży dotyczył nie tylko artykułów spożywczych, ale także sprzętu do ćwiczeń i komputerów.

Innym powodem może być to, że sklepy te wreszcie odczuwają wpływ nakazu ograniczania kontaktów między ludźmi. Aby ustalić przyczynę, firma Placer.ai przeanalizowała dane w oparciu o regiony i to, jak mocno uderzyła w nie pandemia. Na przykład w stanie Nowy Jork, gdzie wpływ koronawirusa jest ogromny, ruch w trzecim tygodniu spadł średnio o prawie 10%. Z drugiej strony w Arizonie, gdzie liczba przypadków zachorowań na COVID-19 jest niższa, ruch w trzecim tygodniu marca nadal było o 6% wyższy w porównaniu rok do roku.

"Pozytywnym aspektem jest to, że dane wskazują, że w miarę jak sytuacja poprawia się i nie pogarsza, zachowania konsumentów mają tendencję do powrotu do bardziej normalnych wzorców" - napisał Chernofsky. "Jeśli ten trend się utrzyma, będzie to stanowiło bardzo mocne poparcie opinii tych, którzy uważają, że wyniki w sektorze detalicznym mogą szybko powrócić do poprzednich poziomów, jeśli wprowadzone środki zapobiegawcze spełnią założony cel".

Chociaż prawdopodobnym jest, że spadki utrzymają się tak długo, jak długo utrzyma się pandemia, możliwe jest również, że zobaczymy kolejny wzrost ruchu, gdy konsumenci będą musieli uzupełnić swoje zapasy.

https://www.paszport.ws//walmart-target ... w-sklepach
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 28 maja 2020 23:05

Costco Earnings Miss As Coronavirus Costs Weigh; Stock Falls Late

Costco Wholesale (COST) missed fiscal Q3 earnings forecasts as costs related to pandemic piled up, but comp sales beat and online sales jumped. Costco stock fell late.

Costco Earnings
Estimates: Wall Street expected Costco earnings per share to tick up 1% to $1.91, according to Zacks Investment Research. Revenue had been seen rising 8% to $37.66 billion.

Overall same-store sales, excluding gas and foreign exchange impact, were seen rising 6.9%, according to Consensus Metrix. It was expected to rise 7% at U.S. outlets, 3.9% in Canada and 9.2% in other international stores.

Results: EPS of $1.89, including coronavirus-related wage and sanitation costs of 47 cents a share, on total revenue of $37.26 billion. Net sales grew 7.3% to $36.45 billion, and membership fee revenue rose 5% to $815 million.

Adjusted same-store sales rose 7.8% with U.S. comps up 8%, Canada comps up 3% and international comps up 12.2%. E-commerce sales soared 66.1%

Costco reported weaker sales trends through April as coronavirus-related restrictions slow foot traffic following a rush to stock up on goods earlier in the year.

Stock: Shares fell 1.5% late after closing up 1.2% at 309.56 on the stock market today, closing in on a 325.36 buy point from a flat base. Costco stock currently holds an IBD Composite Rating of 86.

Among rival discount giants, Sam's Club parent Walmart (WMT) rose 1% to 123.69, working on a 133.48 entry. Target (TGT) rallied 0.9% to 118.43, eyeing a 126.07 cup-with-handle buy point. BJ's Wholesale Club (BJ) fell 1.1% after soaring last week on strong earnings.

https://www.investors.com/news/costco-e ... buy-point/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 31 maja 2020 21:01

W tygodniu licznie raportowała branża sklepowa. Dyskont Dollar Tree (DLTR) zanotował wzrost przychodów o 8,2% do 6,29 mld USD, co było zgodne z oczekiwaniami, jednak wydatki związane z COVID-19 obniżyły zyski (1,04 USD na akcję wobec oczekiwanych 0,91 USD). Konkurencyjny Dollar General (DG) odnotował 73% wzrost zysku na akcję i 27,6% wzrost sprzedaży netto w pierwszym kwartale fiskalnym kończącym się 1 maja 2020 roku. Akcje notowane po 191 USD są najdroższe w historii notowań spółki. Natomiast nieco gorzej wiodło się hurtowni Costco (COST) wprawdzie przy wzroście sprzedaży w tym samym sklepie o 7,8% r/r (z uwzględnieniem stacji benzynowych), jednak ze spadkiem zysków netto o 7,5% r/r w związku z koronawirusem. Sieć magazynów członkowskich wcześniej zgłaszała słabsze trendy sprzedaży do kwietnia, ponieważ ograniczenia związane z koronawirusem spowolniły ruch pieszy, czego nie zbilansował silny wzrost pionu e-commerce, ponieważ to wciąż niewielka część działalności Costco.

https://www.paszport.ws//byki-wygra%C5% ... ntarz-tygo
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 27 wrz 2020 23:09

Costco earnings top
CostcoCOST beat profit views. Revenue
missed, but same-store sales
topped. E-commerce sales leapt
91%. The results followed a jump
in digital sales over recent months
and efforts to reopen parts of its
stores that were off-limits earlier
dueto the coronavirus pandemic. ibd
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 04 paź 2020 15:59

Costco Wants To Sell You A Chevy, And A Volvo
Douglas A. McIntyre
October 3, 2020 7:08 am
Costco Wholesale Corporation (NASDAQ: COST) has been in the car sales business for years. It occasionally runs the equivalent of a “sale”. The most recent sale promotes many of the models in the Chevy lineup, and niche cars made by small and troubled Volvo.

The Costco Auto Program is available to the big-box retailer’s members. Unlike most other retailers, Costco charges customers for the privilege to shop in its stores. The program sets prearranged prices with manufacturers, which in theory saves Costco members money. The plan covers new and pre-owned cars. Its car maker partners have to be thrilled with the results. Last year, members bought over 600,000 vehicles via the plan.

Costco said it picked Volvo and Chevy because they are the most popular cars in their classes. The Volvo XC90 falls into the luxury SUV category. The Chevrolet Silverado is the top truck purchased by Costco members through the program.

Volvo needs the program more than Chevy, General Motors Company’s (NYSE: GM) top-selling brand. It competes with Mercedes, BMW, and Audi, which all handily outsell it. Volvo recently did poorly in both the J.D. Power 2020 Intiatial Quality Survey and its 2020 U.S. Vehicle Dependability Survey.

In the current Costco sales plan, GM brands come with a discount of $1,000. This includes Chevrolet: Blazer, Colorado, Silverado 1500/2500/3500, Suburban, Tahoe, Traverse, and Blazer; Buick: Encore and Enclave; GMC: Acadia, Canyon, Sierra 1500/2500/3500, Yukon and Yukon XL. The Volvo $1,500 discount is on its Volvo XC40, XC90, and XC60.

There is a $3,000 incentive for the Chevrolet Bolt EV, which has been a staggering failure for GM. Bolt sales are a small fraction of those of primary competitor Tesla Inc (NASDAQ: TSLA).

Several of the GM models sell extremely well outside the Costco program. The Silverado is among the best selling vehicles in America. It competes in the full-sized pickup segment with the Dodge Ram, and Ford Motor Company (NYSE: F) F-150, which is the best selling vehicle in America.

The Costco Auto Program undoubteled gets members good prices on cars and good service. Otherwise, sales last year could not have approached a 600,000 figure. It is also good for the car makers, and particulalry those which struggle.

https://247wallst.com/autos/2020/10/03/ ... d-a-volvo/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 19 kwie 2021 23:58

Costco Wholesale Corporation hikes dividend by 12.9 percent. $COST
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 28 maja 2021 10:40

Costco beats revenue estimates as restrictions ease

(Reuters) -Membership-only retail chain Costco Wholesale Corp (NASDAQ:COST) reported quarterly revenue on Thursday that beat analysts' estimates and said it was optimistic about sustained demand for high-margin items, such as jewelry and home furnishings.

Costco, like several other retailers, has benefited from the easing of pandemic-related restrictions and stimulus checks, as more people visited its cavernous stores to buy everything from groceries to sporting goods.

The company said it was beginning a phased return of food sampling and plans to bring back seating at most of its food courts.

Costco added it continued to see strength in its non-foods businesses and its travel division, which offers hotel rooms and cruise tickets to its members, aided by pent-up demand and COVID-19 vaccine roll-outs.

However, the company said it was still pressured by supply delays, higher freight costs and chip shortages, which were impacting deliveries.

"There have been and are a variety of inflationary pressures that we and others are seeing. Inflationary factors abound," Chief Financial Officer Richard Galanti said.

Costco added it was tackling supply chain delays by adjusting orders.

Comparable sales, excluding the impact of fuel and currency fluctuations, jumped 15.1% in the third quarter, compared with estimates of a 11.46% rise, according to Refinitiv IBES.

Net income attributable to the company rose to $1.22 billion, or $2.75 per share, in the quarter ended May 9, from $838 million, or $1.89 per share, a year earlier.

Analysts on average had expected a net income of $2.34 per share.

Total revenue rose 21.5% to $45.28 billion, compared with estimates of $43.64 billion.

https://www.investing.com/news/stock-ma ... es-2517678
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 28 lip 2021 11:30

Tiffany & Co i Costco zakończyły ośmioletni spór sądowy

Tiffany & Co zakończył swój ponad ośmioletni spór z Costco Wholesale Corp (COST 0,00%) o naruszenie znaku towarowego i podrabianie pierścionków zaręczynowych opatrzonych nazwą "Tiffany".

Firmy rozstrzygnęły długotrwały spór sądowy dotyczący sprzedaży przez sieć hurtowni pierścionków "Tiffany", które nie zostały wykonane lub autoryzowane przez słynną nowojorską firmę jubilerską. Poniedziałkowa ugoda, o której po raz pierwszy poinformowała agencja Reuters, jest następstwem wygranej Costco latem ubiegłego roku, kiedy to Sąd Apelacyjny Stanów Zjednoczonych dla Drugiego Okręgu unieważnił decyzję sądu niższej instancji, w której uznał on, że Costco jest odpowiedzialne wobec Tiffany & Co. za umyślne naruszenie znaku towarowego i podrabianie towarów, i przekazał sprawę z powrotem do sądu okręgowego w celu przeprowadzenia nowego procesu. W przeciwieństwie do ustaleń sędziego sądu okręgowego, sąd apelacyjny uznał, że rozsądni sędziowie przysięgli mogliby uznać, że "dyskryminujący" klienci Costco nie byliby wprowadzeni w błąd co do źródła pochodzenia pierścionków i że użycie przez Costco nazwy "Tiffany" nie miało na celu wprowadzenia klientów w błąd.

Sprawa rozpoczęła się 14 lutego 2013 roku, kiedy Tiffany & Co. złożyła pozew przeciwko Costco w sądzie federalnym w Nowym Jorku, oskarżając sieć sklepów w Issaquah w stanie Waszyngton o naruszenie znaku towarowego, podrabianie produktów i nieuczciwe praktyki handlowe, a także domagając się dziesiątków milionów dolarów odszkodowania. Według Tiffany'ego, Costco sprzedawało pierścionki zaręczynowe - niektóre kosztujące ponad 6 000 dolarów - używając nazwy "Tiffany" wprowadzając w błąd tysiące klientów Costco, którzy kupowali błyskotki pod fałszywym wrażeniem, że są to autentyczne produkty Tiffany'ego. Według szacunków Tiffany'ego, około 3 349 klientów zakupiło pierścionki "Tiffany" w Costco w omawianym okresie. W odpowiedzi na skargę Tiffany'ego, Costco argumentowało, że "Tiffany" nie jest prawnie chronionym znakiem towarowym, ale raczej ogólnym terminem skrótowym od "Tiffany setting", który opisuje konkretną oprawę pierścionka, i dążyło do unieważnienia federalnej rejestracji znaku przez Tiffany'ego. David Bernstein, prawnik Costco, napisał w e-mailu, że strony "polubownie rozwiązały swój spór". Odmówił podania szczegółów ugody lub dalszego komentarza. Prawnik Tiffany, Brendan O'Rourke, nie odpowiedział natychmiast na maila z zapytaniem o szczegóły porozumienia.


Sędzia federalny w 2017 roku orzekł na korzyść Tiffany i przyznał firmie 19,3 mln dolarów odszkodowania, stwierdzając, że Costco działało w złej wierze, używając nazwy Tiffany w gablotach do sprzedaży swoich pierścionków. Ale ta decyzja została unieważniona w zeszłym roku i odesłana z powrotem do sądu niższej instancji, aby ława przysięgłych rozstrzygnęła kwestię znaku towarowego. Ugoda została ujawniona, gdy obie strony przygotowywały się do procesu.

https://www.paszport.ws/tiffany-co-i-co ... %C4%85dowy
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 31 lip 2021 20:04

Costco’s a Bargain for Its Bargains and a Solid Dividend

https://www.thestreet.com/investing/cos ... d-dividend
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 24 wrz 2021 14:15

Latest Release
Sep 23, 2021

EPS / Forecast
3.9 / 3.56

Revenue / Forecast
62.68B / 61.4B


Investing.com – Costco stock (NASDAQ:COST) traded 0.8% higher in Friday’s premarket as the company overrode cost and supply-side pressures in the fourth quarter to beat all estimates.

Total revenue jumped more than 17% on-year to $62.67 billion as people continued to stock up on essential goods, continuing a pandemic-era spending pattern that was given a new lease of life by the spread of the Delta variant of Covid-19 this summer.

Chief Financial Officer Richard Galanti told analysts Thursday that the company is running out of many of its general items within two weeks and “ordering as much as we can” to replenish the stocks.

The retailer has also placed purchasing limits on selected items, where the fear of Delta has led to a surge in demand. These include toilet paper, paper towels, water and some cleaning items, Galanti told analysts.

Merchandise costs and selling expenses both rose.

Net income rose 20% to $1.67 billion even as the company faced cost pressures due to labor crunch, higher wages, shipping charges and congestion at ports -- problem confronting all manufacturers and retailers as they grapple with high demand on one side and disturbed supplies due to lockdowns on the other.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 27 wrz 2021 23:01

Costco Stock: Jim Cramer's Bull Case
DANIEL KUHNSEP 24, 2021TV-G1:35
Costco (COST) - Get Costco Wholesale Corporation Report reported adjusted earnings of $3.76 per share on revenue of $61.44 billion, marking a 17.5% year over year increase and exceeding analyst estimates.

Comparable sales for the quarter rose 9.4% company wide with a 10.3% increase in the U.S. and a 6.7% increase in Canada.

The bad news? Even Costco isn't immune to the recent supply chain shortages. The retail warned that it will limiting purchases of some items including toilet paper, paper towels and bottled water amid an "uptick in Delta-related demand," citing two to three-week delays on some deliveries.

Despite the potential supply chain headwinds, Jim Cramer broke down why he loves the stock and the company in the video above.

https://www.thestreet.com/jim-cramer/ji ... s-earnings
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 34266
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Costco NASDAQ: COST markety typu MAKRO, przywilej członkowski

Postautor: slayer74 » 19 paź 2021 17:32

Costco vs. Dollar General: Which Discount Store Stock is a Better Buy?

Costco Wholesale Corporation (COST - Get Rating), which is headquartered in Issaquah, Wash., operates membership warehouses in the United States, Puerto Rico, Canada, the United Kingdom, Mexico, Japan, Korea, Australia, Spain, France, Iceland, China, and Taiwan. It offers branded and private-label products across a range of merchandise categories. In comparison, Goodlettsville, Tenn.-based Dollar General Corporation (DG - Get Rating) provides various merchandise products in the Southern, Southwestern, Midwestern, and Eastern United States. Its offerings include consumable items, seasonal items, home products, and apparel.

Discount stores witnessed a significant decline in foot traffic last year due to the COVID-19 pandemic. However, with substantial progress on the vaccination front, students heading back to school, and workers returning to their jobs, retail sales are increasing this year. According to an advance estimate from the U.S. Census Bureau, retail sales in September beat analysts’ expectations, despite inflationary pressures. So, discount stores offering merchandise at slashed prices should attract more customers, and both COST and DG are well-positioned to capitalize on the rebounding demand.

COST’s shares have gained 24.6% in price over the past six months, while DG has declined 1.4%. In terms of their past year’s performance, COST is again the winner with 21.1% gains versus DG’s 3.6% slump. Furthermore, COST’s 22.6% price gains year-to-date compare with DG’s 1.6% returns.

But which stock is a better buy now? Let’s find out.


Latest Developments

On October 13, COST declared a 79 cents per share quarterly dividend, payable November 12, 2021 to shareholders of record at the close of business on October 29, 2021.

In September, DG announced its expansion into Idaho, increasing its presence into its 47th state. The store is scheduled to open by spring 2022. The move should allow the company to expand its customer base while also strengthening its market position. DG operated more than 17,600 stores as of July 2021.

Recent Financial Results

7 SEVERELY UNDERVALUED STOCKS
COST’s net sales increased 17.5% year-over-year to $61.44 billion in its fiscal fourth quarter, ended August 29. Its operating income stood at $2.28 billion, up 17.9% from the same period last year. Its net income attributable to COST grew 20.2% from its year-ago value to $1.67 billion. The company’s EPS increased 20.1% year-over-year to $3.76.

For the second quarter ended July 30, DG’s net sales declined marginally from its year-ago value to $8.65 billion. Its operating profit decreased 18.5% from its year-ago value to $849.57 million, while its net income declined 19.1% from the same period last year to $637.02 million. The company’s EPS decreased 13.8% year-over-year to $2.69.

Past and Expected Financial Performance

COST’s net income and EPS have grown at CAGRs of 16.9% and 16.7%, respectively, over the past three years. Analysts expect COST’s revenue to increase 8.5% in the current year and 7.5% in the following year. The company’s EPS is expected to grow 10.4% in the current quarter, 9.4% in the current year, and 9.4% next year. Furthermore, its EPS is expected to grow 9.7% per annum over the next five years.

In contrast, DG’s net income and EPS have grown at CAGRs of 13.4% and 17.5%, respectively, over the past three years. Analysts expect the company’s revenue to increase 1.5% in the current year and 7.4% next year. The company’s EPS is expected to decline 13.4% in the current quarter and 3.9% in the current year; However, its EPS is expected to grow 10.1% in the following year. DG’s EPS is expected to grow 6.6% per annum over the next five years.

Profitability

DG is more profitable with a gross profit and EBITDA margins of 32.08% and 11.93%, respectively, compared to COST’s 12.88% and 4.60%.

Furthermore, DG’s 37.53% and 8.29% respective ROE and ROA compare with COST’s 27.62% and 7.86%.

Thus, DG is more profitable here.

Valuation

In terms of forward EV/Sales, DG is currently trading at 1.85x, which is 49.2% higher than COST, which is currently trading at 0.94x. However, COST’s 21.20 forward EV/EBITDA ratio is 22.8% higher than DG’s 16.37.

POWR Ratings

COST has an overall B rating, which equates to Buy in our proprietary POWR Ratings system. In contrast, DG has an overall C rating, which translates to Neutral. The POWR Ratings are calculated by considering 118 distinct factors, with each factor weighted to an optimal degree.

Both stocks have a B Stability grade, owing to their less than one beta. COST has a 0,64 beta, while DG has a beta of 0.51.

COST has an A grade for Sentiment, which is consistent with analysts’ expectations of a stable rise in revenues and EPS in the current quarter. In comparison, DG has a C grade for Sentiment. This is justified because analysts expect its EPS to decline in the current quarter, while its revenue is expected to grow over the same period.

Of the 41 stocks in the A-rated Grocery/Big Box Retailers industry, COST is ranked #18, while DG is ranked #32.

Beyond what we’ve stated above, we have also rated the stocks for Growth, Momentum, Quality, and Value. Click here to view COST ratings. Also, get all DG ratings here.

The Winner

Despite the concerns about the continuing spread of the COVID-19 Delta variant, supply chain disruptions, and rising inflation, retail sales are increasing. As people gain confidence in in-person shopping, discount store stocks COST and DG should perform well in the coming months. However, we think its solid top-line and bottom-line growth make COST a better Buy here.

https://www.investing.com/news/stock-ma ... uy-2648187
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości